• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

teleportspreuken

-1

Door delen van het spel exclusief te houden tot bepaalde spelonderdelen zorgt ervoor dat mensen het spelen.
Als je de eerste keer de toren probeert en het valt tegen en je kan het ook verkrijgen in de academie, dan is de kans dat je nooit meer naar de toren omkijkt zeer groot en dat de toren geen tweede kans zal krijgen om dit te veranderen.

Om deze reden is het slim exclusiviteit te creeren in diverse spelonderdelen. en dat moeten we ook vooral zo houden.
Met dit idee verminderd de interactie met het spel en wordt het ook saaier.
 
Als je de eerste keer de toren probeert en het valt tegen en je kan het ook verkrijgen in de academie, dan is de kans dat je nooit meer naar de toren omkijkt zeer groot en dat de toren geen tweede kans zal krijgen om dit te veranderen.
Als teleportspreuken de enige reden zou zijn om de toren te proberen, heeft een speler niet begrepen welke voordelen de toren nog meer heeft! Verder lijkt het mij juist prettig om voor het verkrijgen van bepaalde items meerdere opties te hebben! Vergelijk het maar met spreukfragmenten, die zijn ook op meerdere manieren te verkrijgen.. zoals bijv. de toren!
 
Als teleportspreuken de enige reden zou zijn om de toren te proberen, heeft een speler niet begrepen welke voordelen de toren nog meer heeft!
Het punt van CW is dat spelers die met de toren beginnen niet weten wat de voordelen zijn. Dat ontdekken ze door het te doen.

Nu is de teleporteerspreuk een nieuw item wat ze ontdekken. Redelijk nuttig voor de speler en vrij onschuldig dus je kunt er ruim mee gaan strooien vanuit Inno gezien, maar je moet wel de toren spelen.

Op die manier is die spreuk dus nu een lokkertje om meer toren te gaan doen. Als je in hoofdstuk 3 zit kom je normaal niet bij de 1e eindbaas, daarvoor ben je nog te klein. Het duurt dus nog enige tijd voor je de betere beloningen van de toren ontdekt.

Als je de teleporteer spreuk ook in de academie kunt maken is het lokkertje weg, en zullen er meer spelers afhaken met de toren vroeg in het spel. Het is dan afwachten of ze nog weer een 2e poging gaan wagen.
 

Aeva

Chef
Ik ben het op zichzelf wel eens met de redenering van CW en Albert, maar dat het argument klopt en dat de waardevolle toren juist wel moet worden gespeeld om begeerlijke spullen te krijgen, is totaal onduidelijk als je als nieuweling aan het spel begint of als je in een kleine (in ambitie) BS speelt.
 
Het gaat er toch niet alleen maar om hoe de kleine spelers het ervaren in de toren? dan zou je dat ook kunnen zeggen wat de r.spreuken en de spreukfragmenten betreft.
 
Voor een groot deel zou dat wel de maatstaf moeten zijn denk ik (als het niet zo is). Oudere spelers kennen de weg, en weten waar de lekkere hapje liggen, die hoef je niet de weg te wijzen.

Het spel trekt ontzettend veel beginnende spelers, en Inno wil ze graag vasthouden. Maar dan moet de weg wel enigszins duidelijk zijn, anders ontdekken ze de goede plekjes niet. Aan de andere kant, als je ze elk stapje voordoet en alles uit de doeken doet is alle uitdaging weg en ben je ze ook kwijt, dus er zit een balans in hoeveel je moet vertellen aan spelers en hoeveel ze zelf moeten ontdekken.

Simpel voorbeeld, de Gouden afgrond. Eindspelers hebben er ontzettend veel baat bij want er passen enkele huizen in dat gebouwtje. Beginnende spelers echter kijken naar level 1 van het wonder, vergelijken dat met een standaard huis, zien dat een huis meer bevolking geeft en gooien het wonder weg met de conclusie dat het niets is.
Volgens mij hadden ze dat wonder beter een paar hoofdstukken verderop kunnen geven.
 
Er valt genoeg in je MA te maken. Gooi daar ook nog eens de teleport bij en dan gaan spelers klagen dat ze te weinig versnellers of fragmenten hebben om zoveel mogelijk te kunnen maken.
Die teleport exclusief voor de toren houden. En vaak levert het 1e gevecht al een teleport op uit het 1e kistje.
Ik vind dat spelers er ook wel wat voor mogen doen ipv alleen maar achterover leunen.
Goede ondersteuning uit een BS hebben spelers veel meer aan.
 
