• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Betere prijzen voor niet-Mana hoofdstukken

Betere prijzen voor niet-Mana hoofdstukken

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 43 84,3%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 8 15,7%

  • Totaal aantal stemmers
    51
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
In het hele spel heb ik nooit problemen gehad met de hoeveelheid cultuur, voorraden, munten en (later) mana. De prijzen uit de events zijn "extra", soms zijn ze supergoed, soms minder. Dan moet je keuzes maken.
Mijn enige argument om bepaalde eventprijzen een hogere waarde (van wat dan ook) te geven zou kunnen zijn om al die mooie gebouwtjes te plaatsen, i.p.v. ze te verzamelen in je voorraad :) Dus mijn stem heb je, "meer is altijd leuk" (maar het mag ook niet te gemakkelijk worden), hetzij dus wel met kleine kanttekening.
 
ik weet niet waarom je hier focus op niet-mana hoofdstukken. De prijzen zijn voor alle hoofdstukken een stuk slechter dan die van een jaar geleden. (kijk maar naar de verschillende ranking indexen van elvenarchitect, de hoogste rankers zijn nog steeds die van het winterevent van een jaar geleden).

Om enkel iets aan te passen voor niet-mana hoofdstukken vind ik zonde. In die hoofdstukken worden ze ook veel sneller vervangen, wat niet wil zeggen dat ze daarom niet mogen verbeteren. Maar doe het gewoon voor alle hoofdstukken.
 

DeletedUser

Guest
@Wonder nar Dit is een voorstel tot verbetering voor pre-mana hoofdstukken die met de combinatie gebouwen een heel stuk slechter af zijn, dan de spelers vanaf de mana-hoofdstukken.
Voor pre-mana hoofdstuk gegeven die combi gebouwtjes een lage cultuur en een aalmoes aan t3 goederen. Kortom gebouwen waar je weinig tot niets aan hebt.
Voor de mana hoofdstukken geven die combi gebouwtjes weliswaar ook een lage cultuur maar ook mana wat je altijd goed kan gebruiken.

De gebouwen van het winterevent van een jaar geleden waren de eerste gebouwen voor een groot event. Er is op de beta al geschreven dat de waardes van deze gebouwen hoger uitgevallen waren dan de bedoeling was. Daar zaten ook nog heel weinig combi-gebouwen bij (alleen pop-cultuur).

Ik denk zelf dat er voor de mana-hoofdstukken niet echt een verbetering nodig is. Ik ben er iig happy mee :)
Maar als jij er niet tevreden mee bent, dan kun je natuurlijk ook zelf een voorstel doen.
 
@Wonder nar Dit is een voorstel tot verbetering voor pre-mana hoofdstukken die met de combinatie gebouwen een heel stuk slechter af zijn, dan de spelers vanaf de mana-hoofdstukken.
Voor pre-mana hoofdstuk gegeven die combi gebouwtjes een lage cultuur en een aalmoes aan t3 goederen. Kortom gebouwen waar je weinig tot niets aan hebt.
Voor de mana hoofdstukken geven die combi gebouwtjes weliswaar ook een lage cultuur maar ook mana wat je altijd goed kan gebruiken.

De gebouwen van het winterevent van een jaar geleden waren de eerste gebouwen voor een groot event. Er is op de beta al geschreven dat de waardes van deze gebouwen hoger uitgevallen waren dan de bedoeling was. Daar zaten ook nog heel weinig combi-gebouwen bij (alleen pop-cultuur).

Ik denk zelf dat er voor de mana-hoofdstukken niet echt een verbetering nodig is. Ik ben er iig happy mee :)
Maar als jij er niet tevreden mee bent, dan kun je natuurlijk ook zelf een voorstel doen.

Als de waardes toen te hoog uit vielen dat kan je dat niet fixen door nadien alle andere prijzen lagere rewards te geven, je moet hetzelfde niveau aanhouden, maar zorgen voor een gezonde inflatie tussen de hoofdstukken door (dus alles vraagt meer inwoners en cultuur maar je huizen enzo geven er ook meer). Als je 3 of 4 hoofdstukken later nog steeds dat eventgebouwtje hebt omdat het nog steeds goed is tov huidige beloningen, dan zit er iets niet goed. Zo heb je een voorsprong die niet meer kan ingehaald worden op andere spelers die het gebouw toen niet gewonnen hebben.

Mijn eigen suggesties doen, dat wil ik gerust doen eens ik zie dat er suggesties of beloftes worden geïmplementeerd en het dus niet heeft.
En als ik dan een suggestie zou doen, dan zou ik wel eentje maken die ik kritisch bekijk en waar ik niet op voorhand al van weet dat het niet zal geïmplementeerd worden. Ik kan gemakkelijk een populistiche suggestie maken dat iedereen 10k gratis diamanten krijgt, ik zal veel pro stemmen hebben voor zo'n idee, maar ik denk niet dat het ooit uitgevoerd zal worden.
 

DeletedUser

Guest
Als de waardes toen te hoog uit vielen dat kan je dat niet fixen door nadien alle andere prijzen lagere rewards te geven, je moet hetzelfde niveau aanhouden, maar zorgen voor een gezonde inflatie tussen de hoofdstukken door (dus alles vraagt meer inwoners en cultuur maar je huizen enzo geven er ook meer). Als je 3 of 4 hoofdstukken later nog steeds dat eventgebouwtje hebt omdat het nog steeds goed is tov huidige beloningen, dan zit er iets niet goed. Zo heb je een voorsprong die niet meer kan ingehaald worden op andere spelers die het gebouw toen niet gewonnen hebben.

Mijn eigen suggesties doen, dat wil ik gerust doen eens ik zie dat er suggesties of beloftes worden geïmplementeerd en het dus niet heeft.
En als ik dan een suggestie zou doen, dan zou ik wel eentje maken die ik kritisch bekijk en waar ik niet op voorhand al van weet dat het niet zal geïmplementeerd worden. Ik kan gemakkelijk een populistiche suggestie maken dat iedereen 10k gratis diamanten krijgt, ik zal veel pro stemmen hebben voor zo'n idee, maar ik denk niet dat het ooit uitgevoerd zal worden.

Vandaar dat mijn voorstel ook is voor de pre-mana-hoofdstukken. Voor die spelers zijn de eventsgebouwen al een paar keer veranderd (o.a. van hamertjes erbij naar t3 goederen erbij). Velen ervaren dit als een verslechtering, en naar mijn idee terecht!

Ik zou iid ook een voorstel kunnen doen voor betere eventsgebouwen voor iedereen, maar ik weet al bij voorbaat dat dat het niet zou gaan redden.
Maar ik blijf toch wel proberen om suggesties te doen die misschien wel een kans hebben, of die in ieder geval een knelpunt onder de aandacht brengen. :D

Het is duidelijk dat jij er niet meer in gelooft, dat is jammer maar jouw goed recht natuurlijk. Maar in plaats van steeds opnieuw een idee afwijzen omdat het toch geen zin heeft, zou je misschien ook dit subforum kunnen negeren. Hoeven we niet steeds dezelfde discussie te gaan herhalen.
 
Heb ook Nee gestemd

Zoals Wondernar al eerder heeft aangegeven horen die gebouwen niet beter te worden.
Als je een hoofdstuk omhoog gaat hoor je dergelijke gebouwen te vervangen.

Wat jij graag wilt zien is dat de event gebouwen pre mana hoofdstukken vele malen beter worden dan de normale gebouwen. met als gevolg dat ze vele hoofdstukken blijven staan.

De eerste event gebouwen waren ook veeeeeeeel te sterk. die konden zo een hoofdstuk of 4-5 mee.
Zeker bij gebouwen die meer doen dan enkel cultuur wordt het dan erg lastig ze nog ooit te vervangen. je stelt je stad dan namelijk in op die secundaire kracht.

Event gebouwen horen beter te zijn dan de normale gebouwen, maar horen z'n 1 a 2 hoofdstukken later toch echt vervangen te worden.
Gebouwen die de hele pre mana periode meegaan, vind ik geen goed idee.

Denk bv aan een cultuurgebouw dat je net voor de mana hoofdstukken krijgt. helemaal op en top is naar "mana" maatstaven.
en dan hebben ze mana nodig. en alle mana gevende cultuurgebouwen geven een brol hoeveelheid cultuur.
Hoe ga je door die transitie van hele goede eventgebouwen naar managebouwen?

Het is veel beter dat het verschil relatief klein is. geeft veel minder bouwproblemen voor spelers die bij de mana hoofdstukken aankomen.
 

DeletedUser

Guest
Event gebouwen horen beter te zijn dan de normale gebouwen, maar horen z'n 1 a 2 hoofdstukken later toch echt vervangen te worden.

En daar zit nu juist het probleem voor de combi-eventsgebouwen die voor de pre-mana hoofdstukken verwaarloosbare lage cultuur en een paar t3-goederen geven. Die gaat niet 1 a 2 hoofdstukken mee, maar 0 hoofdstukken! Ze worden niet geplaatst, of er wordt door de spelers niet aan het evemement meegedaan omdat het niet de moeite, tijd en energie loont.

Ben blij dat ondertussen 23 forumleden dit wel begrijpen :)
 
En daar zit nu juist het probleem voor de combi-eventsgebouwen die voor de pre-mana hoofdstukken verwaarloosbare lage cultuur en een paar t3-goederen geven. Die gaat niet 1 a 2 hoofdstukken mee, maar 0 hoofdstukken! Ze worden niet geplaatst, of er wordt door de spelers niet aan het evemement meegedaan omdat het niet de moeite, tijd en energie loont.

Ben blij dat ondertussen 23 forumleden dit wel begrijpen :)

Noem eens 1 event waarbij er GEEN bruikbare prijzen te winnen waren?
Even event breed gekeken natuurlijk, en BSA uitgezonderd, het is erg makkelijk er individuele gebouwen uit te pikken.
 
dit voorstel samen met het voorstel om de blauwdruk in stukjes te verdienen zoals met de runescherven

en dan gewonnen eventsgebouwen daarmee upgraden zou toch een mooie toevoeging zijn o_O

en ik weet ook wel er zullen er voor zijn en er zullen er tegen zijn :(
 
Tuurlijk, er is zoveel leuk, vanuit "mijn" of "jouw" point of vieuw. echter de belangrijkste vraag is of het ook goed voor het spel is.

En dit idee is gewoon heel slecht voor het spel.
Ik zal een concreet voorbeeld geven waarom dit idee heel erg slecht is voor het spel. ik pak hiervoor een willekeurig eventgebouw. A Sleigfull of Ice cubes. (geen idee kom dit zo snel tegen in architect)

dit gebouw is 12 vakjes en geeft pre mana(hoofdstuk VIII) 2300 cultuur.
in hoofdstuk IX geeft deze 4300 cultuur.
Nou leuken we deze even op tot 3500 cultuur pre mana cultuur om vergelijkbare kracht te hebben post mana cultuur.

1 huilende wilg(weeping willow) = 25 vakjes. en geeft 3500 cultuur en een zwik mana. dit is het hoofdcultuur / mana gebouw van het boselvenhoofdstuk.

2 van die willekeurig gebouw dat niemand heeft geven nu op +- dezelfde oppervlakte 2x zoveel (7000) cultuur.

Echter in het boselvenhoofdstuk MOET je mana maken om er doorheen te komen. echter is je stad gebouwd op basis van de beschikbare bronnen in het vorige hoofdstuk. het is geen rocket sience om te zien dat een speler nu mega in de problemen komt, zijn stad is namelijk gebouwd op de beschikbare cultuur en andere bonussen de gebouwen geven.

Als hij de gebouwen afbreekt en de mana gebouwen plaatst, komt hij mega veel ruimte tekort want om dezelfde cultuur te handhaven moet deze speler dus 2x zoveel ruimte hebben!!!

Wonder Nar en ik kijken dus iets verder als wat vind ik leuk, dit idee kan daarom met 1 miljard votes top gevonden worden. bij de ontwikkelaars zal zit idee meteen in de kliko verdwijnen als onuitvoerbaar. en voor goede reden.

hetzelfde geld voor andere krachten die je verbeterd, een speler wordt daar afhankelijk van en als die dat afbreekt moet er een goed alternatief beschikbaar zijn die niet meer ruimte kost. Ook moet je rekening houden met bepaalde balansen om delen van het spel niet "buiten spel" te zetten.

Al maken ze bij de ontwikkeling ook wel eens grove design fouten. dus wie weet hebben jullie geluk. maar die nieuwe spelers die tegen een dergelijke muur aanlopen hebben dikke pech.

Daarom stemmen wij dus nee, omdat wij snappen dat dit idee niet kan.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Noem eens 1 event waarbij er GEEN bruikbare prijzen te winnen waren?
Even event breed gekeken natuurlijk, en BSA uitgezonderd, het is erg makkelijk er individuele gebouwen uit te pikken.

@CrazyWizard Je vroeg om een voorbeeld:

Robert Roodbaard bijv. voor pre-manahoofdstukken was dit evenement verspilde moeite.

Wonder nar en jij blijven het hebben over alleen-cultuurgebouwen, terwijl mijn voorstel vooral gericht was op combi-gebouwen: dus cultuur + een paar t3 goedjes voor pre-mana hoofdstukken.

Maar ik ben nu wel klaar met mezelf steeds herhalen. Jullie standpunt is duidelijk en ik denk zo dat het forum ook wel klaar is met de eeuwige strijd tussen mij en enkele leden van de Oranje Leeuwen
 
Je opening post zegt daadwerkelijk andere dingen,
En die roodbaard ja die was niet echt best. maar wel mooi, voor sommige spelers heeft dat ook waarde. net als die eenhoorns die voor veel spelers echte collectibles zijn.
Maar dat is denk ik ook de enige. de valentijns event prijs was meer dan prima, en alle andere events ook.

ps. ideeen om geweldig positief over te zijn ipv. (terecht) te worden afgekraakt.

[*]UI veranderingen (User Interface), om het spel beter te maken zonder dat dit het spel beinvloed. (denk aan bv notificaties die we al ooit als idee gehad hebben)
[*]Ideen om zaken te verbeteren om duidelijke problemen op te lossen (denk bv in het verleden aan de lege steden die nu goudmijntjes zijn, of verhuizingen)
Mogelijk een sneltoets?
[*]Een prachtig idee om het spel te verrijken. om elementen toe te voegen die je lekker bezig houden.

Toevallig op FoE weer eens ingelogged, en daar moet je schatvaren, komen er leuke popups op de map tevoorschijn(incidenten) is er een vriendentaveerne. en mijn favoriet, elke dag een uitdaging met opdrachten die je die dag moet zien te halen voor een leuk prijsje.
Mischien kunnen we ook een keer iets leuks bedenken dat als echte toevoeging kan fungeren om het spel leuker te maken ipv zaken te willen veranderen om te veranderen.

Daar krijg je direct mijn stem voor. ook al zou het idee niet iets zijn dat ik zou doen of leuk vind. maar puur omdat het wat toevoegt aan het spel en daardoor een meerwaarde creeert in de spelbeleving.

En hoe vet zou het zijn als je idee daadwerkelijk wordt uitgevoerd!
 
Maar ik ben nu wel klaar met mezelf steeds herhalen. Jullie standpunt is duidelijk en ik denk zo dat het forum ook wel klaar is met de eeuwige strijd tussen mij en enkele leden van de Oranje Leeuwen

Sorry als het zo overkomt als een eeuwige strijd. Dat is zeker de bedoeling niet. Wij bekijken gewoon elke idee kritisch en geven aan waar we denken dat er iets niet klopt. Daarvoor dient het forum ook, om het te bekijken van alle kanten, en niet om enkel een +1 te zetten. Al die +1tjes mogen van mij gerust weggemod worden, die geven geen enkele meerwaarde aan het topic.
Het is ook helemaal de bedoeling niet dat iemand zichzelf steeds zit te herhalen, een herhaling voegt ook niets toe aan een discussie, en geeft ook de indruk dat je niet openstaat voor de tegenargumenten. Al moet ik wel zeggen dat ik niet het gevoel heb dat jij je steeds herhaalt, maar ik vind dat je wel verder ingaat op de discussie.
 

DeletedUser1427

Guest
Beste allemaal, laten we het hier gezellig houden, een discussie is prima maar wel over dit onderwerp.
Wij zien dan ook graag vanaf dit punt weer de discussie over dit idee, extra toevoegingen of verbeteringen zijn uiteraard welkom.
 

DeletedUser2601

Guest
Ik had al voor gestemd voor het voorstel en vind het mooi dat zo'n basis idee weer nieuwe ideeën naar boven brengt. Het kunnen verdienen van een blauwdruk o.i.d. om een eventgebouw te uppen vind ik een hele goeie. Deze zou naar mijn mening dan wel individueel te halen moeten zijn (dus bij de evenementen), zodat je deze ook in een minder actieve of kleinere bs kunt halen.
 
Klopt, wellicht kunnen de forumgebruikers hier dit ook meedelen met wellicht broederschap leden om hun mening over deze gebouwen te geven in dit topic en/of hun suggestie over een dergelijk idee te willen geven:)



Dus eigenlijk zal het fijn zijn als een evenement gebouw die behaald is, de mogelijkheid of potentie krijgt om ook te kunnen groeien ook na het behalen van een evenement gebouw.
Dat zou super zijn! Anders blijven ze helaas een donker bestaan hebben in de inventaris, want plaatsen kan je deze niet ondanks er echt wel heel mooie gebouwen tussen zitten, maar elke centimeter telt in dit spel en moet je keuzes maken...
 

DeletedUser1427

Guest
De poll voor dit idee is zojuist tot een einde gekomen. Er zijn voldoende spelers die hebben gestemd, de poll heeft een duidelijke meerderheid van 80% + bereikt, dit houdt in dat dit idee wordt doorgegeven.
 
Bovenaan