• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Weg met de censuur in BS chat

Er is censuur in de chat met leden van je broederschap, wat eigenlijk kinderachtig is. Zo is bijvoorbeeld "spinazie" gecensureerd omwille van het woord "nazi" erin, alsof de leden van Blood and Honour zo'n algemeen en extern etiket zouden bezigen wanneer ze de chat van Elvenar zouden gebruiken. "Kanker" blijkt ook taboe (terwijl mensen daarover willen kunnen getuigen), en "bitch", "shit" (maar stront kan wel o_O), en nog een aantal termen. "Neger" is verboden, "negers, negeren, en neger gevolgd door een komma" niet :confused:. Homo, gay, rapen (zoals ik ga eieren rapen): verboten! Therapeut mag ook niet...
Kan ook niet: hoer, seks, lul.
Kan wel: idioot! :confused:
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
+1
Die censuur in de bs chat mag wat mij betreft echt wel weg, want dit werkt totaal niet en is idd frustrerend als je het in de bs over serieuze onderwerpen hebt wat dat veranderd wordt in ***** o_O
 

DeletedUser234

Guest
wij lossen het gewoon op door in een woord wat gecensureerd wordt een letter extra of * tussen te zetten. Geen probleem toch?
 

DeletedUser1296

Guest
+1
Die censuur is idd niet consequent en totaal onnodig. :confused: En spelersnamen worden ook niet gecensureerd, waarom die chat dan wel.
 

DeletedUser7

Guest
Spelersnamen worden wel degelijk gecensureerd. Er wordt eens in de zoveel tijd gekeken naar namen die wel of niet door de beugel kunnen. Veel spelersnamen zijn om die reden ook al veranderd.
 

DeletedUser1296

Guest
Spelersnamen worden wel degelijk gecensureerd. Er wordt eens in de zoveel tijd gekeken naar namen die wel of niet door de beugel kunnen. Veel spelersnamen zijn om die reden ook al veranderd.

Ja, dat wel, maar ik bedoel dat ze niet onmiddellijk gecensureerd worden :) Soms kom je nogal wat namen tegen als je spelers aan het uitnodigen bent.
Maar als je als speler bv wietse als naam kiest, mag je eigen naam niet in de chat getypt worden :p
 

DeletedUser

Guest
Spelersnamen worden wel degelijk gecensureerd. Er wordt eens in de zoveel tijd gekeken naar namen die wel of niet door de beugel kunnen. Veel spelersnamen zijn om die reden ook al veranderd.

En ook helemaal terecht hoor Jirre, sommige zgn. spelersnamen waren echt schokkend. Maar het blijkt dan ook vaak dat ze de tutorial niet eens afgerond hebben. Dus het is meer ff spieken en een beetje zieken denk ik. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met mensen die wel echt doorspelen en in een bs lekker aan het chatten zijn ;)
 

DeletedUser1105

Guest
soms idd te belachelijk om los te lopen. Afschaffen. Stel dat er een persoon op de chat in de Bs echt zotte dingen gaat doen, dan wordt hij toch op de vingers getikt zeker. Allez dat is in mn 2 BSSEN toch zo. En als dat niet het geval is, is het aanvaard in de BS en heeft er niemand last van toch?
 

DeletedUser1143

Guest
Er zijn al veel topics over de censuur , misschien daar ook eens kijken voor er steeds weer nieuwe topics geopend worden. Kijk bijvoorbeeld eens in deze : https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/gecensureerde-woorden.2762/

Hierin staat onder meer deze post , ik zou zeggen maak maar een lijstje en gebruik dan bovenstaand topic.

Mja, ons censuur-systeem is (volgens mij) direct overgenomen van een ander innogames spel, maar het houd geen rekening met woorden die in andere woorden staan. Dus dan krijg je dingen zoals gecensureerde spinazie. Moet zeggen dat het wel een verschrikkelijke groente is, dus misschien dat het daarom gecensureerd is :p
Voor elk woord moet dit dan weer apart aangepast worden, dus vandaar dat er nog vrij veel woorden in staan die gecensureerd worden terwijl dat niet nodig is. Als je woorden niet langer gecensureerd wilt hebben, zul je ze even moeten doorgeven (kan in dit topic of je kunt ze direct naar mij sturen). Desi is echter degene die het moet aanpassen, en hij is op het moment volgens mij erg druk met vertalen. Het zal dus iets langer duren voordat hij alles kan aanpassen :)

EDIT: Zie je , nu raak ik al in de war door de verschillende topic's. lees net in dit topic https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/woorden-censuur.2827/ dit geweldige antwoord van Jirre :
En de reden dat neger niet gezegd mag worden en negers wel, is omdat dat toendertijd handmatig is aangepast zodat mensen wel "negeren" konden zeggen. Mja, het censuur systeem is verre van perfect, hier zijn ook al meerdere topics over gemaakt. Misschien is het een idee om het gewoon helemaal af te schaffen, aangezien de enige chat tussen BS leden is. Ik weet niet hoe iedereen daar over denkt? (ik weet ook niet of het kan/mag)

Wat mij betreft een top idee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het stond bij discussie en bij off topic hangplek, het is de bedoeling dat dit kinderachtige en totaal niet functionele element er gewoon uitgehaald wordt, vandaar nu als voorstel tot verbetering van de in-game chat.
 

