• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuwe spelonderdelen Evenement: Elvenar Rommelmarkt

Een idee voor een nieuw evenement dat is ontstaan in de chat van BS Oceans Elves, en dat ik namens de andere bedenkers graag wil voorleggen aan het forum en - indien het voldoende steun krijgt - aan Inno. En uiteraard zien we constructieve kritiek van harte tegemoet.

Cultuur objecten, orks, artefacten waarvan de datum is verstreken, bijzondere voorwerpen.. Wat kan een mens of elf al niet in zijn of haar voorraad hebben? Een rommelzolder is er niks bij. En vaak zitten er items bij die voor anderen nog wel waarde hebben, maar voor de eigenaar of eigenaresse niet.
Een markt voor dit soort dingen is al vaker voorgesteld, dus dat stellen we hierbij niet voor.

We stellen voor, om een nieuw evenement in het spel te roepen, waarin het een week lang mogelijk is om binnen de BS allerhande spullen te ruilen die normaliter nooit te ruilen of te verhandelen zijn. We noemen het de

Elvenar Rommelmarkt

Samengevat:
* Twee keer per jaar 1 week - bijvoorbeeld voorjaar en herfst
* Alle spullen te verhandelen die normaliter niet te verhandelen zijn: cultuur objecten, artefacts, orks, toverspreuken(?), et cetera
- Waarde moet nog verder uitgewerkt, zal even een klus zijn. Gedachten hierover zijn welkom!
* Alleen binnen de BS - Om misbruik te voorkomen: tijdens deze week een andere BS betreden ontneemt de mogelijkheid om te handelen.
* Geen inzet van dia's in de handel tussen spelers, alleen objecten - En misschien moeten we spullen die alleen tegen dia's te koop zijn ook uitsluiten. Gedachten hierover zijn welkom.
 
Laat ik het eens anders benaderen dan anders, naast alle reguliere haken en ogen die al meermaals bij varianten van dit idee zijn gepost.

1. Een idee als deze zou veel tijd kosten om te ontwikkelen, en dat voor iets dat slechts 2x per jaar zal plaatsvinden
2. Op welke manier is dit "voordelig" voor elvanar / inno-games om dit in te voeren?

Een idee als deze zou mogelijk rendabel zijn als voor elke ruil er diamanten worden gevraagd, bijvoorbeeld 25% van de reguliere waarde die inno-games hier aan hecht.
De waarde van een artefact is ~4000 diamanten (25 euro als we uitgaan van de black friday deal) dus die zou je dan kunnen ruilen / weggeven en de koper betaald elvenar dan 1000 diamanten.

Dit zou ook direct alle push achtige haken en ogen wegnemen.
De vraag is vind je het idee nog interessant als er een "bonus" voor de makers van het spel aan zit?
Zonder verdienmodel is dit idee namelijk gedoemd te mislukken.

Dit idee kan goed ergens tussen de 200.000 euro -1.000.000 euro kosten kosten om te maken, waarbij 1.000.000 logischer klinkt dan 200.000 gezien het iets is dat ze vanaf 0 moeten maken.
Die kosten moeten ergens weer terug komen.
 

Deleted User - 124539

Guest
Dit zou op zich wel leuk kunnen zijn, want dan kan je als speler die later is begonnen toch nog gebouwen van voorbije events verkrijgen. Alleen zitten er, zoals CW het noemt, een heleboel haken en ogen in.
De haken en ogen waar CW het over had, en die ik heb kunnen vinden:

-voor de waarde: je hebt nu bij gebouwen en directe effecten al een gekleurde band; niks, groen, geel/oranje, en paars (oplopende waarde volgens elvenar), je zou kunnen stellen dat je alleen binnen één kleur kunt handelen, als je tussen verschillende kleuren kunt handelen, krijg je problemen met hoeveel gebouwen er dan moeten teruggegeven worden voor iets van een hogere tier.

-alleen binnen de BS: op zich geen slecht idee om misbruik te voorkomen, maar ook als je het alleen binnen een BS toestaat, kan er nog misbruik zijn (pushaccounts). Je zou beter gewoon het aantal keren beperken, bv. tot één aanbieding plaatsen en één aannemen per rommelmarkt. Dan wel ook buiten de BS, anders is de kans dat iemand het gebouw dat je wilt heeft erg klein, buiten als je vooraf afspreekt. En dan zouden spelers die geen BS hebben buitengesloten zijn. Of je kunt werken met ruiltokens of zo, die je dan één keer per groot event kunt winnen als grote prijs (en enkel en alleen als grote prijs, als het ook als dagprijs mogelijk is, zullen er spelers zijn die veel te veel kunnen aannemen/plaatsen).

