• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Verkenners: "wegblijven"-advies kan niet als ik naar hoofdstuk 5 wil.

Ik zit in hoodstuk 4 en heb inmiddels 60 provincies voltooid. De geavanceerde verkenners heb ik geactiveerd/vrijgespeeld.
Op de wereldkaart ben ik toe aan de provincies in de 6de ring en die geven allemaal "erg moeilijk" (kosten 95K) aan met het advies nog even weg te blijven.
Ik ben nog maar aan het begin van hoofdstuk 4 maar ik wordt geacht binnen dit hoofdstuk nog 15 (in totaal 75) provincies vrij te spelen.
Is dit een fout? Of juist niet en is het juist de beldoeling dat ik "erg moeilijk" nu ga verkennen?
 

DeletedUser2278

Guest
Ik geloof dat het "Erg moeilijk" niet zo zeer op de verkenningskosten slaat, maar op de moeilijkheidsgraad om confrontaties te winnen door te vechten. Dat is in elk geval bij de reeds verkende provincies het geval. Heel zinnig als je niet vecht.

Ik vind de nieuwe manier sowieso vervelend. Je lijkt in één oogopslag alles te kunnen zien, maar in de praktijk valt dat tegen, tenzij je je een breuk gaat klikken. En dat je van provincies helemaal geen cijfers meer kunt zien als je verkenner bezig is vind ik, sorry voor mijn Frans, zwaar kut.
De beloofde terugkeer van de tooltip heb ik bij de laatste update niet gezien; wel een mooi, maar volstrekt onzinnig kadertje links-onder in het scherm.
Voor mij is deze "verbetering" er eentje in het rijtje Windows Vista, 8, en 10.
Kortom, kon ik toch maar downgraden.
 

DeletedUser2349

Guest
De moeilijkheidsgraad wordt minder als je "Geavanceerde verkenners" hebt onderzocht en elke keer als je je troepomvang verhoogt (d.m.v. "Upgrade troepomvang #" onderzoek).
 
Weet iemand ook wanneer het omhoog gaat? Toen ik aan H3 begon stonden mijn provincies in ring 4 op makkelijk. Ik had precies het juiste aantal provincies afgerond voor het openen van H3 en tijdens H3 nog maar 3 provincies afgerond toen het al overging van gemakkelijk naar gemiddeld. Ik vind dat best al snel, dus ik vraag me af wat er voor zorgt dat het omhoog gaat.
 
De moeilijkheidsgraad wordt minder als je "Geavanceerde verkenners" hebt onderzocht en elke keer als je je troepomvang verhoogt (d.m.v. "Upgrade troepomvang #" onderzoek).
Inderdaad, ik had upgrade troepomvang 9 (uit hoofdstuk 3) nog niet gedaan en na activeren zijn de provincies nu "moeilijk". Mmm, dan maar eerst upgrade troepomvang 10, 11 en 12 in dit hoofdstuk doen voordat ik ga verkennen.
Dank Elune :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2278

Guest
De moeilijkheidsgraad wordt minder als je "Geavanceerde verkenners" hebt onderzocht en elke keer als je je troepomvang verhoogt (d.m.v. "Upgrade troepomvang #" onderzoek).

Okee, dus omdat je grotere troepen hebt en de tegenstander hetzelfde blijft, zijn gevechten makkelijker te winnen.
Maar dat heeft dan geen invloed op de onderhandelingskosten; daarvoor maken grotere troepen niet uit.

Voor wie zijn provincies vrijspeelt door te onderhandelen heeft die moeilijkheidsaanduiding dus geen enkele zin.
 
Ik denk niet dat je dat zomaar kunt zeggen. Ik neem aan (ik weet: assumptions is the mother of all f*ckups) dat doordat je troepen groter zijn er ook genoegen wordt genomen met minder onderhandelingskosten. Anders verpletter je de troepen toch gewoon? :D
 

DeletedUser2349

Guest
Weet iemand ook wanneer het omhoog gaat?
Hoe meer provincies je voltooid hoe moeilijker de rest wordt. Binnen dezelfde ring (afstand tot je stad) zijn de verschillen minder groot dan t.o.v. de volgende ring.
 

DeletedUser2278

Guest
Ik neem aan (ik weet: assumptions is the mother of all f*ckups) dat doordat je troepen groter zijn er ook genoegen wordt genomen met minder onderhandelingskosten.

