• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

sterren weg bij cross tier handel

DeletedUser448

Guest
Volgens de mark is de waarde tussen de verschillende groepen goederen (tiers) 1:4:16 Dus 1 edelsteen/ toverstof/elixer(T3 ): 4 zijde/kristal/ boekrollen (T2): 16 marmer/staal/hout (T1) . Dit klopt echter alleen als je de hoeveelheid gereedschappen vergelijkt die ervoor nodig zijn.
Vergelijk je ook de afmetingen van de fabrieken, inwoners die nodig zijn, huisvesting van de inwoners, benodigde cultuur ect ect dan liggen de verhoudingen heel anders.

Diegene die 1600 T1 ruilen voor 100 T3 doen zichzelf ernstig tekort. Er zijn spelers die hun stad gebouwd hebben op deze fout van het spel. Zij hebben slechts T3 fabrieken en ruilen de andere goederen via de markt. Zij hebben in vergelijking met andere spelers zeeën van ruimte in hun stad.

Mijn voorstel is om bij cross tier handel de sterren weg te laten. Deze sterren geven als het ware hun goedkeuring aan 1:4:16 handel en dit is onterrecht.
 

DeletedUser448

Guest
hierbij nogmaals mijn engelstalige berekening, dit berekent alles op basis van ruimte, van benodigde fabrieken, huizen, cultuur, hamers. alles was je nodig hebt voor productie behalve de muntjes (die zijn na hoofdstuk 4 ofzo geen factor meer)

Lets start grabbing the required data:

lvl 19 Elixir Factory: 775 elixer per day (base) for 24800 supplies. req 3328 workers and 886 culture, the space is 20 squares
lvl 19 Crystal Factory: 1048 per day (base) for 8380 supplies requiring 5159 workers and 1504 culture, the space is 20 squares
lvl 19 Marble Factory: 373 per day for 746 supplies requiring requiring 1050 workers and 227 culture and the space is 10 squares
lvl 23 Residence gives 1200 workers , cost 475 culture and the space is 12
Best orc culture (non premium) = Orc BBQ giving 145 culture per square
lvl 23 workshop: 10600 supplies a day req 1534 workers and 812 culture and the space is 20 sq.

Lets start with elixer:
24800/10600 supplies req 2.34 workshops
Workers needed = workers factory + workers workshop = 3328 + (2.34*1534) = 6918 workers.
6918 workers need 6918/1200 = 5.77 residences.
Culture = residences + workshop + factory = (5.77*475)+(2.34*812)+(886) = 5527 culture

Squares needed = sq factory + sq culture + sq residence + sq workshops = 20+ (5527/145)+(5.77*12)+(2.34*20) = 174.16 sq
Production per sq is then 775/174.16 = 4.45 elixer per sq

Crystal
8380/10600 supplies req 2.34 workshops = 0.79 workshops
Workers needed = workers factory + workers workshop = 5159 + (0.79*1534) = 6371 workers.
6371 workers need 6371/1200 = 5.31 residences.
Culture = residences + workshop + factory = (5.31*475)+(0.79*812)+(1504) = 4668 culture

Squares needed = sq factory + sq culture + sq residence + sq workshops = 20+ (4668/145)+(5.31*12)+(0.79*20) = 131.71 sq
Production per sq is then 1048/131.71 = 7.96 crystal per sq

Marble
746/10600 supplies req 2.34 workshops = 0.07 workshops
Workers needed = workers factory + workers workshop = 1050 + (0.07*1534) = 1158 workers.
1158 workers need 1158/1200 = 0.97 residences.
Culture = residences + workshop + factory = (0.97*475)+(0.07*812)+(475) = 993 culture

Squares needed = sq factory + sq culture + sq residence + sq workshops = 10+ (993/145)+(0.97*12)+(0.07*20) = 29.89 sq
Production per sq is then 373/29.89 = 12.48 marble per sq


so a trade rations of 1-2-4 is still slightly "unfair" but aprox fair, and surely a mega lot more fair than 1:4:16


Ik kan namelijk geen enkele rationele reden vinden waarom iemand zou denken dat cross tier trades (2 sterren) eerlijk zijn behalve dan, "omdat het spel dit zegt"
 

DeletedUser1294

Guest
+1
Je omschrijft precies waarom spelers denken dat 2-sterren eerlijk is, terwijl intussen al lang bewezen is dat dat niet klopt.
Als de sterren verdwijnen, gaan spelers zelf nadenken of handel eerlijk is of niet.
Niet alleen bij crosstier mogen de sterren weg, maar wat mij betreft overal.
 

