• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

wanneer broederschapspluspunten

Ik zou graag willen weten wanneer de broederschapspluspunten (perks) in Arendyll en Winyandor actief gaat worden. Dit staat niet in de aankondiging.
 
inderdaad, kijk bij je eigen broederschap waar je normaal voor de leden en de toernooi resultaten zou kijken en je ziet daar een extra tabblad.
 
ik ben benieuwd naar de reset van de verdeelde punten , krijg je het totaal terug als je een reset doorvoert , of start je met alles weer op 0
 
Stel je hebt in alles 1 punt zitten maar wil dat aanpassen naar 1 perk waar je alles in wil stoppen.
Dan gaan we even uitrekenen wat je dan kunt doen.
1e perk =100k (ik gebruik gewoon 100 voor het gemak
2e perk = 125
3e perk = 150
4e perk = 175
totaal besteed = 550, dit krijg je terug na een reset.
je gaat nu alles in de zelfde perk stoppen.
1e perk trede kost 100, over 450
2e perk trede kost 150, over 300
3e perk trede kost 200, over 100
4e perk trede kost 250, tekort 150

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijker heb gemaakt voor je.
 
ik ben benieuwd naar de reset van de verdeelde punten , krijg je het totaal terug als je een reset doorvoert , of start je met alles weer op 0
Je behoudt alles wat je verzamelt hebt, alleen de besteding ervan wordt op 0 gezet.

Dus als je bijv 20000 perks in het torenarchief hebt gestopt en 5000 in de kp perk, dan krijg je na een reset 25000 vrij te besteden perks, en het torenarchef en de kp perk staan beiden op 0.
 
Stel we hebben nu de torenperk op level 10, dus een torenarchief van max 500 torenpunten, en er zitten er nu 100 in. Als we dan resetten en herverdelen zodat we de torenperk op level 5 hebben omdat we een maximum van 250 genoeg vinden, blijft dan tijdens / na de reset onze opgebouwde voorraad van 100 torenpunten wel staan? Bij zo'n reset staat immers alles even op nul?
 
Ik heb begrepen van iemand die het in een andere BS heeft gedaan dat de opgebouwde punten blijven staan.
Die hadden één van de cache perks heel hoog staan en lieten die vol lopen. Op de eerste van een nieuwe maand gebruikten zij de gratis reset en hadden dan een maand lang een andere perk heel hoog terwijl de originele cache perk langzaam opgebruikt werd. bij het niet gebruiken van die cache perk liep die niet verder vol omdat hij boven het limiet zat.

Persoonlijk vind ik het geen nette methode maar het mag wel volgens de regels.
 
Stel we hebben nu de torenperk op level 10, dus een torenarchief van max 500 torenpunten, en er zitten er nu 100 in. Als we dan resetten en herverdelen zodat we de torenperk op level 5 hebben omdat we een maximum van 250 genoeg vinden, blijft dan tijdens / na de reset onze opgebouwde voorraad van 100 torenpunten wel staan? Bij zo'n reset staat immers alles even op nul?
Ja eerder opgebouwde voorraad blijft aanwezig. (zelfs als die hoger is dan je nieuwe perklevel)
 
Ik heb begrepen van iemand die het in een andere BS heeft gedaan dat de opgebouwde punten blijven staan.
Die hadden één van de cache perks heel hoog staan en lieten die vol lopen. Op de eerste van een nieuwe maand gebruikten zij de gratis reset en hadden dan een maand lang een andere perk heel hoog terwijl de originele cache perk langzaam opgebruikt werd. bij het niet gebruiken van die cache perk liep die niet verder vol omdat hij boven het limiet zat.

Persoonlijk vind ik het geen nette methode maar het mag wel volgens de regels.
Gewoon slim gebruik van de perk, heeft weinig te maken met net zijn of niet net zijn.

wij resetten ook maandelijks de perks maar meer om het moment te kunnen pakken, wij gebruiken de perks wekelijks dus "hoog sparen" heeft voor ons geen zin. we hadden gisteren 27K overschot in toernooi, en hebben de perks gereset om 20k op te slaan, die zetten we aankomende week gewoon weer in. en wat over is komt vanzelf weer terug.

Idem met de toren.
 
Ik ben nog niet helemaal mee in dat perk systeem. Als ik het goed begrijp worden de 4 tellers dan op 0 gezet bij een reset
Zijn dit dan de sterretjes of zijn het die punten, bvb onze toren staat op 9 sterren en heeft 600K nodig om naar ster 10 te geraken. Is het die 9 of die 600 dan terug op 0 gezet wordt. En dan de punten die gespaard zijn, maar nog niet besteed, blijven staan ? En als je reset verandert dit dan iets aan het broederschaps niveau ? wij staan nu op niveau 15
 
om je een zo goed mogenlijk antwoord te geven volg ik mijn volgorde van jou vragen te beantwoorden.
1) zodra je een perk reset geeft gaan jullie terug naar niveau 0 en zijn alle sterren weg die ingesteld waren. wat je terug krijgt zijn de waarde die iedere ster vertegenwoordigde.Ik schat dat jullie dan minimaal 4150 punten te verdelen hebben over de perks.
2) er zijn 2 spaar varkentjes die een bepaalde waarde verzameld kunnen hebben. die voorraad blijft staan tot dat jullie het verbruiken, en die voorraad word niet meer zolang de perk waarde onder de verzamelde waarde blijft.
3) de BS niveau die jullie hebben zijn dus het aantal sterren dat jullie bezitten. Dus met een reset en alle punten gaan maar richting 1 perk die daarmee net op 10 komt, dan heeft jullie BS maar een niveau van 10 of je moet in andere perks nog wat punten stoppen voor wat meer sterren.
 
Bij een reset krijg je alle punten terug en gaan alle perk levels naar 0.
Je kunt dan opnieuw perks toewijzen aan de verschillende dingen tot de punten weer op zijn.
In principe kun je dus de oude situatie herstellen na een reset, al zal je dat normaal nooit doen.

De verzamelde archief-voorraden van toernooi en/of toren blijven bewaard, en kun je ook gebruiken.
Nieuwe archief toevoegingen moeten echter voldoen aan het nieuwe maximum wat je ingesteld hebt.
 
om je een zo goed mogenlijk antwoord te geven volg ik mijn volgorde van jou vragen te beantwoorden.
1) zodra je een perk reset geeft gaan jullie terug naar niveau 0 en zijn alle sterren weg die ingesteld waren. wat je terug krijgt zijn de waarde die iedere ster vertegenwoordigde.Ik schat dat jullie dan minimaal 4150 punten te verdelen hebben over de perks.
2) er zijn 2 spaar varkentjes die een bepaalde waarde verzameld kunnen hebben. die voorraad blijft staan tot dat jullie het verbruiken, en die voorraad word niet meer zolang de perk waarde onder de verzamelde waarde blijft.
3) de BS niveau die jullie hebben zijn dus het aantal sterren dat jullie bezitten. Dus met een reset en alle punten gaan maar richting 1 perk die daarmee net op 10 komt, dan heeft jullie BS maar een niveau van 10 of je moet in andere perks nog wat punten stoppen voor wat meer sterren.
Dankje wel Bor, nu begrijp ik het :)
 
Bovenaan