-orks: het lijkt me een slecht idee om ook deze te kunnen verhandelen, want je hebt al onmiddellijk dan de vraag: waarvóór verhandelen? Er is niets dat volledig vergelijkbaar is met orks, dus die kun je niet verhandelen.

-alle gebouwen in inventaris?: zoals je het nu zegt vraag ik me af of je doelt op letterlijk alle gebouwen die in je inventaris zitten: met de teleporteerspreuk kun je ook reguliere (niet-event)-gebouwen naar je inventaris plaatsen, dus dan zou bv. een speler van een laag hoofdstuk plots een gebouw van een laat hoofdstuk kunnen krijgen? Dat zou niet goed komen, zoals je zelf wel kunt bedenken.

-en kun je gebouwspecifiek ruilen (dat je kunt zoeken naar een specifiek gebouw dat je wilt hebben), iets minder gebouwspecifiek (bv. dat jij een gebouw van een bepaalde tier aanbied, de ander moet een gebouw uit diezelfde tier geven, met eigenschappen X, X, en X (bv. het moet cultuur en bevolking geven)), of niet gebouwspecifiek (dat jij een gebouw van een bepaalde tier aanbied, en het goed is als de ander een gebouw van diezelfde tier teruggeeft)
 
Ik snap wel dat je van je rommel af wilt en er dan ook nog wat voor terug wilt. Gaat Inno nooit doen. Een soort marktplaats voor Elvenar addicts? Ze hopen juist steeds dat we die zooi met echte euro's kopen. Doen we niet, dus heb je rommel en verbreek die dus maar. Tenzij je Inno een flinke bak geld overmaakt om jouw markt te maken.
Een idee als dit is alleen voor Inno interessant als er een verdienmodel in zit, zoals CW al aan gaf.
 
1. Een idee als deze zou veel tijd kosten om te ontwikkelen, en dat voor iets dat slechts 2x per jaar zal plaatsvinden
2. Op welke manier is dit "voordelig" voor elvanar / inno-games om dit in te voeren?
[/QUOTE]

In de eerste plaats vind ik het als speler / klant niet mijn taak om na te denken over het verdienmodel van Innogames. Daarvoor hebben ze zelf prima mensen in dienst, getuige de door henzelf gepubliceerde resultaten.

De meeste evenementen worden slechts één keer, of enkele keren gehouden. Blijkbaar is dat voor Innogames geen bezwaar.
Ook al levert een evenement misschien niet direct knaken op, het draagt bij aan de aantrekkelijkheid van de game als geheel.

Voorts. Nu zie je bij andere evenementen, zoals bij de meiboom, dat spelers voortijdig afhaken of in het geheel niet meedoen vanwege de te winnen items en de aantrekkelijkheid ervan. Met het vooruitzicht dat items op een later moment tijdens de rommelmarkt te verruilen zijn, kan het de aantrekkelijkheid van andere evenementen versterken.

Kosten en baten moet je dus breder zien dan enkel ontwikkeling vs. diamantenverkoop.

-voor de waarde: je hebt nu bij gebouwen en directe effecten al een gekleurde band; niks, groen, geel/oranje, en paars (oplopende waarde volgens elvenar), je zou kunnen stellen dat je alleen binnen één kleur kunt handelen, als je tussen verschillende kleuren kunt handelen, krijg je problemen met hoeveel gebouwen er dan moeten teruggegeven worden voor iets van een hogere tier.
Ja. Ik denk dat handelen binnen 1 kleur een hele goede toevoeging is.

misbruik te voorkomen
Ik denk dat niks helemaal dicht te timmeren is en dat snode geesten altijd wel een manier vinden om er extra voordeel aan te behalen. Maar moeten we echt alles aanpassen op de 3% die een dergelijke speelstijl aanhangt? Ik vind van niet.

En dan zouden spelers die geen BS hebben buitengesloten zijn.
Spelers die ervoor kiezen om niet in een BS mee te doen, zijn wel van meer dingen uitgesloten, zoals toernooien en BSA's. En spelen binnen een BS wordt misschien (nog) aantrekkelijker met een halfjaarlijkse rommelmarkt.

-alle gebouwen in inventaris?
Het verruilen van event-gebouwen is wellicht aantrekkelijker dan reguliere, die je ook zo wel kunt bouwen. Misschien moet het ruilen van gebouwen en voorwerpen beperkt zijn tot zaken binnen hetzelfde hoofdstuk. Net als handelen binnen dezelfde kleur, zoals eerder hierboven besproken.

