• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Verberg gebouwen

In de app kan je bij het verplaatsen van gebouwen, kiezen of je de gebouwen wil verbergen, om zo een beter overzicht te hebben op vrije plaatsen.
Kan dit eventueel ook toegepast worden op de browser versie?
Ik gebruik de browser versie vaak voor het verplaatsen van gebouwen wegens breder overzicht (uitzoom), maar het verbergen van gebouwen op de app heeft ook zijn voordelen.
 
Zou inderdaad een mooie feature zijn, al is duidelijk waarom ze deze feature recent op de app hebben toegevoegd.

In de app was verhuizen praktisch onmogelijk, app spelers hadden echt een heel groot probleem, de noodzaak voor deze optie op de app was zeer groot.

Voor de browser zou het een nice to have zijn, maar door gebruik van grotere schermen, en het meer precies kunnen bewegen van de muis is het niet heel erg nodig, we doen het al meer dan prima mee voor de afgelopen 6 jaar.
dus is het nodig?, Nee, zou he fijn zijn het als optie te hebben, Ja.

De vraag is dus voornamelijk hoeveel tijd en energie kost eht om dit op de browser in te voeren en staat dat in verhouding tot de nice to have.
 
De gebouwen zijn nu zo groot dat je de wegen niet meer ziet. Je hebt in de browser versie ook geen overzicht meer waar je vrije plaatsen zijn. En ik vindt dat er in de app versie en de browser versie zo weinig mogelijk verschil moet zijn. Ik speel op de browser versie en kan dan ook niet de dagelijkse beloningen van de app niet innen en vind dat niet eerlijk iedere speler moet gelijk zijn
 
Ik speel op de browser versie en kan dan ook niet de dagelijkse beloningen van de app niet innen en vind dat niet eerlijk iedere speler moet gelijk zijn
Dat is nog een test voor een gedeelte van de gebruikers, dus niet iedereen heeft het.

Zelf heb ik het wel op de app, maar ik doe niet eens de moeite om de app ervoor te openen, het is erg weinig, dus je mist er niets aan.
 
Dat is nog een test voor een gedeelte van de gebruikers, dus niet iedereen heeft het.

Zelf heb ik het wel op de app, maar ik doe niet eens de moeite om de app ervoor te openen, het is erg weinig, dus je mist er niets aan.
Iedereen heeft het, donfrank heeft ook duidelijk uitgelegd waarom je deze alleen via de app kan ophalen.
https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/dagelijkse-bonus.9802/post-105836

De gebouwen zijn nu zo groot dat je de wegen niet meer ziet. Je hebt in de browser versie ook geen overzicht meer waar je vrije plaatsen zijn. En ik vindt dat er in de app versie en de browser versie zo weinig mogelijk verschil moet zijn.
Er is zo weinig mogelijk verschil maar de app en browser worden gespeeld op apparaten met verschillende gebruiksapparaten. de PC heeft een muis en toetsenbord en grote schermen.
De app moet rekening houden met gebruikers met kleine schermen, dikke duimen en onnauwkeurige posities.

Ja het is soms lastig op de browser maar het lukt ons al 6 jaar daar succesvol te verbouwen, de nauwkeurigheid van een muis en grote schermen zorgen ervoor dat we snel en eenvoudig dingen kunnen verplaatsen. we zien af en toe iets niet goed maar we komen er redelijk goed uit.
Verberg gebouwen zou leuk zijn maar zoals 6 jaar hebben aangetoond niet noodzakelijk.

Op de app bleek dit een regelrechte ramp te zijn die het bijna onmogelijk maakte nog te spelen zodra je moest gaan verbouwen, je zag niets, en met je dikke duimen en mini schermpjes de fracties van je stad lieten zien was verhuizen een nachtmerrie. er moest dus z.s.m. een oplossing komen.

Gebouwen verbergen zorgt er nu voor dat spelers niet stoppen bij de eerste verbouwing. het is nog steeds geen feestje maar het is nu wel te doen op de app.

De app en de PC doen wel vaker dingen iets anders, en dat moet ook, beide apparaten hebben hun voor en nadelen en je zal dus beide zaken moeten aanpassen om het sterke uit te lichten en het zwakke te verbloemen, hierdoor zijn sommige dingen makkelijker in de app te doen en andere dingen weer makkelijker op de PC.

Elvenar is ook niet een spel dat je of op de PC of op de APP speelt, velen van ons spelen op beide.
Zijn we thuis dan pakken we de PC, veel makkelijker chatten, betere zoekopties en ondertussen lekker iets online kijken,
Gaan we op pad, werken of willen we gewoon ff lekker bankhangen dan pakken we telefoon erbij en rommelen we daar verder.
 
Maar nu praat u er omheen. Ik speel alleen op pc dus ik wordt gestraft. Ik vind nog steeds browser of app geen verschil dat is eerlijk.
 
Maar nu praat u er omheen. Ik speel alleen op pc dus ik wordt gestraft. Ik vind nog steeds browser of app geen verschil dat is eerlijk.
Jij wil niet op een telefoon spelen (de reden kan zijn onwil of geen smartphone/tablet bezitten en willen bezitten) maar niemand houd je tegen om ook op de app te spelen. sterker nog er zijn tools om de app op een pc te installeren. en aankomende windows versie (11) later dit jaar kan zelf apps native draaien.
Niemand verbied jouw op de app te spelen, dus het is hardstikke eerlijk dat als jij een keuze maakt om de app te negeren, dat jij ook de voordelen van de app niet ontvangt. jij straft hooguit jezelf, het is niet elvenar die jouw straft.
Je kan ook een andere keuze maken en de app wel gebruiken.
 

