• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Economische crisis

Lekker stelletje zijn jullie,een beetje verwarring schoppen,hé ;) . Eerst wordt er gezegd: "concentreer je op je bonusfabrieken en doe de rest weg om ruimte te maken". Heb ik dat gedaan en dan moeten de basic grondstoffen in eren worden gehouden waardoor je toch een paar tier 1 fabrieken naast de bonus zou moeten houden. Heb dus nu al spijt dat ik ze weg gedaan heb en heb er maar weer gauw een paar bij gezet want de toren vraagt mij meer dan dat ik bij kan "kopen".
 
Lekker stelletje zijn jullie,een beetje verwarring schoppen,hé
Je gaat voorbij aan het feit dat soms advies vooral op beginners van toepassing is en in andere gevallen juist voor gevorderde spelers... Je focus houden op bonusgoederen is voor jou nu echt de beste strategie. En - als ik jou was - zou ik die toren (zeker nu nog) helemaal vergeten!
 
Laatst bewerkt:
Crosstier bestaat alleen om 1 reden, hier onder 3 spoilers, in elke spoiler is de productie gelijk volgens de ruilverhouding op de markt

1578540633875.png

1578540755024.png

1578540847544.png

Zolang het volgens de sterrenverhouding "eerlijk" is om de productie van de T1 stad te ruilen voor de productie van de T3 stad zullen er altijd spelers zijn die het blijven proberen.

1 van de redenen waarom de markt vol staat met deze handel en niet met 2 sterren handel is dat cross tier niet populair is, weinig spelers zijn dus (terecht) bereid deze handel aan te nemen, goede handel daarintegen wordt wel van de markt gehaald, dus blijft de slechte handel staan en de goede handel wordt geruild, in dat opzicht werkt de markt redelijk goed.

Pas als je bijvoorbeeld heel veel vraag van 2000 elixer voor 2000 edelsteen op de markt ziet staan dan pas kan je zeggen dat er een klein markt probleempje is. maar zolang alle 2 sterren handel wordt afgenomen is de handel blijkbaar redelijk in balans.
 
Wat je moet doen is het aantal relikwieen van je bonusgoed omhoog duwen tot je er minstens 500 van hebt. Dan krijg je 700% bonus, en produceert je bonus fabriek 8x zoveel als een niet-bonus fabriek.
Niet-bonus-fabrieken gaan dat van hun leven niet bijhouden.
Ik ben de boel al flink aan het opjagen geweest. Heb nu 3 houtfabrieken van * 16 ; 1 van *15 en dan nog 5 van * 6 bij een bonus van 557 % . Van zijde : 1 van * 13 ; 1 van * 11 ; 1 van *7 en 1 van*6 bij een bonus van 601% (dankzij het vorige tornooi).Van mijn toverstof heb ik nu 1 van *8; 1 van *3 en 1 van *2 bij een bonus van 501%. Hiermee kom ik wel al een heel eind, daar niet van maar ik merk dat ik toch ook nog veel marmer en staal nodig heb en door al dat opwaarderen heeft de productie van hout een beetje stil gelegen waardoor ik niet genoeg hout kon produceren om de rest te kopen. Bovendien krijg ik in de handel ook veel aanbiedingen waarin staal of marmer gevraagd worden maar niet aangeboden ,zelfs niet in cros-tier.Vandaar dat ik spijt heb dat ik ze nu al gelijk had weg gedaan in plaats van ze nog even te houden en dan later alsnog weg te doen . Ik zal de laatste zijn die jullie ongelijk geeft voor jullie adviezen ,wees maar niet bang ;) . Ik liep gewoon een flink stuk achter dus had nog al wat in te halen. Kennelijk heb ik nu (,in mijn hoofdstuk ook nog,)best wel veel basis goederen nodig. dus van daar.:)
 

Deleted User - 370874

Guest
Er is vandaag op het Beta forum een voorstel aangekondigd voor het aanpassen van de sterren ratings die een einde moet maken aan het cross tier probleem.

Als ik het goed begrijp verandert er helemaal niets, maar wordt alleen de manier waarop de 'waarde' van goederen visueel wordt weergegeven aangepast… dat klinkt een beetje als zonde van de moeite!
 
