• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Elk militair gebouw een eigen trainingsqueue

DeletedUser

Guest
Idee
Geef alle militaire gebouwen (kazerne, huurlingenkamp, oefenterrein) een eigen queue voor te trainen, zodat je in meer militaire gebouwen tegelijkertijd kunt trainen

Motivatie
Het aantal legereenheden wat je wekeljjks eigenlijk nodig hebt om toernooien goed te doen (+ ook provincies), blijft maar groeien. Met behulp van wapenkamers en sommige Oude Wonderen kun je het aantal eenheden per queue vergroten, en met sommige OWs (en upgrade kazerne e.d) ook de snelheid van het trainen vergroten. Verder ook OWs en eventgebouwen die je legereenheden afleveren.

Het klinkt allemaal mooi, maar het is helaas niet meer in balans. Een gewone speler met 1 account is niet in staat om de OWs op lvl 20 (25 ondertussen?) te krijgen. Je kunt meer kps binnenkrijgen met toernooien, maar .... daar moet dan zwaar voor getraind worden. In meerdere militaire gebouwen tegelijkertijd kunnen trainen zou een oplossing kunnen zijn, zeker omdat het trainen in het oefenterrein nog steeds tergend langzaam gaat (en geen OW om dat te versnellen).

Nadeel
Meer trainen betekent meer voorraden (gereedschap/hamertjes) verbruiken. Dit idee kan een tekort daarin veroorzaken. Maar je hebt natuurlijk zelf de keuze wat, waar en hoeveel je tegelijkertijd wilt trainen. Daarnaast kun je een tekort aan voorraden tegenwoordig beter oplossen met behulp van spreuken of Directe Effecten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dat laatste kan je opvangen door die 's nachts te trainen, waar je sowieso minder snel terug bent. Verder volledig mee eens.

Dat klopt wel Aiki, maar 1 queue van het oefenterrein duurt bij mij 2:15 uur. Dus ik kan maar 5 queues per nacht trainen (en dan zijn ze de volgende ochtend nog steeds bezig) en dat zijn helaas niet eens 5 voltallige troepen bij mij.
 

DeletedUser2361

Guest
Helemaal mee eens Didi.
Elk kamp heeft een eigen queue en een eigen legertype. Ga je nu het maximum aantal legers trainen in bijvoorbeeld je kazerne, dan is het andere kamp of oefenterrein ook vol met de legers uit je kazerne. Verschillende kampen hebben verschillende legers. Je kunt dan ook geen leger meer trainen in je andere kamp.
Ik zou eigenlijk een stap verder willen gaan.
Kunnen de trainingskampen niet losgekoppeld worden van elkaar. Train legers in het kamp, waar je de legers kan kiezen. Dan kan je veel meer legers tegelijkertijd trainen. Meer legers, meer en betere gevechten. Meer provincies voltooien en daardoor meer ruimte in je stad. Meer ruimte, meer fabrieken, meer voorraden, meer legers enz.
Groet Peter
 

DeletedUser2296

Guest
Helemaal mee eens. Het aantal trainings queues zou eigenlijk, gerelateerd aan je niveau, groter moeten worden. Dan heb je er ook meer nodig en is ook een motivatie. Nu is het zeker veel te weinig. Vooral omdat de plaats om gebouwen te plaatsen heel erg beperkt wordt. Vooral als je hoger in je punten zit.

Is dit spel niet langzaam tegen de oorspronkelijke grenzen qua oppervlakte aan het lopen? Oorspronkelijk was er genoeg ruimte, maar door alle levels die er achter geplakt zijn wordt de plek een beetje krap. Hierdoor wordt er wellicht bewust minder oppervlakte vrijgegeven.

past wellicht niet helemaal binnen deze thread. Maar ik vind het vaak heel lastig om de locatie om iets te bouwen moeilijk te vinden. Suggestie pas de oorspronkelijke modules aan zodat alles weer logisch wordt.
 

DeletedUser

Guest
Helemaal mee eens. Het aantal trainings queues zou eigenlijk, gerelateerd aan je niveau, groter moeten worden. Dan heb je er ook meer nodig en is ook een motivatie. Nu is het zeker veel te weinig. Vooral omdat de plaats om gebouwen te plaatsen heel erg beperkt wordt. Vooral als je hoger in je punten zit.

