• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

vraagje van een van mijn leden

een lid gebruikt de groothandelaar enkel als haar balkje Voorraden vol is ! dus NIET om aan goederen te geraken.
maar waar is het nut, als je de beloningen die je krijgt van opdrachten, innen van voorraadgoederen ervoor zorgen dat je handel via de groothandel duurder uitvalt dan de beloning zelf.
gebouwen, stadhuis, werkplaatsen en goederen uitbreiden is geen optie om de voorraden te gebruiken want ze moet deze uitbreidingen eerst nog vrijspelen. wat is hiervoor de oplossing?
het zou handig zijn als je ook KP's zou kunnen kopen met voorraden.
groetjes namens mijn lid, en van mij Pater Staf
 

DeletedUser1427

Guest
een lid gebruikt de groothandelaar enkel als haar balkje Voorraden vol is ! dus NIET om aan goederen te geraken.
maar waar is het nut, als je de beloningen die je krijgt van opdrachten, innen van voorraadgoederen ervoor zorgen dat je handel via de groothandel duurder uitvalt dan de beloning zelf.
gebouwen, stadhuis, werkplaatsen en goederen uitbreiden is geen optie om de voorraden te gebruiken want ze moet deze uitbreidingen eerst nog vrijspelen. wat is hiervoor de oplossing?
het zou handig zijn als je ook KP's zou kunnen kopen met voorraden.
groetjes namens mijn lid, en van mij Pater Staf

Uiteraard is het een omschakeling en gewenning om nu gebruik te maken van de groot handelaar, zover ik weet is de groothandelaar nu een laatste hulpmiddel om goederen te kunnen aanschaffen al reset het per dag.

Wat ik zou voorstellen is het volgende:
Tot zover is de reset elke 24:00 op 00:00 op de dag, om wellicht de voorraden op te raken naar een gewenst aantal voorraden zou ik aanraden voor de reset de voorraden te gebruiken en na de reset de voorraden weer te gebruiken zodat je nu optimaal de goederen kunt kopen. Uiteraard zal dit minder zijn dan voorheen maar dat is ook omdat de groot handelaar op dit moment nu zo werkt.

Het volgende wat bijvoorbeeld ook mogelijk kan zijn is toch een werkplaats laten verwijderen en daarvoor bijvoorbeeld een bonusgoederengebouw plaatsen.. Om zo toch niet aan het gehele teveel aan voorraden te krijgen.

Wat ook een optie kan zijn is volop eenheden maken en de kazerne / huurlingenkamp of het oefenterrein vol op te laten draaien. hierin gaan op den duur ook veel voorraden zitten.

Wat ook een optie kan zijn is de werkplaatsen wat langer laten draaien waardoor er niet teveel voorraden worden aangemaakt, hoe langer je een gebouw aanzet hoe minder je ten opzichte van de korste tijd ontvangt.

Al met al is het voor iedereen op dit moment toch de juiste weg vinden richting een goed functionele stad uiteraard. Teveel voorraden is niet heel erg en de groot handel is opzich makkelijk om munten/voorraden en goederen snel te verkopen maar het is niet echt winst gevend meer.
 
ok, maar het gaat hem niet om aan goederen te geraken.
je werkt een opdracht af waarmee je bv 12.500 voorraden ontvangt maar waardoor je aan je maximum opslag bent. dan kan je idd via de groothandelaar goederen aanschaffen die duurder zijn dan de beloning die je net hebt ontvangen. waar is het nut nog om de opdracht dan uit te voeren, op deze manier kost het je meer dan dat het opbrengt.
vandaar het voorstel om eventueel KP's te kunnen kopen met de overschot aan voorraden.
gr Pater Staf
 
ok, maar het gaat hem niet om aan goederen te geraken.
je werkt een opdracht af waarmee je bv 12.500 voorraden ontvangt maar waardoor je aan je maximum opslag bent. dan kan je idd via de groothandelaar goederen aanschaffen die duurder zijn dan de beloning die je net hebt ontvangen. waar is het nut nog om de opdracht dan uit te voeren, op deze manier kost het je meer dan dat het opbrengt.
vandaar het voorstel om eventueel KP's te kunnen kopen met de overschot aan voorraden.
gr Pater Staf

