• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Basis goederen

Kan er niet een keer gekeken worden naar de hoeveelheid basisgoederen die overal voor gevraagd worden ? Zo langzamerhand heeft bijna iedereen hier een chronisch tekort aan, de verhouding lijkt hier helemaal zoek te zijn het handelshuis staat vol met de vraag naar basisgoederen zelfs het bonusgoed kun je bijna niet meer aanvullen.
 
Of misschien in het verkeerde topic gepost… klinkt alsof het thuishoort in magicalbean's favoriete hoekje! ;) :)
 
Je kan ook die hele zooi level 1 wp weghalen en die 5 combi level 1 die je hebt staan.
Ook heb je onnodige wegen staan.
Scheelt een hoop ruimte en kan je er neer zetten wat echt nodig is.
1 T2 helpt ook niet echt natuurlijk.
En misschien je bonus opschalen richting 700%
Dat advies had je ook in je BS kunnen vragen tenzij je er niet om vraagt of dat ze het niet geven.
 
Je hebt gelijk Yogi ik moet hier inderdaad eens werk van maken. door alle evenementen komt dit er vaak niet van en heb je ook de nodige level 1 spullen nodig. Maar waarom zou ik dit niet in het Forum mogen vragen ? Het lijkt zo dat we ons dan alleen nog in onze eigen broederschap mogen roeren en vooral het Forum hier niet mee lastig moeten vallen, ik dacht dat het Forum voor iedereen open stond.
 
Je hebt nog veel cultuur uit oudere hoofdstukken staan, die is naar verhouding niet meer zo efficiënt en kan je dus beter vervangen of upgraden waar mogelijk.
Het tekort aan goederen kan eraan liggen dat er nu constant toernooien én broederschapsavonturen én toren der eeuwigheid én evenementen zijn die erom vragen.
 
Dat is dus ook wat ik bedoel Aiki vooral de toren toernooien en avonturen vragen zulke grote hoeveelheden basisgoederen dat je soms keuze`s moet maken om dit voorbij te laten gaan of er gewoon niet aan mee kunt doen. Daarom mijn vraag kan hier niet iets aan gedaan worden dat dit meer in verhouding kan. Ook nog bedankt voor je reactie ik zal ook eens naar mijn cultuur kijken dat scheelt inderdaad ook
 
Dat is dus ook wat ik bedoel Aiki vooral de toren toernooien en avonturen vragen zulke grote hoeveelheden basisgoederen dat je soms keuze`s moet maken om dit voorbij te laten gaan of er gewoon niet aan mee kunt doen. Daarom mijn vraag kan hier niet iets aan gedaan worden dat dit meer in verhouding kan. Ook nog bedankt voor je reactie ik zal ook eens naar mijn cultuur kijken dat scheelt inderdaad ook
Probeer meer te vechten en minder af te kopen, als je alles moet afkopen kom je vanzelf in de problemen.
Je kan niet alles met afkopen oplossen. die kazerne staat er niet voor de show.

Zo krijg je de eerste gevechten in het toernooi bv cadeau, je tegenstander is zo zwak dat al zet je de verkeerde eenheden in dan win je nog lachend.

Verder kijk naar je opbouw (of afbouw) van goederen, wat omhoog gaat laat je staan wat achterblijft bouw je bij.
En als dat niet meer werkt zal je keuzes moeten maken, keuzes is uiteindelijk waar elvenar om draait, wat doe je wel, en wat doe je niet.
 
Zo langzamerhand heeft bijna iedereen hier een chronisch tekort aan
Iedereen? Dan hoor ik blijkbaar niet bij "iedereen", lol:
1605902791791.png

En dat is nog niet eens zo heel veel. Er zijn er met nog heel veel meer.

Zoals anderen al aangaven: meer fabrieken, meer vechten, je units sterker maken door die wonderen te uppen en van alles in je stad terugrekenen wat het effect per m2 of tegel is en dan de meest efficiënte nemen.
 
dit is idd een vraag voor een bs zelf. antwoorden zijn ook vrij logisch, dus zo'n topic starten, tsja. mag, maar verder...
en btw; geen enkel probleem met wat dan ook bij ons. Alleen tijdens een hoofdstuk als er meerdere dezelfde onderzoeken vrijspelen. Maar dat is een kwestie van -max- een paar dagen:)
 
Hoi Elfje,

Aan je vraagstelling concludeer ik dat je dit spel niet snapt.

Elvenar is in feite een spel waarbij je een dorp naar je eigen inzicht inricht voor een doel dat jij hieraan geeft.
Is je doel b.v. zoals mij... zo snel mogelijk groeien en door de hoofdstukken gaan.
Dan richt je het dorp zo in om dit te kunnen. Dit is een puzzel die jezelf moet oplossen.

Jou vraag komt bij mij over als... ik heb een puzzel en niet alle puzzelstukjes sluiten op elkaar aan waardoor de puzzel niet op het eindresultaat lijkt waar ik op hoopte? kan de maker van de puzzel dit niet oplossen?
antwoord: nee, want dan valt er niets te puzzelen.

succes met puzzelen :)
 
Worron, dat is een weinig constructieve reactie. (om maar in de sfeer van een bouwspel te blijven).

Kan er niet een keer gekeken worden naar de hoeveelheid basisgoederen die overal voor gevraagd worden ?

Wat gevraagd wordt staat vast. De kunst van dit spel ik om je stad aan te passen zodat je genoeg produceert en voorraad aanlegt. Dan heb je het gewoon.


Zo langzamerhand heeft bijna iedereen hier een chronisch tekort aan, de verhouding lijkt hier helemaal zoek te zijn het handelshuis staat vol met de vraag naar basisgoederen zelfs het bonusgoed kun je bijna niet meer aanvullen.

Of bedoel je met handelshuis de markt? Daar kun je toch gewoon neerzetten wat je nodig hebt en dan wordt het wel opgepakt.
Ik heb deze week 2 miljoen marmer voor ijzer opgepakt. Ook weer een PR, lol.
 
Ik zou niet weten waarom de reactie van worrons niet constructief is. Het is toch vrij duidelijk dat dit het geval is.

Als iemand iets niet snapt kun je hem/haar verwijten dat hij/zij het niet snapt, maar daar kan diegene niks mee, want snapte het al niet. Dat vind ik niet constructief.
Je kunt dan beter het uitleggen en suggesties voor verbeteringen doen in de hoop dat diegene het wel gaat snappen. Jou bijdrage hierboven vind ik dus zeer constructief.
Met 2 zeemeerminnenparadijzen zijn trouwens helemaal geen T1 fabrieken meer nodig (behalve tijdens nieuwe BSA), maar dat is de mazzel van de oudgedienden die die dingen ooit hebben mogen scoren. Ik vrees dat dat soort eventprijzen niet meer langs gaat komen.
 
Laatst bewerkt:
Met 2 zeemeerminnenparadijzen zijn trouwens helemaal geen T1 fabrieken meer nodig (behalve tijdens nieuwe BSA), maar dat is de mazzel van de oudgedienden die die dingen ooit hebben mogen scoren. Ik vrees dat dat soort eventprijzen niet meer langs gaat komen.
Je hebt blijkbaar iemand bij Inno op een idee gebracht want je wordt op je wenken bediend... zie de Black Friday aanbiedingen! :)
 
Ik zie dat hier vragen vreemd gevonden worden omdat een BS ze zou moeten kunnen beantwoorden.
Nu hebben we bij de BS-en waar ik in zit/zat regelmatig mensen gehad die van hun eerdere BS een vreemd of ondeugdelijk advies kregen en nogal weinig hulp waar ze wat aan hadden. Die kregen ze dan van ons natuurlijk wel.

Zeker kun je het spel op verschillende manieren spelen, die elk een andere uitkomst hebben en waar (mits je het goed doet) prima mee te spelen is. Het spel zit echt goed in elkaar. Je hoeft niet jezelf te benadelen om goed te kunnen scoren en anderen helpen en samenwerken heeft vaak ook goed resultaat voor jezelf. Actiever spelen loon absoluut, maar rustiger aan kan ook werken. Het is vaak een kwestie van een evenwicht zien te vinden die bij je past.

Natuurlijk is dat iets wat je vaak het beste in een BS of een op een kunt bespreken. Maar je krijgt dan wel een sterk gekleurde visie waar hoe de specifieke BS speelt, in doorklinkt. Dat is onvermijdelijk. Soms pleiten mensen voor veel vechten, of juist voor een enorme hoeveelheid eventgebouwen of juist een strakke serie handelsgebouwen. Sommige zaken zijn ook alleen handig als je in een BS zit die actief toernooi speelt, omdat het upgraden dan makkelijker is. Het speelt allemaal mee.

