• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> daltonisme bestendige Broederschapskaart

Daltonisme bestendige Broederschapskaart

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 41 93,2%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 3 6,8%

  • Totaal aantal stemmers
    44
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
er is me zojuist iets opgevallen , een klein probleem voor sommige spelers :confused:

zijn op de chat aan het spreken over de gekleurde wegen , maar hoe los je zoiets op als je kleurenblind bent ??????
het zou misschien een oplossing zijn om in de toekomst nrs op de dots te plaatsen , en bij de kruispunten bv. letters o_O



Naar aan leiding van de post van ratko heb ik een daltonisme bestendige BSA kaart gemaakt, misschien kan Innogames met haar spellen enigszins ook rekening houden met deze groep mensen door de kaarten zoals deze te voorzien van tekst of cijfers.

https://nl.forum.elvenar.com/index....ige-broederschapskaart.4791/page-2#post-51515

Het
25px-FA_Bluewaypoint.png
blauwe pad is in het uitgewerkte idee het Kabouterpad
upload_2018-2-11_22-22-37.png
geworden,
Het
25px-FA_greenwaypoints.png
groene pad is in het uitgewerkte idee het Drakenpad
upload_2018-2-11_22-24-25.png
geworden en
het
25px-FA_orangewaypoint.png
oranje pad is in het uitgewerkte idee het Reuzepad
upload_2018-2-11_22-25-9.png
geworden.
Verder heb ik de
25px-FA_strategicwaypoint.png
kruispunten veranderd in dezelfde symbolen als de routepunten en ik heb er
upload_2018-2-12_11-38-39.png
onder gezet.

42783b_9a17813ebe1e42178769d5e6e81fecbf~mv2.png
start heb ik vervangen door
upload_2018-2-11_22-26-7.png

42783b_9a17813ebe1e42178769d5e6e81fecbf~mv2.png
Finish heb ik vervangen door
upload_2018-2-11_22-26-22.png


Ik hoop dat het idee ondersteund wordt door de doelgroep en dat de rest van de Elvenarianen zich ook achter het idee schaart, met dit idee wil ik niemand beledigen en ik wil ook niemand kwetsen.
Ik vind de rondjes grafisch gezien ook niet echt geweldig, misschien kunnen de gamedesigners hier iets mee. Ook het idee van Drakenpad, Heksenpad en Koboldenpad van Fili mag in deze om mij worden overgenomen alleen heb ik zo snel geen leuke drakennestjes, heksenhuisjes en paddestoelenhuisjes vinden.

BSA 3.0 nieuw.jpg
 

Bijlagen

  • BSA kaart.jpg
    BSA kaart.jpg
    333,3 KB · Weergaven: 186
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
@Vonkentrekker Dankjewel (en je bent me weer te snel af hihi)

Per pad moet er dan nog wel iets van een letter voor, bijvoorbeeld R1 - B1 - G1 anders blijft de verwarring over welk pad er gesproken wordt.

Het is niet alleen superbelangrijk voor mensen die kleurenblind zijn, maar ook nog eens handig voor alle spelers. Voorkomt misverstanden over welk bolletje iemand het nu heeft in de chat ;)
 

DeletedUser1427

Guest
Naar aan leiding van de post van ratko heb ik een daltonisme bestendige BSA kaart gemaakt, misschien kan Innogames met haar spellen enigszins ook rekening houden met deze groep mensen door de kaarten zoals deze te voorzien van tekst of cijfers.


Bedankt voor je idee, wij begrijpen de intentie achter dit idee al heeft @Didi1 hier een punt dat het onduidelijk is welke routepunt iemand met kleurenblindheid kan lopen. Uiteraard zien wij graag ook de meningen van anderen over dit idee.
 
Zijn er kleurenblinde spelers? Heel dit spel hangt aaneen van de kleurrijke ontwerpen, dus kunnen die mensen er überhaupt iets mee?
Dat de punten makkelijker te identificeren moeten zijn voor een vlotte communicatie is alleszins waar, dus daar een oplossing voor zoeken is zeker legitiem.
 