(dat jij een gebouw van een bepaalde tier aanbied, en het goed is als de ander een gebouw van diezelfde tier teruggeeft)
Deze begrijp ik niet helemaal. Doel je hier op gebouwen die T4, T5 en T6 geven? Met deze gebouwen heb ik nog geen ervaring namelijk.
Zelf zou ik niet weten waarom ik een houtfabriek in mijn inventaris zou hevelen en willen ruilen tegen een marmerfabriek, of zo. Ik denk dat het met productiefabriekjes - of het nou zou kunnen of niet - niet echt storm zal lopen, en dat het vooral zal gaan om de wat apartere dingen.

Ik heb bijvoorbeeld 3 meiboom artefacten over, die ik niet meer zal gebruiken. Een andere speler in mijn BS komt er net eentje tekort. Tijdens de rommelmarkt is er gelegenheid om deze onderling te verhandelen. Zo bedoel ik het.

Of je kunt werken met ruiltokens of zo, die je dan één keer per groot event kunt winnen
... dit vind ik een mooie toevoeging en zou best kunnen, volgend op mijn voorbeeld van zojuist.
 
In de eerste plaats vind ik het als speler / klant niet mijn taak om na te denken over het verdienmodel van Innogames. Daarvoor hebben ze zelf prima mensen in dienst, getuige de door henzelf gepubliceerde resultaten.

De meeste evenementen worden slechts één keer, of enkele keren gehouden. Blijkbaar is dat voor Innogames geen bezwaar.
Ook al levert een evenement misschien niet direct knaken op, het draagt bij aan de aantrekkelijkheid van de game als geheel.

Voorts. Nu zie je bij andere evenementen, zoals bij de meiboom, dat spelers voortijdig afhaken of in het geheel niet meedoen vanwege de te winnen items en de aantrekkelijkheid ervan. Met het vooruitzicht dat items op een later moment tijdens de rommelmarkt te verruilen zijn, kan het de aantrekkelijkheid van andere evenementen versterken.

Kosten en baten moet je dus breder zien dan enkel ontwikkeling vs. diamantenverkoop.

Een evenement lijkt mischien eenmalig maar dat is het totaal niet.
Het systeem is 1 keer gebouwd en er zijn wat variaties gemaakt, de basis bestaat en elke variatie kan op elk moment ingezet worden.

Een evenement opzetten kost weinig tijd en energie. Je ziet steeds dezelfde evenementen voorbij komen met een ander kleurplaatje, en een paar assets. als voorbeeld het droppen van event currency, je maakt dat 1 keer en plakt er de ene keer een diamantje, dan een bloempje, een sneeuwvlokje ect in maar het blijft hetzelfde systeem dat je maar 1 keer hebt gemaakt.

Dit hergebruiken maakt een evenement zeer kosteneffectief.
Het allereerste event zal wel een hoop geld hebben gekost.

Ik denk niet dat ruilen welk event dat ook aantrekkelijker gaat maken voor betalende spelers, en niet betalende zijn belangrijk omdat je natuurlijk een spelersbasis nodig hebt om betalende spelers te trekken, maar of zij events nu leuk of niet leuk vinden is wat minder relevant.

Dat gezegt zie ik echt wel veel haken en ogen, je wilt niet weten hoeveel spelers met meerdere account spelen, en je "legaliseert" hiermee het overzetten van goede sterke artefacten voor rommelartefacten, en tijdboosters en kennispuntenboosters en magische producties (de meest lastige om te verkrijgen) vanuit 2de, 3de, 4de accounts.
Ik heb zat rommel in dezelfde kleurstelling om te ruilen en zo hebben anderen dat ook.

Ik zal je een goed voorbeeld geven.
Op winyandor afgelopen feniks event 6000 diamanten uitgegeven omdat die feniks omdat ik die compleet wilde hebben, met mij vele anderen waarbij een hele hoop diamanten in de gilde niet "gratis" verzameld waren.
Maar waarom zouden we dat gedaan hebben als we die missende artefact straks kunnen overzetten vanuit een 2de account voor een waardeloze "meiboom" artefact bv?

Ik weet dat er spelers zijn niet tijdboosters / troepenboosters / KP instants uit event op die dagen in het verleden geld uitgaven voor meer en extra. als je echter je rommel kan ruilen voor de goede spreuken/instants ect vanuit je andere accounts, en die betalende spelers hebben heel vaak meer dan 1 account.

Maar ook ik wil nog een extra beer / feniks ect, hey dat is handig gratis en voor niets.
Er komt straks weer een set aan, bedenk je een leuke combinatie die meerdere van dezelfde gebouwen vereist? geen probleem tijdens de rommelmarkt week ruil ik al me rommel voor die leuke gebouwen.

