• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handelaar VERANDERING IS NODIG

134 pagina's met handel.
Welk argument heeft inno nog meer nodig om in te zien dat we toch écht meer opties nodig hebben om in zo'n zee van aanbiedingen iets te vinden?
 

Deleted User - 124539

Guest
Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt, maar ik ben het er wel mee eens dat er meer filteropties moeten zijn bij de handelaar,
bv. één waardoor enkel de 2* en 3* aanbiedingen worden getoond,
of een filter waarbij de aanbiedingen die een extra vergoeding vragen worden weggelaten.
 

DeletedUser2578

Guest
134 pagina's met handel.

Wow 134 pagina's heb ik ook nog niet meegemaakt, dat is wel heel erg! Het wordt hoogtijd voor een filter zoals ook super builder45 zegt, maar dan het liefst waarbij je de keuze hebt om 0 en of 1 ster kan blokkeren, dus dat het bij je handelaar helemaal niet meer zichtbaar is. Deblokkeren kan dan ook een optie zijn, voor het geval dat je toch met 1 of 3 sterren wil ruilen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem is niet de 0-1 sterrenhandel maar de 3 sterrenhandel cross atm.
en ook cross handel wordt boven reguliere handel gesteld.

Deze staan momenteel boven de reguliere handel waardoor je de kleine eerlijk handel ergens mist op pagina 8
upload_2019-6-9_14-0-45.png

ps heb momenteel 106 pagina's handel. waar toch nog redelijk wat normale 2-3* niet cross in te vinden is.
 

DeletedUser2578

Guest
Probleem is niet de 0-1 sterrenhandel maar de 3 sterrenhandel cross atm.
en ook cross handel wordt boven reguliere handel gesteld.

Deze staan momenteel boven de reguliere handel waardoor je de kleine eerlijk handel ergens mist op paga 12.
Bekijk bijlage 4206
ps heb momenteel 106 pagina's handel. waar toch nog redelijk wat normale 2-3* niet cross in te vinden is.

Ja zoals je op de foto laat zien is deze 3 sterren handel wel lastig. Hoewel ik soms ook handige 3 sterren handel tegen kom zoals bijv. vraag: 4200 staal voor 1000 boekrollen. Zo'n aanbod kan dan wel weer handig zijn. Maar het zou fijn zijn als je de keuze hebt om bij je handelaar te kunnen instellen wat je zelf wil zien en niet constant hoeft te filteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die grote hoeveelheid handelsaanbiedingen is een gevolg van een van de evenementsopdrachten, waarbij iedereen een aantal handelsaanbiedingen moet plaatsen.
 
En daarom moet Inno de spelregels van het handelen ook aanpassen.
Systeem zo maken dat het niet meer mogelijk is om oneerlijk te plaatsen.

Maar dat roepen we al zo lang en ze luisteren gewoon niet.
Die crosshandel boeit me niet want die neem ik toch nooit af.
Gaat mij om de oneerlijke handel daar heb ik echt moeite mee.
Ze zullen daar toch best wel wat slimme IT-ers hebben die dat dicht kunnen metselen.
 
Die grote hoeveelheid handelsaanbiedingen is een gevolg van een van de evenementsopdrachten, waarbij iedereen een aantal handelsaanbiedingen moet plaatsen.
Je plaatst ze, quest is binnen en je verwijderd ze gelijk weer. Scheelt een hoop vervuiling.
 

DeletedUser2186

Guest
Je kan eventueel wel kiezen wat je zelf aanbied, en kijken wat er gevraagd word. Ik doe het zo, en als er dan niets nuttigs tussen staat, plaats ik zelf handel. Dat is dus wel een duidelijke filter. Het is inderdaad wel lastig dat de crosstierhandel bovenaan komt te staan tegenwoordig, omdat die als 3 sterren word aangeboden. Handel in dezelfde tier zou inderdaad best bovenaan staan, al was het maar omdat heel veel mensen daar naar zoeken.
Verder merk ik dat bepaalde broederschappen crosstier aanraden, vooral tijdens toernooien. Kleinere spelers kunnen een bs goed helpen voor meer kistjes, als grotere spelers hen sponsoren, daar het voor grote spelers enorm duur is om toernooien "te kopen" met grondstoffen. Ik denk dat naarmate spelers groter worden ze dit als een verworven recht zien, en het dus blijven doen, ook voor onderzoek. Een aantal 10 kisten bssen zullen dus die crosstier wel blijven gebruiken, en daarvoor is het ook begrijpelijk. Spelers die hierover geen uitleg krijgen zien het op de handelaar, en springen met plezier op die kar. Voor- en nadelen dus..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je plaatst ze, quest is binnen en je verwijderd ze gelijk weer. Scheelt een hoop vervuiling.

Waarom zou ik ze verwijderen als ik gewoon 1:1-handel plaats. De opdracht was niet "plaats scheve handel".
Wel grappig, rond mijn ene stad waren ze de volgende ochtend allemaal aanvaard, rond mijn andere stad is er nog geen een weg.
 

DeletedUser2578

Guest
Die grote hoeveelheid handelsaanbiedingen is een gevolg van een van de evenementsopdrachten, waarbij iedereen een aantal handelsaanbiedingen moet plaatsen.
Bij evenementsopdrachten kan ook eerlijke handel worden geplaatst, het is de keuze wat een ieder maakt.
 

