• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Economische crisis

DeletedUser1587

Guest
Het begint er steeds meer op te lijken dat onze economie op zijn gat ligt. Kijkend naar de markt zie ik vooral aanbiedingen waar T3 producten worden aangeboden voor T2 of T1. Het aantal aanbiedingen binnen een Tier is op de vingers van één hand te tellen. Laat staan de aanbiedingen in een andere richting.

Het lijkt erop dat we op een punt zijn gekomen waar iedereen zich vooral richt op de hogere tiers, maar dat we onvoldoende aanwas hebben in de eerdere hoofdstukken om T1 en T2 te dekken.

Wordt het niet tijd dat we met zijn allen onze productie weer een beetje in balans brengen en ook weer meer binnen de tier gaan handelen?
 

DeletedUser2975

Guest
Dat noemen we dus....: crosstier en dan heb je nog niet genoemd ...: de 1 ster aanbiedingen of soms zelfs...0 sterren aanbiedingen. Ik kan er zo 2 spelers noemen, die constant de markt verpesten..., de ene zet altijd 1 ster...en de andere koopt alles op en vraagt er dubbel zo veel voor terug. Als iedereen nu eens die aanbiedingen zou negeren...en geen crosstier meer accepteert (dat alleen in overleg en binnen de eigen bs)., dan denk ik dat de markt binnenkort weer in evenwicht is en dat we weer met plezier kunnen gaan ruilen ( op een eerlijke manier ).
 
Op Winyander lees ik binnen de BS eveneens klachten over de handel, die niet wil vlotten. Misschien zou dit een draadje kunnen zijn voor beide servers?
 

DeletedUser2975

Guest
Als die 97% nu allemaal eens die oneerlijke handel zouden laten staan.., (ik neem het echt niet af, ook al heb ik het nodig)...dan denk ik, dat de markt zich wel weer herstelt. Als Inno er dan niets aan doet, kunnen we dit probleem toch met ons allen oplossen?
 

DeletedUser2665

Guest
De oplossing begint (zoals zo vaak) bij jezelf. Zorgen dat je voldoende T1 produceert, zelf 1-op-1 handel zetten en geen cross aannemen. Als die 97% dat zelf op orde zou hebben, bestond het probleem niet.
 
Mijn indruk is dat het niet zozeer aan de crosstier ligt. Met eerlijkere verhoudingen is daar weinig mis mee, vind ik.
Ik denk veeleer dat het probleem wordt veroorzaakt door push-accounts, waarmee spelers zichzelf van veel extra goederen voorzien. Dit is imo de scheve handel die iedereen ziet langskomen en ook afgenomen ziet. Afgenomen door accounts die van dezelfde speler zijn.
 
Ik denk veeleer dat het probleem wordt veroorzaakt door push-accounts, waarmee spelers zichzelf van veel extra goederen voorzien. Dit is imo de scheve handel die iedereen ziet langskomen en ook afgenomen ziet. Afgenomen door accounts die van dezelfde speler zijn.
Als je tijd naar hoeveel tijd er nog over is van handel (ga met de muis op het 'koop' knopje staan (geen muisknoppen indrukken!) en je krijgt een popup hoe lang de aanbieding nog geldig is), dan staat de handel er wel heel lang op als je het voor jezelf nodig hebt.
 

DeletedUser2665

Guest
Mijn indruk is dat het niet zozeer aan de crosstier ligt. Met eerlijkere verhoudingen is daar weinig mis mee, vind ik.
Ik denk veeleer dat het probleem wordt veroorzaakt door push-accounts, waarmee spelers zichzelf van veel extra goederen voorzien. Dit is imo de scheve handel die iedereen ziet langskomen en ook afgenomen ziet. Afgenomen door accounts die van dezelfde speler zijn.

Push accounts voeden alleen hun andere stad. Die handel zul je zelden zien staan, want wordt meteen afgenomen. Push account vervalsen de competitie, maar zijn niet verantwoordelijk voor de malaise op de markt. Markt is ook hier gewoon ene kwestie van vraag en aanbod. Waar geen vraag naar is, wordt op den duur niet meer aangeboden.
 
