• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Broederschap: hoe zouden broederschappen moet werken.

DeletedUser

Guest
Hoe zou een broederschap moeten werken volgens jullie en hoe draait het bij jullie?

Het valt me heel erg op dat er een hoop broederschappen vragen om actieve spelers, spelers die minimaal 5 dagen of meer aanwezig zijn en ook minimaal 5 dagen per week burenhulp geven.
Als je dan kijkt/hoort hoe het werkelijk zit (mensen die zeggen hier aan te voldoen en na lid geworden te zijn soms dagen achtereen niet te zien zijn) dan zakt je broek er van af.

Zelfs berichtjes vanuit het broederschap naar een medebroeder/zuster blijven vaak onbeantwoord.
Zelf een nieuw broederschap beginnen is dus maar afwachten wat er op je pad komt, maar dit geldt kennelijk ook wanneer je naar een nieuw broederschap overstapt.

Mijn gedachten hoe een broederschap zou moeten functioneren:

1. Handel met elkaar op basis van 1 op 1 dus zonder winst.
2. Elke dag burenhulp voltooien bij elkaar.
3. Dagelijks (minimaal) even aanwezig om eventuele berichten binnen het broederschap te kunnen lezen en burenhulp te geven.
4. Hou het binnen de broederschrapschat gezellig dus geen racistische opmerkingen e.d.
5. 3 dagen afwezig zonder dit vooraf gemeld te hebben betekent een onherroepelijk exit, het zelfde geldt wanneer men geen burenhulp verleend.

Uiteraard bevestigd de uitzondering de regel.
Wanneer men vooraf meld waarom men de komende dag of dagen niet online kan komen is er niets aan de hand.
Dit bericht zal middels een groepsmail aan alle groepsleden verzonden dienen te worden.
 

DeletedUser

Guest
Regel 5 is sowiezo niet te handhaven. Dan moet je constant alles bij gaan zitten houden. En de praktijk is weerbarstig. Ik hou het liever gezellig. En als mensen helemaal niet meer komen of inactief zijn, dan kun je altijd besluiten om die te vervangen door een actievere speler. Daarnaast; wat is de winst? Dit spel is puur tijdverdrijf te winnen valt er niets, het is alleen leuk om te kijken hoever je kunt komen met een groep. Punt 1 t/m 4 lijken me vanzelfsprekend, waarom zou je anders een broederschap joinen.
 

DeletedUser47

Guest
Hoe een broederschap zou moeten werken is voor ieder persoon om te bepalen, als meerdere personen dezelfde gedachte hebben hierover zullen we waarschijnlijk in dezelfde broederschap zitten.
 

DeletedUser

Guest
Aangaande winst bedoel ik dat er soms goederen aangeboden/gevraagd worden die de pan uitrijzen om een voorbeeld te noemen:

Aangeboden 100 marmer - gevraagd 100 zijde

Dit soort aanbiedingen komen regelmatig voor en vind ik, zeker binnen een broederschap niet passen
Wat betreft regel 5 (3 dagen niet aanwezig) hou ik zelf een excell documentje bij en kost hoogsten 5 minuten per dag hierop kan ik duidelijk zien wie wel en wie niet zijn "langsgeweest".

Inderdaad valt er niet echt iets et winnen, alhoewel ........... een stijging in de ranking vind ik toch ook wel een soort van winst.

Hoe een broederschap zou moeten werken is voor ieder persoon om te bepalen, als meerdere personen dezelfde gedachte hebben hierover zullen we waarschijnlijk in dezelfde broederschap zitten.
Als ik kijk hoe jullie het broederschap zien dan komt dit heel aardig overeen met mijn gedachten, toch zitten we niet in dezelfde broederschap.;)
 

DeletedUser

Guest
Die aanbiedingen worden niet aangenomen, tenzij iemand zich vergist, dus wat is het probleem? Ik handel altijd 1 op 1 en soms gunstiger als ik snel iets wil hebben. De gierigaards die domme handel plaatsen kunnen lang wachten ... ;-) Je kunt ook niet kiezen of je handel alleen beschikbaar is voor de broederschap. Je kunt alleen selecteren. En als iemand een ongunstig aanbod doet, betekent dat niet dat ie de broederschap wil benadelen toch? Hij/Zij hoopt gewoon dat iemand er in trapt.
 

