• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Opgelost [TE-4153] Spel bevriest steeds na aanvang toernooi

DeletedUser

Guest
Spelversie: v1.64.3-(31562f932) (2018-10-15 15:03)
Spelwereld: Arendyll
Browser + version: Chrome: 69.0.3497.100 (Official Build) (64-bit)
Flash Player version: 31.0.0.122 (64-bit)
Besturingssysteem: Windows 10 Enterprise (UK edition)
Schermresolutie: 2048 x 1152
Spelersnaam: Didi1
Mensen of Elfen: Elf

Reproduceerbaarheid: 4/5 = gebeurt vaak

Met de start van het toernooi bevroor het spel al bij mij. Met moeite kunnen herstarten, want refresh reageert ook niet goed.
Daarna blijft het spel traag, zeker tijdens toernooi-gevechten.
En bevriest bij afronding van een gevecht of bij het openen van een nieuw gevecht.
Toernooi is niet te doen zo :(

TOEVOEGING: Ook het oogsten gaat moeizaam, met een flinke vertraging bij de productie opnieuw aanzetten
 
Enorm veel lag nu, geswitched tussen zowel mobiel als browser, beide waren heel erg traag.
Al mijn gilde leden hebben dit probleem.

26 minuten gedaan over toernooi en 3x spel herladen. normaal is dit 8-10 min.
 

DeletedUser

Guest
30 minuten gedaan over 8 provincies en zeker 7x herladen. Ik geef het op voor vandaag, morgen weer een dag
 
@DonFrank Graag geen info verstrekken die niet klopt.
Want met die stelling beweer je iets dat elke week zou moeten voorkomen en vandaag is de eerste keer bij mij.

vertraging en freezes; iets is verkeerd gegaan met een update oid (toevoeging: iets fout met de server), en niet omdat er -zoals elke week- veel mensen tegelijk spelen.
Want als dit standaard wordt, wordt dit spel minder aantrekkelijk om te spelen. Zonde toch? :)
 
Laatst bewerkt:
Vreemd genoeg zie ik geen vergelijkbare meldingen op de US en EN servers, iets wat je zou verwachten bij een fout in de update.

Lijkt dus ook niet in de update te zitten, misschien is onze server aan het kapot gaan?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
De piek in het aantal verzoeken heeft hier gezorgd voor een vertraging op de server. Zonder deze piek zou er geen vertraging geweest zijn. (dat zegt overigens niet dat daar ook het probleem zit, de server hoort hier namelijk mee om te kunnen gaan)

Het ontwikkelaarsteam is op de hoogte gebracht. Zij gaan verder kijken naar de oorzaak van het probleem. Dit is zeker niet standaard en daar gaan we ook zeker geen standaard van maken, een trage server is het laatste wat we willen!
 

DeletedUser

Guest
@DonFrank Bij mij bevroor het spel al direct met de pop-up dat het toernooi begonnen was. Ik krijg daardoor toch het idee dat er iets misging met de start van het toernooi
 

DeletedUser2114

Guest
Bij mij bevriest het spel ook regelmatig als ik naar een ander scherm ben geweest, dan klik ik even op de forum-knop, dan klik je die weer weg en alles doet het weer :) Ik heb net ook een peer rondes toernooi gespeeld en heb geen last gehad van een vertraging...
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Helaas kan ik niet meer informatie geven dan de informatie die ik heb, het is aan de ontwikkelaars om de oorzaak te achterhalen en ervoor te zorgen dat dit niet meer voorkomt.

Laat het ons weten als jullie nog problemen ervaren!
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
@Didi1 @CrazyWizard @Richord Ik krijg zojuist bericht dat er mogelijk iets aangepast is waardoor de vertraging minder zou moeten zijn.

Ervaren jullie nog steeds dezelfde problemen, of zijn deze in de afgelopen minuten verminderd?
 

DeletedUser3818

Guest
Voor het oogstfeest moet ik als dagopdracht 3 confrontaties voltooien, maar daarvoor heb ik Orks nodig, ik begin net aan hoofdstuk VII Feeën, dus kan het Oogstfeest wel vergeten, niet echt over nagedacht, beetje jammer.
 

DeletedUser2114

Guest
Voor het oogstfeest moet ik als dagopdracht 3 confrontaties voltooien, maar daarvoor heb ik Orks nodig, ik begin net aan hoofdstuk VII Feeën, dus kan het Oogstfeest wel vergeten, niet echt over nagedacht, beetje jammer.
Dit is inderdaad erg jammer, maar met de doorlopende opdrachten kun je ook een hoop maansplinters binnenhalen. Misschien kun je een berichtje naar support sturen, die kunnen je wellicht verder helpen. Je had dit bericht trouwens beter in het topic over het Oogstfeest kunnen plaatsen ;)
 

DeletedUser3818

Guest
Dit is inderdaad erg jammer, maar met de doorlopende opdrachten kun je ook een hoop maansplinters binnenhalen. Misschien kun je een berichtje naar support sturen, die kunnen je wellicht verder helpen. Je had dit bericht trouwens beter in het topic over het Oogstfeest kunnen plaatsen ;)
Sorry, ben niet erg bekend met forum en topics
 
helaas, meesten zijn klaar die klaar zaten om te spelen. 1 probeerde het; zegt dat het sneller is. Ik heb 1 gevecht gedaan; was nog steeds vertraagd aan de korte zijde van eerder waargenomen 1-3,5s.
 

DeletedUser2349

Guest
Voor het oogstfeest moet ik als dagopdracht 3 confrontaties voltooien, maar daarvoor heb ik Orks nodig, ik begin net aan hoofdstuk VII Feeën, dus kan het Oogstfeest wel vergeten, niet echt over nagedacht, beetje jammer.
Je hebt dus veel meer provincies voltooid dan je nodig zou moeten hebben voor het feeënhoofdstuk. Vanaf een bepaalde ring om je stad heb je idd orken nodig, voor het afkopen, die je pas in het orkenhoofdstuk kan produceren. Dus in feite heb jij er niet echt over nagedacht bij het alsmaar voltooien van provincies (beetje jammer?). Maar die orken heb je alleen nodig voor het afkopen. Je kan die confrontaties nog steeds voltooien door te vechten, en daar heb je geen orken bij nodig.

succes
 
Je hebt dus veel meer provincies voltooid dan je nodig zou moeten hebben voor het feeënhoofdstuk. Vanaf een bepaalde ring om je stad heb je idd orken nodig, voor het afkopen, die je pas in het orkenhoofdstuk kan produceren. Dus in feite heb jij er niet echt over nagedacht bij het alsmaar voltooien van provincies (beetje jammer?). Maar die orken heb je alleen nodig voor het afkopen. Je kan die confrontaties nog steeds voltooien door te vechten, en daar heb je geen orken bij nodig.

succes
wij zijn hier inderdaad helemaal offtopic aan het gaan, maar ik doe toch mee :).
Als je binnen de vooropgestelde limieten blijft heb je pas orcs nodig in het halflingen hoofdstuk. Natuurlijk wil iedereen graag wat extra plaats en doet meer dan het minimum, maar tussen wanneer je de eerste orcs produceert en wanneer je de eerste orcs nodig hebt zou toch wel een tijdje moeten tussen zitten.
Vaak is ook het probleem dat er niet gescout wordt in een cirkel, en dat er dus wel nog gewone provincies zonder orcs over zijn, maar dat je die nog niet verkend hebt.
 
Bovenaan