• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Geen fix Woongebouw is deels transparant

DeletedUser5047

Guest
Spelversie: v1.114.2-(339c9a3) (2020-10-01 09:56)
Spelwereld: NL1: Arendyll
Flash of HTML5: HTML5
Spelersnaam: Atokirina
Mensen of Elfen: Elfen


MyBrowserFyi Link: https://mybrowser.fyi/report/5f7cffc4e9dae10015912a6a



Reproduceerbaarheid: 2/5


Huidige Situatie:

Gedeelte van een woongebouw (level 1) is transparant.

Verwachte Situatie:

Het woongebouw (level 1) zou op bepaalde plaatsen geen transparantie mogen vertonen.

Reproductiestappen:

1. Twee marmerfabrieken (level 1) rechtsboven en aansluitend op het woongebouw (level 1) plaatsen.

Screenshots van de bug:

u3cdquP.jpg

CDmeDuo.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4585

Guest
Bekende bug, helaas. Komt door de marmerfabrieken die er acther liggen, deze hebben een hogere z-index en overlapen daardoor de afbeelding van het woongebouw. Is dus niet zo dat deze opeens transparant geworden is. Verwacht echter niet dat hier veel aan gedaan gaat worden. Is een issue dat al heel lang speelt, kleine gebouwen hebben er vaker last van.
 

DeletedUser5047

Guest
Bekende bug, helaas. Komt door de marmerfabrieken die er acther liggen, deze hebben een hogere z-index en overlapen daardoor de afbeelding van het woongebouw. Is dus niet zo dat deze opeens transparant geworden is. Verwacht echter niet dat hier veel aan gedaan gaat worden. Is een issue dat al heel lang speelt, kleine gebouwen hebben er vaker last van.
Als je het woongebouw even verplaatst en terugzet, is die overlapping verdwenen. Heeft dat woongebouw dan plots een hogere z-index gekregen?
 

DeletedUser4585

Guest
Normaal hoort het inderdaad zo te zijn. Maar je zal zien dat na een tijdje die marmerfabriek toch weer ovelapt, komt waarschijnlijk door de bewegende afbeelding van de marmerfabriek die over de statische afbeelding van de marmerfabriek zelf ligt (plaatje is opgebouwd uit 2 lagen).
 

Aeva

Chef
Dit is met meer gebouwen zo. Ik heb het met een reuzenrad dat deels wegvalt door de bibliotheek die erachter staat.
 
Ja, het spel raakt de weg kwijt hoe het de stad moet tekenen als je "in de verkeerde volgorde" stad opbouwt.
Het is slechts een visuele bug. Alle gebouwen blijven even goed functioneren, het ziet er alleen niet uit. Om die reden heeft het 0 prioriteit bij Inno.

Ikzelf heb het probleem ondertussen al 3 jaar geleden voor het eerst gezien zo ongeveer.
Dit probleem is bekend bij de ontwikkelaars, en ergens heb ik gelezen dat "er aan gewerkt wordt". Inno kennende kan dat nog jaren duren. Aan de andere kant, het kan ook over een maand ineens opgelost zijn.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Status is: Gaat niet opgelost worden. Het huidige algoritme zorgt voor dit probleem, maar dat verbeteren is complex, kost veel tijd en heeft geen prioriteit.
 

DeletedUser5047

Guest
Status is: Gaat niet opgelost worden. Het huidige algoritme zorgt voor dit probleem, maar dat verbeteren is complex, kost veel tijd en heeft geen prioriteit.
Is Elvenar niet gebaseerd op Forge of Empires?

Daar ben ik het probleem nooit tegengekomen, hebben ze dan gloednieuwe code geschreven voor iets met een heel gelijkaardige werking om dan bugs te hebben die niet voorkwamen/voorkomen in FoE?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Elvenar is publiekelijk gestart ergens in 2015 dacht ik??. Daarvoor heb je nog een tijd testen, daarvoor nog een jaartje of wat de basis opzetten en de foe specifieke dingen er allemaal uit slopen, dus de code van FOE die ze toendertijd gepakt hebben als startpunt zal een jaartje of 10-12 oud zijn nu.
Ik weet niet wanneer je FOE hebt gespeeld (of nog speelt), maar het zou me niets verbazen als ze toendertijd wel die bug hadden.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Is Elvenar niet gebaseerd op Forge of Empires?

Daar ben ik het probleem nooit tegengekomen, hebben ze dan gloednieuwe code geschreven voor iets met een heel gelijkaardige werking om dan bugs te hebben die niet voorkwamen/voorkomen in FoE?
Yes, Elvenar is inderdaad gebaseerd op Forge, maar ze delen dezelfde code niet meer. Bij de start van de ontwikkeling aan Elvenar is er als startpunt een kopie van Forge of Empires gemaakt, maar daarna zijn beide spellen volledig hun eigen weg ingegaan. Er wordt wel kennis gedeeld binnen de teams, maar het zijn twee verschillende afdelingen met elk eigen ontwikkelaars. De code lijkt nu dus niet meer op elkaar.
 
Bovenaan