• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Woongebouwen vervangen door event gebouwen met populatie?

Ik heb in m'n inventaris diverse event gebouwen die even groot of kleiner zijn dan mijn woongebouwen, maar meer populatie geven. Vaak zelfs ook nog cultuur.
Maar geen klassementspunten natuurlijk.
Zou ik woongebouwen vervangen door die event gebouwen?
 
Ik ben hier zelf geen fan van.
  • Als je teveel van deze gebouwen hebt, kan je gevangen raken in een situatie dat je pop/cultuur gebouwen met enkel pop/cultuur gebouwen kan vervangen
  • Als je de toren speelt en onderhandeld heb je best veel munten nodig, pop/cultuurgebouwen geven geen muntjes waardoor te afhankelijk wordt van burenhulp
 

Aeva

Chef
Ik heb het beperkt gedaan.
Een bewuste keuze gemaakt om een aantal woongebouwen te vervangen door een aantal event pop/cult gebouwen. Die moeten dan ook elk hoofdstuk ge-upgrade worden en dus kan dat bijna alleen als je in een 10 kist BS zit. Daardoor heb ik nu 20 huizen in hfd XV Elvenar. Dat is genoeg voor de munten, maar geeft ook ruimte. Nu is het zaak om ze allemaal door magische huizen te vervangen.
Dus je kunt het wel doen, maar dan heel gericht.
Er zijn trouwens spelers die vrijwel geen woongebouwen hebben, maar ik vind dat voor mijn stad niet zo'n goed idee.
 
Is gewoon per speler verschillend.
Ik heb een combinatie van beiden maar beschik ook over veel ruimte.
Heb bovendien het voordeel dat ik over grote en sterke legers beschik waardoor ik in de toren bijna niet hoef te onderhandelen en vechtend mijn weg naar boven vind.
Toch blijf je cultuur nodig houden en sommige pop/cult geven best wel behoorlijk. En een aantal event en evoluerende gebouwen geven ook flink munten.
Maar ik heb dan ook makkelijk praten omdat ik in een 10 kisten bs zit.
 
Zou ik woongebouwen vervangen door die event gebouwen?
Is gewoon per speler verschillend.
Als je in de eerste ~10 hoofdstukken zit zou ik het niet doen. Iedere 1~2 maanden vorder je een hoofdstuk en dan zijn je evenementgebouwen vlot verouderd. Evenmin als je de score heel belangrijk vind.
Vanaf H15 (of al eerder) vervalt die tijdsdruk, omdat de hoofdstukken lang duren. Dan kun je het deels doen, maar ieder hoofdstuk is er toch een opdracht om 10+ huizen te uppen.
Die moeten dan ook elk hoofdstuk ge-upgrade worden en dus kan dat bijna alleen als je in een 10 kist BS zit.
Oneens, evenementgebouwen win je uiteraard bij een evenement; kies dan wel de goede dag. 10 Kistjes of meer leveren weliswaar restauratie spreuken op voor een hoofdstuk-upgrade, maar je hebt er ook weer flink wat van nodig. Voor mij is het slimmer om met het volgende evenement mee te doen.
Vervangen hoeft pas als de evenementgebouwen per tegeltje minder bewoners leveren dan huizen (Oppervlak = L×B +½×straatzijde +gevraagde_cultuur). Dat is ruwweg na 3-4 hoofdstukken.
Minder enthousiast ben ik over gebouwen die EN cultuur EN bewoners EN goederen [EN ...] leveren. Da's 4× nix, naar mijn inzicht.
Munten, ach. Dagelijks ga ik 6× bij de groothandel langs omdat ik al mijn 280 buren een handje geef.

De vraagsteller (v/m) SiaRia zit in ?H16; je kunt daarom prima een deel van je huizen vervangen.
 

Aeva

Chef
Oneens, evenementgebouwen win je uiteraard bij een evenement; kies dan wel de goede dag. 10 Kistjes of meer leveren weliswaar restauratie spreuken op voor een hoofdstuk-upgrade, maar je hebt er ook weer flink wat van nodig. Voor mij is het slimmer om met het volgende evenement mee te doen.
Dan heb je niet heel goed opgelet. De eventgebouwen zijn het afgelopen jaar alleen maar in waarde verminderd. Dus je kunt een nieuw gebouw winnen, maar er zijn er maar heel erg weinig die veel volk/cultuur geven op eenzelfde oppervlak als een ouder gebouw. Sterker nog: er zitten nu gebouwen in de Wintermagie die hier live minder opleveren dan in de proef op beta. En dat is niet voor het eerst.
Als je eenmaal hele goede gebouwen op het oog hebt in volk/cultuur, dan zet je die pas neer als je goed hebt uitgerekend hoelang je met deze gebouwen kunt doen. Er zijn er in de loop van de tijd veel geweest die een goed rendement op blijven leveren, áls je ze maar van een restauratiespreuk voorziet. Vandaar mijn stelling dat je deze moet upgraden en dat je daarvoor toch echt een 10-kisten BS nodig hebt. Elke week 10 kisten levert meer dan genoeg spreuken op, omdat het lang duurt voordat je een hoofdstuk uit hebt gespeeld.
 