Is dit spel niet langzaam tegen de oorspronkelijke grenzen qua oppervlakte aan het lopen? Oorspronkelijk was er genoeg ruimte, maar door alle levels die er achter geplakt zijn wordt de plek een beetje krap. Hierdoor wordt er wellicht bewust minder oppervlakte vrijgegeven.

past wellicht niet helemaal binnen deze thread. Maar ik vind het vaak heel lastig om de locatie om iets te bouwen moeilijk te vinden. Suggestie pas de oorspronkelijke modules aan zodat alles weer logisch wordt.

Klopt, je zou een enorme batterij aan wapenkamers neer kunnen planten, maar daar train je niet sneller mee, alleen meer legereenheden tegelijkertijd klaar zetten in de queue.

En ja ik zit tegen de grenzen van de beschikbare ruimte aan. Max 457 provincies verkennen voor max 60 provincie uitbreidingen. Over een paar weken zit ik aan de max :(
 

DeletedUser990

Guest
En ja ik zit tegen de grenzen van de beschikbare ruimte aan. Max 457 provincies verkennen voor max 60 provincie uitbreidingen. Over een paar weken zit ik aan de max :(

Mischien mag je dan naar de volgende wereld? Die hebben ze toch al!
 

DeletedUser

Guest
Mischien mag je dan naar de volgende wereld? Die hebben ze toch al!

Op de NL server hebben we maar 1 wereld "Arendyll" ;) Maar zelfs als we meer werelden zouden hebben, dan zou ik nog vanaf punt 0 moeten beginnen in andere wereld. Daar heb ik niet zoveel zin in hoor.
 

DeletedUser990

Guest
Als je daar dan je extra gebouwen op kan zetten, of zoiets, dus in zekere zin zelf kan inrichten dan lijkt het me wel wat.
Als het weer een Arendyll, met andere naam wordt kan ik net zo goed hier een extra account(waar ik zelfs niet aan denk) maken.

Dus daar voor de liefhebbers alle gevechts gebouwen neerzetten. Of extra fabrieken.
 

DeletedUser2723

Guest
Klopt, je zou een enorme batterij aan wapenkamers neer kunnen planten, maar daar train je niet sneller mee, alleen meer legereenheden tegelijkertijd klaar zetten in de queue.

En ja ik zit tegen de grenzen van de beschikbare ruimte aan. Max 457 provincies verkennen voor max 60 provincie uitbreidingen. Over een paar weken zit ik aan de max :(
Ik begrijp niet dat de vrij gespeelde plaatsen alleen maar ertoe dienen om de wachtrij langer te maken. Ze zouden ertoe moeten dienen om actief te trainen. Dat zou het probleem voor een groot deel oplossen. Je denkt... "Ha een plek erbij"... maar die plek doet niets... Het simultaan trainen van verschillende eenheden zie ik wel zitten. Geld overigens ook voor de "wachtrij" van de magische academie
 

DeletedUser2723

Guest
Kortom het principe van de wachtrij vind ik onzinnig. Helmaal om dat in het begin een trainings sessie uren duurt. De vrijgespeelde plekken zouden actieve trainings plaatsen moeten zijn.
De loskoppeling en introductie van separate wachtrijen per militaire faciliteit vind ik ook een prima idee. Als compensatie zouden de spelontwikkelaars een maximum aantal trainingsplekken per militair kamp of oefenterrein kunnen introduceren. Wat ik wel fijn vind is dat je onder de tab. Legerkamp een totaal overzicht hebt van je eenheden en je legerbases. Dat overzicht zou ik graag gehandhaafd zien als die queues van de verschillende bases losgekoppeld worden.
 

DeletedUser2723

Guest
Het aantal legereenheden wat je wekeljjks eigenlijk nodig hebt om toernooien goed te doen (+ ook provincies), blijft maar groeien. Met behulp van wapenkamers en sommige OWS kun je het aantal eenheden per queue vergroten, en met sommige OWs (en upgrade kazerne e.d) ook de snelheid van het trainen vergroten. Verder ook OWs en eventgebouwen die je legereenheden afleveren.

