• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig artefacten

'K ben in het bezit van artefacten waar ik niets mee ben, meiboom, golem, peperkoek enz, deze komen waarschijnlijk niet terug. :confused:

Mijn voorstel is: dat je eender welk artefact kan inruilen bij handwerken voor een neutraal artefact. Voor de productie is het bv niet één tegen één, maar bv drie tegen één. Deze neutrale artefact kan je dan inzetten waar je zelf wil.
Je kan de neutrale artefact NOOIT gebruiken voor een event dat bezig is, enkel om oude gebouwen compleet te maken. :)
Je kan nooit meer dan twee /drie neutrale artefacten gebruiken op een gebouw.
Er gaat altijd één event over voor je een neutrale kan gebruiken op een gebouw.
Je kan een neutrale enkel gebruiken op een gebouw dat vrijgespeeld en geplaatst tijdens een event.

Heb je geen zin om een nieuw event mee te spelen, omdat je geen interesse om het nieuwe gebouw, dan ben je misschien wel gemotiveerd om mee te doen voor de artefacten. Die kan je later gebruiken, of je kan oude gebouwen uppen, ipv stof te vangen.
;)
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee, maar je opent de mogelijkheid om een grote verzameling neutrale artefacten te verkrijgen, zodat je zonder moeite een volgend waardevol evolutie gebouw naar level 10 kunt krijgen op dag 1 van een event.
Dat is waarschijnlijk ietwat te leuk om ooit gerealiseerd te krijgen.
 
© Zoals ik hierboven al zei, je kan het NOOIT gebruiken tijdens een event dat bezig is.
En in handwerken, je kan de productietijd daar bv ook voor langer maken.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet één tegen één, maar bv drie tegen één, het is ruilen en onderhandelen
Ok, dit is nieuwe informatie die je nog niet had beschreven, misschien wil je dat verwerken in je voorstel?

Zoals ik hierboven al zei, je kan het NOOIT gebruiken tijdens een event dat bezig is.
Even ter bevestiging wat "nooit" betekent:
Dus ik mag mijn Golem niet verder upgraden tijdens een event met neutrale artefacten die ik al heb? (dus zowel de neutrale artefacten als het evolutie gebouw komen beiden uit een vorig event).

En in handwerken, je kan de productietijd daar bv ook voor langer maken.
En hoe lang had je in gedachten dan? Ik speel het spel al 3 jaar, een half jaartje extra om een stapel neutrale artefacten te maken lijkt me geen enkel probleem.
 
Het neutrale artefacten kan je nooit gebruiken tijdens een nieuw event.
Zelf speel ik het al lang, ben er wel even van tussen geweest, en heb er 12. niet veel dus.
De productie kan voor mij part 12 uur duren, zo moet je keuzes maken wat je wil, en andere wonderen laten passeren.

Je mag/kan je Golem uppen met je neutrale artefacten, omdat het geen nieuw event is. :)
 
Leuk idee, maar je opent de mogelijkheid om een grote verzameling neutrale artefacten te verkrijgen, zodat je zonder moeite een volgend waardevol evolutie gebouw naar level 10 kunt krijgen op dag 1 van een event.
Dat is waarschijnlijk ietwat te leuk om ooit gerealiseerd te krijgen.
dat kan nog steeds, maar dan na afloop van het event terwijl je van dat event alleen de eerste paar opdrachten hoeft te doen om zo de basis van het nieuwe eventgebouw te krijgen. lijkt me nog steeds te makkelijk ;)
 
dat kan nog steeds, maar dan na afloop van het event terwijl je van dat event alleen de eerste paar opdrachten hoeft te doen om zo de basis van het nieuwe eventgebouw te krijgen. lijkt me nog steeds te makkelijk ;)
Laat het dan nog iets moeilijker maken, dat je max twee/drie neutrale kan gebruiken per gebouw.
Zo heeft het geen zin om een paar opdrachten te doen, en dan te stopen en verder af te werken met neutrale. Goed gezien :).
En laten we er een event overgaan voor we een neutrale kunnen gebruiken.
Voorbeeld: ik zou pas een neutrale kunnen inzetten bij mijn maanbeer, als het Halloween event gestopt is.
En wie niet speelt heeft natuurlijk ook geen artefacten.
 
Laatst bewerkt:
Laat het dan nog iets moeilijker maken, dat je max twee/drie neutrale kan gebruiken per gebouw.
Zo heeft het geen zin om een paar opdrachten te doen, en dan te stopen en verder af te werken met neutrale. Goed gezien :).
En laten we er een event overgaan voor we een neutrale kunnen gebruiken.
Voorbeeld: ik zou pas een neutrale kunnen inzetten bij mijn maanbeer, als het Halloween event gestopt is.
En wie niet speelt heeft natuurlijk ook geen artefacten.
dat lijkt me beter idd. ik zou dan willen pleiten voor max 1 neutrale per gebouw. omdat ik niet alle eventgebouwen zinvol vind in mijn stad en omdat ik eventgebouwen die ik wel heb gebouwd steeds up naar een volgend hoofdstuk heb ik momenteel zo'n 50 artefacten in stock. en dan heb ik er al wat versnipperd. ik zal vast niet de enige zijn met zo'n voorraad.
daarnaast vind ik het leuk dat je een bepaald gebouw alleen tijdens een bepaald event kan krijgen, houdt het speciaal. mss weer de keuze tussen 2 of 3 van die gebouwen terugbrengen (zoals de oude beren en fenixen). dat zou ik persoonlijk fijner vinden dan een neutraal artefact.
er zijn zoveel events. het ergste wat je kan overkomen is dat je er een mist. maar dan weet je dat er over een paar weken weer een start ;)
 
Wie wat zinvol vindt in zijn stad is persoonlijk.
Voor mij gaat het er niet om terug te brengen, maar om volledig te maken; zonder dat het geld kost. Niet iedereen heeft dia's om Koninklijke restauratie te kopen.
 
