• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Verheven goederen.

Tegenwoordig lijkt het er wel op dat iedereen die al een tijd in de verheven goederen zit, ze bijna allemaal cross doen.
Dan bedoel ik dus dat T9 aangeboden word en T7 gevraagd word.
Net op de markt gekeken en van de 83 pagina's met verheven was 25 pagina met dezelfde Tier dus 1 op 1 en de rest allemaal cross.
Mijn mening is dat op deze manier de hele markt scheef getrokken word.
Spelers die net in de hoofdstukken met verheven goederen komen kunnen amper wat afnemen en moeten telkens hopen dat er maar wat staat.
Zelf doe ik er niet aan of in ieder geval zo weinig mogelijk. Maar als dit zo blijft zit ik er sterk aan te denken om mijn fabrieken met gloeiblokken en wonderwas ook maar in de opslag te zetten en gewoon 4 tot 6 fabrieken met broodbeleg in mijn stad te zetten. het enige wat ik dan hoef te doen is 3x handel zetten en 6 uur wachten om vervolgens te herhalen. 3x 11000 broodbeleg tegen 22500 mineralen. gloeiblokken of alruin tikt aardig aan als ik dat 3x op een dag doe.
Op deze manier komt die hele handel in onbalans en moet Inno eens goed nadenken of dit misschien niet anders kan.
Het grote verschil is dat je met de andere goederen moet afwachten of iemand het afneemt en bij verheven heb je het gelijk.
Een mogelijkheid kan zijn als je in dezelfde Tier handelt en dus 1 op 1 dat je het wel gelijk krijgt en zodra het niet meer dezelfde Tier is dat je het niet direct krijgt en net zo lang moet wachten totdat iemand het afgenomen heeft eer je weer kan handelen met verheven. Nu krijg je het direct maar niemand die het afneemt en blijft 5 dagen staan en dan pas uit de handel verdwijnt. Als dit zo door blijft gaan heeft ieder binnenkort dan ruim 200 pagina met verheven staan waar je niks mee kan.
Het hele idee van deze nieuwe manier van handelen is mooi bedacht maar niet goed over nagedacht want ik zag dit gelijk van begin al aankomen.
 
ik denk niet dat iedereen cross doet, maar zo goed als niemand aanvaard die cross trades, dus ze blijven 6 (of 7?) dagen de markt vervuilen.

Persoonlijk doe ik ook aan die crosstrade, weliswaar enkel snachts, maar dat is niet omdat het gemakkelijk is, maar omdat niemand de t7 goederen die ik nodig heb aanvaard of op de markt zet. Ik zit werkelijk op een berg T7 bonus goederen, ik krijg ze gewoon niet omgezet naar de T7 die ik wel nodig heb... Eigenlijk heb ik ook hetzelfde probleem met t8 en t9, mijn bonusgoedje krijg ik niet of amper weg. Vaak doe ik dus snachts t9-> t7, maar het gebeurd evengoed dat ik t7->t9 aanvaard en t8->t9, als er plots een vraag is naar mijn bonusgoedje.

Als je dan overdag niet kan inloggen (zoals je dat ook niet kan doen terwijl je slaapt) dan snap ik dat wel dat je misschien smorgens nog eens een cross trade zet, omdat het toch minstens 6u gaat duren voor je opnieuw kan inloggen.

Ik denk persoonlijk dat het probleem er ook is dat je verheven goederen voor niks nodig hebt als je klaar bent met je hoofdstuk. Dus waarom zou je die dan nog produceren en verhandelen? Er is naar mijn mening gewoon schaarste op de markt. Vandaar dat ik het geen slecht idee vond om in de ketel ook verheven goederen toe te laten om te doneren, dan zouden er misschien nog wat spelers zijn die tenminste iets produceren en verhandelen tussen de hoofdstukken in.
PS naar mijn mening helpt het ook niet dat je moet betalen om je handelaars 30 dagen te laten werken.
 
ik gebruik het in mijn voordeel,ik zet zelf gewone handel uit dezelfde tier.
juist omdat er zoveel cross staan worden mijn deals steeds snel genomen.
ze staan er zelden na een half uur nog op.
 