Het klinkt allemaal mooi, maar het is helaas niet meer in balans. Een gewone speler met 1 account is niet in staat om de OWs op lvl 20 (25 ondertussen?) te krijgen. Je kunt meer kps binnenkrijgen met toernooien, maar .... daar moet dan zwaar voor getraind worden.

Om het voor een speler met 1 account nog mogelijk te maken, zouden eigenlijk alle militaire gebouwen (kazerne, huurlingenkamp, oefenterrein) een eigen queue moeten hebben. Zeker omdat het trainen in het oefenterrein nog steeds tergend langzaam gaat (en geen OW om dat te versnellen).
wat is OWS?
 
In volgend ras komt er een wonder dat de trainingssnelheid van het oefenterrein versneld. Net zoals er nu al 1 is voor de kazerne (naalden) en voor het huurlingenkamp (vliegendeacademie)

Verder verschuif je het probleem hierdoor wel naar een hamertekort.

Als je de huidige kazerne op max snelheid kan laten draaien dan heb je daar dagelijks 800k+ hamers voor nodig.
Als je 3 aparte queues zou hebben, kan dat in theorie 2.4M hamers per dag worden, dit lijkt me onmogelijk te verzamelen.

Ook zou het veranderen van 1 naar 3 queues, de wapenkamers te sterk worden waardoor ze die waarschijnlijk ook allemaal 1/3 zullen maken. Hierdoor straf je spelers die nog geen oefenterrein en/of huurlingenkamp hebben.

Het 'wortel'probleem is volgens mij dat het aantal nodige troepen afhankelijk is van je troepengrootte en je elk hoofdstuk er een paar verplicht moet doen.
Dus de keuze wordt in de toekomst ofwel stoppen met toernooi ofwel stoppen met verdergaan in onderzoek.
 

DeletedUser

Guest
In volgend ras komt er een wonder dat de trainingssnelheid van het oefenterrein versneld. Net zoals er nu al 1 is voor de kazerne (naalden) en voor het huurlingenkamp (vliegendeacademie)

Verder verschuif je het probleem hierdoor wel naar een hamertekort.

Als je de huidige kazerne op max snelheid kan laten draaien dan heb je daar dagelijks 800k+ hamers voor nodig.
Als je 3 aparte queues zou hebben, kan dat in theorie 2.4M hamers per dag worden, dit lijkt me onmogelijk te verzamelen.

Ook zou het veranderen van 1 naar 3 queues, de wapenkamers te sterk worden waardoor ze die waarschijnlijk ook allemaal 1/3 zullen maken. Hierdoor straf je spelers die nog geen oefenterrein en/of huurlingenkamp hebben.

Het 'wortel'probleem is volgens mij dat het aantal nodige troepen afhankelijk is van je troepengrootte en je elk hoofdstuk er een paar verplicht moet doen.
Dus de keuze wordt in de toekomst ofwel stoppen met toernooi ofwel stoppen met verdergaan in onderzoek.

Lol ik voel weer een "rebalancing" aankomen :rolleyes:
 
Lol ik voel weer een "rebalancing" aankomen :rolleyes:
Nee hoor ik denk het niet, volgens mij mij vind inno het juist goed dat de eindspelers heeeeel veel goederen moeten betalen om af te kopen, of heel veel troepen er door jagen. Dat je als eindspeler niet meer kan meedoen voor de eerste plaatsjes hierdoor, dat maakt hun niet echt uit :)

Op zich is het wel goed dat je als beginnende speler ook kan meedingen voor de eindprijsjes in toernooi, en dus niet moet wachten tot je helemaal op het einde zit. Maar aan de andere kant is toernooi voor veel beginnende spelers ook wel de reden waarom ze niet meer groeien. Ze zwemmen wel in kp, maar goederen zijn altijd op.
 

DeletedUser1796

Guest
Idee is perfect ik heb altijd toch te veel hamers dus ik vind het voor mij zelf geen nadeel.
Ik kan me oefenterrein altijd pas doen als me Kazerne klaar is en dan moet ik die niet innen.
De tijd van me oefenterrein is heel erg lang en in die tijd kan ik bijna 2 keer me kazerne aanzetten.
 
Bovenaan