• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Wereldkaart: Waar zijn mijn buren gebleven

DeletedUser68

Guest
Letterlijk gezegd hebben die geen zin meer om te spelen en zijn allemaal verwijderd.
Succes in de dorre woestijn:confused:

Met wat geluk krijg je volgend jaar nieuwe buurtjes
 
Dank mike voor je snelle reactie, hoop het echt want dit is heel saai , heb je ze ontdekt en dan zijn ze weg.
Groetjes konstanze
 

DeletedUser7

Guest
Dit is helaas niet iets waar we heel snel wat aan kunnen veranderen :(
Het is wachten totdat er weer wat meer mensen gaan spelen en de lege plekken op vullen.
 

DeletedUser

Guest
^dit
Lege plekken vullen met nieuwe spelers heeft echt geen nut.
9 van de 10 maakt de tutorial niet eens af, dus dan kunnen we weer een maand naar een spookstadje kijken tot die wordt verwijderd.
 

DeletedUser7

Guest
Helaas is dit ook niet mogelijk op het moment. Ten eerste natuurlijk omdat je bonusgoederen worden bepaald door de provincies die om je heen liggen, maar ook omdat steden verplaatsen lastiger is dan het klinkt.
 

DeletedUser

Guest
Zou het niet mogelijk zijn om een nieuwe speler pas een vaste plaats toe te wijzen als hij/zij het tutorial heeft afgerond. Tijdens het tutorial zijn de bonusgoederen nog niet van belang. Er is maar 1 opdracht tijdens het tutorial die je naar de landkaart stuurt. Dat kan net zo goed een oefenplekje zijn volgens mij. Daarmee zou je een beetje het kaf van het koren kunnen scheiden ;)
 

DeletedUser7

Guest
@Rosegarden Ik vind het zelf ook jammer dat sommige dingen niet kunnen, maar je moet zeker niet stoppen met het opperen van ideeën.
Het is echter op het moment zo dat de developers voornamelijk kijken naar de uitbreiding van het spel. Bovendien is het burenprobleem al redelijk goed opgelost door het broederschap-systeem. En alhoewel dit ook een leuke oplossing zou zijn, is het lastig te implementeren. Een online stad verplaatsen is niet zo eenvoudig als het klinkt.
Het is op dit moment waarschijnlijker dat je idee gebruikt wordt als het echt een toevoeging is aan het spel, dus mocht je daarvoor ideeën hebben, dan moet je die zeker hier doorgeven. Ze zullen het idee misschien niet 1 op 1 gebruiken, maar jouw idee kan de devs ook ideeën geven :)
 

DeletedUser

Guest
................................
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas heeft dat nu dus geen nut meer, het kwaad is al geschied.
als je het morgen zou invoeren is het enige resultaat dat de wereldmap voor altijd leeg blijft
 

DeletedUser

Guest
Het gaat gewoon om de balans herstellen en elke speler gelijke kansen te geven.
Ik ben "te laat" begonnen - half september ongeveer, en daardoor ben ik voor altijd gedoemd. Ik zit ergens aan de rand van de kaart, in een lege woestijn met een paar dorpjes, waar nooit wat mee zal gebeuren.
Ik zal nooit in een actieve buurt zitten. Nooit een gevorderde speler tegenkomen. En geen enkele buur die mij ooit zal komen helpen, behalve de 2 of 3 mensen die soms langskomen van de tientallen waar ik toegang toe heb.
De actieve spelers die er als eerste bij waren die hebben allemaal veel actievere buurten, omdat die bij elkaar gezet zijn bij het starten van de wereld. Die hebben dus een permanent voordeel en zijn daarom dus nooit in te halen door de spelers die later zijn gekomen.
Je moet niet onderschatten hoe zwaar de munten/vooraden van de burenhulp weegt op de balans van de dagelijkse inkomsten.

Mijn gok is ook dat bij het vullen van de lege plekken ze de nieuwe spelers ook nog eens als eerste bij hen gaan plaatsen. In het midden van de kaart, waar het spel is begonnen. Extra nadeel dus voor ons nakomertjes.

Er zit in mijn kaart letterlijk 1 iemand die net zo ver is als ik, en de rest is allemaal huilen met de pet op. Niet eens een kazerne of handelsgebouw. Dan weet je al hoe laat het is.

Dus ik zit al in een ver afgelegen hoekje te huilen dat niemand nooit bij mij langskomt om ergens op te klikken, en tot overmaat van ramp worden er dan ook nog eens 50 buren van me weggehaald, zodat ik zelf ook nog eens nergens op kan klikken en 400 goederen en 650.000 munten per dag misloop.