Hiermee kom ik wel al een heel eind, daar niet van maar ik merk dat ik toch ook nog veel marmer en staal nodig heb
Uiteraard heb je de andere soorten ook veel nodig, dat blijft zo. Niet-bonus fabrieken bouwen schiet echt niet op, met je 500% bonus.
Kijk maar eens hoeveel een staal of marmer fabriek opbrengt in 3 uur, en hoeveel een hout fabriek doet in 3 uur. De laatste zal ongeveer 6x zoveel produceren.

Als je dus je staalfabriek ombouwt naar een extra houtfabriek, produceer je 6x zoveel. 1/6 daarvan ruil je om naar staal op de markt, dan heb je evenveel staal als je had met je staalfabriek. Blijft over 5/6 geproduceerd hout die je extra hebt.

door al dat opwaarderen heeft de productie van hout een beetje stil gelegen waardoor ik niet genoeg hout kon produceren om de rest te kopen.
Je kunt niet alles tegelijk hoe graag je soms ook zou willen. Het spel heeft overal van dit soort keuzes, de kunst is om daar je weg in te vinden.

Een tekort wegens upgraden is overigens niet erg, als alles weer draait lost dat zich vanzelf weer op. Ernstiger is als je structureel tekorten hebt, dan moet je iets gaan doen om het echt op te lossen.
 
Nou nee niet structureel tekort maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog wel wat op voorraad had maar toch. Ik weet niet hoe ze bepalen welke handels aanbiedingen je krijgt maar de laatste tijd krijg ik veel aanbiedingen waarin de zelfde producten gevraagd worden als die ik ook nodig heb. Kennelijk veel vraag naar en weinig aanbod Alle kleine beetjes die ik dan zelf produceer zijn dan op dit moment mee genomen. k weet dat ik niet alles tegelijk kan daarom maak ik ook even pas op de plaats en probeer ik eerst weer mijn voorraad hout met namen weer wat op pijl te krijgen en dan maar hopen dat het aanbod van staal en marmer weer aantrekt. Zelfs binnen mijn BS wordt er weinig staal geproduceerd dus daar kom ik ook niet zo ver mee
 
Zelfs binnen mijn BS wordt er weinig staal geproduceerd dus daar kom ik ook niet zo ver mee
[/QUOTE]
Het zou kunnen dat de magiers in jouw BS bij het aannemen van leden niet hebben gelet op de bonusgoederen van de spelers die zij binnen lieten. Daardoor kan een BS ontstaan dat - wat bonusgoederen betreft - helemaal scheef hangt. het is natuurlijk niet iets wat je graag doet, maar je zou dan kunnen overwegen om over te stappen naar een ander BS waar die zaken wel op orde zijn!
 
Daar heb ik al zitten denken ook omdat ze niet goed weten welke kant ze op willen maar er zijn een paar nieuwe bij gekomen en een paar spelers uit hun winterslaap ontwaakt waardoor er wat meer activiteit is en er wat meer samen gedaan wordt . Ik wil het nog even een kans geven en kijken hoe het zich ontwikkeld
 
Bij de nieuwe zitten er overigens wel 1 of 2 bij ,als ik het goed heb,met staal als bonus maar het zijn nog kleine spelers met kleine fabrieken en een lage bonus dus dat heeft ook nog even zijn tijd nodig om te groeien
 

DeletedUser726

Guest
Als ik het goed begrijp verandert er helemaal niets, maar wordt alleen de manier waarop de 'waarde' van goederen visueel wordt weergegeven aangepast… dat klinkt een beetje als zonde van de moeite!

Dat is niet waar... de verhouding is nu 1:4 waar er voorgesteld wordt om naar 1:2 danwel 1:1,5 te gaan.....
Ik heb derhalve de oproep van onze aarts gevolgd:
"Ik zou zeggen maak een beta account aan en daarna een betaforum account en reageer als volgt op dit topic "I am a fan of 1,5 main reason is to discourage cross tier trades" (Vonkentrekker)
 

Deleted User - 147694

Guest
Door de waarde van de verschillende tiers dichter bij elkaar te waarderen betekend dat de hoeveelheid die je ruilen kunt hoe dan ook minder groot zal zijn dan nu het geval is.