DeletedUser2114

Guest
Een dikke +1, zo gaan spelers zelf nadenken over wat eerlijk is! 2 sterren is bij crosstier nooit eerlijk, als de sterren weg zijn, wordt er misschien wel eerlijke crosstier opgezet, omdat spelers gaan nadenken of ze het er zelf ook wel voor over zouden hebben. Als er geen sterren meer staan en je biedt 100 en vraagt 1600, zal niemand dat meer aannemen.
 

DeletedUser990

Guest
Helemaal mee eens. vind gewoon 1op 1 het makkelijkst.
Maar geen idee of de kosten van T1 eigenlijk gelijk zijn, dacht ooit gelezen te hebben dat staal de duurste t1 is.
 

DeletedUser990

Guest
Hoe bedoel je Staal is de duurste?
Dacht dat ik ergens gelezen had op Forum bereking van grond, matriaal en arbeiders om fabriek neer te zetten en op te waarderen staal dus boven aanstond dan marmer dan hout. Ook weer bij handeldiscussie natuurlijk.Maar lees nu al 2 jaar van alles dus mischien verkeerd onthouden?
 

DeletedUser1796

Guest
Dacht dat ik ergens gelezen had op Forum bereking van grond, matriaal en arbeiders om fabriek neer te zetten en op te waarderen staal dus boven aanstond dan marmer dan hout. Ook weer bij handeldiscussie natuurlijk.Maar lees nu al 2 jaar van alles dus mischien verkeerd onthouden?
Ik heb het even in de wiki opgezocht en inderdaad hij is duurder.
Wist niet wat je bedoelde vandaar de vraag maar nu snap ik hem :)
 

DeletedUser990

Guest
Ik heb het even in de wiki opgezocht en inderdaad hij is duurder.
Wist niet wat je bedoelde vandaar de vraag maar nu snap ik hem :)
Bedankt, want dacht achteraf vertel ik nu fabeltjes, maar gelukkig.
Stop er verder over anders wordt het straks rotzooien met de 1 op 1 handel, want bij T2 en T3 was het ook. Maar echt simpel en saai is dit spel zeker niet opgebouwd.
 
Ik denk dat het een goed hulpmiddel is om iets te doen van de wildgroei aan crosstierhandel. Dus ik ben voor.

Het liefste had ik gezien dat ze iets doen aan de verhoudingen in het spel zelf en die aanpassen naar 1/2/4. Maar dat zal wel niet gebeuren en dan is dit een mooi alternatief om er iets aan te doen.
 

DeletedUser2485

Guest
Het is aan ieder vrij om cross-tier handel aan te nemen of niet. ik zet zelf ook wel eens neer en zet dan vaak voor 3 sterren neer. Maar er staat natuurlijk wel bij dat 2 sterren eerlijke handel is en daar kun je aardig over van mening verschillen. Misschien is een eerste stap om bij de verhoudingen bij cross-tier handel een opmerking te plaatsen dat die 'eerlijke handel' alleen gebaseerd is op de kosten aan muntjes en hamertjes en dat daar geen rekening is gehouden met productietijd en ruimte?
 

DeletedUser2743

Guest
Ik kan niet wachten op de poll :D

Laat er alsjeblieft een keer iets gaan gebeuren aan het ontbreken van eerlijke handel op de markt!
 

DeletedUser2349

Guest
Het is aan ieder vrij om cross-tier handel aan te nemen of niet. ik zet zelf ook wel eens neer en zet dan vaak voor 3 sterren neer. Maar er staat natuurlijk wel bij dat 2 sterren eerlijke handel is en daar kun je aardig over van mening verschillen.
De scheidslijn tussen 2 sterren en 3 sterren is flinterdun. Als ik bijvoorbeeld 100k edelsteen aanbied en ik vraag 99.999 toverstof, dan is dat al 3 sterren. Terwijl het bijna hetzelfde is als 2 sterren. Weg met die sterren!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dacht dat ik ergens gelezen had op Forum bereking van grond, matriaal en arbeiders om fabriek neer te zetten en op te waarderen staal dus boven aanstond dan marmer dan hout. Ook weer bij handeldiscussie natuurlijk.Maar lees nu al 2 jaar van alles dus mischien verkeerd onthouden?

staalfabriek is ook 2x zo groot als marmer, en produceerd dus ook meer.
Upgrade kosten zijn verwaarloosbaar. en of de fabrieksefficiency nu 99,99999999999% is of 100%. dat staat in geen verhouding tot de 1:4:16 verhouding tot de reele verhouding van cross tier handel.

En als je mensen aanspreekt krijg je vaak idd terug van het is 2 sterren, kop houden, het is eerlijk want het spel zegt zo.

Echter heb ik nu niet de fiductie dat naar aanleiding van deze post er ook maar iets gaat veranderen.

