• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuwe spelonderdelen Doneren spreuken bij BS-leden en buren

DeletedUser726

Guest
Het idee is om een spreuk te 'doneren' op een door jouw gekozen gebouw van een mede-speler dat hoort bij de gekozen spreuk.
Eender burenhulp pas je de selectie toe van spelers die je kan selecteren, dus ontdekte buren en bs-leden.

Doneren kan op een object waar geen donatie spreuk op staat... dus slechts 1 gedoneerde spreuk.

Het geeft ook nog een cumulerend effect - Dit is eender burenhulp icm betoverd geschenk :
Dus als je een spreuk gedoneerd krijgt alsmede je zelf een spreuk op dat gebouw hebt, dan tellen deze samen.
Zo ook vice versa... als jij een spreuk hebt op een gebouw en je krijgt er op dat gebouw een gedoneerd.

Elke spreuk die toegepast kan worden op een (event-)gebouw komt hiervoor in aanmerking.
Uiteraard dient het spel te laten zien dat een gebouw een gedoneerde spreuk heeft. Dit kan door het icoon van de spreuk te plaatsen boven het gebouw of het icoon van het burenhulp-handje (deze laatste is nu al beschikbaar als symbool bij burenhulp).


Voorbeeld (van @Funkenschlag ):

Stel dat je op je marmerfabrieken een magische productie hebt staan. En je hebt echt veel marmer nodig. Dan kan je vragen dat 1 van je medespelers een magische productie er bovenop plaatst, zodat je nog meer marmer kan produceren binnen dezelfde tijdsspanne.
Zou b.v. heel leuk zijn voor sentientgoederen.


nav de reactie van @rodeon : Om een overzicht te verkrijgen van wie aan jou een spreuk gedoneerd heeft wordt dit opgenomen in de notificaties. Omdat de notificaties dan sneller vol zullen lopen zal het aantal pagina's van de notificaties eventueel uitgebreidt moeten worden.



We komen op dit idee omdat we veel hulp kunnen geven aan elkaar, maar spreuken zijn hier nog niet in opgenomen.
Dit zou een mooie toevoeging zijn, waarbij diverse onderdelen van deze logica al in de bstaande spelelementen beschikbaar zijn.
Het betreft daarom een NIEUW spelonderdeel; burenhulp wordt niet geschrapt.


Wat vinden jullie hiervan? Aanvullingen / suggesties?


Ambro & Funkenschlag
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedoelen jullie dit als alternatief voor 'burenhulp' (dus in plaats van) of als extra mogelijkheid naast burenhulp?
 

DeletedUser726

Guest
@rodeon: NIEUW Spelonderdeel.... dus naast burenhulp...; verwerkt in originele post.
@bowmaster: het ronde haakje ook verwerkt in de originele post.
 
Stel dat je op je marmerfabrieken een magische productie hebt staan. En je hebt echt veel marmer nodig. Dan kan je vragen dat 1 van je medespelers een magische productie er bovenop plaatst, zodat je nog meer marmer kan produceren binnen dezelfde tijdsspanne.
Zou b.v. heel leuk zijn voor sentientgoederen.
 
Ik veronderstel dat het lijstje 'Notificaties' dan snel(ler) vol loopt, dus uitbreiding daarvan tot ten minste 20 pagina's lijkt me geen overbodige luxe. Verder zou een overzicht van welke gedane donaties ook daadwerkelijk donaties terug opleveren handig zijn...
 

DeletedUser726

Guest
Verder zou een overzicht van welke gedane donaties ook daadwerkelijk donaties terug opleveren handig zijn..

@rodeon: wat bedoel je hiermee...?? Refereer je hier aan de beloning die je krijgt bij het helpen -burenhulp- aan anderen??

Hoewel het idee niet was om de burenhulp aan te passen zou het dit kunnen worden:
Om te voorkomen dat het aantal pagina's van de notificaties uitgebreidt dienen te worden zou je zelfs de burenhulp kunnen aanpassen??
Dan is het OF een cultgebouw helpen OF arbeidershut OF stadhuis OF spreuk doneren.
 
wat bedoel je hiermee...??
Niet de beloningen, maar een overzicht van welke ontvangers ook spreuken terug doneren
Dan is het OF een cultgebouw helpen OF arbeidershut OF stadhuis OF spreuk doneren.
Ik zou er voorstander van zijn om het naast de 'gewone' burenhulp te kunnen doen en juist niet 'in plaats van'... daarom de verwachting dat Notificaties dan ook uitbreiding behoeft!
 

DeletedUser726

Guest
Niet de beloningen, maar een overzicht van welke ontvangers ook spreuken terug doneren

Ik zou er voorstander van zijn om het naast de 'gewone' burenhulp te kunnen doen en juist niet 'in plaats van'... daarom de verwachting dat Notificaties dan ook uitbreiding behoeft!