Aeva

Chef
Maar nu praat u er omheen. Ik speel alleen op pc dus ik wordt gestraft. Ik vind nog steeds browser of app geen verschil dat is eerlijk.
Het is een spel. Met spelregels vanuit de maker. In die spelregels zit een element van toeval (of geluk als je dat per se zo wilt noemen), een element van inzicht (dat heb je of dat heb je niet), een sociaal element (je speelt met een team of je maakt gebruik van een BS of je bent een loner), er zit een heleboel keuzevrijheid in (zoals wat je neerzet, waar je het neerzet, hoe je het neerzet, hoe vaak je speelt en daar komt ie: of je app, browser of beide speelt).
Ik heb het onderhand helemaal gehad met spelers die 'het is niet eerlijk' roepen. Nu weet ik wel, dat ik dan gewoon niet op de fora (NL, beta, international) moet kijken want het klaagvolk heeft zich daar verzameld samen met een aantal nerds die echt het spel willen verbeteren en geïnteresseerde spelers die behoefte hebben aan feedback.
Het is een spel en je kunt het op alle niveaus helemaal gratis en voor niks spelen.
En alles is eerlijk, want de essentie van dit strategische bouwspel / ouderwetse rpg / doe een queestespel is dat je uitdagingen krijgt die je op moet lossen. Als je dat niet leuk vindt: zoek een ander spel. Ga SimCity spelen als je wilt bouwen of pak WarCraft of FOE als je iets anders zoekt of ga ganzenborden (ook al is dat er nu juist een in de categorie 'het is niet eerlijk').
De dingen die in de categorie 'niet eerlijk' vallen zijn allang uit het spel gehaald. De rest is de categorie 'moeilijker' en 'gemakkelijker'.
 
Ik speel nog een ander spel en daar zijn app versie en browser versie gelijk. En de toon hier bij antwoorden worden daar bestraft met uitsluiting. Je kan wel beleefd blijven als je iets uitlegt. Als je in een spel de voorkeur legt op waar op je speelt ben je fout bezig. De gebouwen worden steeds groter je ziet je wegen niet meer. Dan vraag ik me af waar het verschil ligt? En ja ik vraag wel wat respect als je mij als een dommerik wil bestempelen dan ben je ver mis hoor. IDD Elvenaar is een spel voor oudere mensen maar aub hou het eerlijk en dat is het nu niet.
 
We zijn allemaal gewone spelers hier, we vertellen je alleen maar wat de huidige toestand is. Crazy Wizard doet tevens nog de suggestie om de app op je PC te installeren, zodat je beide versies kunt spelen.

We hebben verder niets in de melk te brokkelen over wat er wel of niet ide app of de pc versie zit of komt. Alleen Inno development beslist daarover.

Als je de link naar Donfrank ook hebt gelezen weet dat er ergens een geld systeem dwars ligt, waar ongetwijfeld aan gewerkt wordt. Tot die tijd kun je of het gemiste voor lief nemen, een mobiel kopen, of de app op de pc installeren zodat je er wel bij kunt.
 

Aeva

Chef
Ik speel nog een ander spel en daar zijn app versie en browser versie gelijk. En de toon hier bij antwoorden worden daar bestraft met uitsluiting. Je kan wel beleefd blijven als je iets uitlegt. Als je in een spel de voorkeur legt op waar op je speelt ben je fout bezig. De gebouwen worden steeds groter je ziet je wegen niet meer. Dan vraag ik me af waar het verschil ligt? En ja ik vraag wel wat respect als je mij als een dommerik wil bestempelen dan ben je ver mis hoor. IDD Elvenaar is een spel voor oudere mensen maar aub hou het eerlijk en dat is het nu niet.

Dat app en browser in het ene spel gelijk zijn, betekent niet dat dat in een ander spel ook zo is of moet zijn. Dat heeft niets te maken met 'fout bezig' zijn. Daar zeggen we allemaal iets over. Als 'we' het daarover niet met je eens zijn, zijn we dus niet beleefd en is de toon verkeerd? Vreemde conclusie.
Andere vreemde conclusie: 'Elvenar is een spel voor oudere mensen'. Onzin, in mijn BS zitten mensen van allerlei leeftijden die vele tientallen jaren uiteen liggen.
 
en vind dat niet eerlijk iedere speler moet gelijk zijn
Het leven is niet eerlijk en ieder mens is ongelijk. In dit spel zijn niet alleen de spelers ongelijk (beginnend /gevorderd; matig/zeer actief). Bovendien krijgt iedereen verschillende bonusgoederen (9 combinaties) en al dan niet actieve buren op de kaart.
Toch heeft iedereen dezelfde spelmogelijkheden. Wat let je om ook een app te gebruiken?

Dat app en browser in het ene spel gelijk zijn, betekent niet dat dat in een ander spel ook zo is of moet zijn.
IDD. Je stad verbouwen lukt beter op de PC, ook met zonder-verbergen, burenhulp op de kaart lukt weer beter op de app.
En zo zijn er een heleboel kleine verschillen. Die inlogbonus op de app is trouwens minder dan 1× een 3u-productie.
Ik vind het juist geweldig dat je hetzelfde spel zowel op de PC als op de app kunt spelen.
Stond ik onlangs midden in het Fochteloërveen, kon ik daar toch nog aan m'n spelletje werken ...

Elvenaar is een spel voor oudere mensen
Oh? Mijn dochter heeft me dit spel geadviseerd en zij speelde bij een BS uit de top-10.
 
Bovenaan