• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Betere prijzen voor niet-Mana hoofdstukken

Betere prijzen voor niet-Mana hoofdstukken

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 43 84,3%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 8 15,7%

  • Totaal aantal stemmers
    51
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Hoi Allemaal,

Idee
1) Geef de eventsgebouwen een betere waarde (cultuur en/of populatie) voor pre-mana hoofdstukken.
2) Bied een mogelijkheid om combinatiegebouwen met een of ander goedje (hamertjes, goederen, legereenheden) te upgraden als je in een volgend hoofdstuk komt. Dit upgraden zou met munten en/of hamertjes kunnen gebeuren.

Motivatie
De laatste tijd valt mij op dat de prijzen die we kunnen winnen met evenementen, voor de niet-mana hoofdstukken steeds slechter wordt.
De cultuurwaarde van de gebouwen schiet omhoog vanaf de boselven, maar voor eerdere hoofdstukken is het erg mager.

De combinatiegebouwen (cultuur + Orken/Mana OF voorraden/goederen) is voor de niet Mana-hoofdstukken nog slechter. De cultuur is extreem laag en ik denk zo dat de goederenproductie (steeds dezelfde t3 niet-bonusgoederen) voor de meeste spelers een druppel op een gloeiende plaat zal zijn.

De combi-gebouwen Cultuur/populatie voor de niet-mana hoofdstukken begint ook steeds minder waarde te krijgen. Waardoor het gewonnen (eigenlijk verdiende, want je werkt er voor) gebouw na een paar weken al weer verouderd is.

Nu zit ik in de gelukkige positie (bezig met elementalenhoofdstuk) dat de meeste gebouwen voor mij wel interessant zijn (alhoewel ik niet vrolijk werd van wat de valentijnsset mij opleverde), maar ik wil toch ook denken aan mijn medespelers die nog niet zo ver zijn. Ik heb dit op de beta al een paar keer aangekaart, maar tot nu toe alleen een vage reactie dat de feedback is doorgegeven. Verder lijkt er niets mee te gebeuren. Dus misschien dat we hier ook van ons moeten laten horen. Zeker nu er met het (terugkerend!) broederschap evenement combi-prijzen zijn te winnen, vind ik het heel belangrijk dat mijn niet-mana bs-leden ook prijzen kunnen winnen waar ze echt iets aan hebben.

Nadelen
Geen, iedereen happy met de te verdienen beloningen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
De evenement gebouwen zijn natuurlijk wel een extra toevoeging voor je stad. Ik kan me voorstellen dat voor de 1 een gebouw leuk is en voor de ander wellicht minder vanwege de waarde van een gebouw. Ik ben dan ook benieuwd hoe iedereen hier over denkt :)
 

DeletedUser189

Guest
Ook voor de mana hoofdstukken zijn de prijzen niks waard.

Einde halflingenhoofdstuk wat moet ik dan met een gebouw van 4x4 dat 700 populatie, 1400 cultuur en 3400 mana per 425 uur geeft al mijn andere evenement gebouwen zijn veel en veel beter.
 

DeletedUser

Guest
Ook voor de mana hoofdstukken zijn de prijzen niks waard.

Einde halflingenhoofdstuk wat moet ik dan met een gebouw van 4x4 dat 700 populatie, 1400 cultuur en 3400 mana per 425 uur geeft al mijn andere evenement gebouwen zijn veel en veel beter.

Per blokje geeft dit gebouw voor het halflingenhoofdstuk 26.56 mana
Dat is nog altijd beter dan 13.06 voor de druivenboerderij of 13.33 voor de bibliotheek. Ik zou het dus niet te snel afwijzen. ;)

En het is een fantastisch gebouwtje voor de halflingen, als je dat vergelijkt met de dwergen bijv.
Cultuur 320
Populatie 161
Voorraden 3600 per 8 uur = 450 per uur
Ter vergelijking een dwergenwerkplaats op lvl 17 (formaat 5x3), met cultuurbonus 150% produceert 3360 voorraden per 3 uur = 1120 per uur
 

DeletedUser1570

Guest
Toen de mars van de kuddes begon dacht ik dat ik eindelijk eens al die sneeuwgebouwen kon weg doen. Maar niets is minder waar. Het kost me te veel mensen en cultuur om ze te om te ruilen voor de (overigens prachtige) gebouwen van de Mars, gewoon omdat ik niet (op zijn minst) het zelfde terug krijg.
Het meest opvallende daaraan is dat ik ondertussen 2 of 3 (?) hoofdstukken verder ben.