Aeva

Chef
Ik zie het zelfde probleem. Maar met 1 handelaar red ik het toch steeds weer om snel goederen om te ruilen en die handelaar terug te zien. Ik kijk wel altijd eerst of het spul dat ik wil hebben er is en dan pak ik dat en ik handel ook met de niet-bonus voor de andere niet-bonus die ik niet zie staan. Cross doe ik niet, nooit en nergens.
 
Het is juist dat de markt verpest wordt door die crosstier aan te bieden, ook 's nachts. Als iedereen binnen dezelfde tier zou handelen is er volgens mij geen schaarste, maar juist doordat mensen scheef handelen krijg je die onbalans. Maar 1 soort fabriek zetten is geen oplossing voor dit probleem, dan werk je het nog meer in de hand. Ik denk dat het een optie zou kunnen zijn om het gewoonweg niet meer mogelijk te maken, op dezelfde manier je ook geen 1 of 3 sterren kunt zetten.
Het is al geruime tijd dat de markt compleet ontwricht is, ook met de gewone goederen.
 
Je zal maar net in H18 aanbeland zijn en mineraal is je bonus en je hebt alruin nodig. Je mag blij zijn dat het er sporadisch een keer staat.
Tuurlijk je kan zelf zetten en heb je het ook gelijk maar meestal hebben ze meer nodig dan dat ze kunnen zetten. Als de desbetreffend speler pech heeft kan het zomaar een dag tot misschien wel 3 dagen duren voor die de benodigde hoeveelheden heeft verkregen mede omdat die ook nog eens met een afname van 10% dagelijks zit. En voor H19 en 20 werkt dit precies hetzelfde voor die speler. Pas eind H19 is er een wonder die je afname daarin kan verminderen en voor je daar wat aan hebt zit je al in 21.
Dit werkt demotiverend voor die speler en zal eerder geneigd zijn om te stoppen met het spel.
Zelf ben ik al weer een tijdje eindspeler op Winy maar nog steeds handel ik 1 op 1. Ik heb dan ook geluk dat mijn bonus T7 en 8 ook zeer gevraagd is. Maar T9 1 op 1 weg zetten doe ik wel in de nacht want die raak ik soms aan de straatstenen nog niet kwijt.
Ook al heb ik dat hele verheven niet nodig blijf het gewoon maken en op een normale manier verhandelen zodat anderen het op een normale manier kunnen verkrijgen. En ik houd er ook van om overal voldoende voorraad van te hebben.
 
in de nacht zet ik ook meestal crossdeals voor verheven goederen.
daar doe je niemand kwaad mee.
het is gewoon handig om snel te verzamelen niemand hoeft ze te nemen en in de ochtend zijn je handelaars weer vrij.
en voor spirituele en standaard goederen gewoon zelf deals plaatsen uit dezelfde categorie en de deals zijn zo verdwenen.
ik heb nooit deals die dagen blijven staan alles is altijd binnen het uur genomen.
 
deals plaatsen die velen kunnen nemen helpt ook.
niet alleen deals van 100 of 200k plaatsen maar ook voor 5 of 10k die kunnen ook genomen worden door spelers die nog niet zo ver in de hoofdstukken zitten.
 
Het zou van inno uit een hele goede oplossing zijn (bij de verheven goederen) dat ze automatisch verdwijnen na X tijd/ uren, bv 24u
Alles is opgeruimd, en crosstier tiert niet rond. Je kan ook je vraag en aanbod zelf invullen, dan hoef je die troep,niet te zien, en ga je je ook niet ergeren. Ik denk dat Inno voor het tweede zal kiezen.
 
ik denk dat de oplossing voor het wegwerken van de scheve handel van verheven goederen nu binnen handbereik is.

We zouden nu kunnen in discord een berichtje kunnen zetten voor de handel van bv 100k van ene goedje naar het andere, en als je dan beide online bent, het snel afhandelen...
 