Ik vind het idee om ook kp te kopen van je overschot aan voorraad een goed idee!
Heb ook 10 werkplaatsen staan maar als je zoals nu niets te bouwen hebt wat veel voorraaden kost, hou ook ik wel eens voorraden over. Dan zou het handig zijn om daar ook kp van te kopen, zoals ook het geval is met munten.
 
even terug naar de originele opmerking,
deze vraag kwam van een van mijn BSleden:
"ok, maar het gaat hem niet om aan goederen te geraken.
je werkt een opdracht af waarmee je bv 12.500 voorraden ontvangt maar waardoor je aan je maximum opslag bent. dan kan je idd via de groothandelaar goederen aanschaffen die duurder zijn dan de beloning die je net hebt ontvangen. waar is het nut nog om de opdracht dan uit te voeren, op deze manier kost het je meer dan dat het opbrengt.
vandaar het voorstel om eventueel KP's te kunnen kopen met de overschot aan voorraden."
het gaat hem dus niet over teveel aan munten (dewelke je op verschillende manieren kwijt kan) maar over de voorraden
gr Pater Staf
 

DeletedUser7

Guest
Ik snap niet goed wat je bedoelt met "het kost je meer dan dat het opbrengt". Geen enkele quest vraagt je echt om goederen in te leveren (voor zover ik me herinner), alleen om deze te verzamelen, dus over welke kost heb je het precies?
 
Ik denk dat het punt is: je wint voorraden die je nergens kwijt kan, en dan zit je vast en moet je er verplicht tien keer zoveel uitgeven voor ocharme 200 stuks t1 goederen (die je met wat goede handel op 1 minuut kan winnen by the way). Er is dus geen enkele reden om nog quests te doen. Ook niet de verplichte.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat het punt is: je wint voorraden die je nergens kwijt kan, en dan zit je vast en moet je er verplicht tien keer zoveel uitgeven voor ocharme 200 stuks t1 goederen (die je met wat goede handel op 1 minuut kan winnen by the way). Er is dus geen enkele reden om nog quests te doen. Ook niet de verplichte.

Gelukkig zit je niet vast als je kas van munten en hamertjes vol zit. Als je meer probeert te innen, krijg je wel een waarschuwing dat je niet alles kwijt kan, maar als je daarmee akkoord gaat kun je gewoon weer verder hoor. Je bent nooit "verplicht" om bij de groothandelaar te kopen, het is een blijft een keuze.

Je kunt een voltooide quest die een hoge beloning geeft die je op dat moment niet kwijt kan, ook even laten staan en pas een "ok" geven voor de beloning als je daar wel ruimte voor hebt. Vraagt misschien om iets meer planning, maar dat is juist de bedoeling van een citybuilder spel lijkt mij ;)
 

DeletedUser990

Guest
Ergens denk ik dan dat het lid teveel werkplaatsen heeft.
Ik zit nu bij boselfen en ben nu bezig met 9e werkplaats.
Moest ik wel want kan kazerne niet meer laten draaien.
Maar ja ik zelf speel echt ouderwets denk ik, probeer met zo min mogelijk toch resultaat te halen.
1e plaats hoeft niet maar wel omhoog kruipen in rangorde.
 

DeletedUser1592

Guest
Met een vraagje van een lid kunnen we niet zoveel. Vraag dit lid even een support ticket aan te maken, zodat we een en ander na kunnen kijken.
 
als je de afgewerkte opdrachten niet kan innen omdat je bakje bijna vol is, wat is het nut dan nog om de opdrachten uit te voeren?
indien dan je voorradenbalkje vol is en je afgewerkte werkplaats niet gaat innen wat is dan nog de zin om deze dan aan het werk te zetten?
zo kan je alles gewoon laten slapen.
ik had in naam van het lid een supportaanvraag ingediend en die verwijzen me naar hier, het Forum met deze link
lijkt mij een spelletje ping-pong zo, niet? het is niet zozeer een vraag van 1 lid, maar een opmerking van meerdere spelers uit verschillende BS.

dus wat te doen met het overschot aan voorraden?
 