DeletedUser47

Guest
Als ik kijk hoe jullie het broederschap zien dan komt dit heel aardig overeen met mijn gedachten, toch zitten we niet in dezelfde broederschap.;)
Inderdaad, maar er is maar plek voor 25 mensen in een broederschap, en er zullen waarschijnlijk meer mensen zijn die zo denken dus zijn er meerdere broederschappen met deze eisen/wensen
 

DeletedUser

Guest
Zo denk jij er over Arcopolis.
Ik heb een desbetreffende bieder wel eens aangeschreven en kreeg als antwoord dat het elke dag toch weer lukt.
In mijn voorbeeld noem ik een aantal van 100 stuks aangeboden maar in werkelijkheid staat er heel vaak 10 aanbiedingen van 1500 marmer tegen b.v. 1500 zijde
 

DeletedUser

Guest
Inderdaad, maar er is maar plek voor 25 mensen in een broederschap, en er zullen waarschijnlijk meer mensen zijn die zo denken dus zijn er meerdere broederschappen met deze eisen/wensen
Kortom lekker op onderzoek gaan want: wie zoekt zal vinden :)
 
Doordat er geen global chat is vind ik een actief broederschap toch wel een pre, ik zit nu in een maar weinig actief broederschap en dat niets aan.

In andere spellen is juist de chat de bindende factor, ik snap daarom ook niet waarom dit spel geen global(nl) chat heeft.
ervaring uit andere gespeelde spellen, is dat het vaak moeilijk opgeven is omdat je juist die chat hebt. of het nu anno online, runescape of 1 van de vele andere spellen die ik heb gespeeld, daar blijkt in tijden van iets mindere interesse juist die chat het gene te zijn wat mensen over die dode periode trakt, of er voor zorgt dat ze blijven spelen.

Juist dit zijn ook vaak de mensen die geld uitgeven in het spel.

Ook is het makkelijker gelijkgezinden te vinden om een "guild" / broederschap mee op te richten.
er is niet eens een gedeelte op het forum gericht aan guild recruitment.

dit zorgt er naar mijn inziens voor dat het maar en gok is als je je bij een guild inscrijft of het iets is.
Een grote gemiste kans als je het mij vraagt
 

DeletedUser

Guest
er is niet eens een gedeelte op het forum gericht aan guild recruitment.
N.B. Dat is er wel, maar staat helemaal onderaan het forum, onder Arendyll, niet makkelijk vindbaar idd. Verder eens met je bericht. Chat & interactie is zeer belangrijk, dat wordt onderschat door de makers.
 

DeletedUser

Guest
N.B. Dat is er wel, maar staat helemaal onderaan het forum, onder Arendyll, niet makkelijk vindbaar idd. Verder eens met je bericht. Chat & interactie is zeer belangrijk, dat wordt onderschat door de makers.
Ben ik het helemaal mee eens, nu is het steeds maar gokken en hopen dat het goed gaat.
 

DeletedUser

Guest
In een broederschap dient men ook rekening te houden met het vraag en aanbod op de markt. Heb je een bonusgoed waar veel vraag naar is? Zet daarvan dan een paar fabrieken bij.
.
Mensen die bijvoorbeeld geen tier 1 goederen willen produceren, maar wel de markt volspammen met aanbiedingen zoals 100 edelsteen voor 1600 marmer, die maken zich echt niet populair in een BS... Elkaar helpen is één ding, maar als je zulke aanbiedingen aanneemt breng je jezelf in de problemen met je spel.
 

