• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

stadsuitbreidingen, provinciesuitbreidingen etc

Vraagje, ik kan nog zo'n 60 uitbreidingen op mijn kaart doen,
echter zijn mijn provincieuitbreidingen al tot d max, krijg ik nog maar 3 of 4 stadsuitbreidingen en kan ik geloof ik max 35 diamantenuitbreidingen doen.
Betekent dat dat ik de kaart niet hlemaal vrij kan spelen en dat ik er dus over na moet denken welke vakjes het handigst zijn om vrij te spelen?
 
"mijn kaart" is in je stad?

Zo ja, dan inderdaad, je kunt niet alle 5x5 vakjes vrijspelen, ze hebben er nog een paar in reserve die ze bij volgende hoofdstukken gaan uitdelen (in alle diverse varianten).

Nadenken over vakjes is altijd handig, over het algemeen is zo vierkant mogelijk (of rechthoekig mogelijk) het beste, dan heb je de minste hoeveelheid buitenrand waar je gebouwen precies moeten passen.
 
ja mijn stad.. ik heb zekernog25 virkantjes die ik niet vrij kan spelen als ik alle diamantn velden vrij zou kunnen spelen.
Jammer ik had het inderdaad anders vrijgespeld als ik gewtn had dat ik niet alles vrij kan spelen.
 
Dia vakjes zijn heel snel heel onbetaalbaar, dus dat is ook geen echt goede optie.

In het algemeen geldt dat je altijd ruimte te weinig hebt, hoeveel je ook hebt. Met andere woorden ook als je alle vakjes zou kunnen krijgen, komt dat nog steeds allemaal vol, en wil je nog steeds meer erbij zetten dan past.

De betere strategie in deze is dus je concentreren op wat je wel hebt, en die ruimte zo goed mogelijk te gebruiken.
Alleen de echt goede en belangrijke dingen neerzetten, en de rest gewoon laten voor wat het is.
Inno geeft toch constant nieuwe dingen, dus je kunt kiezen wat je goed genoeg vind.

Ook zo nu en dan even door je stad met een kritische blik, en kijken of alles nog steeds zo nodig is. Ikzelf vraag me dan altijd af: "Als ik nu iets weg zou moeten gooien, wat is dat dan?"
 
Verder zoveel mogelijk gebouwen vervangen voor nieuwere gebouwen die - per tegel - meer opbrengen, en wegen zo efficient mogelijk gebruiken, dus nooit wegen op de randen en gebouwen altijd met hun korte kant er tegenaan. Denk er ook aan om alle cultuur die geen weg nodig heeft, zoveel mogelijk in een wegenvrije wijk bij elkaar te zetten...
 

Aeva

Chef
En goeie gebouwen die je niet direct nodig hebt, kunnen met een teleport in de opslag. Die haal ik tevoorschijn tussen de hoofdstukken in, want ik las altijd een lekkere pauze in. Extra manaproductie bijvoorbeeld en extra cultuur.
 
Bovenaan