• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Niet reproduceerbaar Chat wilt niet goed laden

DeletedUser

Guest
Spelversie: v1.44.3-(fb8b9cc8a) (2017-12-12 11:03)
Spelwereld: Arendyll
Browser + version: Opera 49.0.2725.47
Flash Player version: 28.0.0.126
Besturingssysteem: Windows 10 Enterprise (UK edition)
Schermresolutie: 2048 x 1152
Spelersnaam: Didi1
Mensen of Elfen: Elf

Reproduceerbaarheid: 3/5 = gebeurt regelmatig

Huidige Situatie:
Helaas daar is die weer. Sinds de laatste update wilt de chat niet goed laden als ik inlog. Blijft steeds hangen op "bezig met verbinden".
Het spel heeft dan een paar keer een refresh nodig om de chat weer aan de praat te krijgen.

Verwachte Situatie:
Dat de chat gelijk geladen wordt als je inlogt.

Reproductiestappen
1. Log in
2. Zie dat het laden van de chat blijft hangen
3. Refresh het spel, soms wel chat, soms niet.
3a: Bij soms niet nog maar een keer refresh.
 

DeletedUser1427

Guest
Bedankt voor je melding @Didi1, ik vermoed dat dit probleem gerelateerd kan zijn aan deze bug: traag/slecht reagerend. bij een verbinding die slecht werkt of juist traag werkt kan het voorkomen dat er time-outs kan ontstaan bij het verwerken van codes met als gevolg geen verbinding. (heel technisch allemaal) kan dit een mogelijke probleem zijn. Ik zal voor nu eerst dit topic de status 'in onderzoek' zetten, heb je toevallig ook geprobeerd de cache te legen? hoor graag je antwoord, zijn er nog meer spelers die dit probleem ervaren, dit horen wij uiteraard graag!
 

DeletedUser

Guest
@Lionell Maar natuurlijk heb ik de flash cache geleegd en browser history verwijderd :D

Ik weet niet of het ligt aan het traag/slecht reageren met oogsten. Die problemen heb ik ook nog steeds op de beta, maar de chat laadt daar wel goed.
 

DeletedUser1427

Guest
@Lionell Maar natuurlijk heb ik de flash cache geleegd en browser history verwijderd :D

Ik weet niet of het ligt aan het traag/slecht reageren met oogsten. Die problemen heb ik ook nog steeds op de beta, maar de chat laadt daar wel goed.

Bedankt voor de aanvulling, ik zal kijken of ik dit probleem kan reproduceren.
 
ik denk niet dat deze gerelateerd is aan die andere bug. Ik heb dit probleem vaak (ook gisteren had ik het) en ik kan het voor mezelf dan wel oplossen door de VPN van mijn werk aan te zetten en te refreshen. (of hem uitzetten als ik er last van heb terwijl het aan staat)
 

DeletedUser1431

Guest
Hier vanmiddag hetzelfde probleem gehad, lijkt inmiddels niet meer te gebeuren. Misschien dat de server van Inno het even zwaar heeft gehad of misschien dat enkele providers wat dips hebben gehad. Verder sluit ik niet uit dat er een flash update in de weg heeft gezeten gezien ik op mijn werkcomputer melding kreeg van een flash update.
 

DeletedUser1427

Guest
@Didi1, helaas is dit probleem niet te reproduceren, dit topic krijgt dan ook de status 'niet reproduceerbaar' en wordt verplaatst naar het archief.
 
Bij mij wel chatberichten te zien, maar als ik wil typen komt er niks, na herinloggen blijken er ook nog 5 recente berichten van anderen die niet getoond werden eerst, en kan ik wel typen. Dat van "kan geen verbinding" had ik gisteren ook in Opera, waar dat toch al heel lang geleden was.
 
heb het probleem vooral voor als ik per ongeluk rechts op de muis klik , dan kan ik niets meer gebruiken van het klavier :eek:
misschien dat het probleem bij iedereen daar ligt , moet je maar testen
terug in en uit loggen en het werkt weer terug
 
Zowel voor chat als voor de sleutels van het event te zien verschijnen moest ik het spel herladen. Kan dat aan release 1.44 liggen? Ik ben ook niet zeker of ik de rune Torens van Welvaart heb ontvangen van een Oud Wonder van iemand uit m'n gilde. Er was de popup over de KP (sessie nadat ik ze had ontvangen), en die vermeldde ook de rune, maar die was er toen niet (misschien in de vorige sessie, maar ik denk eigenlijk niet dat er bij het runenscherven-overzicht onderaan een melding was, ook toen niet). *** Support heeft het nagekeken, blijkbaar worden de runen correct toegekend ***
 
Laatst bewerkt:

Verwijderd lid 2995

Guest
Al weken last van chat die niet wil laden, alles geprobeerd. verschillende browsers gebruikt ,niets help. laptop draait op windows 10.
Op de oude laptop op windows vista , wel chat. Raar. Word wanhopig.
 