DeletedUser

Guest
In een broederschap dient men ook rekening te houden met het vraag en aanbod op de markt. Heb je een bonusgoed waar veel vraag naar is? Zet daarvan dan een paar fabrieken bij.
.
Mensen die bijvoorbeeld geen tier 1 goederen willen produceren, maar wel de markt volspammen met aanbiedingen zoals 100 edelsteen voor 1600 marmer, die maken zich echt niet populair in een BS... Elkaar helpen is één ding, maar als je zulke aanbiedingen aanneemt breng je jezelf in de problemen met je spel.
Precies zoals ik er over denk Stefan daarbij de grote hoeveelheden zijn daardoor vaak onbereikbaar voor de mensen die nog niet zo ver in het spel zijn en zet je jezelf als het ware buiten spel
 

DeletedUser

Guest
iedere broederschap werkt anders , met andere regeltjes , dus vind het onnodige topic eerlijk gezegd . je kan geen 1000 broederschappen hebben met zelfde regels , en zeker niet iedereen verplichten om iets te laten doen al wil je dat wel, in elke broederschap of het nu nr1 is of nr 1000 , stelletje meelopers die nooit wat doen of iets zeggen of reageren heb je altijd .
 

DeletedUser

Guest
iedere broederschap werkt anders , met andere regeltjes , dus vind het onnodige topic eerlijk gezegd . je kan geen 1000 broederschappen hebben met zelfde regels , en zeker niet iedereen verplichten om iets te laten doen al wil je dat wel, in elke broederschap of het nu nr1 is of nr 1000 , stelletje meelopers die nooit wat doen of iets zeggen of reageren heb je altijd .
Waarom onnodig?
Het was voor mij een vraagstelling net zoals een ieder ander een vraag kan en mag stellen om een stukje duidelijkheid te verkrijgen.
Wat voor de een een "onnodige vraag" is kan voor de ander wel van betekenis blijken te zijn.
Daarbij ontneemt niemand mij het recht een normale vraag te stellen.
 

DeletedUser66

Guest
Dit forum is er voor om te discussiëren over allerlei onderwerpen, daar valt dit ook onder.
 

DeletedUser

Guest
Voor mezelf vind ik het ook belangrijk dat mijn broederschap actief is met burenhulp, chat en handel. Dit maakt het spel gewoon een stuk leuker en makkelijker. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen die zelf minder actief spelen andere eisen aan een broederschap stellen.

Omdat iedereen zijn eigen wensen heeft, denk ik niet dat er technische beperkingen moeten komen, maar de leiding van broederschappen kan wel eisen stellen en leden verwijderen die daar te vaak van afwijken. Zo kunnen ze in de beschrijving een maximum stellen aan grootte van marktaanbiedingen en een minimum aan de verhouding, hoe vaak je burenhulp mag overslaan, of je actief moet zijn in de chat, etc. en hoe ermee wordt omgegaan als een lid daar niet aan voldoet.
 

DeletedUser

Guest
.........................................
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser160

Guest
> kies jij om deel te nemen in 'n Broederschap, hou je daar dan aan de voorwaarden <;)

Als leding kun je daarom ook de mensen die zich niet daaraan houden eruit zetten.

Zelf ben ik van een gemoedelijke sfeer, maar ik merk van mezelf dat ik gewoon weg niet altijd aan het helpen van buren kan voldoen, al doe ik wel mijn uiterste best. Verder vind ik zelf eerlijke handel belangrijk en loop ik vaak de markt af om her een der wat te accepteren, ookal heb ik niets nodig. Daarnaast accepteer ik nagenoeg geen handelsaanbiedingen van tier 2 of 3 tegen tier 1. Dir vooral omdat ik zelf al moeite genoeg moet doen om de tier 1 goederen voor elkaar te krijgen en als ik over heb, verrhandel ik deze tegen tier 1 goederen.
 
Bovenaan