We zouden nu kunnen in discord een berichtje kunnen zetten voor de handel van bv 100k van ene goedje naar het andere
Zelfs als dit voldoende zou werken (wat ik betwijfel want niet iedereen gaat op discord zitten), dan heb je vervolgens het probleem hoe maak je 100K?

Als ik dat met T7 doe (zeg 10K/3 uur) dan ben ik 30 uur bezig. Als ik dat met T9 doe (10K/3 uur) dan ben ik in 15 uur klaar en heb nog wat over.
Dat is 2 dagen versus 1 dag.
 
Zelfs als dit voldoende zou werken (wat ik betwijfel want niet iedereen gaat op discord zitten), dan heb je vervolgens het probleem hoe maak je 100K?

Als ik dat met T7 doe (zeg 10K/3 uur) dan ben ik 30 uur bezig. Als ik dat met T9 doe (10K/3 uur) dan ben ik in 15 uur klaar en heb nog wat over.
Dat is 2 dagen versus 1 dag.
ik snap niet wat je hier bedoelt, de hoeveelheid die 1 T7 fabriek produceert > t8 fabriek > t9 fabriek.

jij hebt het over crosstrades veronderstel ik, maar dat is naar mijn aanvoelen niet het echte issue. Het echte issue naar mijn gevoel is dat je bonusgoederen niet snel genoeg kan omzetten naar de andere goederen, waardoor je je na een tijdje wel genoodzaakt voelt om crosstier te zetten en je niet aan te trekken van als je trade nu aangenaam is voor anderen of niet. Als ik moet kiezen tussen 30k elke 6u omzetten of 67,5kt elke 6uur, dan snap ik het wel. zeker als je rasproductie elke 4u 160k kan verwerken...

ik heb niet het gevoel dat de meeste mensen deze crosstrades doen omdat het gemakkelijk is, eerder omdat het de enige manier is om toch een beetje van de goederen te bemachtigen die je nodig hebt.
Straks is het merendeel van de spelers terug klaar met het hoofdstuk, en dan wordt het opnieuw een stuk erger, en valt de handel nog meer stil -> nog meer noodzakelijke crosstiers
 
Ik snap het probleem nog niet zo, maar dat komt vast omdat ik nog niet zover in de hoofdstukken zit. Tot nu toe ruil ik mijn fabrieken gewoon om in mijn inventaris voor diegene die ik dan weer harder nodig heb en produceer daar meer van zodat ik gelijke grondstoffen kan aanbieden op de markt. Uitzonderingen daar gelaten, maar dat werkt voor mij vooralsnog prima. Dus zet ik gewoon een extra fabriek neer van mijn bonus zodat ik geen crosshandel hoef aan te bieden. Is ook beetje spelen toch elke keer met gebouwen plaasten en weer weghalen als je ergens weer meer van nodig hebt?
 

Aeva

Chef
Je kunt maar heel weinig tegelijk aanbieden, omdat je geen vrij aantal kunt kiezen. Mijn handelaar zit op 10K. Daarom zit er veel cross.
 
Ik begrijp werkelijk niet waarom zoveel mensen met de verheven goederen cross gaan zetten.
Ik zet gewoon 1 op 1 en het staat echt niet lang en word snel afgenomen door iemand die het nodig heeft.
Waarom 6 uur wachten voor je weer kan zetten terwijl met 1 op 1 het bijna altijd met een uur wel afgenomen word.
Kan je in die 6 uur wel 4 tot 5x zetten en vang je uiteindelijk meer dan als je continu cross doet.
En al moet ik wel een keer 6 uur wachten of zit met de nacht of werken is er nog geen man over boord bij mij. Heb maar een afname van 2% dus zo snel verdampt het niet bij mij.
Het is gewoon pure luiheid en schijt aan de overige spelers die elvenar spelen.
Iemand die net in het verheven goedje is geraakt kan gewoon bijna nooit wat afnemen en zal continu moeten zetten om er aan te komen.
Gewoon elkaar helpen en het word altijd terug beloond.
 
