• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Andere mogelijkheden om een blauwdruk te winnen

Andere mogelijkheden om een blauwdruk te winnen.

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 50 96,2%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 2 3,8%

  • Totaal aantal stemmers
    52
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Idee
Aangezien bij mij nog steeds de (weliswaar vage) hoop leeft, dat we de blauwdrukken ook voor andere gebouwen kunnen gebruiken als dia-gebouwen, bijv. Evenementscultuur, zou het toch wel heel fijn zijn om ook op andere manieren blauwdrukken te winnen.
  • Bijvoorbeeld bij het Broederschapsavontuur, als je gezamelijk de 3de kaart hebt voltooid en dan alle paden voltooid hebt.
Andere suggesties hebben betrekking op broederschap-onafhankelijke kansen, wat ook wel zo leuk is voor hele kleine bsjes of solo-spelers:
  • Een blauwdruk als laatste beloning bij de doorlopende quests van een lang event. Het kan een extra motivatie geven om alle doorlopende quests te doen, plus dat er een meer "feestelijke" afsluiting komt van de grote questlijn.

  • Een blauwdruk als beloning voor een klein evenement. Dit zal dat waarschijnlijk wel ter vervanging van een evenementgebouw zijn. Dus misschien ook de mogelijkheid om hierbij te kunnen kiezen voor welke prijs je gaat.

Motivatie
Tot nu toe kunnen we alleen een blauwdruk winnen als we met het broederschap samen kistje 10 halen. Echter de toernooien worden steeds lastiger en voor de brave jongens en meisjes onder ons die alle facultatieve troepenuitbreidingen onderzocht hebben, vrijwel onmogelijk om het nog bijgetraind te krijgen. Op deze manier hebben de meer pacifistische spelers onder ons ook eens een kans op een blauwdruk :) Ook de leden van een klein broederschap of solo-spelers kun zo ook eens een kans krijgen om een blauwdruk te verkrijgen.

Nadelen
Geen
De nadelen voor voor kleine broederschappen of broederschappen met veel beginnende leden veranderen niet voor de broederschapsavonturen (misschien dat daar eens naar gekeken moet worden, maar dat is voor een andere suggestie)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1796

Guest
Tot nu toe kunnen we alleen een blauwdruk winnen als we met het broederschap samen kistje 10 halen. Echter de toernooien worden steeds lastiger en voor de brave jongens en meisjes onder ons die alle facultatieve troepenuitbreidingen onderzocht hebben, vrijwel onmogelijk om het nog bijgetraind te worden.

Aangezien bij mij nog steeds de (weliswaar vage) hoop leeft, dat we de blauwdrukken ook voor andere gebouwen kunnen gebruiken als dia-gebouwen, bijv. Evenementscultuur, zou het toch wel heel fijn zijn om ook op andere manieren blauwdrukken te winnen. Bijvoorbeeld bij het Broederschapsavontuur, als je gezamelijk de 3de kaart hebt voltooid. Dan hebben de meer pacifistische spelers onder ons ook eens een kans op een blauwdruk :)
Maar dan wel als je alle route's hebt gedaan anders word het wel heel makkelijk, je kan de derde kaart met een route makkelijk halen en dat willen ze natuurlijk niet hahaha
 

DeletedUser

Guest
Maar dan wel als je alle route's hebt gedaan anders word het wel heel makkelijk, je kan de derde kaart met een route makkelijk halen en dat willen ze natuurlijk niet hahaha

Nee idd, we moeten het niet cadeau krijgen, dus alle routes voltooien op alle 3 de avontuurmappen. Als broederschap heb je dan zodanig hard gewerkt, dat het wel verdiend is :D
 

DeletedUser

Guest
Gewerkt? Goederen over de balk gegooid vooral dan toch? Voor de simpelste route moet je je ook al de pleuris klikken, dat kan je inderdaad werken noemen, hoewel, het lijkt meer op als een hamster in een wiel rondjes draaien :eek::eek::eek::D

Dat geldt toch ook voor de toernooien, soortgelijke ellende: goederen kwijt, RSI erbij :p
 

DeletedUser

Guest
Oorspronkelijk voorstel aangepast aan nieuwe richtlijnen
 

DeletedUser1427

Guest
Ik ben benieuwd of er voor dit idee nog animo is, de blauwdrukken kunnen momenteel alleen nog gewonnen worden in het broederschap toernooi als de laatste 10de beloningskistje vrijgespeeld wordt. Wij horen dan ook graag of er spelers zijn die dit een goed idee vinden, ook horen wij graag jullie mening over dit idee uiteraard.
 
Speel intussen al een behoorlijk tijd maar moet de 1e blauwdruk nog meemaken want om het 10e kistje binnen onze BS open te krijgen hebben we eerst moeten kruipen om het 9e bij elkaar te krijgen om bij het 10e het machtsmiddel dia te moeten inzetten en dat vind ik toch wel erg ver gaan.
Geen wonder dat hier weinig op gereageerd wordt want niemand weet wat een blauwdruk is, nou ja niemand is misschien overdreven maar denk dat er echt maar weinig zijn.
 

