• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Keuze-optie voor Oude Wonderen die legereenheden geven

Keuze-optie voor Oude Wonderen die legereenheden geven

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 38 88,4%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 5 11,6%

  • Totaal aantal stemmers
    43
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Keuze-optie voor Oude Wonderen die legereenheden geven

Sommige Oude Wonderen geven je elke 3 uur legereenheden. Dat is heel mooi, maar bij sommige OWs krijg je legereenheden waar je eigenlijk niet veel mee doet (bijvoorbeeld de Tovenares bij de Vliegende Academie in Elvensteden). Het zou veel prettig zijn als je in die Oude Wonderen een keuze-menuutje zou hebben waarin je kunt aangeven welke legereenheden je graag zou willen hebben.
Dus bijvoorbeeld
Optie 1) Basis Ras Eenheden
Optie 2) Oefenterrein Eenheden
Optie 3) Huurlingenkamp Eenheden

Je zou daarmee zelfs eenheden kunnen krijgen je die nog niet onderzocht hebt, net zoals met sommige evenementsgebouwen het geval is.

Motivatie
De Oude Wonderen vragen veel kennispunten, dus moeten ze ook echt nuttig zijn om deze investering te "verdienen". Een keuze-optie voor legereenheden, zou enorm kunnen helpen in de voorbereiding voor het vechten in provincies en toernooien. Zeker nu wij de "pech" hadden dat het BS avontuur de laatste keer tegelijkertijd viel met een van de lastige toernooien, lijkt mij een extra hulpje in het trainen wel op zijn plaats.

Nadelen
Kan ik even niet zo snel bedenken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het Oude Wonder "Vliegende Academie" geeft een trainingsversnelheid voor het huurlingenkamp en elke 3 uur tovenaressen voor Elven-steden. Het zou veel meer zin hebben om elke 3 uur bloesemtovernaressen te krijgen.

Motivatie
De Elven-tovenares is totaal nutteloos gemaakt, daarom zijn Elven-spelers verplicht om het huurlingenkamp te bouwen voor de bloesemtovenares. Maar het OW Vliegende Academie geeft elke 3 uur Tovenaressen ipv bloesemtovenaressen.
Ik bulk ondertussen van de Tovernaressen die ik niet gebruik, maar train me suf voor de bloesemtovenaressen. Dit maakt het Oude Wonder Vliegende Academie minder waard voor Elvensteden.

Alternatief:
Een alternatief voor de zwakke elven tovenares is uitwerkt in dit idee:

Aanpassen van gevechtsssyteem: Trainingsgebouwen en legereenheden

Maar als dat het niet haalt, dan graag deze optie.

Ik ben tegen, de reden ervoor is simpel, beide rassen hebben voor en nadelen.
Waar de tovenares totaal zuigt, en de bloesemmagieg II al duidelijk beter is. hebben de mensen hetzelfde probleem. uit de tempel der padden komen van die compleet waardeloze mortieren tov. de bijlsmijters die zijn eerlijk gezegd nog slechter dan tovenares vs bloesemmagier.

Vraag me straks echter af hoe het zal gaan als er een wonder komt voor heavy melee, aangezien ik de paladijn / wachter beter vind dan de treant.
 
Het Oude Wonder "Vliegende Academie" geeft een trainingsversnelheid voor het huurlingenkamp en elke 3 uur tovenaressen voor Elven-steden. Het zou veel meer zin hebben om elke 3 uur bloesemtovernaressen te krijgen.

Motivatie
De Elven-tovenares is totaal nutteloos gemaakt, daarom zijn Elven-spelers verplicht om het huurlingenkamp te bouwen voor de bloesemtovenares. Maar het OW Vliegende Academie geeft elke 3 uur Tovenaressen ipv bloesemtovenaressen.
Ik bulk ondertussen van de Tovernaressen die ik niet gebruik, maar train me suf voor de bloesemtovenaressen. Dit maakt het Oude Wonder Vliegende Academie minder waard voor Elvensteden.

Alternatief:
Een alternatief voor de zwakke elven tovenares is uitwerkt in dit idee:

Aanpassen van gevechtsssyteem: Trainingsgebouwen en legereenheden

Maar als dat het niet haalt, dan graag deze optie.

Momenteel zijn er enkel wonderen die je gratis eenheden van je kazerne geven. Laat nu net de kazerne een van de gebouwen zijn die je niet kan afbreken. Dus als je je gratis eenheden wonderen op max lvl staan kan het dat je theoretisch een nutteloze grote kazerne hebt.
Ik ben dus voor dit idee, maar dan in aangepast versie. Zorg ervoor dat je bij elk (en dus niet enkel de academie) gratis eenheden wonder een mogelijkheid hebt om te kiezen welke eenheid van het juiste type krijgt, dus bij academie keuze uit, tovenares of banshee of bloesemtovenares.
 

DeletedUser1427

Guest
Het Oude Wonder "Vliegende Academie" geeft een trainingsversnelheid voor het huurlingenkamp en elke 3 uur tovenaressen voor Elven-steden. Het zou veel meer zin hebben om elke 3 uur bloesemtovernaressen te krijgen.

Motivatie
De Elven-tovenares is totaal nutteloos gemaakt, daarom zijn Elven-spelers verplicht om het huurlingenkamp te bouwen voor de bloesemtovenares. Maar het OW Vliegende Academie geeft elke 3 uur Tovenaressen ipv bloesemtovenaressen.
Ik bulk ondertussen van de Tovernaressen die ik niet gebruik, maar train me suf voor de bloesemtovenaressen. Dit maakt het Oude Wonder Vliegende Academie minder waard voor Elvensteden.

