• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discussietopic - Een kijkje achter de schermen: De Toren der Eeuwigheid

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

Een kijkje achter de schermen: De Toren der Eeuwigheid


Beste Elfen en Mensen,

We zijn blij om jullie dit nieuws vroegtijdig met jullie te delen over onze gloednieuwe, komend spelonderdeel: De Toren der Eeuwigheid!

Dit nieuwe spelonderdeel komt binnenkort naar de Beta versie van het spel, maar we willen je vandaag al een voorproefje geven. Bekijk de video hieronder, waar verschillende teamleden van het ontwikkelteam van Elvenar een exclusief kijkje geven in de ontwikkeling van dit nieuwe spelonderdeel waar ze de laatste maanden aan gewerkt hebben!


Houd je ogen open, want we laten je binnenkort meer weten!

Mocht je nog geen Beta account hebben, maak er dan vandaag nog een aan zodat je als een van de eerste de Toren der Eeuwigheid kunt spelen, zodra het beschikbaar is!

Hoe denk jij dat het spelonderdeel eruit komt te zien? Kijk je er net zo naar uit als wij doen? Laat het ons weten door een reactie achter te laten in het discussietopic. We kijken uit naar je feedback!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

Hoe denk jij dat het spelonderdeel eruit komt te zien? Kijk je er net zo naar uit als wij doen? We horen het graag!
 

DeletedUser234

Guest
Ik kijk er zeker naar uit, vooral grafisch beloofd het heel wat en erg fijn dat je het op je eigen tempo kan doen. :)

Ik vind het wel slecht dat ze mensen proberen een BETA account aan te laten maken ervoor, gewoon een weekje wachten tot het live gaat is beter. Ik snap dat Inno veel accounts wil, maar voor de spelers op BETA is het niet leuk dat er weer allemaal van die mini-accountjes aan worden gemaakt, die met een beetje pech ook nog blijven staan.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team

De Toren der Eeuwigheid


Beste Elfen en Mensen,

We hopen dat je de video die we vorige week geplaatst hebben leuk vond (zie het bericht hierboven, als je de video nog niet gezien hebt!). We hebben goed nieuws: Je kan de Toren der Eeuwigheid nu op de Beta-versie spelen!


Zoals beloofd geven we je wat meer informatie over dit gloednieuwe spelonderdeel, waarin je in totaal drie stadia van de Toren der Eeuwigheid kunt ontdekken. Je speelt als karakter waarin je de Toren ontdekt, met als doel de top te bereiken. Onderweg kom je de geesten tegen die de weg blokkeren, maar ook kisten gevuld met glorie.

Het is jouw taak om de weg vrij te maken door de geesten uit te dagen voor een gevecht. En voor de eerste keer in Elvenar, vereisen deze gevechten soms dat je tot drie rondes met vijanden tegenkomt. Je moet je eenheden selecteren voordat de rondes beginnen en je kan tussendoor niet wisselen tussen eenheden, dus kies slim! Natuurlijk maken we het wel mogelijk om te zien welke eenheden er in de rondes tegen je strijden, zodat je de beste selectie kunt maken om je team naar de winst te leiden!

spire_unit_selection_mobile.png


De buit
De Toren der Eeuwigheid komt met vele gevulde schatkisten om te ontdekken. De mogelijke beloningen bevatten veel dingen die je al kent, zoals directe effecten die je helpen aan munten en voorraden, maar ook diamanten, magische woonhuizen en magische werkplaatsen die je kunt plaatsen in je stad, toverspreukfragmenten en combinatieversnellers die kunt gebruiken bij het maken van een handwerk, boosters en veel, veel meer!

Bovendien zal er nog veel meer buit beschikbaar zijn, inclusief exclusieve beloningen die nog niet eerder beschikbaar zijn gesteld. We laten je nog niet alle informatie weten (probeer het eens uit!), maar er zijn nieuwe gebruiken en een unieke set die enkel beschikbaar is via de Toren der Eeuwigheid.

En we zijn nog niet klaar!

spire_reward_chest_wide.png

Er komt nog veel meer aan!
Het is belangrijk om te weten dat de huidige implementatie van de Toren enkel een eerste speelbare versie is en we nog steeds meer onderdelen toevoegen aan de Toren der Eeuwigheid.