Dat betwijfel ik. De onderhandelingskosten staan in verhouding tot de troepensterkte van de tegenstander, en díe blijft gelijk. De onderhandelingskosten dus waarschijnlijk ook.
De enige reden waarom een provincie makkelijker wordt is dat je zèlf sterker bent geworden.
Maar dat je meer troepen hebt, betekent niet automatisch dat je ook meer goederen kunt opbranden aan onderhandelingen.
 

DeletedUser868

Guest
Dat betwijfel ik. De onderhandelingskosten staan in verhouding tot de troepensterkte van de tegenstander, en díe blijft gelijk. De onderhandelingskosten dus waarschijnlijk ook.
De enige reden waarom een provincie makkelijker wordt is dat je zèlf sterker bent geworden.
Maar dat je meer troepen hebt, betekent niet automatisch dat je ook meer goederen kunt opbranden aan onderhandelingen.

Ik ben nu bijna weer bij geavanceerde verkenners in de onderzoeksboom. Daar staat letterlijk 'Verlaagd de scoutingskosten aanzienlijk. Lagere scoutingskosten verlagen onderhandelingskosten en omvang van de vijand'. Volgens mij gaan dus ook de onderhandelingskosten omlaag... Hoop ik in ieder geval...
 
Weet iemand ook wanneer het omhoog gaat?
Hoe meer provincies je voltooit hoe moeilijker de rest wordt. Binnen dezelfde ring (afstand tot je stad) zijn de verschillen minder groot dan t.o.v. de volgende ring.

Als ik het goed begrepen heb stijgt de verkenningskost elke keer je een provincie afrondt, maar omdat het niet per honderdduizend of meer stijgt zie je dat pas na een tijd aan de hoge cijfers.
 

DeletedUser2278

Guest
Daar staat letterlijk 'Verlaagd de scoutingskosten aanzienlijk. Lagere scoutingskosten verlagen onderhandelingskosten en omvang van de vijand'.

Dat klopt.
Geavanceerde verkenners verlagen de sterkte van de tegenstander, zowel in troepen als in geld, dus dat voordeel heb je altijd.
Maar de andere manier om een provincie makkelijker te maken, een grotere troepenomvang, maakt jouw eigen troepen troepen sterker, maar doet niets aan de sterkte van de tegenstander.
Dus aan die manier om een provincie makkelijker te maken heb je niets als je onderhandelingen voert in plaats van vecht.
 
Van het US forum geplukt:
Vraag van edeba zei:
I was wondering if there was any kind of general trend about how the good required to negotiate change as the distance from the city changes. It is just related to distance, or is it also related to technology?
Antwoord van kayleegrrl zei:
It's related to both distance and tech. As you get farther from your city, costs increase, higher tier goods are needed and eventually orcs are needed by the 10th ring out. With each advance scout that you activate, the costs for future provinces will go down. So if you have a scouted province at ring 5 and an unscouted one at ring 5, but complete advance scouts before scouting it, you will see that it will be a lot cheaper to negotiate than the currently unlocked province.
Mykan zei:
kayleegrrl's response on costs was correct for map provinces, tournament provinces are meant to be a factor of scouted provinces in some way.
Ik vind hiermee mijn aanname gevalideerd. Bovendien begrijp ik nu dat ongeduld extra kost in het toernooi. Ik ga (proberen :rolleyes: te) wachten totdat ik alle troepupgrades heb gedaan.
 

DeletedUser

Guest
De moeilijkheidsgraad voor de gewone provincies wordt verlaagd als je een troepen-upgrade onderzoek doet.
Maar hoe meer troepen-upgrade onderzoeken je gedaan hebt, hoe groter je troepenomvang van jezelf en je vijand in de toernooien wordt. Dat betekent dan een aanzienlijk groter verlies van legereenheden in toernooien. Dus pas op: als je alle troepen-upgrade onderzoeken doet, knal je tegen het probleem aan dat je niet meer bijgetraind komt voor de toernooien.
 

