• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Troepen berekening toernooien

Beste mensen,

Zoals de toernooien nu gaan, is geen eerlijkheid.
Ik ben zelf een toernooi speler maar kom steeds meer tekort om een fatsoenlijke plaats te bereiken.
Indien je de boom volledig doet waarbij ook de troepomvang word gedaan word je daarmee keihard afgerekend in de toernooien, ik ben er zelf te laat achter gekomen dat je in hoofdstukken troepomvang die je niet hoef te doen links kan laten liggen, dat heb ik helaas niet gedaan in het begin en kom daardoor nu te kort in toernooien.
Het is van de zotte dat je word afgerekend op het volledig voltooien van hoofdstukken.
Het lijkt me handiger (en eerlijker) om toernooien te laten berekenen op het hoofdstuk waar je inzit en niet dmv de troepomvang.

Zoals het nu gaat, zijn het altijd dezelfde die het op een veel goedkopere manier de toernooien kunnen doen, en uiteraard de hoge plaatsen pakken.

Maak het toernooi weer een uitdaging voor iedereen, ook voor diegene die de hoofdstukken volledig voltooien !!!!!
 
De truc is natuurlijk de balans te vinden tussen de toren willen spelen (kun je trouwens ook met diplomatie doen) en toernooien doen. Ook de manier waarop je het toernooi doet… kies je voor zoveel mogelijk provincies doen of weinig provincies, maar op meerdere sterren? Dat maakt veel uit. Verder denk ik dat je in een later stadium van het spel enorme spijt krijgt van het overslaan van troepen upgrades... en vergeet niet om voldoende werkplaatsen te bouwen! Slechts 4 in hfdst 16 en 8 in je andere wereld is bepaald geen overschot!
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Zoals de toernooien nu gaan, is geen eerlijkheid.
Ik ben zelf een toernooi speler maar kom steeds meer tekort om een fatsoenlijke plaats te bereiken.
Indien je de boom volledig doet waarbij ook de troepomvang word gedaan word je daarmee keihard afgerekend in de toernooien, ik ben er zelf te laat achter gekomen dat je in hoofdstukken troepomvang die je niet hoef te doen links kan laten liggen, dat heb ik helaas niet gedaan in het begin en kom daardoor nu te kort in toernooien.
Het is van de zotte dat je word afgerekend op het volledig voltooien van hoofdstukken.
Het lijkt me handiger (en eerlijker) om toernooien te laten berekenen op het hoofdstuk waar je inzit en niet dmv de troepomvang.

Zoals het nu gaat, zijn het altijd dezelfde die het op een veel goedkopere manier de toernooien kunnen doen, en uiteraard de hoge plaatsen pakken.

Maak het toernooi weer een uitdaging voor iedereen, ook voor diegene die de hoofdstukken volledig voltooien !!!!!

Wow daar kom je na al die jaren voor een toernooispeler wel erg laat achter,

Voor mij geld dit deels ook aangezien spelers die vandaag beginnen hele stukken over kunnen slaan waar wij geen kans toe hadden gezien de regels tussen boselven en tovenaars en draken zijn veranderd.
Maar als oude speler heb je natuurlijk ook voordelen, je hebt de meer tijd gehad om je wonderen te laten groeien en hebt meer rankingpunten bij elkaar gesprokkeld wat voor andere nog jaren zo niet onmogelijk is ooit nog in te halen.
Zelf ben ik met mijn gildeleden altijd op zoek geweest naar compensatiekansen zo hebben wij tijdens het herfstevent van jaren geleden onze superset gemaakt die onverslaanbaar is in goederenproductie,(oogstfeest set met een twist) zo hadden we altijd net wat meer goederen dan alle andere spelers om een stapje extra te kunnen.

Maar niet getreurd er zijn opties.
Met elk hoofdstuk dat nieuwe verplichte troepenomvang onderzoeken heeft kom als je nu stopt met onderzoeken vullen je procentueel weer een stapje dichterbij de rest.

Ik geef je een simpel voorbeeld:

We hebben 3 spelers, 1 speler is 2 jaar geleden begonnen en heeft alle omvang onderzoeken overgeslagen
1 speler ben ikzelf en heb alles vanaf tovernaars en draken overgeslagen
1 speler heeft vanaf de elvenar alles overgeslagen

Speler 1: Troepenomvang: 3156
Speler 2: Troepenomvang: 3360
Speler 3: Troepenomvang: 3978

Dit hoofdstuk komt er verplicht omvang 58 en 59 bij dit is 351 troepenomvang

Speler 1: 3156 +351 = +11%
Speler 2: 3360 + 351 = +10%
Speler 3: 3978 + 351 = +8%

Relatief verzwaard het toernooi dus minder voor de speler die "teveel" onderzoeken heeft gedaan dan voor spelers die meer hebben overgeslagen. en met elk hoofdstuk wordt het verschil langzaamaan steeds kleiner, om deze rede kan ik me ook steeds minder druk maken om het verschil want 3156 of 3360 is niet z'n heel groot verschil meer (6%) waar dit vroeger een veelvoud hiervan was.

Laat duidelijk zijn dat het overslaan van onderzoeken zeker een effect heeft, en ik zou prefereren dat niet verplichte onderzoeken niet mee zouden tellen in het toernooi, maar dat schip heb ik lang geleden laten varen.
Ik hoop voornamelijk dat ze de toernooien nooit meer aanraken want gegarandeerd dat het effect is dat het voor iedereen veel moeilijker gaan worden.

ps. de reden dat je op dit moment aan alle kanten voorbij wordt gevlogen waar je in het verleden elke week een t5 positie had zou ik niet alleen willen schuiven op het verschil in troepenomvang, hierbij geld ook zaken als dat je wondervoordeel langzaam verdampt aangezien meer spelers dit voordeel hebben en dat zij t.o.v. jouw recent andere dingen doen en/of keuzes hebben gemaakt waardoor ze nu t.o.v. jouw een enorm voordeel hebben, net als dat o.a. ik lang een enorm voordeel heb gehad met mijn "superset"

Als je redelijk "bovenaan" wilt staan in de toernooien zul je altijd op je tenen moeten lopen op zoek naar buitenkansjes om iets net wat beter te doen dan anderen. Stilstand is achteruitgang, en als andere de kans krijgen om sneller, beter, harder dan jouw te rennen zullen ze dat niet nalaten.
Als ik je stad analyseer denk ik dat je te lang "geprofiteerd" hebt van je wonderen en daardoor op dit moment even de slag hebt gemist die anderen wel hebben gemaakt.
Je zal nu je kansen moeten afwachten in de hoop dat je in toe toekomt wel kansen pakt die anderen mogelijk niet pakken. of kansen pakt die voor jouw wel goed uitpakken en voor anderen in mindere mate. meer mensen zien de lol van het toernooi in en dus wordt de concurrentie ook sterker.
 
Laatst bewerkt:
De truc is natuurlijk de balans te vinden tussen de toren willen spelen (kun je trouwens ook met diplomatie doen) en toernooien doen. Ook de manier waarop je het toernooi doet… kies je voor zoveel mogelijk provincies doen of weinig provincies, maar op meerdere sterren? Dat maakt veel uit. Verder denk ik dat je in een later stadium van het spel enorme spijt krijgt van het overslaan van troepen upgrades... en vergeet niet om voldoende werkplaatsen te bouwen! Slechts 4 in hfdst 16 en 8 in je andere wereld is bepaald geen overschot!

Magische werkplaatsen vanaf elvenar hoofdstuk gecombineerd met een hoge welvaart en betoverende voorraden is echt een killer.
300k hamers per 3 uur per werkplaats is 1.2m per 3 uur, dat is je schatkist vol 2x per dag, daar komen de meeste spelers wel redelijk mee rond ;)

En waarom zou je spijt krijgen? alle onderzoeken zijn volgens mij zonder rasgoederen alsnog te voltooien, en anders heb ik die goederen op "voorraad" genomen voor ik het hoofdstuk afsloot, kan ze dus op elk moment alsnog doen mochten de regels in de toekomst weer veranderen.
 
Ik ben volledig akkoord met je pleidooi Newbie. Ik heb er jaren voor geprobeerd te strijden op alle fora om dat eens aan te pakken maar komt er niet van.
Ik wil je wel waarschuwen, diegene die nu de top bereiken hebben ook de handicap die jij nu hebt, aangezien je aan het aantal provincies dat ze vrijgespeeld hebben kan zien dat het al lange spelende spelers zijn, en dat in die tijd troepenomvang nog geen impact had en dus ze ook onderzocht hebben net als jij.
Dus als ze het eindelijk eens aanpakken, dan zullen die spelers het ook 'makkelijker' krijgen.

Ik wil je ook wel waarschuwen, als ze het aanpakken dan wordt het waarschijnlijk iets zoals in de Toren. En daar wordt je erg hard gestraft als je veel wonderen op hoog level hebt, Als ik me niet vergis heb jij alle wonderen al op max level, en waarschijnlijk zou een aanpassing in die trend, resulteren in een nog moeilijker toernooi voor jou.
Net om die reden ben ik gestopt met de strijden voor een aanpassing hieraan sinds de toren er is. Ik vrees dat inno's 'fix' slechter wordt dan de huidige situatie. Sorry inno maar dat vertrouwen ben je bij mij echt wel verloren door herhaaldelijk de verkeerde aanpassingen te doen.
 
De truc is natuurlijk de balans te vinden tussen de toren willen spelen (kun je trouwens ook met diplomatie doen) en toernooien doen. Ook de manier waarop je het toernooi doet… kies je voor zoveel mogelijk provincies doen of weinig provincies, maar op meerdere sterren? Dat maakt veel uit. Verder denk ik dat je in een later stadium van het spel enorme spijt krijgt van het overslaan van troepen upgrades... en vergeet niet om voldoende werkplaatsen te bouwen! Slechts 4 in hfdst 16 en 8 in je andere wereld is bepaald geen overschot!
Ik heb nu 4 werkplaatsen max, 4 zitten nu in mijn inventaris om voldoende ruimte te creeeren voor me gastras.
 
Magische werkplaatsen vanaf elvenar hoofdstuk gecombineerd met een hoge welvaart en betoverende voorraden is echt een killer.
300k hamers per 3 uur per werkplaats is 1.2m per 3 uur, dat is je schatkist vol 2x per dag, daar komen de meeste spelers wel redelijk mee rond ;)

En waarom zou je spijt krijgen? alle onderzoeken zijn volgens mij zonder rasgoederen alsnog te voltooien, en anders heb ik die goederen op "voorraad" genomen voor ik het hoofdstuk afsloot, kan ze dus op elk moment alsnog doen mochten de regels in de toekomst weer veranderen.
Ik ben het vorige hoofdstuk gestopt met de niet verplichte troepen uitbreidingen, tav mijn werkplaatsen heb ik er 4 in mijn inventaris staan (voor ruimte) en kan voldoende hamertjes produceren met 4 max boosted geeft p/s bijna 500.000 hamers per 3 uur, genoeg boosters wat ook weer mana geeft :)
Ik merk gewoon dat ik de toernooien niet meer kan doen zoals ik altijd heb gedaan, geen zorgen komt wel weer goed.
 
Ik ben het vorige hoofdstuk gestopt met de niet verplichte troepen uitbreidingen, tav mijn werkplaatsen heb ik er 4 in mijn inventaris staan (voor ruimte) en kan voldoende hamertjes produceren met 4 max boosted geeft p/s bijna 500.000 hamers per 3 uur, genoeg boosters wat ook weer mana geeft :)
Ik merk gewoon dat ik de toernooien niet meer kan doen zoals ik altijd heb gedaan, geen zorgen komt wel weer goed.

Zoals kers goed heeft omschreven is het laatste wat wij willen een aanpassing van de toernooien.
Je kan idd zien hoe ze dit hebben opgelost bij de toren, en een dergelijke oplossing zou dramatisch voor ons allen uitpakken.

?Ik denk ook niet dat je niet meer kan toernooien zoals je altijd hebt gedaan, maar dat andere het veel beter zijn gaan doen.
Weet je nog 1 jaar geleden? toen was het hangen en wurgen elke weel weer om in de buurt of voorbij toerhammer te komen met zijn 7020 punten per toernooi afkoop account.
Pas sinds de introductie van de vuurfeniks 1 jaar geleden in het paasevenement zijn we in een fase gekomen waarbij we deze stabiel konden verslaan, niet dat we we overheen walsten maar wel dat we de mogelijkheid hadden er minimaal een paar punten boven te komen.
Met de introductie van de vuurfeniks is de tip van de schaal van een H4 "afkoopaccount" weer omgeslagen naar "vechtaccount"
Kristaltoernooi is met de introductie van de elvenar (en daarmee kikkerprins) veel moeilijker geworden dan in het verleden.
Met 7020 punten eindigde je niet meer op plek 1-2-3 maar op plek 24 afgelopen toernooi.

Elvenstats ligt eruit dus ik kan enkel je laatste toernooi zien en daar haalden je 7692 punten een score die dus overeen komt met "post pasen 2019" scores.
Je score in het toernooi is dus vergelijkbaar met die van afgelopen jaar en daar heb je helaas geen stappen kunnen maken.
Je kan daaruit eenvoudig vernemen dat andere spelers die stap wel hebben gemaakt gezien die in toernooiscores zijn verdubbeld en soms nog meer dan afgelopen jaar.
Het verschil tussen troepenomvang 3978 en 3156 is 26% terwijl spelers stappen hebben gemaakt van 100% en meer, als ik naar mezelf kijk ben ik van ~7000 naar 16-17000 gegaan een verbetering van +128-143% en dat terwijl ik altijd al op het randje speelde van wat stabiel mogelijk was.

Ik zou de oorzaak dus voornamelijk zoeken in de veranderingen die in het laatste jaar sinds pasen hebben plaatsgevonden, Ik zal een hint geven 1 van de aller grootste redenen is dat waar jullie aartsmagier op beta openlijk een schurfthekel heeft en steeds uitspreekt dat dat het "het niet waard" is. Daar zit voor jouw waarschijnlijk het allergrootste manco en voor veel spelers de grootste verbetering van het afgelopen jaar.
 
Bedankt voor de bijdrage, het is wat duidelijker, maar de optie om de troepen uitbreiding welke niet noodzakelijk zijn, dat lijkt me toch een makkelijke instelling in de software om die niet meer mee te laten tellen vanaf het begin.
 
Bedankt voor de bijdrage, het is wat duidelijker, maar de optie om de troepen uitbreiding welke niet noodzakelijk zijn, dat lijkt me toch een makkelijke instelling in de software om die niet meer mee te laten tellen vanaf het begin.

Zeker, maar als ze dat hadden gewild dan hadden ze dat al lang geleden gedaan,
Met de introductie van de toren hebben ze aangegeven dat ze (voorlopig) geen interesse hebben om de toernooien aan te passen. gezien velen bang waren dat de toren een precursor was voor de toernooien na gezien te hebben wat dat zou doen en al in de steigers stonden.

Dat gezegd als er een aanpassing komt zal die gegarandeerd niet de aanpassing zijn die je vraagt, de kans is dan groot dat het 1 van de volgende 2 is
  • Er worden nieuwe punten gekozen in de onderzoeksboom waardoor ook niet onderzochte troepenomvang uitbreidingen worden meegeteld, aka het wordt voor iedereen moeilijker behalve zij die letterlijk alles hebben onderzocht. zij blijven gelijk.
  • Er wordt voor een model als de toren gekozen waarbij allerlei factoren worden geteld en elke factor wordt met elkaar vermenigvuldigd, in de toren is de invloed van de wonderen bv ~300% dat betekend met veel wonderen wordt je toernooi 3x zo moeilijk als geen wonderen.
De vraag is welke oplossing heb je liever, het huidige? of de kans dat je toernooi niet x% moeilijker is dan zij die het minst mogelijke hebben onderzocht of een kleine 300% t.o.v. speler die zeer minimalistisch hun wonderen hebben geselecteerd.

Pick your poison.
Dit is dus de grootste reden waarom we tegenwoordig ver weg blijven van deze controverse.
De kans dat de oplossing slechter is dan de kwaal is simpelweg te groot.
 
Laatst bewerkt:
je zou inderdaad niet mogen afgestraft worden als je alles wilt doen in de boom

ze zouden dit infeite moeten fixen en balanceren (en hoe groter je troepenopvang hoe makkelijker het zou moeten zijn ---- is toch de bedoeling van een spel vermoed ik , het is raar dat je expres dingen zou moeten overslaan om dan later er voordeel eruit te halen)
 
Bovenaan