We willen het bijvoorbeeld mogelijk maken om de geesten om te kopen voor goederen. Communicatie met geesten kan vrij ingewikkeld zijn, dus je zal door te vallen en opstaan ontdekken wat ze willen ontvangen in het Diplomatie-spel. Gelukkig zullen ze je wel informeren of ze je aanbod accepteren of dat anderen geesten geïnteresseerd zijn. Dit kan je helpen om te beslissen wat voor goederen je aanbied.


spire_diplomacy.png

Op dit moment kunnen gevechten enkel door middel van automatisch vechten voltooid worden, maar we werken eraan om de handmatige optie toe te voegen waarin je zelf je eenheden kunt aansturen. Zodra dat voltooid is, kan je die functie gebruiken in plaats van het automatisch vechten.

In deze eerste versie is de Toren een single-player functie, maar zodra alles werkt zoals we willen, willen we eraan werken om er multiplayer elementen aan toe te voegen, zodat je de Toren samen met je vrienden kunt ontdekken!

Probeer het NU uit!
De Toren der Eeuwigheid is nu voor iedereen met een Beta-account beschikbaar die minimaal hoofdstuk 3 bereikt hebben. De eerste ronde zal eindigen op vrijdag 7 juni om 11:00 (CEST). Dit is iets korter dan de verwachte speeltijd voor de Toren, maar voor de eerste ronde willen we ervoor zorgen dat het start en eindigt terwijl de ontwikkelaars op kantoor zitten, zodat we de situatie kunnen monitoren en technische problemen (indien die optreden) snel kunnen oplossen. Als alles goed gaat, zal er snel een tweede ronde starten nadat de eerste ronde is geëindigd. We zijn van plan om de Toren der Eeuwigheid op vastgestelde perioden te starten (zoals bij de toernooien), maar dat is niet van toepassing op de eerste testrondes op de Beta-versie, omdat we zoveel mogelijk willen testen.

De Toren der Eeuwigheid is ook gemaakt voor onze Mobiele applicaties. Het is alleen nog niet beschikbaar op dit moment. We proberen het vanaf versie 1.81 beschikbaar te stellen in de stores en activeren het spelonderdeel zo snel mogelijk daarna, waarschijnlijk enkele dagen na de volledige spelupdate van versie 1.81.

En dat is alles wat we je voor nu kunnen vertellen over de Toren der Eeuwigheid. Bekijk het nu op de Beta-server als je het wil uitproberen. We horen ook graag je feedback op ons forum, dus ga naar het discussietopic en laat ons je mening weten!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
We horen heel graag jullie feedback, zeker nu het spelonderdeel nog enkel beschikbaar is op de Beta-versie, zodat we zo snel mogelijk met jullie feedback aan de slag kunnen gaan!
 

DeletedUser3012

Guest
Jammer dat het multiplayer gaat worden. Daar heb je al het BSA voor. Vond dat single player idee eigenlijk best wel leuk. En het moet ook niet te veel op de BS Avonturen gaan lijken...
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Jammer dat het multiplayer gaat worden. Daar heb je al het BSA voor. Vond dat single player idee eigenlijk best wel leuk. En het moet ook niet te veel op de BS Avonturen gaan lijken...
Dat is zeker waardevolle feedback. De focus ligt op het single-player gedeelte, ik ga doorgeven dat je wens is om het als single-player onderdeel speelbaar te laten zijn en de multiplayer-elementen niet te sterk te maken waardoor het niet meer mogelijk is om het single-player te spelen.
 

DeletedUser2114

Guest
Ook leuk dat je diamanten of zelf magische huizen of werkplaatsen kunt winnen! De kans zal wel heel erg klein zijn, maar toch leuk dat ze dat erin stoppen. Verder zie ik ook heel erg uit naar de toren vanwege het grafische design :D
 

DeletedUser3012

Guest
Ook leuk dat je diamanten of zelf magische huizen of werkplaatsen kunt winnen!
Ja, dat is zeker leuk. Had ik ook gelezen. Dan ga ik toch een keer hard mijn best doen met die toren, want dan kan ik een aantal woongebouwen en werkplaatsen vervangen!
 