DeletedUser

Guest
Zijn er kleurenblinde spelers? Heel dit spel hangt aaneen van de kleurrijke ontwerpen, dus kunnen die mensen er überhaupt iets mee?
Dat de punten makkelijker te identificeren moeten zijn voor een vlotte communicatie is alleszins waar, dus daar een oplossing voor zoeken is zeker legitiem.

Waarom zouden mensen die kleurenblind zijn dit spel niet kunnen spelen?
De meeste mensen die kleurenblind zijn hebben moeite om kleuren te onderscheiden vooral rood-groen of geel-blauw. En laat dat nu net de kleuren zijn die voor de avonturenkaart gebruikt worden.

Maar dat betekent niet dat ze niet genoeg van het spel zouden kunnen zien om nog te kunnen spelen.

Meer info: https://www.oogvereniging.nl/oogaan...MI5_TC5vSO2QIVFhIbCh0F0wa5EAAYASAAEgLHYPD_BwE
 

DeletedUser1796

Guest
Letters en Cijfers in de kaart voor het Avontuur is een heel erg goed idee, ik ben voor.
verder valt er weinig over te zeggen, behalve @ratko een heel goed punt van jou
 
Waarom niet de vorm veranderen van de routepunten? Een vierkant, een cirkel en een driehoek. Dan is alles in een klap duidelijk.

Ik vind de cijfers en de letters namelijk niet heel duidelijk, omdat je het over het slotje heen zet zolang de poort nog niet open is.

De kruispunten hoeven niet van vorm te veranderen. Als je zegt we gaan voor vierkant weet je ook welke richting je op moet na het kruispunt.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1853

Guest
Bedankt voor je idee, wij begrijpen de intentie achter dit idee al heeft @Didi1 hier een punt dat het onduidelijk is welke routepunt iemand met kleurenblindheid kan lopen. Uiteraard zien wij graag ook de meningen van anderen over dit idee.
Wel ik ben kleurenblind namelijk monochromasie, ik zie alleen wit, zwart en grijs. Zoals de oude tv’s ook wit zwart speelde.

Ik speel toch al een tijd het spel en ja ik heb er last mee maar dat is bijna met alles wat ik doe.

Met het broederschapavontuur had ik wel meer last om het te spelen, welke weg we namen. Een letter zou een zeer goede oplossing zijn.
 

DeletedUser

Guest
@lopke zou de suggestie van Raafke niet beter werken voor je? Of is dat ook lastiger te zien?

Waarom niet de vorm veranderen van de routepunten? Een vierkant, een cirkel en een driehoek. Dan is alles in een klap duidelijk.

Ik vind de cijfers en de letters namelijk niet heel duidelijk, omdat je het over het slotje heen zet zolang de poort nog niet open is.

De kruispunten hoeven niet van vorm te veranderen. Als je zegt we gaan voor vierkant weet je ook welke richting je op moet na het kruispunt.
 

DeletedUser1853

Guest
Dat zou idd beter zijn maar een letter is ook goed dat zijn we zo gewent vb in een ziekenhuis hebben ze ook gekleurde bordjes ( van horen zeggen ) met de kleur er op geschreven.
 

DeletedUser

Guest
Misschien dat @Vonkentrekker nog een beetje kan knutselen met de afbeelding, heb je een idee of dat wel goed zou werken voor je ;)
 

DeletedUser1796

Guest
@Didi1 eentje met cijfers en letters en de andere met vormen, kan iedereen ook aangeven wat hun het beste lijkt.
 

DeletedUser1853

Guest
Wel Didi1 de bollen veranderen in vb: vierkant, driehoek, cirkel zou prachtig zijn dan kan iedereen zeer goed zien :):):):)
 

DeletedUser1427

Guest
Wij willen iedereen bedanken voor de bespreking van dit topic, wij delen dan ook mee dat dit topic in aanmerking gaat komen voor een poll, @Vonkentrekker wij nemen morgen 06-02-2018 contact met je op om een datum voor de poll te bespreken. Je hebt nog de gelegenheid om je eerste post eventueel aan te passen.
 

DeletedUser234

Guest
Ik heb heeeeeel lang niet gereageerd, maar nu moet ik toch echt ff.

Ik ondersteun dit idee niet!!!!
 
Bovenaan