• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Vanaf welk hoofdstuk word t steeds moeilijker om dingen te verkrijgen voor onderzoek etc

  • Topicstarter Deleted User - 443363
  • Startdatum

Deleted User - 443363

Guest
Vanaf welk hoofdstuk word t steeds moeilijker om zonder geld erin te stoppen alle onderzoeken te voltooien enballes te bouwen, wat is jullie mening daarin? Ik hdb net even de hoofdstukken doorgebladerd en ik vrees dat ik t bij hoofdstuk 3 steeds moeilijker ga krijgen. Waar moet ik me later in t spel op focussen volgens jullie?
 

DeletedUser4585

Guest
Alles is te doen zonder geld/diamanten. Gewoon zorgen dat je fabrieken geupdate zijn en voldoende produceren zodat je kan blijven handelen.Tussendoor dan langzaam je huizen en werkplaatsen ook upgraden. Vergeet ook niet om de juiste Oude Wonderen te kiezen die bij je speelstijl passen.
 
Het spel wordt niet moeilijker maar langzamer. Je kunt stappen overslaan door er geld in te steken. Als je iets niet hebt wat je wel nodig hebt, moet je geduld hebben en het ontbrekende eerst gaan maken voor je het kunt gebruiken. Het alternatief is geld betalen zodat je het benodigde krijgt en dus geen geduld hoeft te hebben.
Zoals Mistwalker zegt, alles is te doen zonder geld te betalen. Ik zit in het laatste hoofdstuk en heb nog geen cent uitgegeven aan dit spel.
 

Deleted User - 443363

Guest
Alles is te doen zonder geld/diamanten. Gewoon zorgen dat je fabrieken geupdate zijn en voldoende produceren zodat je kan blijven handelen.Tussendoor dan langzaam je huizen en werkplaatsen ook upgraden. Vergeet ook niet om de juiste Oude Wonderen te kiezen die bij je speelstijl passen.
Ik weet niet wat in mijn geval de juiste zijn hoe kom ik daarachter?

@AlbertDeWijze ik heb net eindelijk n wensput binnengehaald op t nippertie maar twijfel of ik m al zal plsatsen
 

DeletedUser4585

Guest
Ik weet niet wat in mijn geval de juiste zijn hoe kom ik daarachter?
Er zijn Oude Wonderen voor als je graag wil vechten (in toernooi/toren) of juist niet, goed de omschrijving lezen die er bij staat. Gouden Afgrond is bijvoorbeeld handig voor extra bevolking, altijd handig in het begin.

@AlbertDeWijze ik heb net eindelijk n wensput binnengehaald op t nippertie maar twijfel of ik m al zal plsatsen
Als dat op Winyandor is dan zou ik hem gewoon plaatsen, altijd handig voor de cultuur die het oplevert en de 100 dagen lang kans op diamanten. :)
 

Deleted User - 443363

Guest
Er zijn Oude Wonderen voor als je graag wil vechten (in toernooi/toren) of juist niet, goed de omschrijving lezen die er bij staat. Gouden Afgrond is bijvoorbeeld handig voor extra bevolking, altijd handig in het begin.


Als dat op Winyandor is dan zou ik hem gewoon plaatsen, altijd handig voor de cultuur die het oplevert en de 100 dagen lang kans op diamanten. :)
Weet jij wat dat dobbelsteentekentje is waarbij staat 1 per 12 uur of iets
 

DeletedUser4585

Guest
Weet jij wat dat dobbelsteentekentje is waarbij staat 1 per 12 uur of iets
Ja, dat geeft gewoon aan dat je kans heb op verschillende items iedere 12 uur, kan diamanten zijn maar ook gewoon munten, voorraad of goederen of KP's. Heeft verder dus geen betekenis, puur een verwijzing naar het gok element van de prijs die je kan krijgen.
 

DeletedUser3012

Guest
Nou, vanaf orks en kobolden word het wel een stuk moeilijker. Tot dan is het allemaal best te doen.
 

