• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Stad verplaatsen?

Je moet wat geluk hebben dat de verhuizer net voor jou een plekje kan vinden dat identiek is en dat jij er voor bent uitverkoren.

Ik vermoed dat jullie beide bij de eerste gold nog het niet verhuis vinkje aan hadden staan.
Dan ben je bijna automatisch het bokje want alle goede verhuizingen zaten in de eerste.

Toen dat vinkje permanent is uitgezet zijn de "achterblijvers" automatisch niet echt in het centrum terechtgekomen want dat was de eerste groep die verhuizen wel aan hadden laten staan.
 
Helaas stond mijn niet verhuis vinkje toen NIET aan maar viel ik buiten de boot.
En met een verhuizing zouden voor mij alleen de Marmer, kristal en elixer voor de eerste 3 belangrijk zijn.
Elke verkenning die ik na de eerste paar ronden deed zijn voor mij niet zo belangrijk.
Ik ben nu bezig met ring 17 te verkennen maar baal er echt van dat spelers die nog actief lijken te zijn op 2 tot 5 afstanden verwijderd zitten geen retour hulp willen geven.

Met een verhuizing meer naar het midden hoop ik dan wel een actievere burenhulp gebied te krijgen.
 
@AlbertDeWijze , Waarom moeten er na de 3 start provincies, voor de eerste 3 bonus goederen, meer provincies gelijk zijn?
Ik ga er van uit dat iedereen de wereld in een cirkel blijft verkennen.
Dus waar mijn 2e marmer provincie licht maakt voor mij niet uit en ook de 20ste niet.
Voor spelers die H19 aan het spelen zijn of al klaar hebben is het niet echt interessant of alle provincies precies het zelfde liggen.
Die hebben net als ik ruim 600 provincies verkent en vermoedelijk zelfs meer dan 620.
De enige die heel misschien moeilijk kan gaan doen over een verplaatsing als daar door zijn provincies veranderen zijn die spelers die elke week richting de 15k á 20k gaan in het toernooi.
Ik weet niet of die geregeld het maximaal aantal provincies doen die ze hebben of dat er ergens een provincie limiet is.
Maar ik vermoed dat er niet zo heel veel spelers zijn zo als SirTrikie.
En ik zou het handig vinden als ik ergens kon aangeven dat ik de verhuizing graag zou willen hebben zelfs als mijn basis provincies gelijk blijven en de rest veranderen.
 
Waarom moeten er na de 3 start provincies, voor de eerste 3 bonus goederen, meer provincies gelijk zijn?
Voor kleine spelers maakt het wel erg veel uit waar ze terechtkomen, dus ze moeten het meenemen in de berekening. Alle spelers hetzelfde behandelen is dan eenvoudiger dan weer een onderscheid maken met knopjes of andere magische regeltjes. Het vorige knopje was nu ook niet een denderend succes.

Tenslotte, hou in het achterfhoofd dat Inno niet perfecte oplossingen nastreeft. Als het voor een groot deel werkt vinden ze het goed genoeg. Echt goede oplossingen kosten een orde meer geld, en dat willen ze er niet aan een probleem spenderen.
 
Mijn vinkje stond inderdaad uit, omdat ik namelijk dik tevreden was met de omgeving waar ik toen was. Het is voor mij dan ook altijd een raadsel geweest (en gebleven) waarom ik ben verplaatst. Dat laatste maakt dat ik andere motieven voor het verplaatsen (en er ook niet langer een keuze in hebben) bij Inno ben gaan veronderstellen. Ik heb gelukkig op beide werelden nog net voldoende actieve spelers in mijn omgeving om mijn cultuurbonus door burenhulp op peil te houden, maar het is jammer een aantal goede buren kwijtgeraakt te zijn... waarvan akte!
 
Inno kijkt naar activiteit van een speler niet hoe vaak ze burenhulp geven.
Activiteit houd in hoe vaak ze inloggen met het spel.
 
Mijn vinkje stond inderdaad uit, omdat ik namelijk dik tevreden was met de omgeving waar ik toen was. Het is voor mij dan ook altijd een raadsel geweest (en gebleven) waarom ik ben verplaatst. Dat laatste maakt dat ik andere motieven voor het verplaatsen (en er ook niet langer een keuze in hebben) bij Inno ben gaan veronderstellen. Ik heb gelukkig op beide werelden nog net voldoende actieve spelers in mijn omgeving om mijn cultuurbonus door burenhulp op peil te houden, maar het is jammer een aantal goede buren kwijtgeraakt te zijn... waarvan akte!
Je bent verplaatst omdat je anders nu 0 buren had gehad.

Al je buren zijn namelijk wel verhuisd, ik heb iets van 22 pagina's aan burenhulp en iedereen,iets wat in het verleden onmogelijk was omdat de helft van de spelers accounts waren die al jaren niet meer bespeeld werden (op arendyll)

Als je geen dode accounts opruimt zal vanzelf elke buurt uitsterven als je het voldoende tijd geeft. de opruiming was na 6 jaar hard nodig. en daarbij dus ook de bijbehorende consolidatie op de wereldmap.

Als je de eerste consolitatieronde had gemist dan was de kans groot dat er enkel nog plek was aan de rand. maar elke speler die je nu ziet is dus "actief" volgens mij heeft Donfrank al eerder geschreven wat precies de tijd is waarin je moet inloggen om als actief bestempeld te worden.

En ja actief is niet hoeveel burenhulp je geeft maar of je met enige regelmaat inlogt.
 