Ik kijk er zeker naar uit, vooral grafisch beloofd het heel wat en erg fijn dat je het op je eigen tempo kan doen. :)

Ik vind het wel slecht dat ze mensen proberen een BETA account aan te laten maken ervoor, gewoon een weekje wachten tot het live gaat is beter. Ik snap dat Inno veel accounts wil, maar voor de spelers op BETA is het niet leuk dat er weer allemaal van die mini-accountjes aan worden gemaakt, die met een beetje pech ook nog blijven staan.
Ik verheug mij in ieder geval wel op om met mijn mini-accountje er wel om het op Beta dit te kunnen spelen.:)
En wie weet word ik wel een groot accountje als ze zulke leuke spellen blijven ontwikkelen;)
 

DeletedUser2989

Guest
Het gebouw ziet er prachtig uit en ik vind het erg leuk dat we een nieuw iets erbij krijgen. Wel vraag ik me af, of we dat met de troepenbevoorrading voor elkaar krijgen. Wij zijn actief in onze Bs met toernooien en het lijkt erop, tenminste de feedback op beta lezend, dat de toren een troepenslurper is. Dat zal betekenen dat we waarschijnlijk moeten kiezen; of toernooi of toren en dat zou ik jammer vinden. Als aartsmagier zit ik zeker niet te wachten op een concurrent van het toernooi, want nu al hoor ik erg vaak in mijn BS; mijn troepen zijn op.
Maar misschien valt het mee . Maar ik denk dat wat extra mogelijkheden om troepen te maken dan wel heel welkom zullen zijn. De kazerne ow van het hoofdstuk van de constructs is voor de meeste spelers nog erg ver weg.
Op dit moment denk ik dat ik ook liever een individuele toren heb, dan dat het een multiplayer gebeuren wordt, maar dat is nog wat lastig in te schatten.
Eigenlijk zou ik het gewoon leuker vinden als we een volslagen nieuw iets hadden gekregen ipv een gebouw van weer vechten/afkopen. Ik noem maar wat, een gebouw met een treasurehunt via puzzels of zo.
 

DeletedUser3012

Guest
Nog een vraagje, voornamelijk gesteld aan @DonFrank : Is de toren een tijdelijk geval, als het toernooi, dat het BV wekelijks terugkeert, of blijft het eeuwig staan. Nog een mogelijkheid: verschijnt hij random, als het BSA?
 
Nog een vraagje, voornamelijk gesteld aan @DonFrank : Is de toren een tijdelijk geval, als het toernooi, dat het BV wekelijks terugkeert, of blijft het eeuwig staan. Nog een mogelijkheid: verschijnt hij random, als het BSA?
in de gamefiles staat dat hij elke zondag verschijnt en om vrijdag verdwijnt. Dus een wekelijk iets. Op beta is het momenteel wel iets anders omdat ze testdata willen, en ze zelf in het weekend niet werken, dus verzetten ze de startdatums en einddatums daar momenteel een beetje
 

DeletedUser2989

Guest
Ik kan me ook voorstellen dat de toren pas bij hoofdstuk 5 of 6 geintroduceerd wordt. In H3 zijn spelers nog volop bezig hun bonus te maximaliseren en toen ik daar nog was had ik elke vechtersbaas daar nog heel hard voor nodig. Bovendien blijft er dan nog iets om naar uit te kijken. Keuzes zijn leuk, maar ik denk dat zeker voor spelers in H3 het ook niet teveel moet worden. H5 vond ik een saai hoofdstuk, dus misschien leuk om daar de toren te beginnen.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Nog een vraagje, voornamelijk gesteld aan @DonFrank : Is de toren een tijdelijk geval, als het toernooi, dat het BV wekelijks terugkeert, of blijft het eeuwig staan. Nog een mogelijkheid: verschijnt hij random, als het BSA?

Voor alsnog waarschijnlijk zoals de toernooien, dat het op een vaste interval terugkeert.
 
De torens zijn idd momenteel een troepenslurper.

Gevechten zijn meer dan eens het meervoudige van je troepenomvang, verwacht dus gevechten waar je bijvoorbeeld troepen moet inzetten van 10.000 of 15.000 ipv je huidige 3000 troepenomvang. van die potentiele verliezen kan je met gemak 1600 punten in het toernooi halen.
Daarnaast vind ik de synergy met het spel t.o.v. toernooien slecht.

Komt neer op wat diamanten, een unieke set, mini mini mini kansje op een magisch gebouw, toverspreukfragmenten, en katalisator spreuken.
Alleen van die laatste kom ik standaard tekort.

