• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Aankomende OW veranderingen desastreus?

De magische academie (en die ketel) zijn nu dus nutteloos zeg maar... je hebt gewoonweg geen middelen meer om er iets te maken.
Waar komt de mogelijkheid restauratiespreuken, tijdversnellers, toverspreukfragmenten vandaan te halen?
Ik had 37.000 (!) toverspreukfragmenten nodig en 35 (!) combi versnellers om mn zonsondergang 1 lvl te uppen... ???
Dit kan niet waar zijn toch?

Waarom zoveel spelplezier weghalen?
Is het een geldkwestie?
Ik probeer iets te bedenken maar kom er maar niet op.

Hoop dat dit heel snel teruggedraaid wordt en dan op n andere manier wellicht n verandering doorvoeren, op n rustige manier...en met duidelijke toelichting

groet u, Sam (speler eerste uur)
 
Hier staat daar wat informatie over:
Vertaling:
Op Discord Beta News- DeadeyJerry:

"Na de eerste reeks veranderingen die we afgelopen vrijdag hebben doorgevoerd, zullen vanaf morgen op Beta alle gebouwen die niet zijn vrijgespeeld via de technologieboom en geen evoluerende gebouwen zijn, Combining Catalysts of Royal Restorations kunnen leveren wanneer ze worden verkocht.

Je krijgt meestal tussen de 1 en 3 van deze grondstoffen, afhankelijk van de grootte van het gebouw. Het soort grondstof hangt af van hoeveel moeite het kost om dat gebouw te krijgen. Bijvoorbeeld, voor gebouwen die je krijgt van crafting of als dagelijkse beloningen van evenementen zal het Combining Catalysts zijn, en voor Fellowship Adventures beloningen of Djinn en Dwarven Armorer van de Spire zal het Royal Restorations zijn.

Op deze manier heb je extra manieren om een deel van de grondstoffen te krijgen die je nodig hebt om je Ancient Wonders te upgraden in het nieuwe systeem, rechtstreeks van gebouwen die je niet langer nodig hebt in je stad. Hartelijk dank voor jullie feedback over dit onderwerp!"
 
je hebt gewoonweg geen middelen meer om er iets te maken.
Als Solo speler moet ik helaas beamen dat het er niet makkelijker op geworden is, maar ik heb nog steeds de keuze om het solo te willen en kunnen spelen. Voor nieuwe(re) spelers is het nu onmogelijk om niet actief lid te worden van een broederschap je behaalt simpelweg niet meer de benodigde hoeveelheden of je moet zoals ik tevreden zijn met 1 restoratie per toernooi ;) .
 
vind de kosten om ow te uppen ronduit belachelijk
waar haal je al die fragmenten vandaan????
speel toren elke week max en gemiddeld een 7k toernooi
waarom niet gewoon met normale goederen... a het is weer eens een geldkwestie geworden uiteraard Inno goederen zijn er genoeg nu vreeren we gewoon een tekort... zodat hopelijk er weer mensen een dia aan gaan besteden
 
De spelers die de meeste last hebben van de cultuurwijziging hebben meestal (maar niet allemaal) een enorm eenzijdig ingerichte stad met tientallen werkplaatsen. [citaat Aeva]. Volgens mij heb ik een heel normale stad maar zie ik me ver zakken op de ranglijst.

Het lijkt wel of ze voor haar eigen parochie praat en alles maar goed praat. Lees eens Facebook met alle klachten zou ik zeggen
 
Ik stap met gemak over bezwaren heen van een piepkleine groep in een niche van het spel die onevenredig hard roepen. Het zijn in totaal weinig spelers die in deze niche 'hoe meer wapenkamers hoe beter' zitten, maar het zijn wel spelers met een hoge ranking. Die spelers spelen het spel met een trucje dat een hele tijd heeft gewerkt. Een andere niche is die van experimentele ministadjes die heel hoog kunnen scoren in het toernooi door een bepaalde manier van inrichten en nooit verder dan dat kwamen.

Als je ervoor kiest om in een niche te spelen, en je maakt mij niet wijs dat ze dat zelf niet weten, dan weet je dat er een verhoogd risico is dat jouw manier van spelen op een zeker moment niet meer houdbaar is. Dat is dus nu gebeurd voor een deel, al heb ik het idee dat er al nieuwe trucjes worden bedacht. Als je dat leuk vindt, is dat prima hoor. Maar, je kunt dan in het geval van de update OW's nooit spreken van een grote groep die wordt benadeeld.

Nu de update is uitgerold, kun je aan de verschillende tabellen van een aantal beta-spelers zien dat de wijzigingen voor het overgrote deel van de spelers heel goed uitpakken. Uitzondering zijn vechtklooster/heiligdom en wachttoren ruïnes voor cultuur en drakenabdij voor mana, maar deze wordt ruimschoots gecompenseerd door doolhof.

Het beleid van Inno is over het algemeen een goed beleid. Er moet in een spel een grote spelersbasis zijn, de zwijgende meerderheid, die het spel graag speelt. Daar ligt het belang van Inno, want uit een brede spelersbasis volgt ook een optie voor inkomsten.
Ik spreek uit ervaring vanuit de gamebranche, en daarom heb ik over dit soort zaken een onderbouwde mening compleet met argumenten.
Wederom bagatelliseer je opmerkingen van anderen zoals je de hele tijd doet: piepkleine groep, nichespelers. ik zal je eens wakker maken, het zijn er veel meer die niet blij zijn met alles op en neer stuiteren op de ranglijst op 1 dag. En dat in 1 BS. Maar kijk eens op facebook hoe positief ze daar zijn
 

Aeva

Chef
Nou mensen, het begint hier steeds meer op de klachtenlijn te lijken. Ik ben er dus klaar mee om informatie te geven, zaken vanaf discord te delen en met een meer objectieve waarneming te komen dan de onderbuikgevoelens die hier worden gedeeld. Veel plezier nog op het forum zolang het nog in de lucht is.
 
Wederom bagatelliseer je opmerkingen van anderen zoals je de hele tijd doet:

Even in verdediging van Aeva dit heeft betrekking op slechts 1 deel van alle veranderingen, in de discussie zijn de Oude Wonderen slechter of beter geworden hangt er wel een hele hoop af van je insteek hoe je dit spel speelt.

De negativiteit omtrent de snelheid waarmee dit geforceerd wordt het niet doordacht zijn van wat er nu nodig is om OW's te uppen en de vele fouten die nu nog opgelost moeten worden omdat het niet goed getest is wordt echt NIET in twijfel getrokken.

Dus de focus in dit gesprek ligt niet breed genoeg om een weerspiegeling te zijn van wat er momenteel speelt en ik denk dat we allemaal wel kunnen vaststellen dat door de overweldigende hoeveelheid emotionele reacties we mogen verwachten dat Inno wat plooien gaat en moet gladstrijken maar zoals met alles in Elvenar we zullen veeeeeel geduld moeten hebben.
 
De magische academie (en die ketel) zijn nu dus nutteloos zeg maar... je hebt gewoonweg geen middelen meer om er iets te maken.
Waar komt de mogelijkheid restauratiespreuken, tijdversnellers, toverspreukfragmenten vandaan te halen?
Ik had 37.000 (!) toverspreukfragmenten nodig en 35 (!) combi versnellers om mn zonsondergang 1 lvl te uppen... ???
Dit kan niet waar zijn toch?

Waarom zoveel spelplezier weghalen?
Is het een geldkwestie?
Ik probeer iets te bedenken maar kom er maar niet op.

Hoop dat dit heel snel teruggedraaid wordt en dan op n andere manier wellicht n verandering doorvoeren, op n rustige manier...en met duidelijke toelichting

groet u, Sam (speler eerste uur)

Ik wil nog even toevoegen dat ik een doodnormale eerlijke speler ben binnen een doodnormale eerlijke BS
heb maar 4 wapenkamers (want begrijp dat daar wat mee is?)

ik vind de hoeveelheden toverspreukfragmenten/combiversnellers/restauratiespreuken om te uppen gewoon echt enorm teveel.
Ik maakte netjes in de MA tijdversnellers, diervoeding etc maar dat kan nu niet meer want moet al die bovenstaande nu opsparen om een OW een lvl te kunnen uppen.
 
Ik ben er dus klaar mee [...] met een meer objectieve waarneming te komen
Een objectieve waarneming heb ik nog maar heel weinig van Avea gehoord; over het algemeen neemt zij het op voor Inno.. en helaas gaf ze geen antwoord op mijn vraag, wat haar belang daarbij is.. Ook vraag me al een tijdje af: hoe wordt iemand eigenlijk 'Chef'?
 
Een objectieve waarneming heb ik nog maar heel weinig van Avea gehoord; over het algemeen neemt zij het op voor Inno.. en helaas gaf ze geen antwoord op mijn vraag, wat haar belang daarbij is.. Ook vraag me al een tijdje af: hoe wordt iemand eigenlijk 'Chef'?
Je had toch al eerder gepost dat je je afvroeg hoe iemand 'çhef' wordt? Is dat bericht verwijderd? Door jouzelf of is het gecensureerd? In dat laatste geval ligt het blijkbaar erg gevoelig. :)
 
Is dat bericht verwijderd? Door jouzelf of is het gecensureerd?
Niet alles proberen nog spannender te maken dan het nu al is alstublieft
Het oorspronkelijke bericht heb ik geprobeerd aan te passen, maar dat lukte niet zoals ik dat wilde, dus heb ik dat weggehaald en een nieuw gemaakt. Verder heb ik in het verleden al eens eerder aan Avea gevraagd hoe ze 'Chef' is geworden en daar nooit antwoord op gekregen. Ze heeft het dus zelf spannend gemaakt... maar we dwalen aardig off topic, waarvoor mijn excuses. Ik blijf bij mijn standpunt dat de laatste aanpassingen voor het upgraden van OW's voor veel spelers een nadelig effect zullen opleveren en ook op andere onderdelen, zoals bijv. de deelname aan BSA's invloed zullen hebben!
 
Ik blijf bij mijn standpunt dat de laatste aanpassingen voor het upgraden van OW's voor veel spelers een nadelig effect zullen opleveren

Ik denk dat desastreus hier de plank niet mis slaat, als we naar de verhouding kijken van de benodigdheden voor en na de veranderingen aan de OW's.
 
Ik was van plan mijn OW's langzaam maar zeker gelijk te trekken en elke keer aan het einde van een hoofdstuk nam ik de tijd voor opbouw van voorraden en gebruikte die tijd om KP's in OW's te steken.
Als ik nu mijn 15 OW's aan het eind van een hoofdstuk allemaal 1 leveltje omhoog wil hebben dan heb ik nu iets van 180.000 spelfragmenten en 180 combinatieversnellers nodig, dit is niet onmogelijk maar het vertraagt het verloop van het spel wel veel meer dan de tijd die ik nodig had om aan de benodige KP's te komen.

En dan heb ik nog het geluk als relatief nieuwe speler ( jaartje of 2 denk ik ) dat mijn OW's dus al redelijk hoog waren ( 9+ ) voordat de veranderingen kwamen, ik zou nu niet weten hoe je het allemaal in 2 jaar naar mijn niveau moet krijgen als nieuwe beginnende speler, laat staan dat je ooit in de buurt komt van spelers die al in het laatste hoofdstuk met gemaximaliseerde OW's zitten want dat kun je gewoonweg niet halen zonder een ENORME berg diamanten.

Dus deel ik de mening van veel spelers dat het spel niet langer free to play is maar pay to play, ik heb betaald voor dit spel en heb daar geen moeite mee maar ik had wel bewondering voor de vele spelers die iets moois hadden opgebouwd zonder daarvoor te hoeven (of willen) investeren.
 
Laatst bewerkt:
Inno wil volgens mij de "kloof" tussen de grote en kleine(re) spelers proberen op te heffen, maar dat gaat gewoonweg niet lukken. In het begin hebben we heel erg lang moeten wachten op nieuwe hoofdstukken en waren er nog geen evenementen zoals nu. Hierdoor hebben de grote spelers enorme voorraden kunnen opbouwen en wonderen kunnen uppen omdat er simpelweg niks anders te doen was. Dat ga je nooit bij elkaar kunnen brengen, wat je ook probeert. Daarom denk ik dat er een soort demotivatie beleid is waardoor uiteindelijk de spelers van het 1e uur zullen verdwijnen.
 
Inno wil volgens mij de "kloof" tussen de grote en kleine(re) spelers proberen op te heffen
Een onlogisch streven... het spreekt vanzelf dat een beginnend speler altijd achter zal lopen op spelers die al jaren bezig zijn. En blijkbaar wordt daarbij ook geen rekening gehouden met het feit dat sommige spelers een groot deel van hun vorderingen 'gekocht' hebben. Inno zou er hooguit voor kunnen zorgen dat meer van de voordelen en meevallers die wij al hebben gehad, ook beschikbaar komen voor pas begonnen spelers.. maar op ons niveau komen of ons inhalen is per definitie onmogelijk.
 
Ik hoop dat de moderators van Innogames blij zij want bij veel is de activiteit drastisch verminderd omdat alles 4x zo langzaam gaat tenzij je veel dia's spendeert
 
Bovenaan