Alternatief:
Een alternatief voor de zwakke elven tovenares is uitwerkt in dit idee:

Aanpassen van gevechtsssyteem: Trainingsgebouwen en legereenheden

Maar als dat het niet haalt, dan graag deze optie.

Bedankt voor je idee, er is al wat bespreking op gang gekomen, wij horen dan ook graag wat iedereen van dit idee vindt.

Uiteraard is het nog onzeker of er gebouwen komen die eenheden gaan produceren afkomstig van de Huurlingenkamp en het Oefenterrein. Wellicht als idee zouden willekeurige eenheden van het typen magische eenheden na 3 uur gepakt kunnen worden. Dit zou ook eventueel kunnen met andere Oude Wonderen die eenheden produceren.
 
Als speler een keuze moeten maken uit onder andere eenheden die je nog niet zelf hebt kunnen inzetten lijkt me moeilijk, en iets waar je verder in het spel spijt van kan krijgen. Random eenheden van een bepaald type in plaats van enkel basis-eenheden, lijkt me dan weer wel een goed idee. Hoewel je dan misschien weer veel 1 ster-eenheden krijgt die minder makkelijk inzetbaar zijn.
 

DeletedUser

Guest
Als speler een keuze moeten maken uit onder andere eenheden die je nog niet zelf hebt kunnen inzetten lijkt me moeilijk, en iets waar je verder in het spel spijt van kan krijgen. Random eenheden van een bepaald type in plaats van enkel basis-eenheden, lijkt me dan weer wel een goed idee. Hoewel je dan misschien weer veel 1 ster-eenheden krijgt die minder makkelijk inzetbaar zijn.

Een keuze-menutje betekent dat je het altijd weer kan veranderen, dus je zou je keuze eventueel af kunnen stemmen op aankomend toernooi :)

Random eenheden van een bepaald type lijkt mij niet zo ideaal, dan kun je idd nog steeds vaak eenheden krijgen waar je niets mee wilt
 

DeletedUser3236

Guest
+1

kan ook eigenlijk geen nadelen bedenken van dit voorstel.

Het enige is dat het mischien meer werkdruk veroorzaakt bij het degene die het moet invoeren. haha
 

DeletedUser

Guest
Er is nog wat meer feedback nodig, om dit idee in aanmerking te laten komen voor een poll.
Dus wie wilt er nog wat kwijt over? ;)
 

DeletedUser222

Guest
Ik kan geen tegenwerpingen verzinnen tegen dit voorstel.
Ik ben dus voor.
+1
 

DeletedUser2601

Guest
Ik ben voor.
Heb tijden lang een compleet onnodig overschot aan zwaardacrobaten gehad en uiteindelijk het dwergenbolwerk weg gedaan. Had ik daar de keuze gehad, dan had het er zeker nog gestaan.
 

DeletedUser2080

Guest
Vind het een erg goed idee. Het is gewoon jammer om opgescheept te worden met bv tovenaressen die bij t zien van 1 drupje bloed al out gaan ;)
Het lijkt mij erg prettig om te kunnen kiezen voor een legereenheid waar ja dan wel wat aan hebt.
Overigens vind ik dat het eigenlijk niet meer trainbaar is. Het lijkt wel ofdat je, hoe meer wonderen en hoeveel sterker je zou moeten worden, de trainingstijden zo hoog oplopen dat je niet eens ieder toernooi meer kunt vechten. :(
Heel erg jammer...

Goed idee dus dit bovenstaande +1
 

DeletedUser2971

Guest
Ik vind dit ook wel een mooi idee. Ik heb nu soms echt geen idee waarom ik een OW zou moeten neerzetten buiten het feit dat het je punten voor de ranglijst geeft. het zou mooi zijn wanneer de kp die je in een OW stopt ook echt nuttig zijn. Dan zou ik meer OW neerzetten en ze zeker niet hebben weggehaald zoals nu wel het geval is.
 
het zou voor velen een verbetering zijn dat je zelf een eenheid kan kiezen waar je voor je eigen kunt beslissen met welke eenheid je wil vechten.
het dan ook handig zijn om een keuze te kunnen maken telkens je een upgrade doet , zodat je niet aan je eerste keuze vast zit
 

DeletedUser2114

Guest
het zou voor velen een verbetering zijn dat je zelf een eenheid kan kiezen waar je voor je eigen kunt beslissen met welke eenheid je wil vechten.
het dan ook handig zijn om een keuze te kunnen maken telkens je een upgrade doet , zodat je niet aan je eerste keuze vast zit
Of gewoon altijd kunnen wisselen :) Dat er bij het tabje overzicht de 3 eenheden staan van een soort en je degene die je wilt, kunt selecteren.
 
De wonderen idd meer nut laten hebben zou niet slecht zijn. Nu veel wonderen waar vind ik persoonlijk weinig mee kan..
 

DeletedUser2349

Guest
Ik heb geen ervaring met dergelijke OW, maar denk wel dat het idee een toevoeging kan zijn ongeacht het ras dat je speelt. Aangezien je de eenheid kan kiezen, binnen dezelfde categorie, die een toegevoegde waarde heeft voor je leger. Waarbij de keuze hoogstwaarschijnlijk zal worden gebaseerd op je standaard leger-eenheden en dus zal verschillen als je mens of elf speelt.
Dergelijke OW staan niet hoog op m'n "verlanglijstje", deze aanpassing zou daar verschil in kunnen maken.
+1
 
Bovenaan