• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Elvariaans Carnaval

Overigens zag ik dat de prijs van de Evenementbuitenpost-pakket op de app gelijk is aan de pc-versie.

Fijn dat ze dat nu gelijk trekken, maar goed, komt ook alleen maar omdat Google en Apple geld van de aankopen via de app willen hebben, waardoor de aankopen via de app standaard minder (diamanten) oplevert...

Overigens hadden ze het ook prima de andere kant op kunnen gelijktrekken. :p

Die zijn altijd al gelijk geweest, iig al die keren dat ik ze gekocht heb, (feniks event o.a.)
Omdat gratis google credits altijd handig zijn in dit soort situaties, diamanten is wel een ander verhaal, andere pakketten weet ik niet. maar de buitenpost iig wel.
 

Deleted User - 147694

Guest
Oh? Op mijn android telefoon was het 9,99, ik neem dus aan dat jij een apple telefoon hebt?
 

Deleted User - 147694

Guest
Dus Apple is nog meer een geldwolf dan Google? :(
 

DeletedUser2037

Guest
Ik heb even snel uitgerekend wat het per vlaggetje kost als je 9 upgrades wilt halen.
9 upgrades betekent ten eerste dat je 17x de rij vlaggetjes vol moet maken.
20 vlaggetjes in een rij betekend dat je 340 vlaggetjes moet verzamelen.
Voor de opdrachten krijg je in totaal 5918 snoepjes.
Dagelijkse opdrachten (23x35) = 805 snoepjes.
Totaal dus 5918 snoepjes voor 340 vlaggetjes.

Betekend dat je 17,4 snoepjes hebt per vlaggetje.

Je moet dus wel snoepjes zoeken om je stad.
Maar je hebt toch zeker ook geluk nodig om snoepjes te vinden in die kisten, anders red je het niet
 
Een Carnaval wedstrijd?
Is daar al meer info over? Zie https://nl.forum.elvenar.com/index.php?forums/wedstrijd-carnaval-in-elvenar.52/

Opdrachten Carnaval event
Nu hebben we een (nieuwe?) lijst met opdrachten in elvengems, (https://elvengems.com/carnival-2020/quests/)
En ik was in de veronderstelling dat de opdrachten dan ook in deze volgorde zouden komen.
Ik merk nu echter dat dit niet het geval is. Er staan opdrachten later in de lijst die ik al heb (gehad) en eerder in de lijst die ik nog niet gehad heb.

Heb ik het nou van meet af aan niet goed begrepen en was de willekeurige volgorde altijd al de bedoeling? Of is er sinds gisteren iets veranderd?
 
Minder voor lage Chapters en meer in gevorderde chapters zo de balans wel beter maken.
Aangezien de moeilijkheidsgraad van gevechten en/of onderhandelingen van het hoofdstuk afhankelijk is, zijn voor jouw en voor mij 12 of 60 confrontaties net zo moeilijk (of makkelijk...)
 
Laatst bewerkt:
Aangezien de moeilijkheidsgraad van gevechten en/of onderhandelingen van het hoofdstuk afhankelijk is, zijn voor jouw en voor mij 12 of 60 confrontaties net zo moeilijk (of makkelijk...)
In hoeveelheden troepen, goederen etc wel. Maar niet in de mogelijkheden. Als je een cirkel van 50 provincies hebt veroverd is het aantal beschikbare, dus ontgrendelde (of te ontgrendelen) provincies veel minder dan wanneer er al 200 hebt veroverd. Simpelweg omdat de cirkel veel groter is.

Hetzelfde geldt voor toernooiconfrontaties. Met chapter III heb ik 4 of 5 provincies per goed. In chapter VI heb ik 10 tot 12 provincies te doen, voordat ik weer 16 uur moet wachten.

Ergo: een flink verschil in mogelijkheden.
 
In hoeveelheden troepen, goederen etc wel. Maar niet in de mogelijkheden.
Daar heb je gelijk in... zoveel mogelijk provincies verkennen is dus ook hiervoor van belang. Helaas kunnen we relikwieen niet verkopen, anders zou daar zeker een levendige handel in zijn (het is al eens voorgesteld). In de tussentijd kun je - soms - in de magische academie ook relikwieen maken... en in kistjes van burenhulp wil er ook nog wel eens een zitten!
 

DeletedUser2989

Guest
Ik vind weinig uitdaging in het carnavalsevent. De hoofdprijs interesseert me niet. Mijn speelstijl maakt niet uit, want zelfs slapend kan ik het event met alle gemak binnen 3 weken afronden.
Extra kp/andere kleine prijsjes is altijd leuk, da's mijn enige motivatie. Ben wel blij dat de prijzengokkast verdwenen is. Die hoeft van mij nooit terug te komen.
De spelopzet met de voorspelbare opdrachten vind ik saai. Maar goed , ik weet dat er ook mensen zijn die dat juist leuk vinden. Daarom een beetje afwisseling qua eventmethodiek is ok.
Hoop wel dat het paasevent weer wat uitdaging bevat en een ongelimiteerde opdrachtenlijst.
 

DeletedUser4585

Guest
Heb ik het nou van meet af aan niet goed begrepen en was de willekeurige volgorde altijd al de bedoeling? Of is er sinds gisteren iets veranderd?
Bij mij klopt de volgorde perfect. Vergis je je niet gewoon omdat sommige opdrachten (bijna) hetzelfde zijn ?
 
Ook ik ben gek op set's zoals die vroeger te winnen waren. Daar zaten echt juweeltjes bij.

Sets hadden 3 problemen.
  1. ze kosten relatief veel ruimte, met set na set komen spelers al snel ruimte tekort.
  2. Ze zijn oncontroleerbaar (tenzij vergeven als alleen hoofdprijzen zoals later in events), zie bv mijn oogstset die 400k goederen per dag levert omdat die anders is gebouwd dan de standaard set, of de winterset waarbij 3 kerstbomen ervoor konden zorgen dat je de aankomende 25 hoofdstukken nooit meer zorgen hoefde te maken om mana (ik had al unlimited mana dus geen kerstbomen voor mij)
  3. Daarnaast kan ik met wat creativiteit 12 scherven per dag halen uit de oogstset, wat er voor zorgt dat ik bij elk nieuw hoofdstuk in no time de eerste wonderen heb staan zonder bv te investeren in diamanten.
  4. Ze zijn zeer lastig te verbouwen / verplaatsen wat spelers problemen geeft bij het verbouwen / organiseren van hun stad / dorp.
Evolutiegebouwen zijn ook een soort van sets, vergelijkbaar met de tijd dat sets enkel in de hoofdprijzen zaten (zodat je ze niet anders kan bouwen dan bedoeld)
Je begint met het eerste gebouw (het gebouw zelf), elke keer dat je een artefact gebruikt om te evolueren plaats je in principe een nieuw setgebouw zonder dat de set meer ruimte inneemt.
Evolutiegebouwen zijn in principe setgebouwen in een andere vorm gegoten om de nadelen van hierboven de voorkomen.
 
Ik mis de oneindige niet voorspelbare reeks opdrachten niet. Ben heel blij met de terugkeer van het oude format.
En ook ik ben gek op sets zoals die vroeger te winnen waren.
Maar ik zet me wel overheen dat we nu die evolutiegebouwen krijgen als prijs. Over die oneindige niet voorspelbare reeks opdrachten en die gokkast niet. Dat bedierf voor mij het hele event.
 
Het fijne van later instappen is, dat je niet kunt vergelijken met 'vroeger', toen het 'beter' was... :p

De evolutiegebouwen vind ik op zich erg leuk. Maar ik vind het teleurstellend dat de artefacten na het event nog amper te vinden zijn. Ik zou met meer enthousiasme mijn best doen voor zo'n bouwsel als ik daarna nog artefacten zou kunnen knutselen in de MA (bijvoorbeeld). Of verdienen in de toren (bijvoorbeeld).

En wie zich nog zorgen maakt dat Inno dan te weinig verdient: In het afgelopen jaar hebben de Hamburgers 190 miljoen euro winst gemaakt, wat het totaal in de afgelopen 13 jaar brengt op 1 miljard euro. Kijk maar: https://press.innogames.com/innogames-increases-revenues-to-eur-190m-in-2019#
Dus die paar artefacten kunnen ze wel lijden,... :coin:
 
Bovenaan