DeletedUser234

Guest
Waarom kunnen die leden dat niet zelf doen, een support ticket aanmaken of hier hun vraag stellen?

Intussen zijn er ook al zoveel antwoorden gegeven, maar wat wil men horen dan?
 

DeletedUser7

Guest
dus wat te doen met het overschot aan voorraden?
Koop goederen? Ik bedoel, als je toch een overschot hebt maakt het toch niet uit of die goederen iets duurder zijn? Je kunt ze nog altijd kopen met die voorraden.
 

DeletedUser1603

Guest
als je de afgewerkte opdrachten niet kan innen omdat je bakje bijna vol is, wat is het nut dan nog om de opdrachten uit te voeren?
indien dan je voorradenbalkje vol is en je afgewerkte werkplaats niet gaat innen wat is dan nog de zin om deze dan aan het werk te zetten?
zo kan je alles gewoon laten slapen.
ik had in naam van het lid een supportaanvraag ingediend en die verwijzen me naar hier, het Forum met deze link
lijkt mij een spelletje ping-pong zo, niet? het is niet zozeer een vraag van 1 lid, maar een opmerking van meerdere spelers uit verschillende BS.

dus wat te doen met het overschot aan voorraden?

De bedoeling dat ik heb doorverwezen naar het forum is voor het idee: Koop KP voor voorraden.
Als speler kun je KP kopen voor goederen, dus waarom ook niet met voorraden.
Met mijn "overtollige" voorraden koop ik zelf orks en gevechtseenheden, maar niet iedereen kan of wil dat. Dan is het wellicht een idee om daar ook kennispunten aan toe te voegen.

Ideeën moeten (volgens mij) niet bij ons (= support) vandaan komen, maar van de spelers zelf.
Een idee moet je dan natuurlijk ook wel als een idee brengen en niet de vraag neerleggen zoals je 'm aan support hebt voorgelegd. Dan kunnen veel mensen het niet volgen en krijg je vreemde/rare discussies.
 

DeletedUser234

Guest
Oké dus de eerste post had moeten zijn:

Idee: mogelijkheid om kp te kopen van goederen, toevoegen aan het spel.

Ja, dan krijg je van mij deze reactie: +1
 
ok hierbij mijn voorstel aan de support:
idee / voorstel om KP te kopen met Voorraden

pater staf2017-02-05 13:25:21
ik zit met het idee / voorstel om met de overschot aan voorraden KP's te kunnen kopen net zoals met munten en de bonusgoederen.
gr Pater Staf
 

DeletedUser572

Guest
Om je vraag te beantwoorden: Als je genoeg inkomsten heb zijn die quests zoiezo nutteloos. Maar dat vindt ik onderhand al een jaar of zo.

Mocht je voorraden nodig hebben, dan heb je wat aan je quests... Ik ga er vanuit dat iedereen wel genoeg geld heeft en dat de quests eigenlijk alleen voor voorraden gebruikt worden.

KP's voor voorraden.... Ik ben niet tegen. Maar zit er ook niet op te wachten. Net als mijn goud en bonsugoederen zal ik dan strategisch KP's kopen en zorgen dat de prijs niet al te hoog gaat in korte tijd. Ik vindt deze functie vooral handig voor event quests en om even een paar KP's bij elkaar te sprokkelen. Ik kan je niet aanraden om dit regelmatig te gebruiken om zo je prijs laag te houden.
 
Ik ben ook voor het idee om KP te kopen met voorraden. (+ 1)

Er staat ook dat je nu op nog meer punten in het spel dreigt vast te lopen. Toch ook een belangrijk gegeven voor de ontwikkelaars.
 
Bovenaan