• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Vuurtoren van goed buurmanschap

De vuurtoren doet 2 dingen:
1. betoverend geschenk (spreuk) verhogen
2. verhogen van productie van een mana gebouw waarop burenhulp gegeven is.

Ik heb dat tweede nu een tijdje bijgehouden. Doordat het huidige BH systeem altijd het gebouw met de meeste cultuur aangeeft, wordt er nooit op een cultuur gebouw geklikt dat mana produceert. Er zijn teveel gebouwen die meer cultuur geven. Daarmee is de vuurtoren totaal zinloos als je meer mana wilt. Eigenlijk is het een halve vuurtoren of half wonder. Zoals het nu is kan ik hem beter weg doen en in de plaats gebouwen zetten die wel mana opleveren.

Alternatief is dat de mana producerende gebouwen als eerste verschijnen bij burenhulp. Dit kan automatisch als iemand de vuurtoren neerzet of als keuze in de vuurtoren: eerst mana of eerst cultuur?

Dan verschijnt bij een buur niet het gebouw met de meeste cultuur, maar het gebouw dat het meeste mana produceert. Die klikt dat en dan heeft het wonder wel effect. Dan gaat eerst mana van hoog naar laag en daarna cultuur.

Idee?
 

Aeva

Chef
Nou, nee dus. Liever niet. Sowieso geef ik de voorkeur aan ontvangen van burenhulp op gebouwen met de meeste cultuur. In theorie heb je dan minder cultuurgebouwen nodig. En ik vind die vuurtoren van nabuurschap niet mijn eerste keuze voor een oud wonder als er weer plaats is in mijn stad.
 
Het wonder heeft zijn voor en nadelen,

Hij zorgt voor heel veel munten en hamers, ik heb meestal een cultuurbonus van 450-600% en dat bevalt me prima.
 
Nou, nee dus. Liever niet. Sowieso geef ik de voorkeur aan ontvangen van burenhulp op gebouwen met de meeste cultuur.

Daarom het idee om de keuzemogelijkheid in te bouwen. Ik ben voortdurend munten aan het lozen door KP's te kopen en voorraden door troepen te trainen. Dat heeft met 350 of meer setjes niet heel veel urgentie, maar ik moet die voorraden toch ergens kwijt.
Ik zit nu opeens sinds lange tijd weer in een manamangel. Dus als we konden kiezen zou dat wel zo handig zijn. Zolang dat niet kan is dit wonder voor mij eigenlijk totaal waardeloos.
 
Bovenaan