Inno kijkt naar activiteit van een speler niet hoe vaak ze burenhulp geven.
Activiteit houd in hoe vaak ze inloggen met het spel.
En ja actief is niet hoeveel burenhulp je geeft maar of je met enige regelmaat inlogt.
Ik schreef al dat ik tevreden was met de omgeving waar ik mij bevond. Daarmee bedoelde ik dat ik actieve buren had die elke dag inlogde en mij hielpen. Ik zat dus nog lang niet in een 'uitstervende' buurt! Ik ben zelf ook - al zolang ik speel - vrijwel elke dag online (behoudens vakanties of ziekte) en log meerdere malen per dag opnieuw in, al was het alleen maar om mijn spel op te frissen.
 
Ik schreef al dat ik tevreden was met de omgeving waar ik mij bevond. Daarmee bedoelde ik dat ik actieve buren had die elke dag inlogde en mij hielpen. Ik zat dus nog lang niet in een 'uitstervende' buurt! Ik ben zelf ook - al zolang ik speel - vrijwel elke dag online (behoudens vakanties of ziekte) en log meerdere malen per dag opnieuw in, al was het alleen maar om mijn spel op te frissen.
Ja maar elvenar moet natuurlijk kijken naar alle spelers, niet alleen naar jouw buurt.
Jou buurt kan prima zijn, maar wat voor al die andere buurten? wat je ook nu niet meemaakt is echt het verschil.

Zij die wel in de eerste trance hebben gezeten zien dat burenhulp is verdubbeld, aan de rand zal het dus gelijk of wat minder zijn dan in het verleden. maar als je niet aan de rand zit is het echt heeeeeeeel veel verbeterd.

Perceptie veranderd blijkbaar ook snel, na de eerste verhuizing gaf een medespeler aan die aan de rand is terechtgekomen, hee burenhulp is verbeterd, nu stipt ze al aan de mijntjes en gemiste burenhulp. burenhulp is gewoon geworden en nu zijn het dus de lege plekken die tegenstaan.

Lege plekken die er in het verleden ook waren maar niet zichtbaar waren omdat er "dode" spelers op die plek zaten.
 
Ik zie het net een klein beetje anders dan CW.
Voorheen had ik een heleboel actieve kleinere buurtjes en kreeg extreem veel retour hulp.
Door alle "dode accounts" naar de rand te verplaatsen zijn er gaten gekomen in het centrum en deze worden dus op gevuld door actieve spelers wiens verkende gebied overeenkomt met de beschikbare ruimte.
Laat daar nu net een redelijk gedeelte van mijn actieve buren in zitten.
Ik en met mij andere grote actieve spelers worden dus dubbel gestraft door dat ze onze actieve buren verplaatsen en wat er voor terug komt is meestal nog te klein om de retour hulp te geven die we kwijt raken.

En voor de duidelijkheid, met grote spelers bedoel ik hen die in H17+ zitten en 500+ provincies verkent hebben.
 
BS lid (grote speler) meld dat ze vandaag een nieuw drukker plakje heeft gekregen op de wereldmap. met voldoende geduld komt iedereen wel weer een keer aan de beurt.
 

Aeva

Chef
Dan is er nog hoop voor mijn tweede kleine stad... :confused:
Begon aan de rand van de wereld met allemaal buren, maar er zijn inmiddels 27 lege huurders in het westen. En nee, dat komt niet door meer provincies van mijn stadje.
 
Dat zou heel fijn zijn Mikula, want zo is er weinig aan. Links van mij is alles kaal. Ik zit al boven de 70 mijntjes. Ik heb een half jaar terug Inno laten weten dat ik 50 mijntjes had. Maar daar is toentertijd niets mee gedaan. Nu inmiddels dus al over de 70.
 
ik word er beetje gek van want ben sinds "gedwongen" verhuizing gegaan van 30 katers rond mij, naar 70 en nu 105. We zijn nu redelijk wat maanden verder en vraag me af wanneer je aan de beurt komt dan
 
Ik ken je probleem @ladiesmen
Ik heb ook over de 100 goudmijnen in het door mij verkende gebied en maar 9 bladzijde met retour burenhulp.
Zolang ze mijn basis goederen het zelfde houden zou me de rest van de provincies geen ene moer schelen zolang ik maar eens meer naar het midden kom.
Zinds ik dit spel speel ben ik nog nooit verplaatst en ik ben nu echt wel eens toe aan die grote aardverschuiving zodat ik meer actieve buren krijg.
 
Kijk naar het glas dat halfvol is ipv half leeg,

Er zijn altijd spelers die aan de buitenkant zullen zitten.
Maar de spelers die er zijn, zijn gewoon actief itt in het verleden.

natuurlijk is het mogelijk een hoop dode accounts op de plek van de mijntjes te zetten. maar wat schiet je daarmee op?
In het verleden was dat bij alle spelers het geval geen mijntjes maar gewoon dode accounts die daar al jaren zitten.

Verder is het een kwestie van wachten, ooit zal het systeem een beter plekje voor je vinden en zal iemand anders aan de buitenkant van de map bevinden.
 
Kijk naar het glas dat halfvol is ipv half leeg,

Er zijn altijd spelers die aan de buitenkant zullen zitten.
Maar de spelers die er zijn, zijn gewoon actief itt in het verleden.

natuurlijk is het mogelijk een hoop dode accounts op de plek van de mijntjes te zetten. maar wat schiet je daarmee op?
In het verleden was dat bij alle spelers het geval geen mijntjes maar gewoon dode accounts die daar al jaren zitten.

Verder is het een kwestie van wachten, ooit zal het systeem een beter plekje voor je vinden en zal iemand anders aan de buitenkant van de map bevinden.
Mijn glas is altijd half vol. Argument van dode accounts niet op die plekken zetten snap ik ook en niet relevant. Verwacht ook niet verhuizing morgen maar term "ooit" is weer ander uiterste. afijn we gaan het wel zien
 
Bovenaan