Markt is ook hier gewoon ene kwestie van vraag en aanbod. Waar geen vraag naar is, wordt op den duur niet meer aangeboden.
Aldus de wet van vraag en aanbod. Volgens mij is hiermee het 'probleem' opgelost.
Als niemand oneerlijke handel afneemt, wordt het niet meer geplaatst, behalve door pushers. En wat wel of niet eerlijk is, wordt uiteindelijk bepaald door de afnemers, niet door de aanbieders.
 

DeletedUser2665

Guest
Aldus de wet van vraag en aanbod. Volgens mij is hiermee het 'probleem' opgelost.
Als niemand oneerlijke handel afneemt, wordt het niet meer geplaatst, behalve door pushers. En wat wel of niet eerlijk is, wordt uiteindelijk bepaald door de afnemers, niet door de aanbieders.

En waarom nemen mensen dat aan? Omdat ze hun stad niet op orde hebben...
 
.. of omdat ze een push-account (nodig) hebben. Wat uiteindelijk op hetzelfde neerkomt.

Maar om nou voor 97% van de spelers iets te verbieden omdat 3% er niet eerlijk mee omgaat, dat zou ik erg oneerlijk vinden.
 

Deleted User - 147694

Guest
.. of omdat ze een push-account (nodig) hebben. Wat uiteindelijk op hetzelfde neerkomt.

Maar om nou voor 97% van de spelers iets te verbieden omdat 3% er niet eerlijk mee omgaat, dat zou ik erg oneerlijk vinden.
Als je door een push-account in de problemen komt, dan heb je het als speler niet op orde, er zijn genoeg spelers die meer dan 1 push-account gebruiken die de markt niet verpesten.

Ook heb je spelers die gewoon als hobby de markt verpesten willen, ik ken een aantal die die missie bij de T4-6 aanhangen, ik wacht desnoods wel een dag langer voor ik iets kan doen dan die parasieten de genoegdoening te geven door meer goederen te betalen dan ze terugleveren.
 

DeletedUser2665

Guest
.. of omdat ze een push-account (nodig) hebben. Wat uiteindelijk op hetzelfde neerkomt.

Maar om nou voor 97% van de spelers iets te verbieden omdat 3% er niet eerlijk mee omgaat, dat zou ik erg oneerlijk vinden.

Nee, dit is niet hetzelfde.
 

DeletedUser1587

Guest
Mijn indruk is dat het niet zozeer aan de crosstier ligt. Met eerlijkere verhoudingen is daar weinig mis mee, vind ik.
Ik denk veeleer dat het probleem wordt veroorzaakt door push-accounts, waarmee spelers zichzelf van veel extra goederen voorzien. Dit is imo de scheve handel die iedereen ziet langskomen en ook afgenomen ziet. Afgenomen door accounts die van dezelfde speler zijn.

Ik heb an sich ook weinig tegen cross tier. Maar de ellende is dat tegenwoordig iedereen in de overproductie lijkt te zitten in de hogere tiers. Dat komt, denk ik, niet in de laatste plaats doordat je eerst een aantal hoofdstukken hebt waarbij je omkomt in de lagere tier resources en dan ineens moet je de boel gaan uppen en verlies je de 1d/2d producties...en heb je ineens een tekort waar je voorheen een overschot had en omgekeerd.

Ik heb ergens zo'n overschot, dat ik mijn productie maar gewoon stilgelegd heb. Dat kan nooit de bedoeling zijn...

Cross tier op zich is ok. Maar inmiddels is dat het enige wat er nog te vinden is. En dan alleen nog maar in de richting omlaag, niet andersom. Daardoor worden steeds meer mensen gedwongen om cross-tier te doen, wat het probleem verergert.
 

DeletedUser1587

Guest
Het blijft altijd een keuze.
Klopt, zoals ik al zei ben ik dus gestopt met produceren.

Maar, zoals ik ook al zei...dat kan niet de bedoeling zijn.

Als je meer produceert dan je nodig hebt, zou je natuurlijk kunnen overwegen om fabrieken af te breken… het levert in elk geval ruimte op!

Ja, dat heb ik in eerdere rondes gedaan. Om dan vervolgens een hoofdstuk later nét daar weer tekort aan te hebben :D

Maar goed, mijn oproep is dus ook een beetje aan iedereen om niet alleen maar hogere tier productie te doen, maar ook de basic grondstoffen in ere te houden.
 
Bovenaan