Moet ik nu blij zijn dat die lege plekken gevuld worden door nieuwe spelers, die hetzelfde patroon gaan vertonen als al die anderen? Ook al zijn het computerspelers met 'nepdorpjes'? Nee natuurlijk niet. Daar koop ik niks voor. Die plaatsen geen handel die in mijn broederschap gezocht wordt, en die komen niet bij mij langs om mij cultuurhulp te geven. Ik mag blij zijn als ik op een stadhuis kan klikken daar. Dus precies hetzelfde als die inactieve dorpjes die zijn weggehaald - om plaats te maken voor nieuwe inactieve dorpjes :(
Dus dan had je het net zo goed zo kunnen laten.

Mijn zoethoudertje is dat ik moet hopen dat van die 50 mensen die die lege plekken gaan vullen misschien weer eentje net zo actief wordt als ik, dat ik er burenhulp of nuttige handel van kan verwachten. Ik schat die kans vrij klein. Nihil is denk ik een beter woord.

Als buurten samenvoegen zo moeilijk is, laat die programmeurs dan de tijd die ze nu steken in het maken van de 'nepsteden' dan daarin stoppen, om op een goeie manier spelers te verplaatsen, buurten samen te voegen, de kaart klein te houden, en al die spookdorpjes erbuiten te laten tot ze in ieder geval een kazerne geplaatst hebben.
(Wat heb je tenslotte in de provincie te zoeken zonder kazerne...)
 
Heb er eens een nachtje over nagedacht,
Het verplaatsen van steden is helaas niet mogelijk, het probleem is niet jouw stad en de daarbijkomende bonusgoederen. als dat het was was het makkelijk.
het probleem zit hem in je ontdekte groeigebied, als ik jou zou verplaatsen dan veranderen je bonusgoederen niet, maar wel je ontdekte gebieden.
Natuurlijk zijn er repeterende patronen, maar de mogelijkheden om jou te verplaatsen op een positie waar je exact dezelfde ontdekte type provincies hebt zijn niet heel groot.

2de optie, was dat jij kan kiezen waar je naartoe transfereerd(met dezelfde bonusgoederen) onder voorwaarde dat je geen openstaande provincies meer hebt.
Probleem nu is dat je kan lokatiehoppen om de meest ideale bonusrelekwieen te verzamlen.
Aangezien spelers altijd de loopholes zullen gebruiken (incluis mijzelf als die optie wordt geboden)

Het kwaad is dus al geschied. om de oorzaak te repareren (het idee van een trial locatie is geweldig) heb je dus eigenlijk een server reset nodig.
soms een noodzakelijk kwaad, maar wel een enorm paardemiddel dat er in eerste instantie voor zorgt dat er veel spelers weglopen.
Je moet dus wel zeker kunnen zijn van het feit dat het een goede lange termijn oplossing is.
Ik heb zelf MMORPG servers mee ontwikkeld en in mijn leven 2 keer een server reset uitgevoerd, omdat de medeontwikkelaars(allen vrijwilligers) het zover uit de hand hadden laten lopen (hoofdontwikkelaar sloeg advies in de wind) dat er echt geen symptoombestrijding meer mogelijk was. het koste ons elke keer +-25% van de spelersbasis.

De "nepsteden" zijn bv een zeer lange termijn oplossing die geen paardemiddelen vereist.
wel is het belangrijk dat de server groei laat zien in het aantal actieve spelers, anders is het enkele een oplossing voor het centrum.

Ook zijn er andere mogelijkheden mogelijk om de symptomen te bestrijden.

als er steeds van de 50 1 a 2 blijven plakken en actief worden, dan zal op de lange termijn de server tot volwassendom komen.
 

DeletedUser

Guest
Het gaat gewoon om de balans herstellen en elke speler gelijke kansen te geven.
Ik ben "te laat" begonnen - half september ongeveer, en daardoor ben ik voor altijd gedoemd. Ik zit ergens aan de rand van de kaart, in een lege woestijn met een paar dorpjes, waar nooit wat mee zal gebeuren.
Ik zal nooit in een actieve buurt zitten. Nooit een gevorderde speler tegenkomen. En geen enkele buur die mij ooit zal komen helpen, behalve de 2 of 3 mensen die soms langskomen van de tientallen waar ik toegang toe heb.
De actieve spelers die er als eerste bij waren die hebben allemaal veel actievere buurten, omdat die bij elkaar gezet zijn bij het starten van de wereld. Die hebben dus een permanent voordeel en zijn daarom dus nooit in te halen door de spelers die later zijn gekomen.
Je moet niet onderschatten hoe zwaar de munten/vooraden van de burenhulp weegt op de balans van de dagelijkse inkomsten.

