• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Tijd v/d goudgele handjes verlengen tot 24 uur.

DeletedUser2349

Guest
Mijn voorstel is om de tijd dat de goudgele handjes actief zijn, m.b.t. burenhulp, te verlengen van 23 uur tot 24 uur. Aangezien er na 23 uur weer opnieuw burenhulp gegeven kan worden is het theoretisch mogelijk dat je bijvoorbeeld maar 1 minuut overhoudt van die 23 uur dat die goudgele handjes actief zijn. Hierdoor loop je dus een kans op extra voorraden mis, terwijl je wel regelmatig burenhulp geeft. Door de tijd van die goudgele handjes te verlengen tot 24 uur heeft iedereen in principe minimaal 61 minuten de tijd om ook weer voorraden te kunnen ontvangen.

Soms krijg je pas burenhulp van een ander als diegene ook burenhulp van jou krijgt. Als diegene dat direct doet nadat jij burenhulp gegeven hebt lopen die 23 uur voor het opnieuw kunnen geven en de 23 uur v/d goudgele handjes nagenoeg gelijk op. Hierdoor wordt de eerste gever benadeeld, diegene die het voortouw neemt (het eerste initiatief), omdat er nauwelijks tijd is om ook voorraden terug te kunnen krijgen.

Uiteraard is dit in het voordeel van de spelers in het algemeen, maar met name voor de spelers die juist het initiatief nemen om als eerste hulp te geven. Soms is het zo dat spelers geen burenhulp geven omdat ze dat ook niet van een ander krijgen. Vergelijkbaar met het "kip-en-het-ei" verhaal, als niemand het initiatief neemt zullen beide elkaar nooit hulp geven. Maar als er wel direct hulp wordt gegeven nadat het ontvangen is kan dit dus in het nadeel zijn van de eerst gevende; nou net diegene die eigenlijk het meest recht heeft op die extra voorraden. Door een extra uur toe te voegen aan de duur v/d goudgele handjes zal de speler die het initiatief neemt minimaal een uur hebben om ook beloond te worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2349

Guest
Helaas is het (nog steeds) 23 uur, zo staat het tevens ook op de wiki: >klik<.
wiki zei:
Als dezelfde buur jou de afgelopen 23 uur ook al heeft geholpen, zal je ook Voorraden ontvangen als beloning.
 

DeletedUser1427

Guest
Mijn voorstel is om de tijd dat de goudgele handjes actief zijn, m.b.t. burenhulp, te verlengen van 23 uur tot 24 uur. Aangezien er na 23 uur weer opnieuw burenhulp gegeven kan worden is het theoretisch mogelijk dat je bijvoorbeeld maar 1 minuut overhoudt van die 23 uur dat die goudgele handjes actief zijn. Hierdoor loop je dus een kans op extra voorraden mis, terwijl je wel regelmatig burenhulp geeft. Door de tijd van die goudgele handjes te verlengen tot 24 uur heeft iedereen in principe minimaal 61 minuten de tijd om ook weer voorraden te kunnen ontvangen.

Soms krijg je pas burenhulp van een ander als diegene ook burenhulp van jou krijgt. Als diegene dat direct doet nadat jij burenhulp gegeven hebt lopen die 23 uur voor het opnieuw kunnen geven en de 23 uur v/d goudgele handjes nagenoeg gelijk op. Hierdoor wordt de eerste gever benadeeld, diegene die het voortouw neemt (het eerste initiatief), omdat er nauwelijks tijd is om ook voorraden terug te kunnen krijgen.

Uiteraard is dit in het voordeel van de spelers in het algemeen, maar met name voor de spelers die juist het initiatief nemen om als eerste hulp te geven. Soms is het zo dat spelers geen burenhulp geven omdat ze dat ook niet van een ander krijgen. Vergelijkbaar met het "kip-en-het-ei" verhaal, als niemand het initiatief neemt zullen beide elkaar nooit hulp geven. Maar als er wel direct hulp wordt gegeven nadat het ontvangen is kan dit dus in het nadeel zijn van de eerst gevende; nou net diegene die eigenlijk het meest recht heeft op die extra voorraden. Door een extra uur toe te voegen aan de duur v/d goudgele handjes zal de speler die het initiatief neemt minimaal een uur hebben om ook beloond te worden.

Bedankt voor je idee, wij zijn uiteraard benieuwd wat anderen van dit idee vinden. Wij horen dan graag jullie mening hierover.
 
Spelers die alleen burenhulp verlenen aan spelers van wie ze burenhulp gekregen hebben missen volgens mij het doel van het hele burenhulp gebeuren.
Het gaat om het GEVEN en niet om het ontvangen. Met het huidige systeem mis je misschien van 20 keer per jaar die paar hamertjes van een speler.

Maar misschien is het mogelijk om te programmeren dat je na 23 uur opnieuw kan geven, maar dat het 24 uur geldig is. Zo kunnen spelers die altijd op dezelfde tijd spelen alle dagen dezelfde spelers helpen. ( mij kost het elke dag meer dan een half uur om eerst mijn broederschap langs te gaan en daarna mijn buren op de wereldkaart > waar ik trouwens weinig respons krijg en dus alleen wat munten aan verdien )

Volgens mij valt er meer voordeel te halen als er 12 uur productie mogelijk is. ( in plaats van de 5 minuten of 15 minuten of 1 uur productie >> dezen gebruik ik alleen bij opdrachten )
 

DeletedUser2349

Guest
Maar misschien is het mogelijk om te programmeren dat je na 23 uur opnieuw kan geven, maar dat het 24 uur geldig is. Zo kunnen spelers die altijd op dezelfde tijd spelen alle dagen dezelfde spelers helpen.
Dat is ongeveer precies :confused: mijn voorstel, met de nadruk op het krijgen van extra voorraden (hamertjes).

mij kost het elke dag meer dan een half uur om eerst mijn broederschap langs te gaan en daarna mijn buren op de wereldkaart > waar ik trouwens weinig respons krijg en dus alleen wat munten aan verdien
Dit heeft niets met mijn voorstel te maken (off-topic), maar ik kan je de mobiele app warm aanbevelen voor het geven van burenhulp, dan worden die 30 minuten minder dan 10 minuten, misschien wel 5 minuten. :cool:

Volgens mij valt er meer voordeel te halen als er 12 uur productie mogelijk is. ( in plaats van de 5 minuten of 15 minuten of 1 uur productie >> dezen gebruik ik alleen bij opdrachten )
Helemaal off-topic, volgens mij zijn er al diverse ideeën de ronde gegaan m.b.t. productietijden. Volgens mij een puntje waar Innogames niets aan zal veranderen. Maar van mij mag je het opnieuw proberen, maar dan niet in dit topic. :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
Dit idee heeft nog niet voldoende bespreking wij horen graag wat jullie van dit idee vinden, mocht de bespreking niet opgang komen voor 21-02-2018 wordt dit idee afgewezen en verplaatst naar het archief.
 

DeletedUser1427

Guest
Dit idee heeft nog niet voldoende bespreking wij horen graag wat jullie van dit idee vinden, mocht de bespreking niet opgang komen voor 21-02-2018 wordt dit idee afgewezen en verplaatst naar het archief.

Na aanleiding van het voorgaande bericht wordt dit idee afgewezen op onvoldoende bespreking/animo. Dit idee wordt verplaatst naar het archief.
 
Bovenaan