DeletedUser2349

Guest
Ik denk niet dat er veel broederschappen zijn die met enige regelmaat alle 10 de kistjes vrijspelen. Uiteraard zijn die broederschappen er wel, maar naar mijn idee is dat een minderheid. Er zijn dus waarschijnlijk weinig spelers die überhaupt blauwdrukken in hun bezit hebben. Ook het feit dat je nergens kan zien hoeveel blauwdrukken je in het bezit hebt zal de vraag naar blauwdrukken zeker niet laten toenemen. Om voor dit idee meer animo te krijgen zal in de eerste plaats de ruchtbaarheid van blauwdrukken moeten toenemen.

Als dit voorstel wordt goedgekeurd én doorgevoerd zal de vraag naar blauwdrukken toenemen en zullen er waarschijnlijk meer broederschappen zijn die wat vaker een blauwdruk halen. Het is dus ook een beetje vergelijkbaar met het aloude "het kip en het ei"-verhaal. Laat het aantal blauwdrukken zien in het spel en geef de blauwdruk meer mogelijkheden en er zullen meer blauwdrukken gehaald worden.
 
Hoezo regelmaat, hoezo vaker? Iedereen in onze BS heeft 1 blauwdruk, het kost veel moeite maar het is mogelijk (en er komt nogal wat vechten aan te pas, da's waar) :cool: Toepassing voor evenementencultuur en zichtbaarheid zijn inderdaad wel gewenst :D
 

DeletedUser2349

Guest
Hoezo regelmaat, hoezo vaker? Iedereen in onze BS heeft 1 blauwdruk ...
Met regelmaat bedoel ik dus 1 blauwdruk per week of per maand. Natuurlijk zijn er spelers die er ooit 1 of 2 hebben gehaald, maar dat valt in het niet bij de spelers die er minder dan 1 (dus nul) hebben. En ik denk ook niet dat er veel spelers er 1 zullen halen als de mogelijkheden beperkt blijven.
 
Hoezo regelmaat, hoezo vaker? Iedereen in onze BS heeft 1 blauwdruk, het kost veel moeite maar het is mogelijk (en er komt nogal wat vechten aan te pas, da's waar) :cool: Toepassing voor evenementencultuur en zichtbaarheid zijn inderdaad wel gewenst :D
Vechten? Oh ja dat doen we alleen voor de meeste stopt vechten al na de 1e ronde sommige kunnen nog wel een 2e ronde vechten en dan is het afkopen want er valt simpel weg niets meer te vechten of je moet misschien (en dat weet ik nog niet voor mijzelf) de techtree uitgespeeld hebben waardoor de kansen verbeteren om te kunnen vechten.
 

DeletedUser2975

Guest
Speel intussen al een behoorlijk tijd maar moet de 1e blauwdruk nog meemaken want om het 10e kistje binnen onze BS open te krijgen hebben we eerst moeten kruipen om het 9e bij elkaar te krijgen om bij het 10e het machtsmiddel dia te moeten inzetten en dat vind ik toch wel erg ver gaan.
Geen wonder dat hier weinig op gereageerd wordt want niemand weet wat een blauwdruk is, nou ja niemand is misschien overdreven maar denk dat er echt maar weinig zijn.
Bovenstaande quote lijkt mij op het lijf geschreven, ook ik speel dit spel al een behoorlijke tijd en nog nooit een blauwdruk gehad, wel gezien en weet ook waar die toedient, klik op een magisch gebouw voor uitbreiding, dan zie je dat dat zonder zo'n blauw papiertje niet gaat :confused:. Mijn broederschap (niet de mijne, ik ben slechts een ambassadeur) is altijd actief met de toernooien, maar wil je inderdaad het laatste kistje kunnen openen (zonder diamanten) je bent je zo wie zo al heel wat van je voorraden kwijt dus.., mijn BS heeft dat nog nooit bereikt. Ook heb ik (persoonlijk ) niets met vechten. Heb, voordat ik met dit spel begon, zeker 4 jaar de Settlers gespeeld, daar veel gevochten , was een onderdeel van het spel. Wilde wel eens iets anders en ging op zoek. De titel sprak me wel aan...Elvenar, leek me een menslievend spel zonder oorlog en geweld :oops:. Ik speel dit spel zonder gevechten, praten en onderhandelen lijkt mij nog steeds de beste optie en daarom meng ik me af en toe maar eens in een discussie ;). Maar dit terzijde, ik vind wel dat dit spel er erg op is gericht je bankpas te trekken. Ik weet, er moet achter de schermen wel geld binnenkomen en ik heb ook wel eens diamanten gekocht en er wordt niemand verplicht, maar om bepaalde doelen te halen, moet je eigenlijk wel, nou dan maar tevreden zijn met iets minder behaalde doelen.
 