DeletedUser4585

Guest
Orks zijn een eitje vergelijken met de Amuni. Is maar net hoe snel je door ieder gastras heen wil.
 
Ik loop richting eind Amuni (dus einde hoofdstuk 13) en nog steeds geen geld gespendeerd. Als je de logica een beetje volgt met wat je eerst moet vrijspelen en ook nog het geluk hebt om met evenementen wat portaalspreuken te winnen (of gebouwtjes daarvan), dan kan je soms best vlot door een hoofdstuk lopen.
Het ligt er maar net aan of je een beetje geduld op kan brengen.
 
En inderdaad kijken naar wat voor soort speler je bent. Wil je bv toernooien of een stad op de wereldkaart doen door te vechten of door te onderhandelen. Daar hangt ook vanaf welke oude wonderen je wel plaatst en welke niet. Zoals Mistwalker al aangaf. Ik heb bv geen huurlingenkamp in mijn stad staan, omdat ik niet vecht maar alles afkoop met goederen. Staat wel tegenover dat ik voldoende (bonus)fabrieken moet hebben om genoeg goederen te produceren. En hier heb ik mijn keuze voor de OW's op gebaseerd. Toch iets waar je zelf over na moet denken.
 

DeletedUser3012

Guest
Orks zijn een eitje vergelijken met de Amuni. Is maar net hoe snel je door ieder gastras heen wil.
Whut?
Ik zit nu halverwege/eind Amuni, en orks is echt een slagje zwaarder hoor! Ik vloei er zonder schokken doorheen.
 

Deleted User - 443363

Guest
Ik loop richting eind Amuni (dus einde hoofdstuk 13) en nog steeds geen geld gespendeerd. Als je de logica een beetje volgt met wat je eerst moet vrijspelen en ook nog het geluk hebt om met evenementen wat portaalspreuken te winnen (of gebouwtjes daarvan), dan kan je soms best vlot door een hoofdstuk lopen.
Het ligt er maar net aan of je een beetje geduld op kan brengen.
Welke logica?
 
ik ben in het laatste level, maar ik vind er word geen rekening gehouden met mensen die gewoon een hele dag werken, als je eindelijk wat bij elkaar heb geruild, word het nachts er weer af gehaald, ik vind de aantallen gewoon te hoog geworden, dit is niet leuk meer
 
ik ben in het laatste level, maar ik vind er word geen rekening gehouden met mensen die gewoon een hele dag werken, als je eindelijk wat bij elkaar heb geruild, word het nachts er weer af gehaald, ik vind de aantallen gewoon te hoog geworden, dit is niet leuk meer
Het oud wonder simia sapiens kan je daar wel mee helpen dat er 's nachts minder van af gaat.
 
als je eindelijk wat bij elkaar heb geruild, word het nachts er weer af gehaald, ik vind de aantallen gewoon te hoog geworden, dit is niet leuk meer
Vind de aantallen ook nergens op slaan idd.

Je kunt er wel wat aan doen, simia sapiens neerzetten om minder sentient kwijt te raken, tijdsprong om meer produktie te draaien. Laatste is ong zoals zalen, dus zonder bonus vermenigvuldiging over je extra produktiveit, dat het helpt maar een beetje. Wat aanzienlijk beter helpt is een 3e t5 en een 3e of zelfs 4e t6 bouwen (heb er zelf 3). Als je haast hebt kun je de magische produktie gebruiken.
Uiteraard moeten je zaden dat wel toelaten, want extra fabrieken kosten extra zaden. Wellicht moet je daar dan ook nog wat doen.
 