De bijeenkomst van de kuddes en de grote veiling, prima prijzen, maar wel een enorm verschil tussen orken en boselven.

De laatste gebouwen met de mana zijn ook weer erg mooi, maar leveren veel te weinig op voor de grond die ze innemen, voor een rijtje meer heb je ook een treurwilg. Dus ik ben bang dat ik voorlopig nog in winterse sferen moet blijven.

Dit is alleen een opmerking, geen klacht, al die gebouwen krijgen we min of meer gratis en als je niet mee wilt doen, dan is de keus aan jezelf. Ik zou het alleen zo leuk vinden nu er zo veel evenementen zijn dat onze stad voortdurend zou kunnen veranderen, omdat de gebouwen zo'n beetje gelijkwaardig zijn.
 

DeletedUser

Guest
[...] al die gebouwen krijgen we min of meer gratis en als je niet mee wilt doen, dan is de keus aan jezelf. Ik zou het alleen zo leuk vinden nu er zo veel evenementen zijn dat onze stad voortdurend zou kunnen veranderen, omdat de gebouwen zo'n beetje gelijkwaardig zijn.

We krijgen de gebouwen niet echt gratis, want we moeten er wel wat voor doen. Het is dus meer verdienen in mijn woordenboekje ;)
Maar dat is nu ook juist mijn punt. De lagere prijzen moedigen steeds minder spelers aan om nog mee te doen met evenementen. De devs steken daar echter juist heel veel tijd in de laatste tijd. Dus een gemiste kans. Als de prijzen niet interessant zijn voor de meerderheid van de spelers, kunnen ze net zo goed stoppen met evenementen.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ook zo'n geweldige drakenabdij, maar ik durf het niet te veel te zeggen. Ik vrees dat het enige resultaat zal zijn is dat ze de abdij slechter gaan maken zodat we die eventgebouwtjes wel willen :D

Mijn Drakenabdij is op weg om "geweldig" te worden (nog wat extra upjes nodig ervoor denk ik), maar ik ben toch ook blij met Mana-cultuur. Op een gegeven moment weet je echt niet meer waar je nog een spreuk om moet zeggen :D
 
Ahja dat klopte wel, dat was ik even vergeten: om te compenseren dat een cultuurgebouw geen mana gaf terwijl je die wel nodig had vanaf de boselfven, hebben die cultuurgebouwen een grote sprong in het cultuurwaarde gekregen vanaf boself hoofdstuk.
Aangezien deze reward en de vorige nu wel mana geven, is de cultuurwaarde natuurlijk terug 'normaal', vandaar dat die voor mij zo slecht lijken, aangezien ik een dagobert duck toren vol mana heb :)
Dat staat ginder wat off topic, dus ik ga er hier op door: Grote gebouwen die veel cultuur geven vanaf boselfen is een beetje gek, want waar ga je die plaatsen als je vooral mana nodig hebt...
 

DeletedUser

Guest
Oke, de spelers in mana-hoofdstukken zijn blijkbaar ook niet tevreden.

Maar ik zou graag wat meer reactie willen krijgen van de spelers in niet-mana hoofdstukken, want vooral voor hun heb ik deze suggestie gedaan ;)
 
Dat staat ginder wat off topic, dus ik ga er hier op door: Grote gebouwen die veel cultuur geven vanaf boselfen is een beetje gek, want waar ga je die plaatsen als je vooral mana nodig hebt...
Dat was juist het punt, juist omdat je mana nodig hebt zou je zo'n reward nooit plaatsen, daarom werd dat gecompenseerd door extra veel cultuur te geven zodat je toch nog overweegt om het te plaatsen
 

DeletedUser2080

Guest
Hoi Allemaal,
De laatste tijd valt mij op dat de prijzen die we kunnen winnen met evenementen, voor de niet-mana hoofdstukken steeds slechter wordt.
De cultuurwaarde van de gebouwen schiet omhoog vanaf de boselven, maar voor eerdere hoofdstukken is het erg mager.

