• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Selecteerbare burenhulp bij het bouwen

Selecteerbare burenhulp bij het bouwen

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 43 91,5%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 4 8,5%

  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Enquête gesloten .

DeletedUser1427

Guest
Bedankt allen voor de feedback, de bespreking is tot een einde gekomen. Dit topic komt in aanmerking voor een poll, @Elune wij zullen contact met jouw opnemen om een datum voor de poll af te spreken. Mochten er nog punten benoemd zijn die aanvulling hebben, heb jij hier uiteraard de gelegenheid voor om dit aan te passen.
 

DeletedUser1888

Guest
[...] Ik zie geen nadelen, in ieder geval niet voor de speler, tenzij de extra handeling voor het wel of niet gebruiken van korting als een nadeel wordt gezien.

Hoewel ik het een uitstekend idee vind, ben ik ook van mening dat er wat te luchtig over het nadeel wordt heengestapt. Ik zit niet echt te wachten op die extra handeling, juist niet bij die paarminutengebouwtjes.
Maar ik heb een idee: wat zou je ervan vinden als je in de arbeidershut zelf kan instellen bij welke bouwtijd de bonus ingaat? Je ziet bv op het schermpje van de arbeidershulp (bovenste drie regels staan er al):

Arbeiders:
Beschikbare hulp:
Beschikbare constructiebonus:
Constructiebonus treedt in werking bij gebouwen vanaf [00:00] min. bouwtijd

Bij [00:00] kun je het aantal uren/minuten zelf handmatig invoeren. Verder heb je er geen omkijken meer naar. Desgewenst kun je de tijd naar believen aanpassen.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

PS off toppic:
Achter 'Beschikbare constructiebonus:' hoort dus naar mijn mening ook een dubbele punt te staan, maar die staat er nu niet. Kan dit aangepast worden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2114

Guest
@Fili , dat lijkt mij minder fijn werken. Ik zet vaak upgrades aan die net klaar zijn als ik 's ochtends opsta, dan moet ik dus elke keer die tijd vanaf wanneer het in werking treedt weer gaan aanpassen bij de arbeidershut, omdat de upgrade anders te vroeg klaar is. Dan lijkt mij elke upgrade 1 extra klikje in het gebouw, dat ik wil upgraden, zelf makkelijker.
 

DeletedUser1888

Guest
@Fili , dat lijkt mij minder fijn werken. Ik zet vaak upgrades aan die net klaar zijn als ik 's ochtends opsta, dan moet ik dus elke keer die tijd vanaf wanneer het in werking treedt weer gaan aanpassen bij de arbeidershut, omdat de upgrade anders te vroeg klaar is. Dan lijkt mij elke upgrade 1 extra klikje in het gebouw, dat ik wil upgraden, zelf makkelijker.

Het gaat om de bouwtijd van een gebouw, dus je stelt de tijd in op bv 01:00 minuten en bij alle gebouwen waarvan de upgrade langer duurt dan een uur, gaat de bonus in werking. Gebouwen met minder dan een uur bouw- of uitbreidingstijd, worden overgeslagen.
 

DeletedUser2114

Guest
Het gaat om de bouwtijd van een gebouw, dus je stelt de tijd in op bv 01:00 minuten en bij alle gebouwen waarvan de upgrade langer duurt dan een uur, gaat de bonus in werking. Gebouwen met minder dan een uur bouw- of uitbreidingstijd, worden overgeslagen.
Snap ik, maar als ik 's avonds een gebouw aanzet van 12 uur dat de volgende ochtend klaar is als ik opsta, dan moet ik die timer de hele tijd gaan verstellen in de arbeidershut, omdat anders die boost verspild wordt. Ik gebruik soms ook die boost voor gebouwen van 7 uur, zodat ik hem 3x per dag kan upgraden, dan moet ik hem ook weer verstellen, dat lijkt mij niet handig. Ik zou dan liever in het gebouw dat ik upgrade een vinkje aanklikken waarmee ik aangeef of ik de boost wel of niet wil gebruiken, dan elke keer in de arbeidershut de tijd gaan verstellen. Dat vinkje lijkt me minder werk dan het verstellen van die tijd in de arbeidershut.
 

DeletedUser1888

Guest
Snap ik, maar als ik 's avonds een gebouw aanzet van 12 uur dat de volgende ochtend klaar is als ik opsta, dan moet ik die timer de hele tijd gaan verstellen in de arbeidershut, omdat anders die boost verspild wordt. Ik gebruik soms ook die boost voor gebouwen van 7 uur, zodat ik hem 3x per dag kan upgraden, dan moet ik hem ook weer verstellen, dat lijkt mij niet handig. Ik zou dan liever in het gebouw dat ik upgrade een vinkje aanklikken waarmee ik aangeef of ik de boost wel of niet wil gebruiken, dan elke keer in de arbeidershut de tijd gaan verstellen. Dat vinkje lijkt me minder werk dan het verstellen van die tijd in de arbeidershut.