Ik begrijp werkelijk niet waarom zoveel mensen met de verheven goederen cross gaan zetten.
Ik zet gewoon 1 op 1 en het staat echt niet lang en word snel afgenomen door iemand die het nodig heeft.
Waarom 6 uur wachten voor je weer kan zetten terwijl met 1 op 1 het bijna altijd met een uur wel afgenomen word.
Kan je in die 6 uur wel 4 tot 5x zetten en vang je uiteindelijk meer dan als je continu cross doet.
En al moet ik wel een keer 6 uur wachten of zit met de nacht of werken is er nog geen man over boord bij mij. Heb maar een afname van 2% dus zo snel verdampt het niet bij mij.
Het is gewoon pure luiheid en schijt aan de overige spelers die elvenar spelen.
Iemand die net in het verheven goedje is geraakt kan gewoon bijna nooit wat afnemen en zal continu moeten zetten om er aan te komen.
Gewoon elkaar helpen en het word altijd terug beloond.
dat is enkel zo als je bonusgoederen hebt die gewenst zijn. Als je een van de pechvogels bent die enkel goederen produceert waarvan er al vele pagina's in de handelaar aangeboden worden heb je pech. Voor mensen met bv staal/boekrollen die kunnen makkelijk hun spullen kwijt op historische servers zoals nl1. Een tijdlang geraakten die spelers hun gewone goederen niet kwijt omdat er te veel aangeboden werd met dank aan torenset enz, met als gevolg dat er vele van die spelers gestopt zijn. Op een nieuwe server als nl2 daarentegen is denk ik veel minder probleem. Daar zouden de spelers wel gebalanceerd moeten zijn want de set is later aangepast.

Ik zou ook wel zeggen: ik begrijp werkelijk niet waarom zoveel mensen problemen hebben met cross trades, als je die niet wil aanvaarden, dan doe je dat toch gewoon niet, filter ze er uit in de handelaar, wat dan ook. Als het spel die mogelijkheid aanbiedt, dan denk ik dat het dom zou zijn om de mogelijkheid niet te gebruiken als het je vooruit helpt.
 
Ik snap werkelijk niet waarom mensen cross zetten. Als iedereen gewoon binnen dezelfde tier handelt, is er veel meer balans in het spel, en zijn domweg die crosstier niet nodig. Voorwaarde is wel dat men de eigen stad in balans heeft met de goederen, maar dat spreekt voor zich. Juist doro die cross komt er onbalans, waardoor sommige vinden dat het nodig is om cross te zetten, en zo kom je in een vicieuze cirkel terecht.
 
Ik zie het zelfde probleem. Maar met 1 handelaar red ik het toch steeds weer om snel goederen om te ruilen en die handelaar terug te zien. Ik kijk wel altijd eerst of het spul dat ik wil hebben er is en dan pak ik dat en ik handel ook met de niet-bonus voor de andere niet-bonus die ik niet zie staan. Cross doe ik niet, nooit en nergens.
Idem!
Ik heb echt ongelofelijk veel voorraden, zeker van tier 1 t/m 6. Dus ik pak heel vaak de gelijke handel ook al is het mijn bonus niet en ook als ik het niet nodig heb. Gewoon om andere spelers te helpen verder te komen in het spel. Dit spel draait helemaal om elkaar helpen en dingen samen doen.
Cross pak ik nooit, zelfs niet van leden uit mijn eigen BS.
 
k snap niet wat je hier bedoelt, de hoeveelheid die 1 T7 fabriek produceert > t8 fabriek > t9 fabriek.
Screenshot from 2023-09-12 17-48-36.png
Screenshot from 2023-09-12 17-48-59.png
Screenshot from 2023-09-12 17-49-41.png


Zie jij een factor 2:3 tussen de tiers in de 3 uur produktie? Ik niet.

Dat betekent dat je
  • met 1 T7 10k T7 / 3 uur kunt krijgen,
  • met 1 T8 15k T7 / 3 uur, en
  • met 1 T9 ruim 22k T7 / 3 uur.
Kortom, met T9 en corss-tier ben je 2x zo snel aan je gewenste T7 goederen.

EDIT: Met minimale verschillen in benodigd unurium, dus dat gebruik je ook nog efficienter.
 
Bovenaan