De combinatiegebouwen (cultuur + Orken/Mana OF voorraden) is voor de niet Mana-hoofdstukken nog slechter. De cultuur is extreem laag en ik denk zo dat de voorradenproductie (hamertjes) bij de meeste ondertussen goed genoeg op peil zal zijn (is tenminste wel in mijn feeënhoofdstuk op de beta).

Nu begint het ook al op de lijken dat de combi-gebouwen Cultuur/populatie voor de niet-mana hoofdstukken ook steeds minder waarde begint te krijgen.

Nu zit ik in de gelukkige positie (halflingenhoofdstuk voltooid) dat de gebouwen voor mij wel interessant zijn, maar ik wil toch ook denken aan mijn medespelers die nog niet zo ver zijn. Ik heb dit op de beta al een paar keer aangekaart, maar tot nu toe alleen een vage reactie dat de feedback is doorgegeven. Verder lijkt er niets mee te gebeuren. Dus misschien dat we hier ook van ons moeten laten horen. Zeker nu er met het (terugkerend!) broederschap evenement combi-prijzen zijn te winnen, vind ik het heel belangrijk dat mijn niet-mana bs-leden ook prijzen kunnen winnen waar ze echt iets aan hebben.


Helemaal met je eens Didi. De beloning voor heel veel moeite is zelfs bij de feeen geen knip voor de neus waard. De eerste de beste werkplaats levert meer dan een paar hamertjes. Kortom...Ikstop met dat maskerade event. Kost tijd, gedoe... en levert echt niets op.
 

DeletedUser2080

Guest
De evenement gebouwen zijn natuurlijk wel een extra toevoeging voor je stad. Ik kan me voorstellen dat voor de 1 een gebouw leuk is en voor de ander wellicht minder vanwege de waarde van een gebouw. Ik ben dan ook benieuwd hoe iedereen hier over denkt :)
Ehm... ik vind die maskerade gebouwen eigenlijk behoorlijk lelijk. ik heb dat ding van deel 1 dus inderdaad niet staan.
 

DeletedUser2421

Guest
Ben er ook mee gestopt. het is echt niet haalbaar, en de prijs is het niet waard om zo moeilijk te moeten doen. Ik hou me lekker bij de toernooien :)
 

DeletedUser448

Guest
De evenement gebouwen zijn natuurlijk wel een extra toevoeging voor je stad. Ik kan me voorstellen dat voor de 1 een gebouw leuk is en voor de ander wellicht minder vanwege de waarde van een gebouw. Ik ben dan ook benieuwd hoe iedereen hier over denkt :)
Hoe leuk de gebouwen ook zijn, als ze niet voldoende opleveren kun je ze gewoon niet plaatsen. Soms moet je kiezen voor een upgrade die je minder mooi vindt, dan de vorige versie. Als je die niet upgrade kom je niet verder en krijg je ruimtegebrek. Zo is het ook met de evenementsgebouwen. Je kunt ze niet plaatsen of laten staan als ze te weinig opleveren.
 

DeletedUser1427

Guest
Oke, de spelers in mana-hoofdstukken zijn blijkbaar ook niet tevreden.

Maar ik zou graag wat meer reactie willen krijgen van de spelers in niet-mana hoofdstukken, want vooral voor hun heb ik deze suggestie gedaan ;)

Klopt, wellicht kunnen de forumgebruikers hier dit ook meedelen met wellicht broederschap leden om hun mening over deze gebouwen te geven in dit topic en/of hun suggestie over een dergelijk idee te willen geven:)

Hoe leuk de gebouwen ook zijn, als ze niet voldoende opleveren kun je ze gewoon niet plaatsen. Soms moet je kiezen voor een upgrade die je minder mooi vindt, dan de vorige versie. Als je die niet upgrade kom je niet verder en krijg je ruimtegebrek. Zo is het ook met de evenementsgebouwen. Je kunt ze niet plaatsen of laten staan als ze te weinig opleveren.

Dus eigenlijk zal het fijn zijn als een evenement gebouw die behaald is, de mogelijkheid of potentie krijgt om ook te kunnen groeien ook na het behalen van een evenement gebouw.
 
Bovenaan