En lang niet elke BS vindt het leuk om zulks te bespreken, met iemand door te nemen, mee te kijken. Dan kan een forum waar je andere spelers kunt vragen zeker uitkomst bieden. Al was het maar om een andere zienswijze te horen te krijgen, dan die van je BS-genoten. Die kunnen tenslotte ook zaken over het hoofd zien die een andere speler direct herkent.

Misschien iets voor een standaardtopic "Kijk even mee?" Als mensen die merken dat het spel voor hen stroef verloopt dan wat input van andere spelers zouden waarderen? Misschien is er al zoiets, maar ik denk dat het best zou kunnen helpen. Zoals gezegd, we kregen met regelmaat spelers bij wie dat meekijken nooit effectief was gebeurd of die nooit uitgelegd is waarom een iets andere aanpak of indeling beter voor ze zou werken. Sommigen kregen van hun eerdere BS wel een set orders. Dat is toch geen manier van doen. Dan weet je nog niet waarom en loop je zo weer vast.


Over de basisgoederen; vaak werkt het beter als je 1 fabriek meer hebt van de basisgoederen dan de andere soorten.
Ik heb in beide werelden dat gedaan en dat gaat als een speer. Ik heb bij het jongste stadje 4, 3, 3,(1,1). Bij het andere nu een andere verhouding, maar die is op dit moment even in de rust en niet gericht op produktie. Maar ook daar steevast 1 meer van tier 1 dan van de rest. Dat is eigenlijk altijd voldoende, behalve op enkele punten wanneer er veel verbouwd moet worden (zoals woningen). Maar dan helpt een hoge bonus en bonusspreuken, net als een goede handelsrelatie in de BS en met buren die ook voldoende tier 1 maken. Komt het een keer niet uit, kwak ik er wat overschot van tier 2 op met drie vette sterren. Soms 1 op1. Gaat supersnel weg.
 
Over de basisgoederen; vaak werkt het beter als je 1 fabriek meer hebt van de basisgoederen dan de andere soorten.
Ook dit is iets wat van heel veel keuzes en omstandigheden afhankelijk is... zoals bijv. welke evoluerende eventgebouwen heb je - volledig ontwikkeld - neer kunnen zetten. Ik weet van spelers die daardoor hun T1 en T2 fabrieken geheel hebben kunnen ruimen. Het hangt dus allemaal af van je eigen strategie en speelstijl.. en de tijd, energie en (eventueel) geld die je in het spel wilt stoppen.
 
Hier stel je vragen over tactieken, alternatieven, verschillende manier van spelen, nieuwe spelonderdelen en noem maar op of je vraagt om een mening. De allersimpelste vragen stellen, is gewoon luiheid van een speler die het spel om die reden niet snapt.
Ik ben met je eens dat sommige spelers maar heel weinig moeite doen om de informatie die essentieel voor hen is, zelf te vinden… daarom verwijs ik zelf dan ook liever naar een informatiebron, zoals de ingame wiki of Elvengems, dan gaan ze hopelijk een volgend keer eerst daar zoeken, voordat ze hier komen vragen… maar het is - volgens mij - niet aan ons om te beslissen welke vragen hier wel of niet thuishoren; het forum is er voor iedereen!
;) :cool:
 
Dit is de eerste keer dat ik een bericht stuur sinds ik mijn oren gewassen kreeg dat ik op de verkeerde plek een vraag stelde. Ik zal hier echt nooit meer een vraag stellen. Je kunt maar beter de opmerking krijgen, zoek het zelf uit!
 
Dit is de eerste keer dat ik een bericht stuur sinds ik mijn oren gewassen kreeg dat ik op de verkeerde plek een vraag stelde
Ik vind dat iedereen hier elke vraag mag stellen… maar het is natuurlijk wel handig als je die op de juiste plaats stelt. Dat bevordert de overzichtelijkheid van het forum én het is ook in je eigen belang! De kans dat je sneller een bruikbaar antwoord krijgt is dan namelijk groter… :)
 
Bovenaan