• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Zoekfunctie nieuwe leden

DeletedUser3381

Guest
Als je nog ruimte hebt in je BS heb je nauwelijks opties om te zoeken naar nieuwe leden.

Het idee:

De mogelijkheid om alleen spelers zonder BS weer te geven en de mogelijkheid om te selecteren op goederenbonussen, zodat je naar spelers kan zoeken met bonussen waar jij er te weinig van hebt in je BS. Reeds uitgenodigde spelers worden niet meer weergegeven.

Huidige situatie:

In de app worden een lijstje weergegeven met willekeurige spelers, die je ook opnieuw krijgt als je ze al uitgenodigd hebt.

In de browser versie kun je de ranglijst af en daar spelers uitnodigen.

In beide gevallen kun je ook zoeken op je wereldkaart naar spelers zonder bs.

Al met al is het een hels karwei om spelers te zoeken mét de juiste bonus en die passen bij jouw BS. (Het gebruik van een externe site zoals elvenstats is nu haast wel noodzakelijk.)

Voordeel:

Het maakt het een stuk eenvoudiger om je BS aan te vullen met nieuwe leden en in balans te brengen.

Nadeel:

Op dit moment heb je nog geen scherm om dit te doen, dus er moet een nieuw onderdeel in het spel ontwikkeld worden; een paar simpele knoppen in de ranglijst zouden weliswaar al voldoende kunnen zijn in de browserversie en in de app versie zouden deze aan het huidige ‘zoek nieuwe leden’ scherm moeten worden toegevoegd.

(Je hebt natuurlijk ook spelers die simpelweg niet uitgenodigd willen worden, voor die mensen zou een functie in de instellingen handig zijn waarbij ze ‘uitnodigingen’ uit kunnen schakelen, dat voorkomt dat zij constant bestookt worden met uitnodigingen en helpt ook degenen die op zoek zijn, aangezien deze dan niet worden weergegeven als spelers zonder BS)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1294

Guest
Op de wereldkaart kan je ook eenvoudig de spelers vinden zonder bs én je ziet welke bonus deze spelers hebben. Vooral spelers die je regelmatig op de handel tegenkomt of burenhulp geven, zijn interessante kandidaten.
Het nadeel van een lijst van alle spelers zonder bs, is dat je ook heel veel inactieve spelers zult tegenkomen. Dat moet je dan toch weer checken op Elvenstats.
Uitsluitend uitnodigen via de knop, is naar mijn idee sowieso niet handig, tenzij het je echt helemaal niets uitmaakt of een speler wel bij jullie bs past.
Mijn ervaring is, dat een persoonlijke uitnodiging via een pb nog het beste werkt. Helaas is dat voor de app-spelers nog steeds niet mogelijk.
 

DeletedUser3381

Guest
Inactieve spelers blijf je tegenkomen ja, ik ga er alleen van uit dat iemand die niet speelt ook niet zal reageren op een uitnodiging, dus dat hoef je niet perse te checken ;) daarnaast zou inno gewoon veel meer hun best moeten doen om die op te ruimen, maar dat is een ander onderwerp waar al vaak ideeen voor langs zijn gekomen. ik ben het absoluut met je eens dat uitnodigen via een pb het beste werkt (helaas zal een app speler dan nooit kunnen reageren), alleen de weg om spelers te selecteren om een bericht te sturen is nu heeeel veeeel werk. Met bovenstaand voorstel zou dat veel makkelijker worden, aangezien je dan een hele voorselectie zou kunnen maken met een paar drukken op de knop. Via de wereldkaart bekijken welke bonussen iemand heeft vind ik persoonlijk niet te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan