• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

uitbreiding harmoniebos >3

  • Topicstarter Deleted User - 126838
  • Startdatum

Deleted User - 126838

Guest
1671006761720.png
1671006906814.png


Er zijn van ieder assemble 2 eenheden nodig en die heb ik (actief), wat doe ik fout? Alle 3 de melodieën tonen hetzelfde.
 
Je hebt 1 ensemble nodig voor level 2, 1+2 ensembles nodig voor level 3, en 1+2+3 ensembles nodig voor level 4.
(van elke soort, dus level 4 heeft 18 ensembles nodig in totaal!!)

Inno heeft gewoon heel krom opgeschreven, als ze alles bij elkaar opgeteld hadden voor elk level was alles onmiddellijk duidelijk geweest voor iedereen.
 

Deleted User - 126838

Guest
Thx , dat kost dan nog erg veel ruimte en idd staat het vreemd opgeschreven.
 

Deleted User - 126838

Guest
Ik zie dat ik harmoniebos-4 nodig heb, maar los van de hoeveelheid goederen welke hiervoor nodig zijn, waar haal je zo'n 200 velden vandaan zonder je benodigde producties op te heffen?
 
Zo als ik en sommige anderen hebben gedaan is door zodra je portaal op level 3 staat, telkens een ensamble in je inventaris te stoppen zodat je de ruimte hebt om een nieuwe te maken.
Zodra je nu 18 ensembles totaal hebt, maak je net genoeg ruimte vrij voor alle ensembles + portaal level 4.
Ik hoop dus dat je genoeg teleporteer spreuken hebt en wat tijd versnellers.
Zodra je portaal op level 4 is gekomen kun je een paar ensembles verkopen zodat jij je andere gebouwen weer terug kunt plaatsen.

Doe dit stukje met upgraden pas als je de opdracht voor 18 ensembles hebt zodat je ook meteen die kunt innen.
 

Deleted User - 126838

Guest
thx Bor, het blijft een ongelooflijke hoeveelheid grondstoffen en aanverwanten.
 
klopt en als je de ruimte er niet voor wil gebruiken, dan kun je het hoofdstuk ook uitspelen met opslag vortex level 14+
Dat zorgt voor genoeg portaal ruimte om de laatste ontwikkelingen te doen maar dan moet je wel wachten met de opdrachten inleveren/weggooien tot dat H21 uit is en je die ontgrendelt hebt.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 126838

Guest
Sorry voor mijn onwetendheid (ondanks dat ik dit spel al jaren speel), maar wat is "uitspelen met opslag vortex level 14+", want ik heb geen idee!
 
Sorry voor mijn onwetendheid (ondanks dat ik dit spel al jaren speel), maar wat is "uitspelen met opslag vortex level 14+", want ik heb geen idee!
Opslagvortex is een oud wonder, als je die tot level 14 upt, dan kun hoef je het portaal niet tot 4 te uppen om het hoofdstuk uit te kunnen spelen.
 

Aeva

Chef
Wat is eigenlijk de maximaal benodigde ruimte (in uitbreidingen) die je in de lengte en in de breedte nodig hebt?
 
Maximale ruimte is oneindig, er is geen bovenlimiet aan het aantal gasras gebouwen.

De minimale ruimte van de grootste benodigde verzameling gastras gebouwen kost iets meer rekenwerk, Zal iets zijn in de orde van

6 trommelensembles van 5x5 -> 150 tegels
6 fluiteensmebles van 4x6-> 150-6 tegels
6 vioolensembles van 6x4 -> 150-6 tegels
6 fluitmakers van 3x5 -> 90 tegels
6 trommakers van 4x4 -> 96 tegels
6 vioolmakers van 5x3 -> 90 tegels
1 harmoniiebos van 8x8 (level 4) -> 64 tegels

3*150-12+3*90+6+64 = 778 tegels = 31.12 vakjes van 5x5.
Dus ongeveer 5*6 5x5 vakjes, dan heb je 25*30 = 750 tegels. De laatste 28 kun je dan erbij pakken met 1 rij van 30 erbij, dus 26*30 tegels.

Technisch heb je dan nog ruimte nodig voor de fabrieken waar de ensembles makers tegenaan staan, en het bos moet met een weg aan het stadhuis vast zitten.

EDIT: Ik ben mis, de makers moeten tegen de fabrieken.
 
Laatst bewerkt:
Die ruimte voor de ensembles die AlbertDeWijze vermeld klopt 100%
de aantallen echter voor de instrument makers vind ik persoonlijk te veel.
Met 3 van elke instrument maker is het hoofdstuk heel goed te doen.
En zodra je de ensembles op 18 hebt en dus de portaal naar 4 hebt gebracht, kun je een aantal ensembles weer verwijderen en juist dat is weer handig omdat je nu wat ruimte hebt voor extra makers.

Ik weet ook dat er spelers waren die een level 1 fabriek gebruikte om de makers tegen aan te zetten maar de mooiste oplossing is nog altijd
Naamloos.png

Precies genoeg om lekker te spelen en dat cultuur spul in het midden heeft ook geen weg nodig.
 

Deleted User - 126838

Guest
Zo als ik en sommige anderen hebben gedaan is door zodra je portaal op level 3 staat, telkens een ensamble in je inventaris te stoppen zodat je de ruimte hebt om een nieuwe te maken.
Zodra je nu 18 ensembles totaal hebt, maak je net genoeg ruimte vrij voor alle ensembles + portaal level 4.
Ik hoop dus dat je genoeg teleporteer spreuken hebt en wat tijd versnellers.
Zodra je portaal op level 4 is gekomen kun je een paar ensembles verkopen zodat jij je andere gebouwen weer terug kunt plaatsen.

Doe dit stukje met upgraden pas als je de opdracht voor 18 ensembles hebt zodat je ook meteen die kunt innen.
Dat gaat het voor mij dus niet worden. Alleen al 18 teleportaties voor ensembles en dan nog de velen portaties voor het vrijmaken van ruimte, die heb ik ruimschoots niet en een vortex-14 bouwen is ook al niet iets van ff doen. Dit wordt herbezinnen,
 
Bovenaan