• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Betere prijzen voor niet-Mana hoofdstukken

Betere prijzen voor niet-Mana hoofdstukken

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 43 84,3%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 8 15,7%

  • Totaal aantal stemmers
    51
  • Enquête gesloten .
Iemand in onze gilde in dwergenhoofdstuk zegt hetzelfde als iemand hier op forum: de hoeveelheid voorraden voegt te weinig toe in vergelijking met een werkplaats, dus het gebouw is niet interessant.
 

DeletedUser2349

Guest
De evenement gebouwen zijn natuurlijk wel een extra toevoeging voor je stad.
-1

Beide Maskerade evenementen zijn leuk vanwege wat grappige extra's ( = directe effecten). Maar de eindbeloningen waren beide bagger. Ik zou het fijner vinden als er wat minder "onzin" beloningen worden gegeven in evenementen. Die tijdelijke gebouwen (Trek v/d kudde) met positieve effecten voor bepaalde eenheden was zonde om daar je suikerbietjes aan te spenderen ... voor een dingetje dat na 5 dagen "poof-en-weg-is-ie" doet. De evenementen komen ook wel verdomd snel achter elkaar, waardoor de bagger-beloningen een mooi excuus zijn om het evenement juist niet te spelen. Of gewoon je spel te blijven spelen en alle, terloops, gehaalde opdrachten als leuk meegenomen te beschouwen.

Waar ik overigens wel naar uitkijk is het nieuwe, aankomende, evenement dat je als broederschap gezamenlijk speelt; de zogenaamde "Fellowship Adventures". Weer eens wat nieuws na al die evenementen die tot op zekere hoogte veel overeenkomsten vertoonden. M.a.w.: wat meer afwisseling, niet teveel evenementen achter elkaar en zeker na een groot evenement (1 maand) een ruime periode tot een eventueel volgend event. En "last but not least" een beloning waar je graag moeite voor doet om het evenement ook geheel af te ronden.
 

DeletedUser448

Guest
Dus eigenlijk zal het fijn zijn als een evenement gebouw die behaald is, de mogelijkheid of potentie krijgt om ook te kunnen groeien ook na het behalen van een evenement gebouw.
groeien of vervangen bij een volgend evenement, dus een prijs met ongeveer gelijke afmetingen , maar cultuur, bewoners, voorraden of mana aangepast aan je huidige hoofdstuk. Op die manier "groeit" je beloning. En krijg je niet dat je te veel gebouwen hebt om te plaatsen.
Ikzelf ben wel blij met de prijs van het gemaskerde bal. Dit omdat het mana levert in een voor mijn hoofdstuk mooie hoeveelheid (tovenaars en draken). Van mijn broeders en zusters hoor ik dat de voorraadproductie id onvoldoende is om bruikbaar te zijn.
 

DeletedUser2386

Guest
Zoals ik gister al in het feedback topic heb aangegeven, voltooi ik deel 2 alleen maar zodat ik nog wat tijdbonussen krijg. De quests vind ik bij deze events zeker haalbaar, misschien wel aan de makkelijke kant. Maar helaas lijken de beloningen daarin mee te gaan.. Beide gebouwen zullen bij mij voor altijd in het beloningenzakje blijven, puur omdat ze te weinig opleveren voor de plek die ze innemen.

Dus eigenlijk zal het fijn zijn als een evenement gebouw die behaald is, de mogelijkheid of potentie krijgt om ook te kunnen groeien ook na het behalen van een evenement gebouw.
Klinkt als muziek in de oren! En dan tegen een investering van KP, goederen, voorraden of munten?
 
De ontwikkelaars lijken te overwegen zo'n upgrade in te voeren tegen een investering van blauwdrukken, die je kan winnen als je alle kistjes in een toernooi binnenhaalt.
 

DeletedUser

Guest
De ontwikkelaars lijken te overwegen zo'n upgrade in te voeren tegen een investering van blauwdrukken, die je kan winnen als je alle kistjes in een toernooi binnenhaalt.

Klopt, maar daarmee is dit oneerlijk prijzensysteem niet opgelost.
Komt alleen bij dat er extra druk ligt op ver gaan in de toernooien. Niet iedereen heeft daar zin in/tijd voor, en het werkt dus alleen maar meer toernooistadjes in de hand. :(
 
Klopt, maar daarmee is dit oneerlijk prijzensysteem niet opgelost.
Komt alleen bij dat er extra druk ligt op ver gaan in de toernooien. Niet iedereen heeft daar zin in/tijd voor, en het werkt dus alleen maar meer toernooistadjes in de hand. :(

Helemaal mee eens.
Dan zou ik mijn BS moeten verlaten, waar ik het naar mijn zin heb, omdat we nooit ver komen in toernooien.
 