Ik ben gek ik ga toch geen 50-100-500 euro in het event stoppen? over 2 maanden heb ik alles voor nop.

Het klinkt heel sympatiek maar uiteindelijk zal het hier op uitlopen, net als dat "unlimited" opdrachten het afgelopen jaar inno-games heel veel geld heeft gekost, Een deel bleef betalen maar een ander deel van de betalende spelers vond manieren om het helemaal gratis en beter te doen en zag geen noodzaak meer om er geld in te stoppen.
FoMo is voor spelers vaak een belangrijke factor, en die verdwijnt met dit idee volledig. alles wat nu niet lukt fixen we dan wel weer.
 
CrazyWizard het is te waarderen dat je de bedrijfsvoering en welvaart van Innogames zo hoog in het vaandel hebt.

Ik weet het een en ander van programmeren en digitale ontwikkeling, dus ja: het zal best tijd en moeite kosten. Snap ook wel dat de BSA's en events variaties zijn op een format, dat is geen raketwetenschap. Anderzijds, ik heb nergens gezegd dat het overmorgen klaar moet he? En over format: de al bestaande dealer is technisch al een mooie basis. Maar nog eens: dat is het werk van Inno, waar ze prima personeel voor in dienst hebben.

Echter, voor ideeën vragen ze geregeld en via diverse kanalen de inbreng van spelers, en dat is wat ik hier probeer te doen.

Anders gezegd: het is makkelijk om een idee op alle manieren de grond in te boren. Dankjewel ook aan Buizerd Dat kan ik zelf ook heel goed en heb ik het forum niet voor nodig. Daarom heb ik gevraagd om constructieve kritiek: hoe kan het wel? Of waar zitten de haakjes en oogjes, want dat ie er volop zijn, weet ik ook wel. Zoals bijvoorbeeld super builder45 met haken en ogen komt en suggesties aandraagt, dan komen we ergens. Dat is een uitstekend voorbeeld van constructieve kritiek.

Nog eens proberen...
 

Deleted User - 124539

Guest
Deze begrijp ik niet helemaal. Doel je hier op gebouwen die T4, T5 en T6 geven? Met deze gebouwen heb ik nog geen ervaring namelijk.
Zelf zou ik niet weten waarom ik een houtfabriek in mijn inventaris zou hevelen en willen ruilen tegen een marmerfabriek, of zo. Ik denk dat het met productiefabriekjes - of het nou zou kunnen of niet - niet echt storm zal lopen, en dat het vooral zal gaan om de wat apartere dingen.
Met tier bedoelde ik hier de verschillende kleurenbanden.(Eén band=één tier) Als ik naar de vertaling van het Engelse "tier" kijk, mag ik dat hier wel degelijk gebruiken, alhoewel ik moet toegeven dat het hier verwarrend is omdat wij "tier" ook gebruiken voor de verschillende goederenniveaus.
 

Deleted User - 124539

Guest
Voor het verdienmodel van inno voeding te geven heb ik ondertussen een oplossing:
Ik heb zelf al voorgesteld om te werken met "ruil"tokens. Als inno maar 1 weggeeft (of zorgt dat je die maar 1 keer kunt verdienen via operachten/grote prijzen event) per markt, kan een speler maar 1 gebouw per markt binnenhalen. Waar zit dan de winst? Er zullen veel spelers zijn, die niet tevreden zullen zijn met dat ene gebouwtje per keer, en die spelers zullen best bereid zijn om wat dia's uit te geven om een ruiltoken, en dus een gebouw meer te kunnen verkrijgen. Als inno per extra ruiltoken jouw 1000 dia's vraagt, @CrazyWizard , kunnen ze gemakkelijk winst maken.
Het is waar dat men tegenwoordig gemakkelijker dia's kan winnen door bv. de toren, maar om misbruik te voorkomen, kan inno bv. een max aan aantal extra ruiltokens te stellen. Als je nog een gaatje kunt vinden waar personen misbruik van kunnen maken, zeg het me dan. Inno bepaalt tenslotte zelf hoeveel tokens wij kunnen krijgen. En ja, je kunt tokens opsparen, maar dan kun je nog steeds geen misbruik maken, want je kunt niet meer gebouwen krijgen dan anderen, die wel altijd hun token(s) onmiddellijk uitgeven. Inno kan ook een max zetten op het aantal tokens dat je kunt opslagen, bv. net zoals met kapotte runenscherven 10.
En er zit sowieso al een remmer waardoor een speler niet zoveel goede gebouwen kan krijgen: een andere speler moet van dat goed gebouw afwillen, en dat zal niet zo vaak gebeuren met een écht goed gebouw!
Met het kopen van extra tokens, kan inno wat betreft de max, die nog verder doordrijven dan een max per speler: een max per wereld. De heel actieve spelers zullen dan ongetwijfeld meer kunnen ruilen dan de iets minder actieve: maar activiteit wordt altijd al beloond in een spel als dit. Dit laatste is echter niet perse nodig, een max per speler lijkt mezelf beter, alhoewel ik denk dat een max per wereld inno meer zou opleveren (want een speler ervaart dan de psychologische drang om zo snel mogelijk zoveel mogelijk tokens te kopen, want anders is het straks misschien niet meer mogelijk.) Je kunt een max per wereld en een max per speler ook combineren.

