• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

teleportspreuken

Het gemene aan de toren voor een lagere hoofdstuk speler is meervoudig.
  1. je hebt vaak 1 of 2 sterren soldaten die tegen over 3 sterren soldaten staan
  2. de groei verhouding per stukje dat je omhoog klimt in de toren zijn bijna precies gelijk voor lagere hoofdstuk spelers en eindspelers
  3. er wordt verwacht dat je een vuurkip op level 10 hebt staan die vaak ontbreekt of nog op een lager niveau is voor de nieuwere spelers.
ik heb mijn eigen beta account stadje H12 eens vergeleken met mijn H20 stad hier en beide de vuurkip eens niet gevoerd.
Ik merkte dat ik met mijn H20 stad verder kan komen dan de H12 stad maar dat die vuurkip niet voeren altijd een gigantische fout zal zijn omdat de gevechten dan te lang gaan duren en jij niet genoeg soldaten overhoud voor een eventuele 2e ronde.
En wil je het helemaal scheef trekken dan is de schemer kip een must have zodat je zelfs de zwaardere gevechten met minimale verliezen kunt overleven.
Maar hoe dan ook, de toren dien je vaak handmatig te doen en niet op auto vechten zetten omdat je verliezen dan altijd te hoog worden.
Dat weet ik omdat ik wel eens gevechten verloor op auto vechten terwijl ik ze op handmatig vechten makkelijk won en soms zelfs met 0 schade in de 1e ronde.
 

Aeva

Chef
Even terug naar die teleportspreuken.
Ze zijn heel handig om te hebben, maar ze liggen niet voor het oprapen. De conclusie is dan dat je er heel zuinig op moet zijn.
Daarnaast is het maken van een zeldzame spreuk in de MA alleen een goed idee als de prijs hoog is. Zuurverdiende diamanten dus.
 
Daarnaast is het maken van een zeldzame spreuk in de MA alleen een goed idee als de prijs hoog is. Zuurverdiende diamanten dus.
Weet niet of je nu precies zegt wat je bedoelt.

Ik heb soms recepten voor artefacten die erg duur zijn (3 blauwdrukken (=900 dias) en een stapel spreuk-fragmenten). Op W ben ik geen eindspeler en heb een schreeuwend tekort aan blauwdrukken (ik loop ondertussen meer dan een heel hofdstuk achter met uppen), dus dit wordt dan dias gebruiken.
Volgens mijn interpretatie van wat je zegt zou het dus een goed idee zijn om ze te maken.

Echter het gebouw van de artefact zelf is mijns inziens veelal geheel niet waardevol. De triviale variant daarvan is als ik het gebouw al op level 10 heb, de niet-triviale variant is als ik het gebouw niet nuttig genoeg vind om het ooit in mijn stad neer te zetten.
Derhalve zie ik niet echt waarom het maken van deze artefacten een goed idee zou zijn omdanks dat het erg duur is.
 
Afgezien van het feit dat de teleportspreuk maar heel af en toe gewonnen wordt, wordt de suggestie gewekt alsof de teleportspreuk het enige waardevolle in de toren zou zijn wat een beginner tegenkomt... er zijn ook tijdboosters, diamanten enzocetera. Meer dan genoeg om ook voor een beginner te beseffen dat de toren de moeite waard is.
Natuurlijk zijn er veel leuke prijzen, de teleporteer is echter uniek voor de toren en voor beginners die klagen dat ze geen ruimte hebben om te verbouwen een fink lokkertje

Een aparte redenatie, want om er als gevorderd speler max profijt van te hebben, kun je niet vroeg genoeg beginnen met 'm volgooien. Verder denk ik dat beginnende spelers veel meer zouden hebben aan een goede website (ingame wiki?) met tactische tips en trucs!
Ik snap albert zijn redenatie helemaal, hoe zoals hij al eerder aangaf is het aantal keer dat mensen zeiden GA is ruk want dat ding geeft geen inwoners, een huis is veel beter erg veel voorkomend.

Ja iemand die ver genoeg vooruit kan zien ziet dat het een goed lange termijn wonder is. maar 99,9% van de spelers die net begonnen is kijkt niet naar waar hij zal staan in H10, die zijn bezig met het nu en heden en knappen af om z'n "slecht" wonder.

Veel van een spel heeft voornamelijk met spychologie te maken en niet met logica.
Een prachtig voorbeeld waar je mee wordt doodgegooid op de forum is hoe mensen RNG ervaren t.o.v. de werkelijkheid als je naar cijfers, wiskunde en statistieken kijkt. de beleving is altijd anders.
 

Aeva

Chef
Weet niet of je nu precies zegt wat je bedoelt.

Ik heb soms recepten voor artefacten die erg duur zijn (3 blauwdrukken (=900 dias) en een stapel spreuk-fragmenten). Op W ben ik geen eindspeler en heb een schreeuwend tekort aan blauwdrukken (ik loop ondertussen meer dan een heel hofdstuk achter met uppen), dus dit wordt dan dias gebruiken.
Volgens mijn interpretatie van wat je zegt zou het dus een goed idee zijn om ze te maken.

Echter het gebouw van de artefact zelf is mijns inziens veelal geheel niet waardevol. De triviale variant daarvan is als ik het gebouw al op level 10 heb, de niet-triviale variant is als ik het gebouw niet nuttig genoeg vind om het ooit in mijn stad neer te zetten.
Derhalve zie ik niet echt waarom het maken van deze artefacten een goed idee zou zijn omdanks dat het erg duur is.
Wat ik zeg, is dat ik wel voor een teleportspreuk in de MA ben. Maar, dat dat niet goedkoop moet zijn.
Als je er een wilt kopen, dan voor een relevant bergje diamanten.

Artefacten maken in de MA? Alleen die van de vuurfeniks. Verder gewoon nooit doen. Maar, dat is een mening...
 
Wat ik zeg, is dat ik wel voor een teleportspreuk in de MA ben. Maar, dat dat niet goedkoop moet zijn
Ah ok, dat zal inderdaad wel gebeuren dan bij de teleporteerspreuk.

Verder geheel eens met je.

Ben nog wel benieuwd of er nog relevante dieren zijn voor de handelaren onder ons. Er zijn er wel een paar maar de tijd van het voeder effect is zo vreselijk kort dat je je gaat afvragen of het de moeite wel waard is.
 
Ik krijg misschien gemiddeld 1 keer in de 2 of 3 weken een teleport uit de toren.
Dat zijn er hooguit 26 (met veel geluk)per jaar te verdelen over de diversen BSA's.
Voor het maken van die armbanden zou ik eigenlijk 3 spirituele fabrieken moeten vervangen door basis.
Dat vereist alleen al 6 teleports.
Dan houd ik bijkans niks over om andere dingen in opslag te zetten.
Dus af en toe wat uit de MA zou ik een welkome aanwinst vinden.
Mogen ze best wat voor vragen.
bijna altijd als ik de toren doe dan zit de teleportspreuk in het eerste gedeelte van de toren. De opmerking “ iets meer toren doen” vind ik te flauwig voor woorden…..hoofdaccount gaat supergoed en tot het einde toren omdat ik de wonders hoog heb staan door jaren spelen …mijn kleine account daar moet ik enorm moeite voor doen en soms bijna niet te doen omdat….juist …mijn wonders zijn nog niet zo hoog en door groei( want je wilt allemaal zoveel mogelijk gebouwen updaten onderzoeken afronden) te weinig geld voorraden en goederen zijn schaars.

en geduld….voordat daar ook over begonnen wordt….dat leer je in de loop der jaren…..
 
dan heb ik zeker veel geluk....
ben pas/al bij de dwergen en doe elke week toren t/m hoge zalen

heb nu nog 24 teleport spreuken,en zo nu en dan ook al eens paar gebruikt...
 
bijna altijd als ik de toren doe dan zit de teleportspreuk in het eerste gedeelte van de toren. De opmerking “ iets meer toren doen” vind ik te flauwig voor woorden…..hoofdaccount gaat supergoed en tot het einde toren omdat ik de wonders hoog heb staan door jaren spelen …mijn kleine account daar moet ik enorm moeite voor doen en soms bijna niet te doen omdat….juist …mijn wonders zijn nog niet zo hoog en door groei( want je wilt allemaal zoveel mogelijk gebouwen updaten onderzoeken afronden) te weinig geld voorraden en goederen zijn schaars.

en geduld….voordat daar ook over begonnen wordt….dat leer je in de loop der jaren…..
Voor onderhandelen heb je geen wonderen of combat gebouwen nodig, als je klein bent werkt onderhandelen top, hoe groter je bent hoe makkelijhker vechten wordt.

Kwestie van de juiste tools op het juiste moment gebruiken.
 
Wat ik zeg, is dat ik wel voor een teleportspreuk in de MA ben. Maar, dat dat niet goedkoop moet zijn.
Als je er een wilt kopen, dan voor een relevant bergje diamanten.

Artefacten maken in de MA? Alleen die van de vuurfeniks. Verder gewoon nooit doen. Maar, dat is een mening...
Voor wie nog niet het OW de Tijdsprong heeft is de ijsbeer ook een aanwinst, die verkort ook je tijd flink.
 
Voor onderhandelen heb je geen wonderen of combat gebouwen nodig, als je klein bent werkt onderhandelen top, hoe groter je bent hoe makkelijhker vechten wordt.

Kwestie van de juiste tools op het juiste moment gebruiken.
dat is juist het punt als je klein tot middelmatig bent heb je daar juist een gebrek aan…..
 
Bovenaan