DeletedUser1427

Guest
Ik zit in hoodstuk 4 en heb inmiddels 60 provincies voltooid. De geavanceerde verkenners heb ik geactiveerd/vrijgespeeld.
Op de wereldkaart ben ik toe aan de provincies in de 6de ring en die geven allemaal "erg moeilijk" (kosten 95K) aan met het advies nog even weg te blijven.
Ik ben nog maar aan het begin van hoofdstuk 4 maar ik wordt geacht binnen dit hoofdstuk nog 15 (in totaal 75) provincies vrij te spelen.
Is dit een fout? Of juist niet en is het juist de beldoeling dat ik "erg moeilijk" nu ga verkennen?

Om nog even te reageren op de stelling, de status (briefje van de verkenner) waarbij een provincie geclassificeerd is, is met name bedoeld voor de moeilijkheid van een gevecht. deze status is vergeleken met de troepomvang van jezelf en kan dus makkelijker gemaakt worden om de troepomvang te vergroten doormiddel van de onderzoeken in een hoofdstuk, de status kan hierdoor beïnvloed worden.

Ik denk dat menig andere punten over de verkenner al benoemd zijn :)
 
Maar wat ik er ook uit opmaak, is dat het onderzoeken van grotere troepen dus niets aan de onderhandelingskosten doet, en alleen de gevechten makkelijker maakt.
Jammer.
Het is me gelukt te wachten. Wachten met verkennen totdat ik alle upgrade troepomvang ## heb afgerond. De 6de ring is inmiddels teruggebracht naar "makkelijk". Scouten kost 95K en 2 uur 38 minuten. Onderstaand tabelletje de kosten per confrontatie voor een marmer provincie:
Code:
      |voorr|marmer|staal|hout|kristal
 -------------------------------------
     1| 420 |      |     | 840| 310
     2|1200 |      |     |    | 250
     3| 620 |      |     | 280| 370
     4| 830 |      |     | 420| 120
     5|1000 |      | 560 |    | 190
     6|     |      | 560 |    | 500
     7|1200 |      |     | 700| 250
     8| 830 | 1100 |     |    | 120
---------------------------------------
Totaal|6100 | 1100 |1120 |2240|2110
Nu vraag ik mij af, is dit veel of weinig? ;)
 
Het is me gelukt te wachten. Wachten met verkennen totdat ik alle upgrade troepomvang ## heb afgerond. De 6de ring is inmiddels teruggebracht naar "makkelijk". Scouten kost 95K en 2 uur 38 minuten. Onderstaand tabelletje de kosten per confrontatie voor een marmer provincie:
Code:
      |voorr|marmer|staal|hout|kristal
 -------------------------------------
     1| 420 |      |     | 840| 310
     2|1200 |      |     |    | 250
     3| 620 |      |     | 280| 370
     4| 830 |      |     | 420| 120
     5|1000 |      | 560 |    | 190
     6|     |      | 560 |    | 500
     7|1200 |      |     | 700| 250
     8| 830 | 1100 |     |    | 120
---------------------------------------
Totaal|6100 | 1100 |1120 |2240|2110
Nu vraag ik mij af, is dit veel of weinig? ;)

Net als aiki al aangeeft is het helemaal afhankelijk van je goederenproductie.
Ikzelf heb net aan 9 provincies al minimaal 1.000.000 tier II moeten betalen aan onderhandelkosten. tier I en III heb ik niet echt bijgehouden. wist de cijfers nog van tier II.

Nu klinkt dat veel maar ik produceer +-31k tier II per 3 uur. en die 9 provincies kosten me een maand om te scouten. meer dan voldoende tijd om het bij elkaar te verzamelen. dat is ongeveer één 3 uurs productie per dag als onderhandelingskosten. dat vind ik een zeer goedkope en goede prijs.

je zal dus voor jezelf moeten bepalen wat het waard is, je zal de onderhandelingskosten af moeten zetten tegen je eigen goederenproductie. hoe meer je produceerd hoe "goedkoper" de onderhandelingskosten zullen worden, ongeacht hoe duur ze zijn.

Het advies is puur gebaseerd op je vechtmogelijkheden. als je dat afzet tegen de onderhandelingskosten dan kan je veel makkelijker afkopen dan vechten.

Ik zou persoonlijk je troepen lekker voor de toernooien gebruiken en dat advies lekker negeren.
Hoe meer je scout hoe meer uitbreidingen je hebt voor je stad en hoe sterker diverse wonderen worden. overscouten en afkopen is in mijn opinie dan ook de beste optie.
 
Bovenaan