Dan heb je niet heel goed opgelet. De eventgebouwen zijn het afgelopen jaar alleen maar in waarde verminderd. Dus je kunt een nieuw gebouw winnen, maar er zijn er maar heel erg weinig die veel volk/cultuur geven op eenzelfde oppervlak als een ouder gebouw. Sterker nog: er zitten nu gebouwen in de Wintermagie die hier live minder opleveren dan in de proef op beta. En dat is niet voor het eerst.
Als je eenmaal hele goede gebouwen op het oog hebt in volk/cultuur, dan zet je die pas neer als je goed hebt uitgerekend hoelang je met deze gebouwen kunt doen. Er zijn er in de loop van de tijd veel geweest die een goed rendement op blijven leveren, áls je ze maar van een restauratiespreuk voorziet. Vandaar mijn stelling dat je deze moet upgraden en dat je daarvoor toch echt een 10-kisten BS nodig hebt. Elke week 10 kisten levert meer dan genoeg spreuken op, omdat het lang duurt voordat je een hoofdstuk uit hebt gespeeld.

Niet helemaal waar, de "hoofdprijs" is al een tijdje niet geweldig, maar de dagprijzen zitten heel oude gebouwen tussen, en ook hele goede.
Ik heb het afgelopen jaar geweldige gebouwen gezien, en werd dit evenement niet de goblin slee of iets dergelijks gelouwerd?
 
WEL DOEN.

MAAR

Alleen met top 5-max10 gebouwen en mogelijk ook in acht nemende dat je later huizen WILT hebben omdat we de Warme Bron der Jeugd kunnen bouwen. (en zorg dat je genoeg munten kunt blijven innen)
Dan ligt het aan je speelstijl wat beter is.
 

Aeva

Chef
Volgens mij de goblin gift shop, uit mijn hoofd. Maar met minder waarde dan voorheen, ook uit mijn hoofd.

Bovendien zei ik dit al:
...Dus je kunt een nieuw gebouw winnen, maar er zijn er maar heel erg weinig die veel volk/cultuur geven op eenzelfde oppervlak als een ouder gebouw...
 
Waar zet je dat tegen af?

Ik hoop niet die ene keer dat er een oude hoofprijs is uitgegeven als dagprijs. dat was 1 x.

Dit evenement zie ik de ijsbaan terug komen van 1 jaar geleden.
De Gift shop is 7100 pop 1600 cultuur, zeer vergelijkbaar met 1 van de beste gebouwen uit het verleden de winterster die heeft 6900 pop 2400 cultuur.

1 event geleden (misty forest) hebben we nog scream of halloween terug gekregen, dat was een hoofdprijs uit 2016/17?

2 events geleden (autumn zodiac) Hazeltown, ook een goed pop/cultuur.

In de meeste events zijn zo wel wat gems terug te vinden maar dit zijn voorbeelden van goede pop/cultuur gebouwen van uit het verleden die terug zijn gekomen in de laatste 3 evenementen.

Ik zou je willen adviseren niet te veel te laten beinvloeden door "die persoon" van beta die elk event aan het huilen is dat venars III en toren van de winterkoning niet met massa in events terugkomen. Venars III is eenmalig een dagprijs geweest en het op 1 na beste gebouw ooit kwa pop cultuur, en toren van de winterkoning was de absolute hoofprijs die je enkel met geld kon krijgen in het allereerste winterevenement ooit in 2016. en als hoofprijs voor de eerste plek in het 2de broederschapavontuur ooit. dat zijn de enige momenten.

De dagprijzen zijn gewoon nog steeds elk evenement super. en ja in het verleden zijn er wel eens een paar gebouwen vrijgegeven die wel heel sterk waren maar je moet niet alles afzetten tegen het sterkste dat ooit in het spel is geintroduceerd. maar naar de trend kijken.

De trend is dagprijzen zijn nog steeds van hetzelfde niveau, de hoofprijzen zijn wel over het algemeen een stuk minder leuk geworden.
Maar een evenement is meer dan 1 hoofprijsje.
 

Aeva

Chef
Ik zet het af tegen de gebouwen die ik in mijn stad en/of inventaris heb staan en dan kijk ik naar dezelfde maat gebouwen, want dat is zoals ik ze vervang als ik ze wil hebben.
En de klager had ik natuurlijk allang gespot :p
 
Persoonlijk kies ik tegenwoordig alleen voor cultuur. Al valt wel op dat de laatste tijd je beter codexen in de MA kunt craften omdat die per blokje meestal meer cultuur opleveren dan de dagprijzen in de events.
 
Ik heb wel pop/cultuur, maar met mate en ik houd wel van opruimen.
Restauratiespreuken zijn leuk, maar je kan er niet meer gebruiken dan er binnenkomen.
Gebruik ik dus alleen voor een paar persoonlijke favorieten.
De kleinere zoals de bloemenkooien uit handwerken vind ik leuk om kleine gaten op te vullen.
Huidige event vindt ik best goed dat ik gegarandeerd mijn dagprijs heb en daar zit wel pop/cultuur bij die ik wil ter vervanging.
 
Bovenaan