Hodor, in je verhaal ga je er van uit dat de "eerste" spelers die met dit spel begonnen allemaal actief zijn gebleven. Helaas is dat niet het geval. Ik ben begin juni begonnen, nog ruime tijd voordat er broederschappen waren. Op mijn landkaart was er 1 andere actieve buur die ondertussen ook al gestopt is. Heb nu na een half jaar ruim 200 buren ontdekt, waarvan er een stuk of 8 actief zijn. Ook bij mij zijn pas heel veel verlaten gehuchten verwijderd en worden de lege plekken maar langzaam aangevuld met .... beginnende spelers die het tutorial niet eens afronden.

Denk daarom dat de frustratie over inactieve spelers voor iedereen geldt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
yep bij mij is dat ook zo van de 250 buren zijn er 30 actief , de rest niet ik geef er niet om als er kleine dorpjes zijn zolang ik maar iets kan doen op hun land , alleen die stadhuis in opbouw hebben en niet meer online komen ja die moeten weg scheelt me 17k munten en 27 goederen lol, en je moet niet verwachten als je 200 buren heb dat ze allemala terug komen , zolang ze niet spelen of jou niet ontdekt hebben kunnen ze ook niks doen
 

DeletedUser

Guest
Ja dat klopt natuurlijk ook, maar stel dat er ooit eens een tweede wereld geopend wordt.
De die-hards die hebben dan allemaal in het eerste kwartier een dorpje, en die zullen verdacht dicht bij elkaar zitten op de kaart.
Ik zie dat wel zitten hoor, dus ik ben er wel bij dan. Wat een rijkdom :)
 

DeletedUser68

Guest
Heb er eens een nachtje over nagedacht,
Het verplaatsen van steden is helaas niet mogelijk, het probleem is niet jouw stad en de daarbijkomende bonusgoederen. als dat het was was het makkelijk.
het probleem zit hem in je ontdekte groeigebied, als ik jou zou verplaatsen dan veranderen je bonusgoederen niet, maar wel je ontdekte gebieden.
Natuurlijk zijn er repeterende patronen, maar de mogelijkheden om jou te verplaatsen op een positie waar je exact dezelfde ontdekte type provincies hebt zijn niet heel groot.

2de optie, was dat jij kan kiezen waar je naartoe transfereerd(met dezelfde bonusgoederen) onder voorwaarde dat je geen openstaande provincies meer hebt.
Probleem nu is dat je kan lokatiehoppen om de meest ideale bonusrelekwieen te verzamlen.
Aangezien spelers altijd de loopholes zullen gebruiken (incluis mijzelf als die optie wordt geboden)

Het kwaad is dus al geschied. om de oorzaak te repareren (het idee van een trial locatie is geweldig) heb je dus eigenlijk een server reset nodig.
soms een noodzakelijk kwaad, maar wel een enorm paardemiddel dat er in eerste instantie voor zorgt dat er veel spelers weglopen.
Je moet dus wel zeker kunnen zijn van het feit dat het een goede lange termijn oplossing is.
Ik heb zelf MMORPG servers mee ontwikkeld en in mijn leven 2 keer een server reset uitgevoerd, omdat de medeontwikkelaars(allen vrijwilligers) het zover uit de hand hadden laten lopen (hoofdontwikkelaar sloeg advies in de wind) dat er echt geen symptoombestrijding meer mogelijk was. het koste ons elke keer +-25% van de spelersbasis.

De "nepsteden" zijn bv een zeer lange termijn oplossing die geen paardemiddelen vereist.
wel is het belangrijk dat de server groei laat zien in het aantal actieve spelers, anders is het enkele een oplossing voor het centrum.

Ook zijn er andere mogelijkheden mogelijk om de symptomen te bestrijden.

als er steeds van de 50 1 a 2 blijven plakken en actief worden, dan zal op de lange termijn de server tot volwassendom komen.


Dan zul jij vast wel weten of het mogelijk is om een server te verkleinen
Deze is voor Nederland gewoon veel te groot
 
De manier waarom de server is opgebouwd schaalt deze automatisch op met het aanbod aan spelers.
Dit werkt perfect bij natuurlijke groei, en redelijk goed bij normaal gebruik.

Als echter die nieuwe spelers van het centrum naar buiten worden aangevuld heeft men hier wel een flinke steek laten vallen. dit werkt namelijk enkel bij groei en stabiliteit. bij krimp zordt dit ervoor dat enkel de binnenste band sporadisch nieuwe spelers krijgt en de rest van de server blanco blijft.

Ik kan niet oordelen over bepaalde zaken zonder achterliggende cijfers, Maar het zou me niets verbazen als de TV reclames voor Elvenar de server hebben "opgeblazen"
Je krijgt dan een hele hoop "kijkers" en weinig plakkers. op zich geen enkel probleem, zo werkt reclame nu eenmaal en die paar plakkers daar maak je reclame voor, tenzij je natuurlijk een server op deze manier ontwerpt.
Het is namelijk onnatuurlijke groei die bij elke reclame campagne de server "opblaast" (alsof je een ballon opblaast en daarna weer laat leeglopen hopelijk met iets meer lucht dan je bent gestart)

Als het klopt dat er spiraalvormig spelers worden geplaatst in een wereld krijg je dus enorme lege plekken.
Deze worden dan nooit meer opgevult tot je een nieuwe reclame campagne start en deze de ballon weer opblaast.
Bij natuurlijke groei zal alleen de binnenste ring worden opgevuld en de rest verstoken blijven van nieuwe spelers tot de server de spelersbasis op een natuurlijke groei heeft ingehaald.

Een trail periode met daarna definitive plaatsing is dan idd een goede optie om de kijkers te scheiden van de plakkers. daarom is/was dat idee heel goed.

Symptoombestrijding?
Meer reclame in minder grote mate (zodat de ballon niet nog verder wordt opgeblazen) en "random" plaatsing zodat de spelers die via natuurlijke groei het spel beginnen eerlijk over de spelers worden verdeeld.

een formule hiervoor kan echter redelijk complex zijn, herplaatsing is wel mogelijk maar ook hier zal je moeten werken met krachtige formules om mensen te kunnen herplaatsen, er zijn namelijk heel veel variabelen, Ik ben echter geen wiskundige en heb ook geen zin om het uit te pluizen, het kan zomaar zijn dat er in de wiskunde een enorme vereenvoudiging mogelijk is waardoor herplaatsing wel mogelijk blijkt te zijn zonder de TMI(tijd dat een script mag doen over zijn uitvoering voor hij wordt afgebroken) van het scriptsysteem van Elvenar wordt gebroken.

Ik weet ook niet hoe vaak blokken zich herhalen(identieke kopieen van de wereld zowel horizontaal als verticaal), anders zou je gelijke blokken kunnen nummeren en spelers zelf de mogelijkheid geven om zichzelf naar een lege plek te verplaatsen naar een ander blok op hetzelfde bloknummer.

Nu ik dit schrijf zou dit een mogelijkheid kunnen zijn. wel is dit behoorlijk veel werk ervanuitgaande dat er in het huidige Elvenar systeem nog geen bloknummeringen bestaan en deze dus zouden moeten worden gemaakt.
Verplaatsing vind dan nooit automatisch plaats maar kan wel optioneel door de speler handmatig worden doorgevoerd.
zo kunnen er op natuurlijke wijze clusters van actieve spelers ontstaan zonder achterdeurtjes te openen die kunnen worden misbruikt.
 

DeletedUser

Guest
@Rosegarden Ik vind het zelf ook jammer dat sommige dingen niet kunnen, maar je moet zeker niet stoppen met het opperen van ideeën.
Het is echter op het moment zo dat de developers voornamelijk kijken naar de uitbreiding van het spel. Bovendien is het burenprobleem al redelijk goed opgelost door het broederschap-systeem. En alhoewel dit ook een leuke oplossing zou zijn, is het lastig te implementeren. Een online stad verplaatsen is niet zo eenvoudig als het klinkt.
Het is op dit moment waarschijnlijker dat je idee gebruikt wordt als het echt een toevoeging is aan het spel, dus mocht je daarvoor ideeën hebben, dan moet je die zeker hier doorgeven. Ze zullen het idee misschien niet 1 op 1 gebruiken, maar jouw idee kan de devs ook ideeën geven :)

@Lord Jirre
Het probleem is naar mijn idee dat het probleem niet goed is opgelost door het broederschap-systeem. De wildgroei van broederschappen is namelijk schrikbarend. Zie discussie "broederschappen".
Ik had het ook niet over steden verplaatsen, maar kandidaat spelers niet direct op te nemen in het hoofdspel. In ieder geval niet voordat ze het tutorial hebben afgerond.

Verder is het fijn om te horen dat de devolpers kijken naar de uitbreiding van het spel, zit namelijk ook aan het einde van de boom ;). Maar denk toch dat voor de voortgang van het spel en ter bevordering van het speelplezier van de gemotiveerde spelers er snel gekeken moet worden naar de problemen die inactieve spelers veroorzaken.
 
Bovenaan