DeletedUser1333

Guest
Ik ga ook akkoord met het afschaffen van de ingame censuur. Op dit moment slaat het gewoon nergens meer op. Vooral omdat er ingame niet eens een algemene chat is...
 

DeletedUser1731

Guest
Graag zou ik zien dat we helemaal geen chat censuur meer hebben. Bij de meeste wekt dit alleen maar irritatie op bij woorden zoals spinazie/investering etc. Er valt soms geen normale conversatie te voeren zonder te struikelen over de ***

Aangezien er geen globale chat is, en dit alleen maar beschikbaar is voor broederschappen, lijkt het me gewoon verstandig de verantwoording neer te leggen waar dit hoort. Als een broederschaps lid zich misdraagt dan zou een broederschap daar zelf wel wat aan doen lijkt mij.

Ook zal het ene broederschap zich wel aan bepaalde woorden ergeren en anderen weer niet, laat men dat zelf maar uitmaken, gewoon normaal taalgebruik moet gewoon nooit censuur krijgen.

Zal wel fijn zijn als we hier een stemming over konden krijgen :D

-edit- kan mijn topic zelf niet verwijderen, dus mag verplaatst worden/samengevoegd met de vorige:
https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/weg-met-de-censuur-in-bs-chat.2828/
Ben het helemaal met je eens, want je kunt met goed fatsoen niet meer typen, zonder die *** Je wordt er neit goed van, De normaalste woorden worden geblokkeerd, omdat een deel daarvan lijkt op een ander woord.
Daar hadden we nog een discussie over in het hoofstuk met die paddestoelboerderijen ....in de chat wordt het woord poep(en) veranderd in sterretjes, in in die paddestoelboerderijen moet je wel heel veel poep maken
 

DeletedUser1592

Guest
Met ingang van vandaag is de censuur op de chat tijdelijk opgeheven. Waarom tijdelijk zullen jullie denken? Het is de verantwoordelijkheid van elk BS lid om netjes met de chat om te gaan. Mochten wij heel veel support tickets ontvangen, waarin er wordt geklaagd over het taalgebruik in de chat, dan kunnen we beslissen de censuur weer actief te maken. Dus ga er verantwoord mee om, en respecteer elkaar tijdens het chatgebeuren :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een broederschap kan leden die zich respectloos gedragen er ook altijd uitgooien :cool:

Ik ben blij met deze maatregel, hoewel ik er op de vele PC's waar de chat niet werkt niet veel aan ga hebben. Alleen onder een oudere Windows lukt het...
 

DeletedUser1796

Guest
Een broederschap kan leden die zich respectloos gedragen er ook altijd uitgooien :cool:

Ik ben blij met deze maatregel, hoewel ik er op de vele PC's waar de chat niet werkt niet veel aan ga hebben. Alleen onder een oudere Windows lukt het...
Ik werk gewoon met Internet Explorer en ik heb er geen problemen mee hoor.
 
Met ingang van vandaag is de censuur op de chat tijdelijk opgeheven. Waarom tijdelijk zullen jullie denken? Het is de verantwoordelijkheid van elk BS lid om netjes met de chat om te gaan. Mochten wij heel veel support tickets ontvangen, waarin er wordt geklaagd over het taalgebruik in de chat, dan kunnen we beslissen de censuur weer actief te maken. Dus ga er verantwoord mee om, en respecteer elkaar tijdens het chatgebeuren :)
wow dit vind ik echt super. nu kan ik eindelijk in de chat praten over verbetering en kunnen spinazie receptjes ook terug besproken worden!
 

DeletedUser1427

Guest
dit topic wordt verplaatst naar het archief, de censuur in de chat is recentelijk tijdelijk opgeheven. Zie ook het antwoord van @Beldroth

Met ingang van vandaag is de censuur op de chat tijdelijk opgeheven. Waarom tijdelijk zullen jullie denken? Het is de verantwoordelijkheid van elk BS lid om netjes met de chat om te gaan. Mochten wij heel veel support tickets ontvangen, waarin er wordt geklaagd over het taalgebruik in de chat, dan kunnen we beslissen de censuur weer actief te maken. Dus ga er verantwoord mee om, en respecteer elkaar tijdens het chatgebeuren :)

Bedankt voor het idee, mocht de beslissing vallen dat de censuur weer aan moet wordt dat via dit topic aangegeven.
 
Bovenaan