DeletedUser

Guest
Al weken last van chat die niet wil laden, alles geprobeerd. verschillende browsers gebruikt ,niets help. laptop draait op windows 10.
Op de oude laptop op windows vista , wel chat. Raar. Word wanhopig.
Zet de Firewall eens uit en probeer het dan nog eens, natuurlijk wel weer terug aanzetten daarna.
 

Verwijderd lid 2995

Guest
nog altijd niets, moet constant refreshen om de sleutels en berichten te zien.
 

DeletedUser1427

Guest
nog altijd niets, moet constant refreshen om de sleutels en berichten te zien.

Wat @Lord Soth aangeeft is correct advies. bij deze kan de firewall invloed uitoefenen op de prestaties van de chat.. door het uitschakelen van de firewall op de virusscanner zou de chat correct moeten werken. Mocht het probleem niet zijn verholpen raden wij aan om een ticket aan te maken en daarin het probleem te benoemen.
 

Verwijderd lid 2995

Guest
Wat @Lord Soth aangeeft is correct advies. bij deze kan de firewall invloed uitoefenen op de prestaties van de chat.. door het uitschakelen van de firewall op de virusscanner zou de chat correct moeten werken. Mocht het probleem niet zijn verholpen raden wij aan om een ticket aan te maken en daarin het probleem te benoemen.
voorlopig is het gelukt , dank u
 
Ik heb ontdekt dat sommige Win 10 machines waar ik op werk maar die beheerd worden door een externe firma waar ik geen direct contact mee heb, Firefox eenvoudigweg niet updaten, en daar werkt de chat nog steeds niet. Hoe het met Chrome zit weet ik niet, maar ook daar nooit chat op dezelfde machines.
 

DeletedUser2349

Guest
@Didi1, helaas is dit probleem niet te reproduceren, dit topic krijgt dan ook de status 'niet reproduceerbaar' en wordt verplaatst naar het archief.
Ik snap dat de hiërarchie op een (privé) forum meer gebaseerd is op een dictatuur dan een democratie. Maar als meerdere spelers aangeven dat er problemen zijn met een onderdeel, dit geval de chat, het dan niet beter is als meer dan één moderator o.i.d. proberen om dit te reproduceren? Nu lijkt het erop dat als één moderator een probleem niet kan reproduceren het probleem direct wordt "afgevoerd" naar het archief. Is het dan niet beter om een "second-opinion" te vragen aan mede-moderators? Of bemoei ik mij nu met zaken die "de gewone sterveling" niets aangaat? o_O

Als er zaken zijn, zoals firewall en virusscanner, die invloed kunnen uitoefenen. Is het dan niet beter als dit ook vermeld moet worden in de beginpost? Om op die manier een betere reproduceerbaarheid te kunnen halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
Ik snap dat de hiërarchie op een (privé) forum meer gebaseerd is op een dictatuur dan een democratie. Maar als meerdere spelers aangeven dat er problemen zijn met een onderdeel, dit geval de chat, het dan niet beter is als meer dan één moderator o.i.d. proberen om dit te reproduceren? Nu lijkt het erop dat als één moderator een probleem niet kan reproduceren het probleem direct wordt "afgevoerd" naar het archief. Is het dan niet beter om een "second-opinion" te vragen aan mede-moderators? Of bemoei ik mij nu met zaken die "de gewone sterveling" niets aangaat? o_O

Als er zaken zijn, zoals firewall en virusscanner, die invloed kunnen uitoefenen. Is het dan niet beter als dit ook vermeld moet worden in de beginpost? Om op die manier een betere reproduceerbaarheid te kunnen halen.

Problemen met de chat is in meervoud onderzocht, niet alleen door mij maar ook door andere moderators (ook van andere fora). Het probleem echter is dat elk probleem met de chat een waarneming is van de speler, als het probleem in stappen nagebootst kan worden is het reproduceerbaar en kan er een concrete oplossing komen. Als het niet reproduceerbaar is wilt het niet zeggen dat er geen fout zit maar dat het probleem niet kan worden gecontroleerd omdat de stappen ontbreken om deze fout na te gaan.
 

Verwijderd lid 2995

Guest
Mijn probleem met de chat is voorlopig opgelost. Ik heb de firewall van mijn virusscanner uitgezet en de Windows firewall aan. Probeer eens.
 
Bovenaan