Vb. In totaal zijn er 3000 tokens te koop op een wereld. Een speler kan max 10 tokens extra kopen, dus in theorie zouden er dan 300 spelers kunnen zijn die dat max kopen. Er zullen echter sommige zijn die minder kopen, dus dan zijn er al meer spelers die er kunnen kopen.
DIT ZIJN VOORBEELDCIJFERS, JE KUNT DEZE AANPASSEN NAAR GELANG HET AANTAL SPELERS OP EEN WERELD EN HOEVEEL JE WILT DAT DEZE SPELERS KUNNEN KOPEN!!!
 
Heb niet alles teruggelezen maar constateerde deze week nog dat een inventaris met 18 pagina's gebouwen wel erg veel is en dat ik deze heel graag zou willen inruilen voor ... bijvoorbeeld een soort Elvenar bitcoins die weer voor allerlei andere dingen inzetbaar zijn, bijv. aankoop van extra mana, goddelijke zaden, orkses etc etc? Toverspreukfragmenten heb ik ook al veel te veel en daar komt ook steeds meer van bij vanuit de toren. Dus Inno... heel graag een leuk antwoord op dit eh... luxe probleem ;) thank you! Het idee van ruilhandel binnen de bs... hm denk niet dat dat zoden aan de dijk zet omdat de mogelijkheden daarbinnen te beperkt zijn, sorry! :rolleyes:
 

DeletedUser1294

Guest
...een inventaris met 18 pagina's gebouwen wel erg veel is en dat ik deze heel graag zou willen inruilen voor ... bijvoorbeeld een soort Elvenar bitcoins die weer voor allerlei andere dingen inzetbaar zijn, bijv. aankoop van extra mana, goddelijke zaden, orkses etc etc? Toverspreukfragmenten heb ik ook al veel te veel en daar komt ook steeds meer van bij vanuit de toren...
Een nieuwe mogelijkheid om extra's te kopen, lijkt me inderdaad wel wat. Niet met een Elvenar-betaalmiddel, maar gewoon met de fragmenten die zich nu blijven opstapelen. Mag best duur zijn, maar dan is er eindelijk een reden om de gebouwen uit de inventaris te vergruizen.

Aanvulling.. Eén keer in de week of maand een markt lijkt me wel leuk. Inno bepaalt wat er te koop is en we betalen met fragmenten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik knutsel me suf... het is een v.d. weinige plekken waar bijv. tijdboosters zonder teveel kosten te maken zijn, om knok- en gezondheidsboosters te maken, runenscherf fragmenten... enzocetera.
 

DeletedUser4312

Guest
Ik knutsel me suf... het is een v.d. weinige plekken waar bijv. tijdboosters zonder teveel kosten te maken zijn, om knok- en gezondheidsboosters te maken, runenscherf fragmenten... enzocetera.
Ik heb geen haast, dus wat moet ik met meer tijdboosters? :)
 
zoals Wapenkamer in dwergenstijl? (daar heb ik er 5 van, en ik ben niet van plan ze te plaatsen) Ruilen zou ik graag doen, met die gebouwen!
 
Kom maar op met die wapenkamers @bowmaster als je die niet gebruikt ;)

Maar het idee om nog iets te doen met al die items die ik niet gebruik uit mijn inventaris vind ik goed. Hoe of wat weet ik niet zo goed. Dat laat ik over aan meer geïnspireerde mensen of elfen :)
 

DeletedUser4312

Guest
Ik kan prima knokken, winnen en weinig troepen verliezen zonder die gebouwtjes. Ik heb er een aantal in de inventaris en vergeet die altijd neer te zetten. Dus om er nou nog meer te maken...
Zo zie je: ieder speelt het op zijn/haar manier.
 
Bovenaan