• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> daltonisme bestendige Broederschapskaart

Daltonisme bestendige Broederschapskaart

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 41 93,2%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 3 6,8%

  • Totaal aantal stemmers
    44
  • Enquête gesloten .

DeletedUser1888

Guest
Volgens mij kan het best wat creatiever. Ik vind de kaart mooi, maar ook wat saai: er gebeurt niet zoveel.

Waarom de wegen met gekleurde bolletjes niet vervangen door:
- Het Drakenpad, met drakennesten op de plek van de bolletjes en draken over die weg
- Het Heksenpad, met heksenhuisjes en heksen op bezemstelen die over het pad vliegen
- Het Koboldenpad, met paddenstoelen en...

Afijn, er is best wat leukers te bedenken. Creatieve geesten genoeg bij het Elvenar Team, lijkt mij.
 

DeletedUser1427

Guest
Volgens mij kan het best wat creatiever. Ik vind de kaart mooi, maar ook wat saai: er gebeurt niet zoveel.

Waarom de wegen met gekleurde bolletjes niet vervangen door:
- Het Drakenpad, met drakennesten op de plek van de bolletjes en draken over die weg
- Het Heksenpad, met heksenhuisjes en heksen op bezemstelen die over het pad vliegen
- Het Koboldenpad, met paddenstoelen en...

Afijn, er is best wat leukers te bedenken. Creatieve geesten genoeg bij het Elvenar Team, lijkt mij.

Ook een leuke toevoeging uiteraard, wellicht wilt @Vonkentrekker dit ook meenemen, het idee kan eventueel nog bijgewerkt worden voor 12-02-2018. Dit houdt in dat uiteraard suggesties nog toegevoegd kunnen worden aan de eerste post.
 
@Fili : met de oude voorstellen en ideeën die ik op forum zie voorbijkomen heb ik eerder de indruk dat ze putten uit de rijke fantasie van de klanten :D
 

DeletedUser1570

Guest
Heel creatief en veel mooier! Vooral samen met Fili's idee helemaal top!
 
Ziet er heel goed uit! Zoveel duidelijker hoe de paden lopen ook voor iemand die niet kleurenblind is maar gewoon moeite heeft met beeldscherm lezen. Wat voor plaatjes het uiteindelijk zouden moeten zijn, dat is dan aan Inno om te beslissen als het idee er door zou komen. Het zou erg leuk zijn als daarvoor iets wordt gedaan met de suggestie van Fili, maar zoals je de kaart nu hebt laten zien komt het idee wel heel goed over. Echt top dat je er zoveel moeite insteekt! Ik ben het wel eens met Priscil dat de kruispunten net anders zouden moeten zijn. Naar mijn idee kan daarvoor gewoon de oude tekens voor gebruiken. Dan is het het heel duidelijk dat je daar van pad kunt wisselen.
 
Wel ik ben kleurenblind namelijk monochromasie, ik zie alleen wit, zwart en grijs. Zoals de oude tv’s ook wit zwart speelde.

Ik speel toch al een tijd het spel en ja ik heb er last mee maar dat is bijna met alles wat ik doe.

Met het broederschapavontuur had ik wel meer last om het te spelen, welke weg we namen. Een letter zou een zeer goede oplossing zijn.

Het is natuurlijk ook een optie om dat te bespreken in jullie broederschap, in plaats van rood groen of blauwe route is het maar een kleine moeite om dat te vervangen door de linker, midden of rechter route in de communicatie. ik denk dat communicatie onderling een groter probleem is dan de kleur van een bolletje. Zo zou ik het iig oplossen mocht kleur een probleem zijn voor een van onze leden.

Er een letter/cijfer in plakken vind ik esthetisch super lelijk dan zou een vierkant/bolletje/driehoekje een veel beter optie zijn. maar dan nog zullen dit vierkantje/bolletje/driehoekje waarschijnlijk een verschillende kleur krijgen. uiteindelijk zal het daardoor nog steeds afhangen van de communicatie tussen de leden hoe lastig het is voor een kleurenblind persoon.
 

DeletedUser1853

Guest
Het is fantastisch zo een driehoek voor de kabouterpad ,

een cirkel voor het drakenpad , en een vierkant voor een reuzenpad voor mij is het zo HEEL duidelijk .

Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is.
 

DeletedUser2021

Guest
zeer mooi idee ; ik ben wel niet kleurenblind maar heb er wel ervaring mee .
heb 2 neefjes die dat zijn en weet daarom hoe moeilijk het soms voor hen is zeker als het zoals hier het geval is over veelkleurige kaarten / tekeningen gaat .
voor gebouwen ed , is dit hier nog vrij doenbaar gezien de verschillende vormen die ze hebben al is dit voor sommige gebouwen wel iets lastiger in de kleine stadia , zoals een woongebouw en het ijzer gebouw waar het al wat onduidelijker is als die kort tegen elkaar staan .
 
Bovenaan