• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Selecteerbare burenhulp bij het bouwen

Selecteerbare burenhulp bij het bouwen

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 43 91,5%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 4 8,5%

  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Enquête gesloten .

DeletedUser2349

Guest
Mijn idee is om de arbeidstijdverkorting (verkregen d.m.v. burenhulp op de arbeidershut) selecteerbaar te maken. Dus dat de speler zelf kan bepalen / kiezen om te bouwen met of zonder burenhulp, mits er natuurlijk burenhulp beschikbaar is. Als een speler bijvoorbeeld een nieuwe woning gaat bouwen en uitbreiden tot een bepaalt level kan het handig zijn om de burenhulp pas te gaan gebruiken als de bouwtijd langer is dan een bepaalde (door de speler zelf te kiezen) tijd, zodat de verkregen tijd-korting ook daadwerkelijk significant is. Nu is het zo dat als de bouwtijd meer dan 2 minuten (?) is automatisch met tijd-korting wordt gebouwd als er ook burenhulp aanwezig is in de arbeidershut. Voor de één is 10% tijd-korting op een bouwtijd van 20 minuten uitstekend terwijl de ander misschien pas burenhulp wilt gebruiken als de bouwtijd langer duurt dan 10 uur.

Dit zal de speler invloed geven over het al dan niet gebruiken van burenhulp op de arbeidershut, omdat deze selectiever en dus efficiënter wordt gebruikt. Het is dus in het voordeel van de speler. Ik zie geen nadelen, in ieder geval niet voor de speler, tenzij de extra handeling voor het wel of niet gebruiken van tijd-korting als een nadeel wordt gezien.

PS Het spel zal de burenhulp op de arbeidershut al gaan gebruiken bij een bouwtijd vanaf 6 minuten. Tot een bouwtijd van 1 minuut en 30 seconden wordt er al standaard gebouwd zonder tijdkorting. Voor zover ik kon vinden op de wiki zijn er geen bouwtijden tussen de 1 minuut 30 en 6 minuten.

Hoe het e.e.a. er uiteindelijk uit gaat zien laat ik volledig over aan Innogames. Er zijn diverse opties genoemd, zoals een extra schermpje waarbij je kan kiezen tussen "bouwen met burenhulp" en "bouwen zonder burenhulp". Ook de volgende suggestie is een mogelijke oplossing:
... Dat zou zelfs kunnen met de knop voor tijdverkorting die er nu al staat en dan zou de arbeider net zoals het directe effect kunnen worden gekozen.
De arbeider zou dan eventueel tussen de directe effecten kunnen staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
+100.000 :)
Zeker nu met evenementen waarin je quests krijgt om 20 gebouwen naar lvl 4 te uppen, ben ik gelijk mijn arbeidstijdverkorting kwijt voor gebouwtjes die ik meteen weer sloop :( En het scheelt je vaak maar een paar minutjes. Zoveel haast met de quests heb ik nu ook weer niet hoor ;)

Ik besteed mij arbeidersboostje toch liever aan het uppen van bijv. een Oud Wonder dat al meer dan 30 uur duurt.
 
+1

'Arbeidskorting' lijkt me een goed idee om te verwijzen naar de bouwtijdverkorting via burenhulp op de arbeidershut. :)
Vooral nu er ook tijdskortingen te winnen zijn in evenementen, waarmee je ook bijvoorbeeld bouwtijd kan inkorten.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1427

Guest
Wat ik graag wil weten is hoe deze arbeidskorting geactiveerd moet worden als dit een optionele functie wordt en waar zou deze functie geplaatst moeten worden :) dit om het idee wellicht aan te vullen :).
 

DeletedUser2349

Guest
Yep, als er korting aanwezig is in de arbeidshut, dat je een schermpje in beeld krijgt met daarin de normale bouwtijd en de bouwtijd met korting en dat je daarin je keuze maakt. Op die manier is direct te zien wat het tijdsvoordeel is en kan de keuze nog beter gemaakt worden. :cool:
 

DeletedUser1427

Guest
Dit idee heeft nog niet voldoende bespreking wij horen graag wat jullie van dit idee vinden, mocht de bespreking niet opgang komen voor 21-02-2018 wordt dit idee afgewezen en verplaatst naar het archief.
 

DeletedUser

Guest
Dit idee heeft nog niet voldoende bespreking wij horen graag wat jullie van dit idee vinden, mocht de bespreking niet opgang komen voor 21-02-2018 wordt dit idee afgewezen en verplaatst naar het archief.


@Lionell speciaal voor jou:

Heel erg Graag, werkelijk een topidee, hoe eerder hoe beter!

