• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback nieuw hoofdstuk: Ambassades!

Vreemd. Upgraden wapenkamers kost bij mij zaden en geen orks:
1590916876516.png
 
Het is wel behoorlijk vervelend dat die producties van senaat en ambassades totaal niet met elkaar matchen qua tijden en hoeveelheden... soms krijg ik het gevoel dat ze nu zo ver doorgeschoten zijn in ons afremmen dat het dichter komt bij doelbewust ons het spel uit treiteren. Dat zal de bedoeling uiteraard nooit zijn, maar zo voelt het wel. Enfin, we sukkelen wel door.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik zie het als Elvenar's manier van grinden, wat je bij andere online games ook tegenkomt, des te verder je komt in de game, des te moeilijker het wordt om vooruitgang te boeken.
 

DeletedUser2578

Guest
Senaat op lvl 3 geuppt. De kosten om dwerg en feeënwijzigingen te maken zijn erg hoog en alleen per 1:30 uur :confused:, het is bijna niet te doen. Spel wordt hierdoor enorm vertraagd. Op deze manier duurt het erg lang om 8.500 dwerg en feeënwijzigingen te verzamelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht juist dat de snelheid toenam. Kosten nemen toe, maar de hoeveelheid wijzigingen die je per keer krijgt ook, dus uiteindelijk heb je minder produkties te doen (minder vaak 1:30 uur).
Maar je hebt wel gelijk, het is traag allemaal, goede simulatie van bureaucratie zullen we maar zeggen :)
 
Dat laatste zeker. Of zo voelt het dus om altijd in de file te staan.
Senaat 3 levert wel genoeg wetsvoorstellen om de ambassades steeds op 3 uur te kunnen zetten. Het daar maken van voldoende voorstellen om de wijzigingen aan te kunnen zetten duurt inderdaad eindeloos. Met 2 stappen was het nog wel te doen om ze met veel tijd boosters wat vooruit te schoppen, maar met 3 stappen kost het wel heel veel boosters en dat is een enorm gedoe. Voorlopig moeten er ook nog heel veel KP in de onderzoeken dus ga ik nog wel even door als een slak.
 
Heb senaat ondertussen op level 4, en de ambassades laat ik op level 3 staan. Het leek me niet de investering waard om die ook nog naar 4 te uppen, maar dat zal wat van het level van het handelaar wonder afhangen vermoed ik.
Mijn berekeningen zeggen dat ik over 11 dagen alles geproduceerd heb (wetten doe ik met pp, dat scheelt een heleboel bureacratie), maar de kp gaat nog veel langer duren.
Kp opbrengst van 50 provincies in een ronde zie je compleet verdwijnen in 1 onderzoek. Geeft niet echt het idee dat het sneller gaat :)

Ik heb ondertussen nog wat vervolg opdrachten verzameld voor de geinteresseerde niet-italianen onder ons:
- Ontgrendel de Meditatiecirkel
- Bouw een Meditatiecirkel
- Verzamel 200 inspiratie
- Voltooi 4 confrontaties (beloning 5x 3a 0min booster)
- Bezit 4 fabrieken van level 28 of hoger (beloning 1 dierenvoeding)
- Ontgrendel level 3 dwergen-ambassade en bier-festival (1 relikwie)
- Bezit 3 bier-festivals van niveau 3 of hoger (1 runenscherf)
- Produceer 5000 aardbeibier (3x 2 uur booster)
- Bezit 3 theehuizen van niveau 3 of hoger (beloning 1 runenscherf)
- Verzamel 5000 dwergen voorstellen EN verzamel 5000 feeen voorstellen (3x 10% muntenregen)
- Bezit 8 woongebouwen van level 36 of hoger.
- Bespreek 2000 dwergen wijzigingen EN 2000 feeen wijzigingen.
- Upgrade senaat naar level 4 EN upgrade Meditatiecirkel naar level 3.
- Doneer 1000 thee EN doneer 1000 bier.
- Bezit een T5 van niveau 29 of hoger.
 
Heb senaat ondertussen op level 4, en de ambassades laat ik op level 3 staan. Het leek me niet de investering waard om die ook nog naar 4 te uppen, maar dat zal wat van het level van het handelaar wonder afhangen vermoed ik.
Mijn berekeningen zeggen dat ik over 11 dagen alles geproduceerd heb (wetten doe ik met pp, dat scheelt een heleboel bureacratie), maar de kp gaat nog veel langer duren.
Kp opbrengst van 50 provincies in een ronde zie je compleet verdwijnen in 1 onderzoek. Geeft niet echt het idee dat het sneller gaat :)
Zelf vind ik dat wel een pro, ben ook wel blij met deze zet achteraf.
Het is nu namelijk veel makkelijker om de goederen bij elkaar te harken, juist omdat het zo langzaam gaat.
Vaak was niet de kennispunten maar juist de goederen die een probleem gaven.

Met de toren als toevoeging in het spel is het nu toch mogelijk beide te doen als onderhandelaar.
En anders was er zoveel energie in het hoofdstuk gegaan dat veel spelers simpelweg de goederen niet zouden hebben.

In een tijd dat eindspelers toch stilstaan is dat niet z'n probleem dan kunnen ze de andere spelers helpen met sentient goederen maken.
Maar als zij alles zelf echt nodig hebben, zouden spelelementen als de toren geheel stil kunnen vallen tijdens een nieuw hoofdstuk.

Ik hoop dan ook dat ze deze lijn doorzetten en niet teruggaan naar die van het elvenar hoofdstuk, de verhouding kennispunten vs spirituele goederen is nu beter in balans.
 
Daar moet ik het mee eens zijn... maar van allebei een streepje (bijv. 20%) zou minder behoorlijk wat tijd schelen en toch dezelfde balans opleveren :cool:

Daar kan ik me best in vinden,
iig wordt niet een relatief nieuw spelonderdeel meteen voor maanden de nek omgedraaid.

Ik moet wel zeggen dat als je eindelijk klaar bent met het hoofdstuk de upgrades ook niet voor de poes zijn. het is nu wel een spelletje om de upgrades en toren een beetje in balans te houden, en hiervoor is zo nu en dan een muntenregen best wel welkom.

mogelijk gaat het upgraden van gebouwen voor een deel van de spelers zeker net zolang of langer duren dan het hoofdstuk,
 
Kp opbrengst van 50 provincies in een ronde zie je compleet verdwijnen in 1 onderzoek. Geeft niet echt het idee dat het sneller gaat :)

Dan zit ik het dus wel uit als een slak. Ik ben zoooooo klaar met die toernooien na 3,5-4 jaar. Elke keer weer naar die tent en dan weer naar het blad met de volgende en dan weer dezelfde combinaties van tegenstanders wat allemaal op de automatische piloot te vechten is. Op allerlei fronten is dit spel steeds verbeterd, maar toernooien zijn nog steeds hetzelfde. Op zijn minst zou het fijn zijn als we automatisch naar de volgende provincie gaan. Hoeveel RSI's wil je klanten bezorgen als het ook gewoon geprogrammeerd kan worden?
Toren is beter. Dat is elke stap een uitdaging: wat kies ik en hoe/wat doe ik dan? Toernooien zijn nu vooral een noodzakelijk kwaad. Dat is echt jammer, want ze waren ooit de moeite en een uitdaging om te doen.

Ik hoop dan ook dat ze deze lijn doorzetten en niet teruggaan naar die van het elvenar hoofdstuk, de verhouding kennispunten vs spirituele goederen is nu beter in balans.

In Elvenar hadden we tenminste nog de mogelijkheid meer T5 en T6 neer te zetten. Nu kunnen we niks. 1 van elk gebouw met alleen korte producties. Muurvast, geen uitdaging, geen creativiteit, niet hard werken, geen slimme oplossingen, helemaal niks. Alleen maar uit zingen deze ellende. Dat kan best balans zijn, maar spelplezier komt nergens meer in voor....
 
Tip voor wie senaat lvl 3 heeft.
Als je overdag wetsvoorstellen maakt en de ambassades steeds op 3 uur zet, kun je in de nacht de 1,5 uur aanzetten. Eventueel met een boostje op een ambassade indien nodig. Zo past het wat meer in slaap/wakker ritme. Dan nog staan ze een deel van het etmaal stil, maar dat is met die korte productietijden niet geheel te voorkomen. We kunnen wel zoeken naar zo min mogelijk :cool:
 
Dan zit ik het dus wel uit als een slak. Ik ben zoooooo klaar met die toernooien na 3,5-4 jaar. Elke keer weer naar die tent en dan weer naar het blad met de volgende en dan weer dezelfde combinaties van tegenstanders wat allemaal op de automatische piloot te vechten is. Op allerlei fronten is dit spel steeds verbeterd, maar toernooien zijn nog steeds hetzelfde. Op zijn minst zou het fijn zijn als we automatisch naar de volgende provincie gaan. Hoeveel RSI's wil je klanten bezorgen als het ook gewoon geprogrammeerd kan worden?
Toren is beter. Dat is elke stap een uitdaging: wat kies ik en hoe/wat doe ik dan? Toernooien zijn nu vooral een noodzakelijk kwaad. Dat is echt jammer, want ze waren ooit de moeite en een uitdaging om te doen.



In Elvenar hadden we tenminste nog de mogelijkheid meer T5 en T6 neer te zetten. Nu kunnen we niks. 1 van elk gebouw met alleen korte producties. Muurvast, geen uitdaging, geen creativiteit, niet hard werken, geen slimme oplossingen, helemaal niks. Alleen maar uit zingen deze ellende. Dat kan best balans zijn, maar spelplezier komt nergens meer in voor....

Probeer de app eens, die is een stuk minder belastend en doet precies wat je vraagt.
Helaas werkt het voor mij niet omdat ik 0 wachttijd heb en dat allerlei bijwerkingen heeft op de app. maar voor regulier toernooien muv. CW op arendyll switch ik eigenlijk altijd naar de app tegenwoordig.
 
Ik heb geen tablet. Op mijn telefoon is het allemaal wel heel klein, maar ik zal eens proberen. Dank voor de tip.
Maar dan nog vind ik dat de online versie wel wat klantvriendelijker en handiger kan.
 
Bovenaan