In het voorbeeld dat jij geeft, geef je de bouwtijd op vanaf 07:00. Alle gebouwen waarvan de bouwtijd langer duurt dan zeven uur, worden meegenomen, dus ook die van twaalf uur. Een keer instellen en je bent klaar.
Iets anders is het wanneer je elke keer bij een verbouwing moet aangeven of je wel of niet een boost wil gebruiken. In jouw voorbeeld betekent dit dat je drie keer extra handelingen moet verrichten.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van deze laatste methode. Ik zit niet te wachten op elke keer weer zo'n pop-up waarbij je je keuze moet aanvinken.

Dus we begrijpen elkaar, maar huldigen een ander standpunt. Moet kunnen. :)
 
Dit kan dan ook opgelost worden door de uitbreidenknop te splitsen in 2 knoppen: uitbreiden met korting en uitbreiden zonder korting. De enige extra handeling die dat kost is kiezen voor de linker of de rechterknop.

Het is dan wel handig als zowel de tijd met als de tijd zonder korting vermeld staan (ipv van met korting zoals nu)

Uiteraard greyed out als niet beschikbaar.
 

DeletedUser2349

Guest
Jouw idee kost mij meer tijd @Fili. Stel ik moet een fabriek uitbreiden en zonder de 10% korting is de bouwtijd 9 uur, dan laat ik dat gelijk lopen met de nachtproductie van 9 uur van mijn overige fabrieken en nadien zijn die fabrieken tegelijk klaar. Terwijl op een ander moment de korting wel wenselijk is als de bouwtijd met korting wordt terug gebracht tot 6 uur. Dus soms bij een langere bouwtijd zonder korting terwijl ik soms een kortere bouwtijd juist weer wel met korting wil bouwen. Jouw idee stelt een minimale tijd in die ik dan continue moet gaan aanpassen al naar gelang het mij het beste uitkomt, wat dus meer tijd kost en dus een groter nadeel is dan het kunnen kiezen op het moment van het bouwen zelf.

Overigens is er op dit moment al een minimale tijd aanwezig waarbij géén gebruik wordt gemaakt van de tijdkorting. Maar volgens mij ligt die grens ergens tussen de 1 minuut en 30 seconden en 6 minuten in. Woningen, werkplaatsen en fabrieken met een bouwtijd tot en met 1 minuut en 30 seconden worden automatisch gebouwd zonder dat dit ten koste gaat van de burenhulp op de arbeidershut.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2349

Guest
Het is dan wel handig als zowel de tijd met als de tijd zonder korting vermeld staan (ipv van met korting zoals nu)
Je kan op dit moment ook al zien wat de bouwtijd is met en zonder korting en wat de tijdwinst is, hover maar met de muis over de (groene) bouwtijd met korting en je ziet in een toolbox de normale bouwtijd en de burenhulp bonus. ;)
 

DeletedUser2114

Guest
In het voorbeeld dat jij geeft, geef je de bouwtijd op vanaf 07:00. Alle gebouwen waarvan de bouwtijd langer duurt dan zeven uur, worden meegenomen, dus ook die van twaalf uur.
Ik bedoelde dat die van 12 uur niet meegenomen moest worden en die van 7 uur wel, dan moet je de hele tijd in de arbeidershut de tijd gaan verstellen, wat me minder handig lijkt dan een vinkje aanklikken(of niet) bij een upgrade
 
Je kan op dit moment ook al zien wat de bouwtijd is met en zonder korting en wat de tijdwinst is, hover maar met de muis over de (groene) bouwtijd met korting en je ziet in een toolbox de normale bouwtijd en de burenhulp bonus. ;)

Ik bedoel eigenlijk dat je het in 1 oog opslag ziet zodat je direct ziet wat het effect is van de 2 knoppen ;) En om vragen en misverstanden te voorkomen ;)
 

DeletedUser990

Guest
Heb dus het begin van December gemist en was deze week even wat afwezig, maar hoop dat dit heel erg vlug opgepakt wordt na de stemming die niet anders dan ja kan zijn.
Dus ja ik ben voor het idee en hoop dat het erdoor komt .
 

DeletedUser1294

Guest
Hoe meer opties je wil, hoe ingewikkelder het wordt en hoe minder kans dat er door Inno ook daadwerkelijk iets mee gedaan gaat worden.
Het originele idee: Wel of niet bouwtijd verkorten, lijkt mij het meest simpel en daar sta ik dan ook volledig achter.
Dat zou zelfs kunnen met de knop voor tijdverkorting die er nu al staat en dan zou de arbeider net zoals het directe effect kunnen worden gekozen.
De arbeider zou dan eventueel tussen de directe effecten kunnen staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat maakt het nog ingewikkelder, gewoon een knop met de beschikbare korting en één zonder is toch eenvoudiger. En eventuele directe effecten om de tijd nog te verkorten kan je er dan nog altijd achteraangooien indien nodig.
 

DeletedUser1427

Guest
De poll is een uur later van start gegaan, excuses voor het ongemak.

De poll is momenteel actief en gestart op 15:11 uur. De poll duurt 2 weken en eindigt op 05-03-2018 om 14:11 uur.

Heel veel succes met het stemmen!
 
Bovenaan