Diamanten mits je ruimte maakt haal je veel makkelijker binnen met wensputjes, en met de overdaad aan events zijn er genoeg gebouwen te slopen voor toverspreukfragmenten. magisch gebouw is wel leuk natuurlijk.

Ik wacht nog op de uitrol van "onderhandelen", mogelijk is dat een bruikbaar alternatief. zeker als er ook om mana en zaadjes, T4/5/6 enzo wordt gevraagd dan is dat voor een "end game" speler een interessante optie aangezien we niets anders met die goederen kunnen doen.

Vooralsnog is het voor mij iig iets om snel te vergeten. toernooi (en iets van 500KP) opgeven voor wat toverspreukrommel en een handjevol diamanten vind ik geen optie.

al is dat natuurlijk mijn mening.
 

DeletedUser

Guest
De torens zijn idd momenteel een troepenslurper.

Gevechten zijn meer dan eens het meervoudige van je troepenomvang, verwacht dus gevechten waar je bijvoorbeeld troepen moet inzetten van 10.000 of 15.000 ipv je huidige 3000 troepenomvang. van die potentiele verliezen kan je met gemak 1600 punten in het toernooi halen.
Daarnaast vind ik de synergy met het spel t.o.v. toernooien slecht.

Komt neer op wat diamanten, een unieke set, mini mini mini kansje op een magisch gebouw, toverspreukfragmenten, en katalisator spreuken.
Alleen van die laatste kom ik standaard tekort.

Diamanten mits je ruimte maakt haal je veel makkelijker binnen met wensputjes, en met de overdaad aan events zijn er genoeg gebouwen te slopen voor toverspreukfragmenten. magisch gebouw is wel leuk natuurlijk.

Ik wacht nog op de uitrol van "onderhandelen", mogelijk is dat een bruikbaar alternatief. zeker als er ook om mana en zaadjes, T4/5/6 enzo wordt gevraagd dan is dat voor een "end game" speler een interessante optie aangezien we niets anders met die goederen kunnen doen.

Vooralsnog is het voor mij iig iets om snel te vergeten. toernooi (en iets van 500KP) opgeven voor wat toverspreukrommel en een handjevol diamanten vind ik geen optie.

al is dat natuurlijk mijn mening.


@CrazyWizard helemaal eens, dat is ook mijn mening ;)
De 5% kans op de echte beloningen die je uiteindelijk kunt verdienen, zijn het simpelweg niet waard om je legertroepen kwijt te spelen en vervolgens geen toernooi meer te kunnen doen.

Het is een "poor relative" variant op de Gilde Avonturen in Foe, maar daar had je tenminste nog een beloning voor de hele gilde die het voor alle gildeleden de moeite waard maakte. In deze Elvenar variant is het gewoon goed geld naar kwaad geld gooien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
Het klonk in het filmpje van de aankondiging allemaal zo mooi, ik 'dacht' dat het individueel was en dat je het in je eigen tempo kon doen, maar dat blijkbaar dus niet. Misschien heb ik niet zo goed geluisterd en alleen maar gekeken en daar mijn eigen beeld bij gevormd, want mijn beeld was totaal verkeerd blijkt wel. Ik had wel begrepen dat je ergens een keer moet vechten, maar niet dat het alleen maar daaruit bestaat. Ik zie de meerwaarde van nog meer van hetzelfde echt niet in.

Weet je wat voor een beeld ik had? Een oneindige toren, waarbij je op elk level kamers hebt, waar je als een soort escape-rooms dingen moet zoeken en opdr moet voltooien a la Elvenar stijl. Dat je soms keuzes moet maken, of bepaalde dingen in moet zetten, acties uit moet voeren en dat soms tussen 1 van de vele dingen ook een keer vechten of onderhandelen zit.

Wat jammer dat het dat niet is, maar ja....hij is wel mooi!
 

DeletedUser3012

Guest
Weet je wat voor een beeld ik had? Een oneindige toren, waarbij je op elk level kamers hebt, waar je als een soort escape-rooms dingen moet zoeken en opdr moet voltooien a la Elvenar stijl. Dat je soms keuzes moet maken, of bepaalde dingen in moet zetten, acties uit moet voeren en dat soms tussen 1 van de vele dingen ook een keer vechten of onderhandelen zit.
Oh... Dat valt...- Nou ja, tegen... Als het alleen maar vechten is... Waar is dan die leuke versie van onderhandelen, of andere creatieve elvenar dingen?
 
Bovenaan