• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Aankondigingen

De laatste weken worden er geen aankondigingen meer gedaan.
Het filmrolletje werd niet aangekondigd over de gratis filmpjes en waarom de 1 wel en de ander niet.
Het bsa werd niet aangekondigd op het forum laat staan welke versie.
Het bsa werd ook niet aangekondigd bij het hoorntje alleen een timer kwam in beeld.
Als dit de trend gaat worden ga ik het somber inzien voor Inno want spelers willen nu eenmaal geïnformeerd worden.
Vind dit persoonlijk gewoon een zeer kwalijke gang van zaken aan het worden.
Moet ik op het werk eens doen dan lopen ze allemaal de deur uit.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Daar kan ik op reageren :)
Het filmrolletje werd niet aangekondigd over de gratis filmpjes en waarom de 1 wel en de ander niet.
Dit is een A/B test en wordt daarom niet gecommuniceerd naar de spelers. Daardoor krijgt ook niet iedereen die functionaliteit te zien in het spel op dit moment. Afhankelijk van de resultaten van de A/B test wordt de functie wel of niet live gebracht, dan zal er ook een aankondiging komen en hoogstwaarschijnlijk ook een pagina op de wiki.

Het bsa werd niet aangekondigd op het forum laat staan welke versie.
Het BSA wordt zo goed als nooit op het forum aangekondigd.

Het bsa werd ook niet aangekondigd bij het hoorntje alleen een timer kwam in beeld.
Op zich is de timer voldoende, dan weet je dat er een BSA aankomt en wanneer die start. Het nieuwsbericht stuurde we altijd wel, alleen deze keer is door de samenloop van omstandigheden het nieuwsbericht pas geplaatst nadat het BSA live is gegaan. Dat is echter niet de norm.
 
Daar kan ik op reageren :)

Dit is een A/B test en wordt daarom niet gecommuniceerd naar de spelers. Daardoor krijgt ook niet iedereen die functionaliteit te zien in het spel op dit moment. Afhankelijk van de resultaten van de A/B test wordt de functie wel of niet live gebracht, dan zal er ook een aankondiging komen en hoogstwaarschijnlijk ook een pagina op de wiki.


Het BSA wordt zo goed als nooit op het forum aangekondigd.


Op zich is de timer voldoende, dan weet je dat er een BSA aankomt en wanneer die start. Het nieuwsbericht stuurde we altijd wel, alleen deze keer is door de samenloop van omstandigheden het nieuwsbericht pas geplaatst nadat het BSA live is gegaan. Dat is echter niet de norm.
En in het nieuwsbericht staat 8 mei
 
Daar kan ik op reageren :)

Dit is een A/B test en wordt daarom niet gecommuniceerd naar de spelers. Daardoor krijgt ook niet iedereen die functionaliteit te zien in het spel op dit moment. Afhankelijk van de resultaten van de A/B test wordt de functie wel of niet live gebracht, dan zal er ook een aankondiging komen en hoogstwaarschijnlijk ook een pagina op de wiki.
ik snap het punt hier wel, maar niet de uitvoering. Wil dit zeggen dat NL server dus niet als een live server wordt beschouwd maar als testserver?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
En in het nieuwsbericht staat 8 mei
Aangepast :)
Daar is toch de beta wereld voor om dingen te testen?
ik snap het punt hier wel, maar niet de uitvoering. Wil dit zeggen dat NL server dus niet als een live server wordt beschouwd maar als testserver?
De Beta is om dingen te testen, vooral op technisch vlak, zodat er zo min mogelijk bugs op een live wereld komen. Er zijn echter onvoldoende spelers en onvoldoende datapunten om ook het effect van bepaalde functionaliteiten te kunnen meten op de Beta, functionaliteiten waarvan eerst gemeten moet worden wat de impact is voordat het een definitieve feature wordt. Daarvoor is een A/B test op een live wereld.
 
Advertenties zijn ook op nl server zonder aankondiging.....kul argument om aan te geven dat ook op live er getest word.....zorg er eerst maar eens voor dat unit testing in orde is....alles kan getest worden voordat e.e.a naar beta gaat.....en op beta word meeste nog eens getest....op deze manier kan je beta gewoon afschaffen....en animo op beta is zowieso minder omdat INNO management geen enkele verantwoordelijkheid neemt.....dia's probleem en diefstal is op beta nooit officieel afgerond....mochten de vrijwilligers gedeeltelijk oplossen.....A/B testing heeft niets met functioneel testen te maken.....en gaat over gedrag.....
 
Laatst bewerkt:

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Wat heeft volgens jou UnitTesting te maken met een A/B test om de impact van een nieuwe functionaliteit te bepalen? Met UnitTesting kan je heel mooi kijken of je code in een bepaalde vastgestelde situatie werkt (technisch), maar dat is geen manier om te bepalen of spelers Elvenar bijvoorbeeld meer of minder gaan spelen met een nieuwe functionaliteit. Daarvoor heb je toch echt spelers en data nodig, en dat is er op de Beta onvoldoende, dus moet er uitgewijkt worden naar de live spelwerelden. Dat is overigens niks nieuws, het wordt al jaren gedaan en daar is nooit communicatie over geweest (ter voorkoming dat spelers massaal de test beïnvloeden). Een A/B test is eigenlijk zo goed als altijd op een "live" website. Het zal je verbazen hoeveel A/B tests websites als Bol.com en Zalando uitvoeren op jaarbasis.

De Beta heeft echt nut en een doel, maar het is niet voor álles geschikt. En als het dan voor een specifieke test niet geschikt is, maar voor heel veel andere testen wel, dan is het natuurlijk "bijzonder" om te zeggen dat de Beta dan maar afgeschaft moet worden, puur omdat er geen A/B test op uitgevoerd kan worden. Ik heb ook het idee dat je bericht uit andere frustratie geschreven is (bijvoorbeeld het dia's probleem van een tijd geleden), dan dat het echt betrekking heeft op de huidige A/B test.
A/B testing heeft niets met functioneel testen te maken.....en gaat over gedrag.....
Ik beweer nergens dat een A/B test een functionele test is, dat zijn twee verschillende dingen. Ik benoem dat een A/B test een test is om de impact van een bepaalde functionaliteit (in dit geval de advertenties) te bepalen, maar dat is heel iets anders dan dat een A/B test hetzelfde is als een functionele test, daar is namelijk de Beta wél voor.
 
Ik heb zelf aangegeven dat een A/B test over testen van gedrag gaat.....heeft niets te maken met "impact"....dit testen op beta is heel goed mogelijk en is ook gedaan. Of spelers gaan stoppen meet je echt niet door een beperkte groep de beschikking te geven over de mogelijkheid tot reclame. Is allang beslist door marketeers en management die mogelijk nog wat ondersteunende gegevens nodig hebben.
Het dia schandaal op beta laat zien dat Inno management geen enkele boodschap heeft aan input van gebruikers.
Je hebt overigens ook geen idee wat mijn professionele achtergrond is. Ik verbaas me er wel over dat de gemiddelde websites, ook die van BOL...bedroevend slecht zijn voor wat betreft gebruikers vriendelijkheid.....ondanks het "testen" daarvoor....nog los van de commerciële blunders....maar denk niet dat dit A/B testen op live werelden...enige wijziging tot gevolg zal hebben...
Verder is het onprofessioneel om dit niet aan te kondigen....binnen korte tijd weten de meesten toch dat er functionaliteit beschikbaar is voor een beperkte groep. Je kan ook gewoon vragen aan je gebruikers wat ze denken te gaan doen. Het is op dit moment heel simpel.....je hoeft er niet naar te kijken....dus geen impact. Het zal anders worden als je moet betalen om geen reclame te zien cq e.e.a verplicht word......dat zal zeker impact hebben.....maar dat word nu niet meegenomen in de "test" terwijl dat wel voorspellende waarde zou hebben..
Maar ik overtuig je toch niet ......
Er is ook, in ieder geval 1, verschil tussen implementatie op beta en live.....er zit zelfs verschil tussen implementatie op W en A...maar er is ook een probleem bij laden stad op A......zonder enige indicatie wat probleem is....maar zou zomaar relatie kunnen hebben...probleem is reclame..maar niet op Beta........
 
Laatst bewerkt:
Maar ik overtuig je toch niet ......

@Gerdyaan

Ik begrijp je frustratie want het verval in kunde/professionaliteit is helaas op veel te veel vlakken zichtbaar en blijft in dat opzicht ook niet beperkt tot spelletjes en ik verwacht dat als we ook nog reclame op maat per speler gaan krijgen dat het allemaal nog wat langzamer wordt geladen.
Neemt niet weg dat de frustratie ook wel eens optreed bij support en dat miscommunicatie oorzaak no 1 is voor nog meer frustratie.
Ik zie hier duidelijk een verschil in jullie beiden benadering van IMPACT maar ik kan me voorstellen dat het niet bedoeld is om de dialoog daarmee meer impact te geven.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Ik heb zelf aangegeven dat een A/B test over testen van gedrag gaat.....heeft niets te maken met "impact"....dit testen op beta is heel goed mogelijk en is ook gedaan. Of spelers gaan stoppen meet je echt niet door een beperkte groep de beschikking te geven over de mogelijkheid tot reclame. Is allang beslist door marketeers en management die mogelijk nog wat ondersteunende gegevens nodig hebben.
Het dia schandaal op beta laat zien dat Inno management geen enkele boodschap heeft aan input van gebruikers.
Je hebt overigens ook geen idee wat mijn professionele achtergrond is. Ik verbaas me er wel over dat de gemiddelde websites, ook die van BOL...bedroevend slecht zijn voor wat betreft gebruikers vriendelijkheid.....ondanks het "testen" daarvoor....nog los van de commerciële blunders....maar denk niet dat dit A/B testen op live werelden...enige wijziging tot gevolg zal hebben...
Verder is het onprofessioneel om dit niet aan te kondigen....binnen korte tijd weten de meesten toch dat er functionaliteit beschikbaar is voor een beperkte groep. Je kan ook gewoon vragen aan je gebruikers wat ze denken te gaan doen. Het is op dit moment heel simpel.....je hoeft er niet naar te kijken....dus geen impact. Het zal anders worden als je moet betalen om geen reclame te zien cq e.e.a verplicht word......dat zal zeker impact hebben.....maar dat word nu niet meegenomen in de "test" terwijl dat wel voorspellende waarde zou hebben..
Maar ik overtuig je toch niet ......
Er is ook, in ieder geval 1, verschil tussen implementatie op beta en live.....er zit zelfs verschil tussen implementatie op W en A...maar er is ook een probleem bij laden stad op A......zonder enige indicatie wat probleem is....maar zou zomaar relatie kunnen hebben...probleem is reclame..maar niet op Beta........
Ik wil best inhoudelijk de discussie met je aangaan, maar je bericht zit vol speculaties die simpelweg niet waar zijn. Als ik zo vrij mag zijn om de daadwerkelijke feedback die je hebt over de advertenties samen te vatten, komt het erop neer dat je liever vooraf een aankondiging had gezien. De feedback van alle spelers bundelen we en geven we door, dus dat zullen we ook meenemen. Mocht je een inhoudelijke reactie op je post willen, stuur dan even een DM, dan wil ik daar best op ingaan.
 
ik snap het ook allemaal niet ik ben gewoon blij met alle extra prijsjes die ik krijg voor vijf seconden kijken en wil je het niet dan kijk je er niet naar niemand verplicht je.
 
de beste prijs die ik krijg is die in tournooi of toren waar ik mijn leger voor 50% weer tot leven kan brengen voor vijf seconden kijken.
anders moet je er een hartje voor gebruiken.
is elke dag wat extra leger andere extra goederen altijd wat.
met de tijd telt dat allemaal op.
 
Bovenaan