Ah: vandaar de uitbreiding inderdaad op de notificaties..... ; ga ik nu verwerken in het idee..
 

DeletedUser726

Guest
@ambro , goed idee! :)
Ik zou graag alle opties willen dus niet dat je hoeft te kiezen.


Tja, dit idee is niet bedoeld om de burenhulp zo aan te passen dat die zijn huidige functionaliteit niet meer heeft; Dus de OF cultgebouw, OF arbeidershut OF stadhuis blijven gewoon bij burenhulp bestaan. Wellicht kan je daar een eigen idee voor lanceren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
@ambro , goed idee! :)
Ik bedoelde hiermee dat je gelaceerde idee goed vind.
Tja, dit idee is niet bedoeld om de burenhulp aan te passen. dus de OF cultgebouw, OF arbeidershut OF stadhuis blijven gewoon bij burenhulp bestaan. Wellicht kan je daar een eigen idee voor lanceren?
Ik zeg juist dat burenhulp niet moet worden aangepast maar dat alle opties mogelijk moeten zijn, dus dat je niet hoeft te kiezen tussen of en of :)
 
Ik zeg juist dat burenhulp niet moet worden aangepast maar dat alle opties mogelijk moeten zijn, dus dat je niet hoeft te kiezen tussen of en of
Ik begreep dit ook verkeerd... "dat alle opties mogelijk moeten zijn, dus dat je niet hoeft te kiezen" klinkt alsof je hulp wilt kunnen geven aan alle opties, dus stadhuis én arbeidershut én cultuur én een spreuk! Niet dat ik daar tegen zou zijn... maar dat zal voor Inno niet de bedoeling zijn? ;) :)
 

DeletedUser2578

Guest
klinkt alsof je hulp wilt kunnen geven aan alle opties, dus stadhuis én arbeidershut én cultuur én een spreuk! Niet dat ik daar tegen zou zijn... maar dat zal voor Inno niet de bedoeling zijn? ;) :)
Klopt, het is een beetje breed getrokken maar het gelanceerde idee van @ambro vind ik goed bedacht. Als het doorgaat zal het een leuke toevoeging aan het spel zijn.
 
Doneren kan op een object waar geen donatie spreuk op staat... dus slechts 1 gedoneerde spreuk.

Het geeft ook nog een cumulerend effect - Dit is eender burenhulp icm betoverd geschenk :
Dus als je een spreuk gedoneerd krijgt alsmede je zelf een spreuk op dat gebouw hebt, dan tellen deze samen.
Dit wordt wel lastig programmeren… want dan moeten spreuken van jezelf en die van een ander van elkaar te onderscheiden zijn!
 

Deleted User - 124539

Guest
Maar wat is dan de bonus als er een spreuk van jezelf en een spreuk van een ander op staat? Voor de goederenspreuk is het logisch, Dan wordt het +100% ipv +50%, maar de voorradenspreuk, wordt het dan +300% of +400% ipv +200%? En als je ook een inspirerende meditatie kunt doneren, wordt het dan 30kp max of 40kp max?
En bij de cultuurspreuk, geeft het dan +10% aan je cultuurbonus ipv +5%? En dan heb je ook nog de OW. Als je bv. torens van welvaart hebt staan, levert een voorradenspreuk een grotere bonus op. Wordt die grotere verdubbelt? Of wordt enkel de oorspronkelijke bonus(+200%) verdubbelt en telt dan de bonus van de torens daarbovenop?
 
Omdat de notificaties dan sneller vol zullen lopen zal het aantal pagina's van de notificaties eventueel uitgebreidt moeten worden.
Dat zou sowieso wel fijn zijn, want die loopt nu al "over". Als ik veel handel neerzet, schuift een deel van degenen die mijn in de afgelopen 23 uur geholpen hebben er af. Van BS genoten is het nog wel te zien in de BS lijst, maar de buren buiten de BS kan ik dan geen hulp terug te geven. Verdubbeling van het aantal pagina's zou top zijn.
 

DeletedUser726

Guest
@super builder45: inspirerende meditatie is niet van toepassing, eender de combinatievesneller. die pas je namelijk niet toe op een event-gebouw. maw voorraad, goederen, voerzak en evt het betover geschenk.

inderdaad een leuke puzzel om de bonus te bepalen. Ik opteer zelf voor 100% van die bonus die je zelf zou krijgen als je je eigen spreuk erop loslaat... als je dan een donatie krijgt + je eigen spreuk is het in feite een verdubbeling.

@rodeon : het alternatief zou niet cumuleren zijn, maar enkelvoudig... wat dan betekend dat jij de bonus plaatst OF dat een ander je een spreukt doneert;
Ik weet niet of het zo lastig te programmeren is... strikt gezien heb je al een functionaliteit voor enerzijds burenhulp op een cultuurobject gecombineerd met een betoverd geschenk van jezelf.... die twee werken al... voor de individuele duren van de hulp en de spreuk...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan