• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Tooltip toevoegen bij "verplaatsen"

Een tooltip bij een gebouw die de speler wilt verplaatsen

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 42 82,4%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 9 17,6%

  • Totaal aantal stemmers
    51
  • Enquête gesloten .

DeletedUser2349

Guest
Het overkomt mij regelmatig dat ik een (klein) object wil verplaatsen en niet kan vinden / aanklikken, omdat die volledig of voor het grootste deel aan het zicht wordt onttrokken door andere objecten die ervoor staan. Doordat er geen tooltip verschijnt met de naam van het object is het soms maar een beetje "gokken" of je wel op de juiste plek klikt om dat specifieke object te kunnen verplaatsen.

Mijn voorstel is dan ook om tooltips toe te voegen aan objecten, bij aanwijzen, nadat op de "verplaatsen" knop is gedrukt. Dit lijkt mij overduidelijk een voordeel bij het puzzelen in je stad en puzzelen is toch een wezenlijk onderdeel van dit spelletje. Het nadeel is dat dit wat extra werk geeft aan de desbetreffende afdeling van Innogames, maar daar worden ze voor betaald.

PS Vergelijkbaar met de situatie zoals die nu is als je eerst op de "verkopen" knop klikt.

Toegevoegd door de moderator: Het idee vraagt om een tooltip die zichtbaar wordt bij de gebouw (waar de muis opstaat) die in de verplaatstmodus zichtbaar wordt.
 

DeletedUser

Guest
Heel erg graag, zat net weer hopeloos te tobben, met een bloemenkooitje die "ergens" achter mijn Doolhof stond :mad:
 

DeletedUser990

Guest
Zou inderdaad handig zijn, pak je niet aldoor stukje weg op als je waterlelie wilt verplaatsen.
 
Alternatief kan zijn dat het deel rondom de cursor half doorzichtig wordt in 'verplaats' mode voor je iets oppakt, net als dat nu gebeurt nadat je al iets opgepakt hebt (wat erg handig is voor plaatsen).
 

DeletedUser990

Guest
Alternatief kan zijn dat het deel rondom de cursor half doorzichtig wordt in 'verplaats' mode voor je iets oppakt, net als dat nu gebeurt nadat je al iets opgepakt hebt (wat erg handig is voor plaatsen).

Wordt inderdaad al doorzichtig maar voor de grote stukken kan het maar met kleine stukken, stuk weg of zo zie je niet. Op de gok klikken en dan hopen dat je de waterlelie hebt en niet een stuk weg.
 
Voor de waterlelie helpt een tooltip inderdaad, maar de weg heeft geen tooltip, dus als je wel een stuk weg moet hebben helpt het niet echt :)

Wat je eigenlijk zou moeten hebben is een "platte" versie van alles. Een extreme vorm is wat elvenarchitect doet, alleen een outline, maar je wilt dan wel het normale perspectief als in de normale stad, dus alles met 1 hoek naar onderen.

Elvenarchitect is echter te abstract denk ik, je moet te vaak even spieken wat een bepaald hokje nu precies betekent.
 
Ja, layout is strak, en het plan ook, maar ik denk niet dat je dat ooit gaat krijgen :)
Teveel spelers die helemaal van streek raken omdat de stadsgebouwen niet meer te zien zijn!
 
De precieze uitvoering zie ik niet helemaal voor me, maar zit vaak met hetzelfde probleem, dus om hier iets aan te verbeteren vind ik een goed idee!
 

DeletedUser1427

Guest
Dit idee komt in aanmerking voor een poll, dit topic wordt dan ook verplaatst naar de stemmingen. Een poll zal starten op 29-09
 

DeletedUser1427

Guest
Een poll is reeds gestart voor dit idee, de poll duurt 2 weken en is afgelopen op 13-10 om 13:26 uur
 
Heel goed, maar ik zou nog wat meer willen, nl als je iets verplaatst naar een plek waar al iets staat èn het past op die plaats als het daar aanwezige object er niet zou staan, dan het nieuwe object plaatsen en het oude object onder de cursor hangen zodat je dat ergens anders kunt plaatsen, reuze handig, zie hoe het werkt in Forge Of Empires.
 
Bovenaan