Ik sta volledig open om de blauw druk ook bij andere events te kunnen winnen en ja je mag er gerust wel wat voor doen maar het moet wel haalbaar zijn.
Nadeel van het winnen in een toernooi of avontuur is dat ook de speler die maar 1x een bijdrage doet aan dat gebeuren eigenlijk onbedoeld ook een blauwdruk krijgt.
Dus een afstemming op de persoonlijke vordering in het spel zou wenselijk zijn om aan een blauw druk te komen bijvoorbeeld door het behalen van klassementspunten. Neem echter ook aan dat er meer opties zijn om er een competitie element in te bouwen anders dan de huidige.
 

DeletedUser

Guest
Ik sta volledig open om de blauw druk ook bij andere events te kunnen winnen en ja je mag er gerust wel wat voor doen maar het moet wel haalbaar zijn.
Nadeel van het winnen in een toernooi of avontuur is dat ook de speler die maar 1x een bijdrage doet aan dat gebeuren eigenlijk onbedoeld ook een blauwdruk krijgt.
Dus een afstemming op de persoonlijke vordering in het spel zou wenselijk zijn om aan een blauw druk te komen bijvoorbeeld door het behalen van klassementspunten. Neem echter ook aan dat er meer opties zijn om er een competitie element in te bouwen anders dan de huidige.

Een bs-lid die maar een minimale bijdrage levert voor te winnen bs-prijzen, is een probleem dat eigenlijk binnen een bs opgelost moet worden denk ik. De ene bs heeft er geen problemen mee, de andere wel en stelt daarom eisen voor een bijdrage. Voor de devs is dat niet iets waar ze verder iets aan kunnen doen denk ik.

Een ander idee is wel om bijvoorbeeld bij lange evenementen (zoals nu) 1x een blauwdruk als dagprijs aan te bieden. Geen competitie, geen gedoe binnen de bs :D
 
@Didi1
Klopt helemaal dat de leiding van de BS ook een beetje de boel moet sturen maar het eruit zetten van leden alleen om die reden gaat te ver omdat je er nu niet bepaald gemakkelijk nieuwe leden terug te vinden zijn waarbij je dan weer moet afwachten wat voor vlees je dan in de kuip hebt.
Dagprijs is idd een idee helaas zit ook daar weer een gokelement in terwijl je misschien je helemaal uit de naad gewerkt hebt om dan met een paar runen of iets anders ervan af te komen:cool:
 
Dagprijs vind ik juist geen goed idee, omdat ze dan eigenlijk ook weer te makkelijk te winnen zijn zeg maar, want je ziet toch vaak dat de dagprijs een paar keer achter elkaar valt.

Ik zou hem dan eerder als grote prijs willen zien in een individueel event. Oke, er zijn spelers die daar ook zo doorheen knallen, maar de gemiddelde speler moet daar toch iets wel iets van moeite voor doen. En een event is ook te spelen voor kleinere spelers, het is dan niet voorbehouden aan alleen de grote of aan de grotere broederschappen.

Maar meer mogelijkheden om blauwdrukken te winnen, zou alleen fijn zijn als ook de toepassingsmogelijkheden worden uitgebreid en als de blauwdruk ook gebruikt kan worden om eventprijzen te upgraden. Daar heb ik meer behoefte aan, want ik vind het zo zonde om eventprijzen weg te moeten doen omdat ze achterhaalt zijn.
 

DeletedUser

Guest
Dagprijs vind ik juist geen goed idee, omdat ze dan eigenlijk ook weer te makkelijk te winnen zijn zeg maar, want je ziet toch vaak dat de dagprijs een paar keer achter elkaar valt.

Ik zou hem dan eerder als grote prijs willen zien in een individueel event. Oke, er zijn spelers die daar ook zo doorheen knallen, maar de gemiddelde speler moet daar toch iets wel iets van moeite voor doen. En een event is ook te spelen voor kleinere spelers, het is dan niet voorbehouden aan alleen de grote of aan de grotere broederschappen.

Maar meer mogelijkheden om blauwdrukken te winnen, zou alleen fijn zijn als ook de toepassingsmogelijkheden worden uitgebreid en als de blauwdruk ook gebruikt kan worden om eventprijzen te upgraden. Daar heb ik meer behoefte aan, want ik vind het zo zonde om eventprijzen weg te moeten doen omdat ze achterhaalt zijn.

Individueel event kan ook natuurlijk, alleen zal dat event dan wel een stuk moeilijker worden, met misschien weer goederen betalen (je weet wel die quests die een zodanige negatieve feedback kregen, dat ze niet meer teruggekeerd zijn :oops:).
Wat betreft de dagprijs heb je wel gelijk, het blijft een gok. De een krijgt er 3 achter elkaar, de ander na 12x proberen nog niets.

Dat de toepassingsmogelijkheden voor blauwdrukken worden uitgebreid zit al in de planning, de grote vraag is alleen wanneer het er komt.
Maar ondertussen kunnen we natuurlijk al wel blauwdrukken sparen ;) Het zou toch helemaal balen zijn, als je eindelijk een eventgebouw zou kunnen upgraden met een blauwdruk, om er dan achter te komen dat je er geen eentje hebt :eek:
 
Bovenaan