♥♥♥♥♥♥♥ it (het is per slot van rekening Valentijn vandaag)

(zo goed? ;))
 

DeletedUser1427

Guest
@Lionell speciaal voor jou:

Heel erg Graag, werkelijk een topidee, hoe eerder hoe beter!

♥♥♥♥♥♥♥ it (het is per slot van rekening Valentijn vandaag)

(zo goed? ;))

Het zal afhangen van de bespreking ;) ik wil op zn minst toch wat extra aanvullende feedback ontvangen op dit idee, het zou natuurlijk zonde zijn als ideeën na het archief verdwijnen omdat er te weinig op reageert. Doormiddel van het achterlaten van feedback kunnen wij zien of er voldoende animo is voor dit idee.
 

DeletedUser2114

Guest
Het zal afhangen van de bespreking ;) ik wil op zn minst toch wat extra aanvullende feedback ontvangen op dit idee, het zou natuurlijk zonde zijn als ideeën na het archief verdwijnen omdat er te weinig op reageert. Doormiddel van het achterlaten van feedback kunnen wij zien of er voldoende animo is voor dit idee.
Volgens mij is dit idee al heel duidelijk en kan er niet veel meer aan toegevoegd worden, daarom is er misschien zo weinig bespreking.
 

DeletedUser1427

Guest
Volgens mij is dit idee al heel duidelijk en kan er niet veel meer aan toegevoegd worden, daarom is er misschien zo weinig bespreking.

Wij peilen de suggesties op het aantal feedback dat is gegeven, uiteraard kan een idee heel goed omschreven zijn. Toch zien wij graag de extra bespreking voor dit idee, Met de extra bespreking zien wij dan ook graag de toegevoegde waarde voor jullie spelers omtrent dit idee :)
 

DeletedUser

Guest
Het zal afhangen van de bespreking ;) ik wil op zn minst toch wat extra aanvullende feedback ontvangen op dit idee, het zou natuurlijk zonde zijn als ideeën na het archief verdwijnen omdat er te weinig op reageert. Doormiddel van het achterlaten van feedback kunnen wij zien of er voldoende animo is voor dit idee.

Ik weet eigenlijk niet wat ik er meer aan toe zou kunnen voegen. De aanvulling dat de selectie voor wel/niet arbeidersverkorting in de upgradebare gebouwen zou kunnen komen, maar het voorstel helemaal compleet wat mij betreft.

Wij peilen de suggesties op het aantal feedback dat is gegeven, uiteraard kan een idee heel goed omschreven zijn. Toch zien wij graag de extra bespreking voor dit idee, Met de extra bespreking zien wij dan ook graag de toegevoegde waarde voor jullie spelers omtrent dit idee :)

Voor mij is de toegevoegde waarde vooral dat ik niet meer mijn arbeiderstijdverkorting verspil aan het uppen van baby-gebouwtjes voor evementen.
 

DeletedUser2114

Guest
Wij peilen de suggesties op het aantal feedback dat is gegeven, uiteraard kan een idee heel goed omschreven zijn. Toch zien wij graag de extra bespreking voor dit idee, Met de extra bespreking zien wij dan ook graag de toegevoegde waarde voor jullie spelers omtrent dit idee :)
Oke, voor mij zou de toegevoegde waarde zijn dat ik dan kleine gebouwen kan upgraden voor een evenement zonder dat ik daar die arbeiderskorting aan verspil, die gebruik ik liever voor een upgrade van een groter gebouw. Als ik die per se bij een kleiner gebouw moet gebruiken, heb ik veel minder tijdswinst en heb ik voor mijn gevoel die boost gewoon verspild en had die speler mij beter met iets anders kunnen helpen.
 

DeletedUser2349

Guest
Zowel @Didi1 als @stan2002 beschrijven precies de reden waarom ik dit topic ben gestart. Het voelt aan als een verspilling van burenhulp op de arbeidershut als de tijdskorting wordt gebruikt voor een bouwtijd waarbij de verkregen korting minder is dan een uur (voor mij althans).
Of als je bijvoorbeeld een fabriek gaat uitbreiden en je de bouwtijd (al dan niet met korting) gelijk kan laten lopen met de productie van de fabrieken die niet in de steigers staan; vervolgens zijn alle fabrieken (nagenoeg) tegelijk klaar en kan je alles weer synchroon opstarten.

En op die manier hebben waarschijnlijk meerdere spelers wel een eigen reden om ervoor te kiezen om wel of niet met korting te bouwen. Mijn voorstel is om de speler de vrijheid te geven om daar zelf over te beslissen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan