• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuws van de Beta of andere fora (kan spoilers bevatten)

Ik denk dat het zo moet kunnen met H20 : Ik heb rechts onderin in men stad wat ruimte gemaakt voor het gastvolk. Ik denk dat het met 6 vioolbouwers, 6 fluitmakers en 6 drummakers en het gastras portaal met rondom 2 violenensembles , 2 fluitensembles en 2 drumensembles hopelijk lukt om er een beetje vlot door heen te gaan.


Bekijk bijlage 6709
Wat betekenen die pijlen in dit shema ? want zijn toch blokjes.
 
Je hoeft je fabrieken niet eens te verplaatsen. Gewoon level 1 fabrieken plaatsen.
Tis net als amuni daarin kon je het ook doen met level 1 huisjes en wp.
 
Ben al een behoorlijke tijd eindspeler dus heb genoeg voorraden waar ik nu eindelijk iets mee kan doen.
Mana lach ik om met alle spreuken die ik op voorraad heb. Zaden heb ik ook zat evenals spiritueeel en verheven.
Unurium zit ik ook niet zonder. Komt genoeg binnen met de toren en al die events en heb maar 2% afname.
Eindelijk kan ik eens iets doen met die hele berg aan portaalspreuken.
Heb voldoende boosters van 2 uur of minder (rond de 3000 uur) om achter elkaar die wachtrij in portaal te versnellen.
Ik maak gewoon een hele hoek vrij door een flink aantal wapenkamers en huizen in opslag te gooien en dan gewoon vol rammen met gastras.
Denk dat ik voor de kerst het hoofdstuk wel af heb. Sterker nog wil gewoon proberen om het in 2 maand af te krijgen. Kan ik daarna gewoon weer heerlijk relaxt spelen zonder ergens druk om te maken.
 
thanks @AlbertDeWijze, scheelt wel als je het zonder pad kan doen
 

Bijlagen

  • 2022-08-28.png
    2022-08-28.png
    175,5 KB · Weergaven: 83
Ik vraag me af of je de complexen tijdelijk in de opslag kunt zetten en ze weer neerzetten als je het portaal wilt uppen.
 
Ik zie daar staan dat als geplaatste gebouwen worden verkocht of in de inventaris worden geplaatst het item van de telling voor verbetering wordt verwijderd. Maar ik vind het niet duidelijk of dat item weer wordt meegeteld als je het gebouw weer terugplaatst.
Het zou een hoop ruimte schelen als je ze in de opslag kunt bewaren tot je ze even nodig hebt voor het uppen.
 
Heb mijn normale fabrieken erin gezet, die moet je toch kwijt in de stad, en kwam op dit uit:
Screenshot from 2022-08-28 15-18-15.png

Een beetje een vierkant rondom de portaal komt dan ongeveer uit op
Screenshot from 2022-08-28 15-12-41.png

En een combinatie kan dan iets als
Screenshot from 2022-08-28 15-47-04.png
Wel breed gemaakt want dat komt beter uit in de stad.
 
Je kunt het zo ingewikkeld maken als jij maar wil.
Ik heb voor mezelf al besloten dat 4 van elke maker voldoende moet zijn voor de violen, fluiten en de drums.
Tot dat ik naar portaal 4 wil gaan, dan gaan een aantal makers in de opslag, plaats ik de laatste ensembles en maak ik portaal 4.
Gelijk daarna verkoop ik weer een paar ensembles en haal de makers weer uit de opslag.
Volgens de regels heb je 6 van elke ensemble nodig om portaal 4 te maken maar hoeven ze er niet te zijn zodra portaal 4 klaar is.
Dus kun je met minder gast volk ruimte ook het hoofdstuk uit spelen.
 
Op Beta gaat er een hoofdstukmigratie plaatsvinden per 6 juni.
Alle accounts langer dan 6 maand geleden aangemaakt die nog in H1 t/m 4 zitten zullen worden gemigreerd naar begin H5.
Alle accounts langer dan 6 maand geleden aangemaakt die nog in H5 zitten zullen worden gemigreerd naar begin H6.
Waarschijnlijk gaat dit dus ook op Live gebeuren.
Het spel word dus helemaal gelijk getrokken voor zowel de oudere accounts als de nieuwe accounts wat betreft de eerste hoofdstukken.

Houd er rekening mee dat dit gevolgen kan hebben waar je het account voor gebruikt. Bijv. voor BSA want een H2 of H3 account heeft maar heel weinig goederen of munten nodig voor een armband of munten badge. Je zal je stad daar dus opnieuw voor moeten afstellen.
Kon je met een H3 account nog toren spelen dan kan je misschien door migratie naar begin H5 misschien geen toren meer spelen en moet je eerst het onderzoek daarvan vrijspelen. Ook voor toernooi heeft dit gevolgen want afkopen was altijd heel goedkoop maar gaat je in H5 of H6 behoorlijk meer kosten. Ook zal je rekening ermee moeten houden dat je behoorlijk veel moet uppen en met de uitbreidingen zit.
Houd ook rekening met verkennen en veroveren om voldoende provincies te hebben voor een evt. volgend hoofdstuk.
Op Beta zijn hier nu al veel vragen over.
 
Op Beta gaat er een hoofdstukmigratie plaatsvinden per 6 juni.
Alle accounts langer dan 6 maand geleden aangemaakt die nog in H1 t/m 4 zitten zullen worden gemigreerd naar begin H5.
Alle accounts langer dan 6 maand geleden aangemaakt die nog in H5 zitten zullen worden gemigreerd naar begin H6.
Waarschijnlijk gaat dit dus ook op Live gebeuren.
Het spel word dus helemaal gelijk getrokken voor zowel de oudere accounts als de nieuwe accounts wat betreft de eerste hoofdstukken.

Houd er rekening mee dat dit gevolgen kan hebben waar je het account voor gebruikt. Bijv. voor BSA want een H2 of H3 account heeft maar heel weinig goederen of munten nodig voor een armband of munten badge. Je zal je stad daar dus opnieuw voor moeten afstellen.
Kon je met een H3 account nog toren spelen dan kan je misschien door migratie naar begin H5 misschien geen toren meer spelen en moet je eerst het onderzoek daarvan vrijspelen. Ook voor toernooi heeft dit gevolgen want afkopen was altijd heel goedkoop maar gaat je in H5 of H6 behoorlijk meer kosten. Ook zal je rekening ermee moeten houden dat je behoorlijk veel moet uppen en met de uitbreidingen zit.
Houd ook rekening met verkennen en veroveren om voldoende provincies te hebben voor een evt. volgend hoofdstuk.
Op Beta zijn hier nu al veel vragen over.
alleen op beta? Niet voor de 'gewone' spelers dus?
 
W00T! Ik ga van 5 naar 6 en ik hoef er niks voor te doen :D

Oh ja maar ik wilde eigenlijk op hfdstuk III blijven want dat was zo goedkoop toernooien spelen en toren en diamanten verzamelen en toen kon ik geen evenementen meer spelen want ik kon geen provincies meer verkennen of veroveren en toen ging ik naar hfdstuk IV en heb ik met pijn en moeite mijn mooie farm dorp weer aangepast en toen merkte ik dat het allemaal een stuk minder was dan in hfdstuk III en toen ik net gewend was aan hfdstuk IV kwam ik weer die grens tegen en toen ik eindelijk aan hfdstuk V gewend was kwam iemand me vertellen dat we verplicht naar hfdstuk VI gaan en......
 
Bovenaan