DeletedUser2386

Guest
Precies Didi, op die manier vererger je een ander probleem (dat van de toernooistadjes) en krijgt de cyclus "oorzaak, gevolg en extra gevolg" een nieuwe boost.. Dan hou ik nog liever een paar beloningen voor eeuwig in het zakje.
 
Ik wilde mijn gruwelijk lelijke iglo deleten voor het nieuwe eventgebouw. Maar die iglo is 2x beter en die komt nog wel uit een eerder gastras! Vind het gebouw mooi, maar heb toch besloten het event niet af te maken en het eerste gebouw te deleten.
Zonde, maar ik kan mijn ruimte veel beter besteden.
In een ander Inno spel, Forge of Empires heb je een item waar je zo'n gebouw kunt updaten. Vind het erg vreemd dat zo'n item voor dit spel er nog niet is.
 

DeletedUser2218

Guest
Dus eigenlijk zal het fijn zijn als een evenement gebouw die behaald is, de mogelijkheid of potentie krijgt om ook te kunnen groeien ook na het behalen van een evenement gebouw.
Klinkt als muziek in de oren! En dan tegen een investering van KP, goederen, voorraden of munten?
Zoiets zie ik ook wel zitten; je Gemaskerd Bal bijvoorbeeld al kunnen plaatsen, en dan tegen de tijd dat je in de Mana-hoofdstukken terecht komt er wat KP/hamertjes/munten tegenaan gooien om het dan ook mana te laten produceren.
 
Waarom niet de blauwdruk als prijs in een event ipv een toernooi? Dan kan iedereen een keer die blauwdruk winnen en niet alleen als je in een heel fanatiek broederschap zit. Ik zie een upgrade van de eventprijzen namelijk wel zitten. Nu is het zo dat je ze toch een keer moet verkopen, omdat de waardes gewoon snel achterhaalt zijn en je veel leukere dingen met die ruimte kunt doet. En eigenlijk vind ik dat zonde. Enkel voor de leuk of als eventtrofee kun je ze op den duur niet in je stad houden omdat de ruimte zo beperkt is.

Overigens, als de basiswaarde van de prijs voor een hoofdstuk al niet goed is, voegt een upgrade ook niet zoveel toe. Het zou toch fijn zijn als naar die basis waarde wordt gekeken want die ervaar ik toch echt wel als te laag. Ik heb voor de prijs van Deel 1 eens zitten rekenen voor HIII en voor diezelfde ruimte kan ik ook een level 8 werkplaatst neerzetten van 249 voorraden per uur en nog wat losse elementen met een cultuur van 200. De prijs iss 124 voorraden per uur en 280 cultuur. Het levert niet meer op dan dat ik op een andere manier kan bereiken zonder de quest te spelen en dan vind ik kleinere elementen toch handiger omdat die makkelijker in te passen zijn. Idem voor de prijs van deel II. Een hoofdprijs van een event zou naar mijn idee toch iets bijzonders mogen zijn. Nu zien ze er wel ontzettend leuk uit en dat is wel een leuke toevoeging, maar helaas is de ruimte beperkt, dus alles wat niet oplevert wordt niet geplaatst.
 

DeletedUser

Guest
Dat zou ik een mooie oplossing vinden als je met een blauwdruk ook magische gebouwen zou kunnen kopen. Nu is het zo dat je met een blauwdruk alleen een eerder gekocht magisch gebouw kunt upgraden als je in het volgende hoofdstuk komt. Voor de niet-dia spelers zou daarom momenteel een blauwdruk een totaal zinloze prijs zijn
 
Tenzij de blauwdruk aangepast wordt aan een naar algemene upgrade voor eventprijzen en magische gebouwen. Het zou helemaal een leuk en interessant ding worden als hij ook nog ingezet kan worden voor een upgrade van een van de normale gebouwen zodat je dan geen voorraden goederen en tijd kwijt ben. Ik zou zoiets wel willen winnen als eventprijs.
 
Zoiets zie ik ook wel zitten; je Gemaskerd Bal bijvoorbeeld al kunnen plaatsen, en dan tegen de tijd dat je in de Mana-hoofdstukken terecht komt er wat KP/hamertjes/munten tegenaan gooien om het dan ook mana te laten produceren.

Goed plan, we maken van die event gebouwen gewoon "nieuwe wonderen" :D
en we vullen ze met hamertjes/munten niet met KP dan blijven we tot aan ons pensioen "wonderen" vullen :eek:
 

DeletedUser1427

Guest
Dit idee is reeds verplaatst naar de stemmingen, een poll wordt gestart op 06-03 om 13:00 uur. Deze poll duurt 2 weken en zal eindigen op 20-03 om 12:00 uur.
 

DeletedUser1427

Guest
Een poll is zojuist gestart voor dit idee, succes met het stemmen op dit idee!.
 
Bovenaan