Wie wat zinvol vindt in zijn stad is persoonlijk.
helemaal mee eens. ik wilde alleen zeggen doordat ze in mijn stad niet allemaal zinvol zijn ik een hoop van die artefacten over heb. een ander die ze wel allemaal zinvol vindt heeft dat wsl niet.

Wie wat zinvol vindt in zijn stad is persoonlijk.
Voor mij gaat het er niet om terug te brengen, maar om volledig te maken; zonder dat het geld kost. Niet iedereen heeft dia's om Koninklijke restauratie te kopen.
ik heb nog nooit een koninklijke restauratie gekocht. ik koop ook geen dia's
 
Heb nog één aanpassing gedaan. Je kan een neutrale enkel gebruiken op een gebouw dat vrijgespeeld en geplaatst tijdens een event, zo ga je bewust kiezen.
 
ah ja, dat is een slimme! hou je het wel speciaal, voorkom je dat spelers zoals ik alle oude artefacten in stock gaan omsmelten naar neutrale artefacten en geef je anderen een extra kans het speciaal optimaal te uppen.

zou het dan mogelijk maken tot zeg twee weken na afloop van het event, want tijdens bsa krijg je vaak ook artefacten.

is het verder een idee om de waarde van neutrale artefacten die je versnippert heel laag te maken, bv 100 (+100 bonus) ipv de 1000 (+1000 bonus) die je er nu voor krijgt. denk je mss beter na voordat je artefacten omsmelt in neutrale artefacten.
 
ah ja, dat is een slimme! hou je het wel speciaal, voorkom je dat spelers zoals ik alle oude artefacten in stock gaan omsmelten naar neutrale artefacten en geef je anderen een extra kans het speciaal optimaal te uppen.

zou het dan mogelijk maken tot zeg twee weken na afloop van het event, want tijdens bsa krijg je vaak ook artefacten.

is het verder een idee om de waarde van neutrale artefacten die je versnippert heel laag te maken, bv 100 (+100 bonus) ipv de 1000 (+1000 bonus) die je er nu voor krijgt. denk je mss beter na voordat je artefacten omsmelt in neutrale artefacten.
Ook dat zou een meerwaarde zijn, en gebruik je het waar het voor bedoeld is, een gebouw naar tien brengen.
zo heeft het ook geen zin om een feniks in handwerken te maken, en dan maar uppen. pech;)
 
aanvullend: is het dan niet handiger om het andersom te doen: oude artefacten worden 'neutraal'. je mag tijdens een 1x 3 oude 'neutrale' artefacten omsmelten in een nieuw artefact voor het eventgebouw van het lopende event?
 
aanvullend: is het dan niet handiger om het andersom te doen: oude artefacten worden 'neutraal'. je mag tijdens een 1x 3 oude 'neutrale' artefacten omsmelten in een nieuw artefact voor het eventgebouw van het lopende event?

Nee, geen goed idee. Ik heb veel gebouwtjes niet geplaatst en alle 10 de bijbehorende artefacten nog. Omdat ik ze alleen ga plaatsen als ze te teleporteren worden Ik zou het oneerlijk vinden als mijn artefacten dan opeens neutraal worden want dan heb ik met dit huidige voorstel niets meer aan.
 
Zo is het ook, drie oude voor één neutraal. Enkel je mag het niet gebruiken voor het event dat je speelt. Veel te gemakkelijk voor de ene en de andere kan toe kijken. Het is enkel bedoeld om er iets nuttig mee te doen, en te kunnen afwerken naar een 10.
 
Nee, geen goed idee. Ik heb veel gebouwtjes niet geplaatst en alle 10 de bijbehorende artefacten nog. Omdat ik ze alleen ga plaatsen als ze te teleporteren worden Ik zou het oneerlijk vinden als mijn artefacten dan opeens neutraal worden want dan heb ik met dit huidige voorstel niets meer aan.
ah ja, eens raafke. is niet handig idd. was ook eigenlijk niet wat ik bedoelde. schepte verwarring met die opmerking. excuus
 
wat ik wel bedoelde: je maakt met 3 oude in een keer 1 nieuwe, geen neutrale maar voor dat event. zoals dat nu ook gebeurde met de oude/nieuwe feniks en beer. alleen dan voor alle nieuwe events en mbv alle oude artefacten.
regel zou dan kunnen zijn dat je wel 3 dezelfde artefacten moet gebruiken om 1 nieuwe te maken.

leek me mss handiger voor de ontwikkelaars omdat dit systeem er al is ;)
 
Bovenaan