Ik krijg misschien gemiddeld 1 keer in de 2 of 3 weken een teleport uit de toren.
Dat zijn er hooguit 26 (met veel geluk)per jaar te verdelen over de diversen BSA's.
Voor het maken van die armbanden zou ik eigenlijk 3 spirituele fabrieken moeten vervangen door basis.
Dat vereist alleen al 6 teleports.
Dan houd ik bijkans niks over om andere dingen in opslag te zetten.
Dus af en toe wat uit de MA zou ik een welkome aanwinst vinden.
Mogen ze best wat voor vragen.
 
Ik krijg misschien gemiddeld 1 keer in de 2 of 3 weken een teleport uit de toren.
Dat zijn er hooguit 26 (met veel geluk)per jaar te verdelen over de diversen BSA's.
Voor het maken van die armbanden zou ik eigenlijk 3 spirituele fabrieken moeten vervangen door basis.
Dat vereist alleen al 6 teleports.
Dan houd ik bijkans niks over om andere dingen in opslag te zetten.
Dus af en toe wat uit de MA zou ik een welkome aanwinst vinden.
Mogen ze best wat voor vragen.
Iets meer toren doen ;)

Zo oud is de toren niet, ik gebruik behoorlijk wat teleporteer spreuken en heb er nog 400 op voorraad.
Wil je meer spreuken dan zal je dus ook meer toren moeten doen
Ook is de hulp va je BS belangrijk, met zilver heb je al minimaal 52 teleporteerspreuken per jaar te besteden. zonder de random rewards en met goud krijg je er wekelijks nog 1.

Samenwerken is ook belangrijk en zilver is niet heel moeilijk als iedereen een beetje meehelpt.
Voor zilver heb je maar 1/3 van de punten nodig voor goud

Als iedereen in de BS iig 1 leveltje doet zit je als BS op zilver (zelf moet je natuurlijk wel 2 doen om die spreuk te verdienen)
 
Leuk dat "meer in de toren doen", maar na de hoge zalen wordt ik afgeslacht.
En alles afkopen wordt me toch te duur.
Wordt misschien wat als ik het laatste hoofdstuk heb volbracht en moet wachten op het volgende.
 
Afgezien van het feit dat de teleportspreuk maar heel af en toe gewonnen wordt, wordt de suggestie gewekt alsof de teleportspreuk het enige waardevolle in de toren zou zijn wat een beginner tegenkomt... er zijn ook tijdboosters, diamanten enzocetera. Meer dan genoeg om ook voor een beginner te beseffen dat de toren de moeite waard is.
Volgens mij hadden ze dat wonder beter een paar hoofdstukken verderop kunnen geven
Een aparte redenatie, want om er als gevorderd speler max profijt van te hebben, kun je niet vroeg genoeg beginnen met 'm volgooien. Verder denk ik dat beginnende spelers veel meer zouden hebben aan een goede website (ingame wiki?) met tactische tips en trucs!
 
Er valt genoeg in je MA te maken. Gooi daar ook nog eens de teleport bij en dan gaan spelers klagen dat ze te weinig versnellers of fragmenten hebben om zoveel mogelijk te kunnen maken.
Je kunt in de MA een aantal gebouwen missen als kiespijn, met name een heleboel cultuurgebouwen. Daar zit het spel en elk evenement vol mee!
 
Leuk dat "meer in de toren doen", maar na de hoge zalen wordt ik afgeslacht.
En alles afkopen wordt me toch te duur.
Wordt misschien wat als ik het laatste hoofdstuk heb volbracht en moet wachten op het volgende.
Wil je teleportspreuken verdienen zal je er ook wat voor moeten doen.
Tot aan hoge zalen lukt vechten nog wel en dan kan je tot aan het labaratorium onderhandelen.
Wil je toch tot aan 2e baas vechten dan zal je de juiste ow moeten plaatsen en die sterker maken.
 
Je kunt in de MA een aantal gebouwen missen als kiespijn, met name een heleboel cultuurgebouwen. Daar zit het spel en elk evenement vol mee
Als je ze maakt kan je die altijd weer verbreken. Waarom maken? omdat het damp oplevert en daarmee kan je weer leuke prijzen verdienen.
 

Aeva

Chef
De gemakkelijkste weg naar de top van de toren is een combinatie van vechten en mastermind spelen.
Vechten kun je leren, maar het hangt vooral ook af van een non-stop training in kazerne, oefenterrein en huurlingenkamp, plus dat je er handig in wordt door ook de juiste troepen te trainen, gebruik te maken van de kleine gevechtsgebouwtjes. Als je in de zalen afgeslacht wordt, zal dat ergens in het toernooi ook gebeuren. Dat is dan de softspot met de moeilijkheidsgraad van de toren.
Mastermind kun je ook leren. Ben je er niet goed in? Koop een doos met het spelletje bij intertoys of bolcom en ga lekker oefenen.
 
Bovenaan