Momenteel kun je voor 1000 Elixer bijvoorbeeld 64000 Marmer vragen (1000 T3 x 4 (waardestap T2) x 4 (waardestap T1) x 4 (maximale extra vraag) = 64000 T1)

Laten we zeggen dat van T1 --> T2 2x wordt en van T2 naar T3 ook 2x geld, dan wordt het (1000 T3 x 2 x 2 x 4 = 16000 T1)

Dit levert een verschil op van maar liefst 48000 T1, dit betekend dus dat het zelfs als je de huidige 4 verlaagd naar 2, je al enorm veel goederen minder kwijt zult zijn dan het momenteel het geval is, als je voor beide stappen 1,5 berekend kun je straks zelf maximaal 9000 T1 voor 1000 T3 vragen, een verschil van 55000 goederen met de huidige situatie.

Handel binnen een tier wordt overigens niet verandert, ik heb niet gelezen dat ze aan de maximale 400% verschil binnen een tier gaan tornen.
 
Door de waarde van de verschillende tiers dichter bij elkaar te waarderen betekend dat de hoeveelheid die je ruilen kunt hoe dan ook minder groot zal zijn dan nu het geval is.

Momenteel kun je voor 1000 Elixer bijvoorbeeld 64000 Marmer vragen (1000 T3 x 4 (waardestap T2) x 4 (waardestap T1) x 4 (maximale extra vraag) = 64000 T1)

Laten we zeggen dat van T1 --> T2 2x wordt en van T2 naar T3 ook 2x geld, dan wordt het (1000 T3 x 2 x 2 x 4 = 16000 T1)

Dit levert een verschil op van maar liefst 48000 T1, dit betekend dus dat het zelfs als je de huidige 4 verlaagd naar 2, je al enorm veel goederen minder kwijt zult zijn dan het momenteel het geval is, als je voor beide stappen 1,5 berekend kun je straks zelf maximaal 9000 T1 voor 1000 T3 vragen, een verschil van 55000 goederen met de huidige situatie.

Handel binnen een tier wordt overigens niet verandert, ik heb niet gelezen dat ze aan de maximale 400% verschil binnen een tier gaan tornen.

Je kan nog steeds dezelfde aantallen traden, dat gaat volgens de beta post niet veranderen,

Wat veranderd is het aantal sterren dat aan die handel gewaardeerd wordt.
Zo wordt een huidige 1:4 cross tier met 0 sterren gewaardeerd. hierdoor is voor iedereen duidelijk dat het een hele slechte deal is. 1 en 0 sterren handel worden ook onderaan de lijst geplaatst waardoor die ellende niet steeds bovenaan staan van de lijst en je door een hele zooi rommel moet scrollen voor je bij redelijke handel komt.

bij 1:1.5 ipv. 1:2 wordt de handel van laag naar hoog wel ietsje gestimuleerd (omgekeerde cross tier dus) echter is dat verschil redelijk beperkt, het bijkomende voordeel is dat dit beginnende spelers helpt om aan t2 en t3 te komen in een fase van het spel (begin) waarbij het soms lastig is om aan voldoende van deze goederen te komen, zij kunnen dat tegen een voordelige sterrenverhouding wat t1 en t2 omhoog ruilen in een fase wanneer ze dat nodig hebben.

1:2:4 is naar mijn mening wel de meest accurate en eenvoudige verhouding. al is dit deels wel afhankelijk van wat de ontwikkelaars van plan zijn in de toekomstige hoofdstukken, gezien dat ze bekend zijn met het probleem is de kans redelijk aanwezig dat ze de fabrieken in de komende hoofdstukken waarderen naar gelang de keuze voor 1:1.5 of 1:2
 

DeletedUser4647

Guest
ik transport mijn fabrieken wel naar mijn inventaris als ik teveel van die goederen heb en weer terug als ik tekort heb. Cross tier alleen als ik af een toe een onbalans heb. Zo ook met afnemen van cross tier. Het is allemaal onderdeel van het spel en het lost zich vanzelf op. Geen aandacht aan besteden helpt zeker ;-)
 
Bovenaan