DeletedUser2578

Guest
Je kan eventueel wel kiezen wat je zelf aanbied, en kijken wat er gevraagd word. Ik doe het zo, en als er dan niets nuttigs tussen staat, plaats ik zelf handel. Dat is dus wel een duidelijke filter. Het is inderdaad wel lastig dat de crosstierhandel bovenaan komt te staan tegenwoordig, omdat die als 3 sterren word aangeboden. Handel in dezelfde tier zou inderdaad best bovenaan staan, al was het maar omdat heel veel mensen daar naar zoeken.
Verder merk ik dat bepaalde broederschappen crosstier aanraden, vooral tijdens toernooien. Kleinere spelers kunnen een bs goed helpen voor meer kistjes, als grotere spelers hen sponsoren, daar het voor grote spelers enorm duur is om toernooien "te kopen" met grondstoffen. Ik denk dat naarmate spelers groter worden ze dit als een verworven recht zien, en het dus blijven doen, ook voor onderzoek. Een aantal 10 kisten bssen zullen dus die crosstier wel blijven gebruiken, en daarvoor is het ook begrijpelijk. Spelers die hierover geen uitleg krijgen zien het op de handelaar, en springen met plezier op die kar. Voor- en nadelen dus..

Klopt dat er voor en nadelen zijn, en het klopt ook dat er nu ook filters zijn maar ze blijven niet lang zo staan zoals je het wil. Nu moet je constant overnieuw filteren. Het zou fijn zijn als er een filterfunctie zou zijn waarbij je de sterren die je wil zien voor een lange tijd kan isntellen. Mocht je alsnog 0, 1 of 3 sterren handel willen zien dat je het dan weer kan switchen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die grote hoeveelheid handelsaanbiedingen is een gevolg van een van de evenementsopdrachten, waarbij iedereen een aantal handelsaanbiedingen moet plaatsen.

Gelukkig maar, ik ben hier zeer blij mee, dat is zoveel beter dan haal 5 aanbiedingen van de markt af.
Op de markt horen goederen te staan.

In de meest ideale situatie kan je natuurlijk gewoon 1 grote aanbieding plaatsen en kiest de koper hoeveel van die aanbieding hij/zij wil afnemen.
Nu plaatsen we allerlei verschillende aanbiedingen en spammen we de markt vol waardoor deze ondoorzichtig wordt. ik heb dacht ik nu iets van 30x een vraag naar zijde staan in delen van 25k 50k en 100k. hoeveel makkelijker zou het zijn als ik gewoon meteen 2750K kristal voor zijde had gevraagd en dat de koper kan besluiten hier 100, 1000 of wie weet wel alle 2750K in 1 keer te kopen.

Dit zou het voor mijzelf ook een stuk makkelijker maken om te zorgen dat er constant goederen op de markt staan ipv steeds hoopjes. en het ook makkelijker maken goederen van de markt te galen omdat ik niet door 100+ pagina's met grotendeels kopieën van dezelfde aanbieding hoef te scrollen.
 
Hoe lang moet je vaststaan om dat te hebben!?

Niet lang, ik verbruik wekelijks enkele miljoenen goederen tijdens het toernooi.
1 gevecht afgkopen kost soms wel meer dan 100k van 1 goedje en dan nog wat van de andere 2.

Mijn dagproductie van goederen ligt ergens rond de 450K T1, 525K T2 en 450K T3 goederen per dag. (zeer ruwe schatting)
Dus dan bereik je al snel dit soort aantallen, het is maar net waar je in het spel bent en hoe geoptimaliseerd je goederenproductie is.
 
Gelukkig maar, ik ben hier zeer blij mee, dat is zoveel beter dan haal 5 aanbiedingen van de markt af.
Op de markt horen goederen te staan.

In de meest ideale situatie kan je natuurlijk gewoon 1 grote aanbieding plaatsen en kiest de koper hoeveel van die aanbieding hij/zij wil afnemen.
Nu plaatsen we allerlei verschillende aanbiedingen en spammen we de markt vol waardoor deze ondoorzichtig wordt. ik heb dacht ik nu iets van 30x een vraag naar zijde staan in delen van 25k 50k en 100k. hoeveel makkelijker zou het zijn als ik gewoon meteen 2750K kristal voor zijde had gevraagd en dat de koper kan besluiten hier 100, 1000 of wie weet wel alle 2750K in 1 keer te kopen.

Dit zou het voor mijzelf ook een stuk makkelijker maken om te zorgen dat er constant goederen op de markt staan ipv steeds hoopjes. en het ook makkelijker maken goederen van de markt te galen omdat ik niet door 100+ pagina's met grotendeels kopieën van dezelfde aanbieding hoef te scrollen.
ook een aardig idee, probleem is wel dat je notificaties vollopen, wat ook gebeurt met tig kleine aanbiedingen, maar die hoef je dan niet zelf te plaatsen.
Verder is een crosstier-optout knop één van de functies die ik graag zou willen zien.

((langere notificatie-lijst of aparte voor handel. maar dat is eigenlijk een ander onderwerp;) ))
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
De Game Designers hebben de eerste concepten gemaakt voor aanpassingen in de verhouding van de cross-tier aanbiedingen. Mogelijk worden die nog aangepast, omdat het niet de realiteit is van de waarde van de goederen. Daarna kunnen de filteropties besproken worden, als dat nog nodig is nadat er wijzigingen zijn doorgevoerd in de berekening van de verhoudingen die ongunstige aanbiedingen naar onderen zet.
 
Bovenaan