Wel is goed te zien dat ze de verschillen in bv ranking die bestaan tussen fabrieken in de eerste hoofdstukken, gelijk getrokken hebben in de latere hoofdstukken.
 

DeletedUser2142

Guest
An sich vind ik het vreemd dat de handelaarspost zo weinig functies heeft.
Het zou al een hoop schelen als je wat meer kon 'afvinken' dan alleen maar je eigen BS.
Zelf heb ik wel een eigen procedure die ik (bijna autistisch :) ) elke dag probeer af te lopen.

Stap 1:
Ik zet het filter 'eigen BS aan' en loop daarmee mijn bonus GS af.
Alle twee en drie sterren pak ik dan, MITS binnen dezelfde Tier.

Stap 2:
Deze procedure herhaal ik, maar dan met BS uitgevinkt.
Dus ook weer gelijke Tier, eerlijke handel en mijn bonus GS.
op zich gaat dat best vlot.

Stap 3:
Kijk ik even wat de overige handel is binnen mijn broederschap.
Ik sta met één been in het hoofdstuk van de tovenaren en draken, dus ik zie mezelf al een beetje als een grote speler.
Nou staat het wat kakkerig om jezelf als 'grote speler' neer te zetten, maar ten opzichte van mijn broederschap ben ik wel de grootste.
Dus dan pak ik nog even de handel mee van de kleinere spelers.
Dit mag van mij best buiten de Tier zijn, maar dat moet geen gewoonte worden.
Ik zie het niet zitten dat mijn spelers bijvoorbeeld hun T1 verkopen en dat ik het mag gaan aanvullen.

Stap 4:
Dan zet ik mijn eigen handel neer om de grondstoffen weer 'gelijk' te trekken.
Altijd binnen dezelfde Tier en altijd gewoon 1 op 1.
Geen idee of het aan mijn buurt ligt, maar ik ben het vrijwel altijd in een paar uur kwijt.

Tot nu toe werkt dit perfect, maar ik moet ook zeggen dat ik een hele fijne buurt heb.
Grondprijzen zijn hier ook peperduur! :D.
Maaaaaaar!!!
Wat extra functies bij de handelaar zou wel prettig zijn.
Toch is er wel mee te werken.
 

DeletedUser448

Guest
Beste Connie,

Ik ben mijn 1 op 1 handel gelijke tier ook altijd zo kwijt. Maar om de handel van bs genoten en andere buren te vinden moet ik door minimaal 10 pagina's zogenaamde 3 sterrenhandel ongelijke tier worstelen. Als die handel wat wordt afgeremd doordat het door het spel niet meer als eerlijke handel wordt gezien zou dit ook jou tijd schelen.
 
wow minimaal 10 paginas, die 3 ster ongelijke handel moet de norm geworden zijn, misschien moet ik ook overwegen om het eens te doen, als het toch zo normaal al is...
 
sterren weghalen is iig al een begin van het cross tier probleem.
Heel, Heel, Heel mischien zouden ze hieraan willen. maar het probleem is al zo oud als het spel en wordt al vanaf de start genegeerd.

Enige reden dat ik een mogelijk kansje zie is omdat is omdat in dit geval de ratio van sterren niet veranderd wordt, maar gewoon niet meer bestaat.

Ik herrinner me nog dat Timon in een intervieuw aangaf dat er van alles mis was met het handelssysteem. verbaast me dat er nog steeds niets aan gedaan wordt.
Waarom kan ik niet gewoon 1.000.000 marmer op de markt gooien en kunnen spelers niet gewoon 1000 ervan kopen of 10000, 100.000 ect naar gelang ze wensen?
Nu staat het of niet op de markt, of staat het er in aantallen van spelers die niet voor iedereen betaalbaar zijn. ik heb teveel zooi om in kleine aantallen te verkopen. en kleine spelers kunnen het niet kopen. ook ben ik net als vele te lui om constant rommel op de markt te gooien, dat gaan in blokken.
Dit creert natuurlijk ook mogelijkheden voor de cross tier handelaars.

Het ergste vind ik het als ik per ongeluk z'n handeltje accepteer omdat ik 15 trades van 1 persoon aan het wegklikken ben. en door wat lag klik je dan ook per ongeluk z'n fluttrade aan. dit gebeurd zeker als de trade wat onderaan de pagina staat en er dus ineens z'n rommeltrade doorschuift.
 

DeletedUser1570

Guest
@CrazyWizard : Waarom kan ik niet gewoon 1.000.000 marmer op de markt gooien en kunnen spelers niet gewoon 1000 ervan kopen of 10000, 100.000 ect naar gelang ze wensen?

Ik vind dat een ontzettend goed idee! Gewoon een open markt.
 
Bovenaan