• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Suggesties en ideeen

DeletedUser3381

Guest
Persoonlijk zou ik het leuk vinden om bijvoorbeeld 1 keer in de maand een reactie vanuit het ontwikkelteam te zien op doorgegeven ideeen (ook als die van andere forums komen), waarbij wordt aangegeven of we dit op de korte of lange termijn kunnen verwachten, of dat een idee alsnog wordt afgewezen en ook niet onbelangrijk, waarom.

Voordelen:
- irritatiepunten van spelers waarbij duidelijk is dat hieraan gewerkt wordt irriteren simpelweg minder
- het motiveert om ideeën aan te dragen om het spel te verbeteren, aangezien dat je ook het idee geeft dat er naar geluisterd wordt en het serieus in overweging wordt genomen
- als duidelijk is waarom iets niet wordt opgepakt (in het geval dat er geen plannen zijn om het te implementeren) maakt dit het ook makkelijker te accepteren
- het is leuk om te zien welke veranderingen we op termijn kunnen verwachten
- feedback van spelers is bijzonder waardevol voor de ontwikkelaar, aangezien iets op kantoor heel leuk kan lijken, maar in de praktijk soms niet helemaal lekker blijkt te werken, en creatieve ideeën die het spel beter maken leveren hun ook iets op (ik neem namelijk aan dat dit een winstgevend bedrijf is). Dit mag ook best naar waarde worden behandeld.

Nadelen:
Werk voor het ontwikkelteam

Wiki:
Het spel bevindt zich nog steeds in een vroeg ontwikkelingsstadium. Dit betekent dat er in de nabije toekomst verschillende verbeteringen worden toegevoegd en dat nieuwe spelelementen nog steeds worden ontwikkeld. Het spel wordt continu geüpdatet en geperfectioneerd met behulp van suggesties en ideeën van spelers. Daarom: speel het spel en help ons met het verbeteren van Elvenar. Til het samen met ons naar een hoger niveau!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1592

Guest
Dit is geen haalbare kaart, het ontwikkelteam heeft te maken met honderden suggesties cq ideeen over alle markten (landen). Als een idee voldoende stemmen heeft gekregen, en het vereiste percentage tijdens een stemmingsronde is behaald, wordt het idee doorgegeven. De meest originele ideeen worden vaak in behandeling genomen. De mededeling "doorgegeven" bied dan ook geen garantie dat iets ook daadwerkelijk zal komen. Om de twee weken hebben we een releasenote, waarin staat wat er is aangepast of verbeterd. Soms is dit naar aanleiding van een idee en wordt dat ook zo omschreven. Deze suggestie wordt daarom dan ook naar het archief verplaatst.
 

DeletedUser2975

Guest
Dit is geen haalbare kaart, het ontwikkelteam heeft te maken met honderden suggesties cq ideeen over alle markten (landen). Als een idee voldoende stemmen heeft gekregen, en het vereiste percentage tijdens een stemmingsronde is behaald, wordt het idee doorgegeven. De meest originele ideeen worden vaak in behandeling genomen. De mededeling "doorgegeven" bied dan ook geen garantie dat iets ook daadwerkelijk zal komen. Om de twee weken hebben we een releasenote, waarin staat wat er is aangepast of verbeterd. Soms is dit naar aanleiding van een idee en wordt dat ook zo omschreven. Deze suggestie wordt daarom dan ook naar het archief verplaatst.
 

DeletedUser2975

Guest
Ik vraag me af of de game mods ook deel uitmaken van het ontwikkelteam??? Er werden 3 suggesties/ideeën geopperd en de mods zeggen al bij voorbaat dat het geen optie is en dat de suggesties naar het archief worden verplaatst. Lees dat het ontwikkelteam honderden suggesties van over de hele wereld ontvangen...bepalen de gamemods dan welke suggesties/ideeën er worden doorgestuurd naar het ontwikkelteam?? Zelfs niet hier op het forum een stemming gedaan hoe de leden over zo'n suggestie/idee denken? En al biedt het dan geen garantie dat het daadwerkelijk in behandeling wordt genomen. Het is dan uiteindelijk de beslissing van het ontwikkelteam toch??
 

DeletedUser1592

Guest
Ik vraag me af of de game mods ook deel uitmaken van het ontwikkelteam??? Er werden 3 suggesties/ideeën geopperd en de mods zeggen al bij voorbaat dat het geen optie is en dat de suggesties naar het archief worden verplaatst. Lees dat het ontwikkelteam honderden suggesties van over de hele wereld ontvangen...bepalen de gamemods dan welke suggesties/ideeën er worden doorgestuurd naar het ontwikkelteam?? Zelfs niet hier op het forum een stemming gedaan hoe de leden over zo'n suggestie/idee denken? En al biedt het dan geen garantie dat het daadwerkelijk in behandeling wordt genomen. Het is dan uiteindelijk de beslissing van het ontwikkelteam toch??
Zoals ik al aangaf komen de mededelingen van het ontwikkelteam met de releasenotes of overige mededelingen. Het is voor hen geen haalbare kaart om voor alle ingestuurde ideeen een voortgang te maken en die te publiceren. Er wordt door het Elvenar team een eerste schifting gemaakt omdat het ontwikkelteam niet aan de diverse fora deelneemt. Zoals je kunt lezen zijn er aan het indienen van ideeen of suggesties voorwaarden verbonden. Veel besproken ideeen zullen in stemming worden gebracht, en worden doorgegeven. Op het moment dat een idee niet het benodigde percentage haalt tijdens een stemming zal het worden afgewezen. Dit laatste geldt dus ook voor onbesproken ideeen, of iedeeen die niet te realiseren zijn.
het idee van Ingrid88 is op 10 juli geplaatst en dus langer dan 3 weken onbesproken, daarnaast kan een en ander simpelweg niet worden gerealiseerd om de reden die ik al heb genoemd.
 
Bovenaan