• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Stream fout

Sinds kort krijg ik op PC vaak de melding, "stream fout".
Nadien laad ik elvenar weder op en dan krijg ik de melding , "kan geen verbinding maken met de server".
Eerder nooit problemen gehad?
 
Hoogstwaarschijnlijk een probleem bij je provider (check www.allestoringen.nl) of in je eigen hardware/software. Als je de app gebruikt, in elk geval beginnen met checken of je de juiste software en updates gebruikt. Je apparatuur herstarten kan ook helpen. Als je bekabeld speelt, je router eens herstarten, als dat niet helpt contact zoeken met je provider.. als je via WiFi speelt, router herstarten, eventueel een ander WiFi-kanaal kiezen (het kan namelijk voorkomen dat je buren onbedoeld hetzelfde kanaal gebruiken), als dat niet helpt contact zoeken met je provider..
 
Ik speel via alcatel internet stick.., 4G.
Provider heeft controle uitgevoerd van afstand en alles staat goed geprogrameerd.
Blijft over de update, hoe in godsnaam kan ik dat controleren of zien op PC?
Alvast mijn dank voor reactie
Mss ander browser proberen. Doe nu spel via chrome....
 
Via PC/browser speel je - in principe - automatisch met de laatste geupdate versie van Elvenar (op dit moment versie 1.146.2, dit staat onder in je scherm als je naar een wereld gaat), tenzij je nooit helemaal uitlogt, dan zou een oudere versie nog net kunnen.

Kan het zijn dat je verouderde apparatuur gebruikt? Elvenar is in de loop der tijd steeds 'zwaarder' geworden en vergt langzaam maar zeker steeds meer werkgeheugen. Ook als je in je browser - naast Elvenar - nog meer schermen open hebt staan, raakt je werkgeheugen snel vol.

Je Internet stick 4G is draadloos dus via WiFi... Je provider gaat natuurlijk niet vertellen dat het misschien wel aan hun ligt, maar misschien is er toch een mogelijkheid om een ander WiFi-kanaal te gebruiken... en anders idd een andere browser proberen.

Chrome staat erom bekend dat - als daarin updates plaats vinden - met name de geheugensettings (je 'cash', dat is de geheugenruimte die aan je browser wordt toegekend) nog wel eens op 'default' (lees standaard) teruggezet worden. Ik speel zelf al jaren probleemloos met Mozilla Firefox. Veel succes ermee!
 
Stream fout betekent bijna altijd dat de internet verbinding niet "stabiel" is.

Dit kan je router instellingen, je wifi, je 4g stick zijn of je virus scanner die iets te agressief staat ingesteld.

Het beste kan je het testen door dingen uit te sluiten.
Als ik via mijn telefoon / buren inlog heb ik dan dezelfde problemen?
Als ik naar een andere computer ga op hetzelfde netwerk heb ik dan dezelfde problemen?

Op deze manier kan je steeds meer oorzaken uitsluiten.
 
Bovenaan