• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Wereldkaart: provincies stategies veroveren

DeletedUser

Guest
Ik vraag me af hoe iedereen de verschillende provincies verovert.
Ben er inmiddels achter dat je met Treanten goed door de kristal provincies kunt komen, maar hoe zit het met de andere provincies? Wat zijn de beste eenheden en/of tactieken daar?
Dus;
Kristal provincie: Treanten tegen Cerberus, Orcs en een enkele zwaarddanser werkt perfect
Marmer provincie:
IJzer provincie:
Hout provincie:
Edelsteen provincie:
etc. etc.
Deel hier je ervaringen en tips, daar hebben we allemaal wat aan! ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedoel je misschien de kristal provincies? daar zie ik enkel orcs en cerberusses. pefect voor de treanen
Bij de edelsteen provincie, even een random encounter eruit pakken

114 cerburus
114 bandiet
28 ridders
114 bandiet
114 bandiet

Als ik hier treanten in durf te zetten ben ik zo dood als een pier.

Vergis jij je, of zijn bij iedereen de provincies anders door elkaar gehusselt?
 
Als voor strategie, bij elven alles waarbij kannonen en ridders/paladijn gecombineerd zijn is bij mij een auto onderhandel.
Als ik aanval met zwaardvechters worden ze door de ridders afgeslacht, als ik afwacht schieten de kannonnen me in puin.

bij mensen, cerberussen als een dolle op de kannonen afsturen. daarna de ridders van een afstandje neerknallen gebruik makend van obstakels om buiten hun bereik te blijven.
De Cerburussen zijn de "sacrificial lambs"
 

DeletedUser

Guest
Ik heb m'n post wat aangepast, zaten idd paar vergissingen in. Nu klopt ie wel ;-)
 

DeletedUser

Guest
Staalprovincies tot ring 9 kan je zonder problemen pakken met Golem II.
Maar bij alle andere provincies kan je niet eenduidig zeggen wat nu precies het beste is, dat hangt er vanaf wat er staat.
Bij de meeste provincies is het 1 tot 3 gevechten, en de rest onderhandelen. Mijn kazerne is continu eenheden aan het produceren. Zelfs indien ik meer gevechten KAN winnen, dan gaat het nog niet wegens een gebrek aan eenheden.
 

DeletedUser

Guest
Tegen de tijd dat ik bij Golem II ben heb ik al lang 9 ringen gedaan :(
nu eind hoofdstuk 3, en zit in in ring 6/7

Dat gaat nog lelijk tegenvallen als je ziet hoeveel goederen er nodig zijn in ring 9.
En verkennen duurt ook al minstens 1 dag. Zonder je verkenner vooruit te kopen met diamanten, kan je hoogstens 1 provincie per dag doen daar.
 

DeletedUser

Guest
Zijde voor elven meestal met Golem II en af en toe tovenaressen erbij. Hangt een beetje van de samenstelling af, de kanonniers moeten heel snel neergehaald worden.

Staal inderdaad ook met Golem II en af en toe een tovenares erbij.

Edelstenen met treanten II en golem II (tovenares als kan).

Hout is een combi van treanten II en boogschutters II.

Kristal is fluitend met treant II en af en toe een tovenares als niet alles op melee kan.

Boekrollen vaak de zware jongens, treant II en golem II.

Marmer is moeilijk met al die golems en aardlingen. Ik kom er soms doorheen met golem II.

Elixer en toverstof zijn klote met veel combinaties van aardlingen/golems, ridders en dodenbezwerers en treanten/moerasmonsters.
 

DeletedUser

Guest
1 lichte melee + 1 of meerdere afstandseenheden lukt ook wel met tovenares II. Behalve als die lichte melee Cerberus II is. Tegen 1000 Cerberus II + 1 troep afstandseenheden redden 5 x 51 tovenaressen II het niet.
 
Bovenaan