Vanaf welk hoofdstuk word t steeds moeilijker om zonder geld erin te stoppen alle onderzoeken te voltooien enballes te bouwen, wat is jullie mening daarin?
Je kunt het spel sowieso zonder geld spelen. Alleen duurt alles dan langer. Vanaf hoofdstuk dwergen krijg je aan het eind van elk hoofdstuk wat diamanten. Ook kun je wensputten scoren events en die geven gemiddeld ook wel redelijk wat diamanten. Als je diamanten hebt, kun je die het beste uitgeven aan dingen die altijd nuttig blijven zoals uitbreiden arbeidshut, magische academie of lapje grond (dan wel op een dag dat er 10% korting is).
Naarmate je verder komt, kost alles wel meer, maar produceert het ook meer. Dat is op zich goed in balans en geen probleem als je een redelijk aantal van elke fabriek neer zet (hangt vooral af van hoe je het spel speelt).
Wat betreft strategie kun je inderdaad vechten of onderhandelen. Voor vechten heb je meer wapenkamers nodig en vooral alle wonderen die je eenheden sterker maken. Voor onderhandelen uiteraard vooral meer fabrieken. Aangezien voor fabrieken bevolking en voorraden nodig zijn, heb je meer woonhuizen en werkplaatsen nodig en voor alle drie meer cultuur. Voor wapenkamers vooral meer cultuur en wat minder volk. Uiteindelijk is vechten daardoor qua ruimte efficiënter. Toernooien zijn echter een stuk meer werk dan onderhandelen dat veel sneller gaat. En veel fabrieken geeft je hogere plek op de ranglijst. Aan de andere kant geeft minder fabrieken meer ruimte voor BSA. Het is dus helemaal afhankelijk van wat je wilt en leuk vindt aan dit spel.
Door de hoofdstukken heen verandert dit spel steeds. Soms moeilijker, soms minder moeilijk. Dat vind ik juist de leuke uitdaging (al is de Elvenar inderdaad te bizar en niet leuk meer).
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik vind het op zich wel meevallen. Je kunt het vergelijken met grinden wat je bij andere games moet doen, dit is om de tijd die je moet investeren in de game en om de moeilijkheid te vergroten.

Bij deze game is het nog prima te doen om de hoogste hoofdstukken te halen, je moet er alleen veel (echte) tijd in stoppen en vasthoudendheid.

Verder vind ik het fantastisch dat het prima spelen is zonder de geld in de game te stoppen, als dat je doelstelling is, prima, maar sommigen maken er haast een religie van. Dat spelers wel bereid zijn om geld te spenderen aan de game, dat is alleen maar in jullie voordeel, zonder die investeringen in de game was deze game allang ten ziele gegaan voor er überhaupt een hoofdstuk 15 geweest zou zijn.

Ik weet dat er spelers zijn die neerkijken op de spelers die hun steden maximaal uitgebreid hebben en hun stad vol hebben staan met gebouwen die je enkel met diamanten kopen kunt, maar door hun grote, soms enorme investeringen is deze game mogelijk. Natuurlijk kan het frustrerend zijn, maar ik heb alleen maar lof voor die spelers, ze hadden bijvoorbeeld ook diverse vakanties kunnen bekostigen of (meerdere) auto's, maar ze hebben er voor gekozen om daarentegen te investeren in deze game en daarmee deze game levensvatbaar gehouden, dat qua prestatie, is in geen vergelijking met de spelers die "nog niks aan deze game gespendeerd hebben en daar trots op zijn", wat betreft hun toewijding aan de game.

Ik wou dit toch maar eens gezegd hebben.
 
Het spel valt prima te spelen zonder dia, maar het duurt allemaal wat langer en met dia kun je extra lapjes grond kopen waardoor je meer ruimte krijgt.
Zelf heb ik dia uitgegeven aan de arbeidershut en de academie en een enkele uitbreiding in het begin.
Ik maak dankbaar gebruik van de wensputten en wacht op de 10% korting.
Meest speel ik zonder dia aan te kopen, maar zo eens in de zoveel tijd gooi ik er een paar tientjes tegenaan.
Uiteindelijk moet het spel toch ook onderhouden worden en de mensen die eraan werken verdienen ook dat ze ervoor betaald krijgen.
 
Bovenaan